Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virpojien palkka

n
16.03.2016 |

Annatteko kaikille virpojille palkan, vaikka oksia annettaisiinkin vain yksi? Pentuna, kun käytiin virpomassa, annettiin kaikki yhdet oksat ja saatiinkin lähes aina omat suklaamunat(tmv). Viime vuonna täällä kävikin pitkästä aikaa virpojia, mutta harva porukka antoi useamman kuin yhden vitsan. Onko tällöin tylyä antaa vain yhdelle palkka?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on kohta se aika kun palsta on täynnä aloituksia siitä, kuinka paskan palkinnon meidän Nicostiina sai vaikka antoi kolme oksaa jotka oli koristellut kolme viikkoa sitten viimeisillä rahoillaan ostetuilla höyhenillä.

Vierailija
22/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy helposti kymmeniä virpojia. En todellakaan halua kuin yhden vitsan/seurue. Palkka tietysti kaikille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo niin vaihtelee. Meidän tyttö kun kävi muutama vuosi sitten vielä virpomassa kaverin kanssa, niin antoivat kyllä molemmat vitsan. Ja hienosti ja kalliisti koristellun vitsan antoivatkin, ostin parilla kympillä koristeita Tiimarista.

Palkkio oli aika säännönmukaisesti joku kälynen Mariannekarkki tai pikkumuna.

Ei siinä mitään, lapset tykkäsivät ja se oli pääasia.

Mutta vähän huvittaa, kun joka jumalan pääsiäisentienoo täällä tietty mammojen joukko laatii aloituksia "virpomis-kerjäämisestä".

Että enpä tiedä, mä väitän, että siihen vitsojen tekoon menee kyllä huomattavasti enemmän rahaa ja ennen kaikkea vaivaa kuin mitä palkkioina saadaan. Halvemmalla ja helpommalla pääsisi, kun ostaisi suoraan itse lapselleen ne karkit.

Joten meille ainakin ovat kaikki virpojat tervetulleita, ja jokainen saa kinderinsä riippumatta siitä, millaisia vitsoja ja kuinka monta annetaan. (Yhden ainoan kerran on tullut pukeutumattomia kymmenvuotiaita poikia pelkkien risujen kanssam ja heille sanoin, että mitä jos kävisitte ekana tekemässä ne virpomisvitsat, tulkaa sitten uudelleen...)"

Minun mieltäni jotenkin lämmitti tämä teksti. Mutta joo. On totta etteivät varmasti useimmat virpojat, jotka ovat asiaan panostaneet välttämättä tai varmaankin aika harvoin pääsevät asiassa ns. voitolle. Mutta pointti ei mielestäni olekaan siinä. Enemmän kyse on perinteestä.  -Jonka varjolla lapsi ( /nuori)  voi mm. harjoitella esiintymistä ja tehdä jotain omaa, josta sitten voi saada, jotain palkaksi.

Minusta on hieman surullsita, kun vuosittain on vanhempia, jotka suhtautuvat virpojiin jotenkin vihamielisesti. Aivan virpojat olisivat heille isompikin vaiva tai taakka. - Ja jos heitä ei halua kohdata niin parempi olla menemättä tulevana sunnuntaina avaamaan ulko-ovea, jos joku sattuu soittamaan tuolloin ovikelloa. 

Virpomisperinne on minun käsitykseni mukaan kuitenkin melko vanha perinne. - Toisn kuin vaikka syksyinen Halloweenin nimissä tapahtuvat "karkki tai kepponen kierrokset", jotka vielä hakevat paikkaansa ja on helppo tai ainakin helpompaa leimata "amerikkalaisena ja kaupallisena hömpötyksenä" - Kun pelkästään se, mitä tarkoitetaan kepposella on osalle vähän hukassa.       

Vierailija
24/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykymaailmassa pidä virpojille antaa töhnäistä munaa?

Vierailija
25/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä annan jokaiselle oman palkan! :) Vaikka vitsoja tulisikin vain yksi, niin silti!

Meillä ensinnäkin käy aniharvoin virpojia ja jos tänne joku vaivautuu ovelle virpomaan, niin kyllä annan hyvän palkan (esim. suklaayllätysmunan per lapsi) siitä hyvästä. Kerran vuodessa ne vaan tulee ja omille lapsille on ilo katsoa kun virpovat tossa ovella! :) Lisäksi... siis käyn töissä ja olen aikuinen ihminen niin ei se nyt niiiiin paljoa minulta ole pois antaa se kinder-muna per lapsi ja ilahduttaa heitä siten :D Älytöntä olisi siinä alkaa paasaamaan että kun annetta vain yhden vitsan... tai vaikka kun ette ole kunnolla pukeutuneet ... tms... niin saatte siksi vain näin vähän palkkaa. Voi plääääh!!! Joillainhan voi äiti auttaa vitsojen teossa ja niitä saa kasaan siten enemmän, osalle ei perhe edes koristeisiin anna rahaa tai auta pukeutumisessa mitenkään. Joten... kyllä todellakin annan palkan kaikille ja olen iloinen kun kävivät ovella. ;)

Vierailija
26/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan aina niitä virvonvarvon suklaita virpojille, paitsi tutuille varaan munat. :)

N26

Vierailija
27/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pienenä appelsiinin yhdestä paikasta;D

Vierailija
28/28 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin annan palkaksi vaikka muutaman pikku kolikon tai jonku karkin - mitä nyt sattuu kotona olemaan. Kyllä ne lapset sitten keskenään jakaa rahat ja saadut karkit niin ku parhaaksi näkevät - ei niitä tartte joka iikalle antaa erikseen. Tai ainakaan minä en anna.

Sitte jos sattuis niin hyvä mäihä käymään, että jostain virpojaryhmästä joka nassikka antaa oksan meille, ni tulee siitä kyllä sellainen olo, että noille pitää antaa enemmän palkkaa kun tulee enemmän oksiakin. Tukala olis silloin olotilani jos ei oo kauheasti pikku kolikoita eikä kauhiasti karkkiakaan kaapissa. Mut sitten on annettava mitä on. Vaikka keksiä kaapista?

Itse möin lapsena itsetehtyjä pääsiäiskorttejakin kun kävin taloissa virpomassa. Sen ihmiset maksoivat rahalla, koska minä määrittelin, että hinta oli vaikka markan. Monet tykkäsivät lasten itse piirtämistä pääsiäiskorteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi