Eliittityötön jakaa vinkkejä hyvään elämään :)
Opin hiljattain palstalta, että kuulun ns. eliittityöttömien porukkaan. Tottahan se tavallaan onkin, sillä pitkäaikaistyöttömyydestäni huolimatta en ole syrjäytynyt tai alkoholisoitunut, vaan nautin elämästäni oikein paljon. Voin jakaa vinkkejä muillekin työttömille tai työttömyysuhan alaisille, jotka tuskailevat tulevaisuuden kanssa.
Kommentit (45)
Kuinka saat päiväsi kulumaan? Nukutko pitkään?
Ei tarvitse. Puhutaan asiasta sitten kun ollaan eläkkeellä. 500 enemmän työeläkettä kuussa tekee 60 000 enemmän kymmenessä vuodessa.
Ei tartte kiitos. Tienaan 4890 € / kk käteen.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla rahaa?
Pienet asumismenot (alle 200€/kk) auttavat, samoin verrattain hyvä ansiosidonnainen. Eli kyllä, rahaa pitää olla, jotta pärjää. Toisaalta, osaan myös elää säästäväisesti, eikä minulla ole autoa, kesämökkiä tai luksuslaukkuriippuvuutta. ap
Vierailija kirjoitti:
Kuinka saat päiväsi kulumaan? Nukutko pitkään?
Olen aamu-uninen ja herään vasta hieman ennen yhdeksää. Päivisin treenaan, luen, opiskelen, siivoan ja puuhastelen kotona, kokkailen, käyn kaupungilla, surffaan netissä jne. Yllättävän hyvin saan aikani kulumaan. ap
Montako päivää työttömyyttä takana ja edessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla rahaa?
Pienet asumismenot (alle 200€/kk) auttavat, samoin verrattain hyvä ansiosidonnainen. Eli kyllä, rahaa pitää olla, jotta pärjää. Toisaalta, osaan myös elää säästäväisesti, eikä minulla ole autoa, kesämökkiä tai luksuslaukkuriippuvuutta. ap
Miten saat aikasi kulumaan? Itse käsittääkseni myös eliittityötän tavallaan. Akateeminen koulutus, ansiosidonnainen jne. Olen treenannut itseni jo tässä vuoden aikana parhaaseen fyysiseen kuntoon missä olen ikinä ollut. Sen lisäksi sitten aikaa kuluu yleiseen oleiluun ulkosalla ja kotona sitten katselen leffoja ja luen kirjoja. Silti päivät alkavat käymään pitkiksi. Onneksi kesä tulee niin voi loikoilla enemmän rannoilla.
Mitä vinkkejä antaisit muille työttömille?
Vierailija kirjoitti:
Takana 400 päivää, edessä kuka tietää? ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä vinkkejä antaisit muille työttömille?
Oikealla asenteella pääsee jo todella pitkälle. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla rahaa?
Miten saat aikasi kulumaan? Itse käsittääkseni myös eliittityötän tavallaan. Akateeminen koulutus, ansiosidonnainen jne. Olen treenannut itseni jo tässä vuoden aikana parhaaseen fyysiseen kuntoon missä olen ikinä ollut. Sen lisäksi sitten aikaa kuluu yleiseen oleiluun ulkosalla ja kotona sitten katselen leffoja ja luen kirjoja. Silti päivät alkavat käymään pitkiksi. Onneksi kesä tulee niin voi loikoilla enemmän rannoilla.
Mikset opiskele (vaikka kieliä, fysiikkaa, mitä tahansa) tai opettele uusia taitoja (vaikka piirtäminen, veisto, lintujen tunnistaminen...), luulisi, että noihin saisi menemään aikaa kuinka paljon tahansa. ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jo aika pian olet jo ihan muuta kuin eliittityötön... Toivottavasti löytyy työtä ennen tipahtamista pikkurahuleille.
Inspiroiva ketju! Täällä myös yksi työttömyydestä nauttiva. Tulotaso on tietysti pienempi mutta aika vähällä sitä pärjää ja kun on tottunut tähän, niin oikein ihmetyttää miten on ennen tullut shoppailtua niin paljon kaikkea turhaa. Nyt niitä kamoja sitten myydään kirppiksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palataan asiaan, kun sinun ansiosidonnaisesi on loppu. Kyllä kai kaikki saavat aikansa kulumaan, jos on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla rahaa?
Mikset opiskele (vaikka kieliä, fysiikkaa, mitä tahansa) tai opettele uusia taitoja (vaikka piirtäminen, veisto, lintujen tunnistaminen...), luulisi, että noihin saisi menemään aikaa kuinka paljon tahansa. ei ap
Ihan hyviä vinkkejä. Nyt kun aloin miettimään, että mitä haluaisin tehdä käsilläni, niin perkeles. Mullahan oli nuorempana radiohjattavia lennokkeja. Sellaisen voisi laittaa rakentumaan piirustuksista ihan pätkätavarasta. Varmasti kuluu aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jo aika pian olet jo ihan muuta kuin eliittityötön... Toivottavasti löytyy työtä ennen tipahtamista pikkurahuleille.
Anna ihmisen nauttia elämästä ja laske sinä rahojasi jos se tekee sut onnelliseksi. Ihmeen katkera kommentti / ohis.
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöt?
Kasvispainotteista kotiruokaa. Kerran tai pari viikossa käyn lounaalla ystävien kanssa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palataan asiaan, kun sinun ansiosidonnaisesi on loppu. Kyllä kai kaikki saavat aikansa kulumaan, jos on rahaa.
Eipäs olla noin materialistisia. Jos on pienet asumiskulut ja elämän iloa pystyy imemään luonnosta, kuntoilusta ja kirjoista jne, niin mihin sitä rahaa tarvitsee? Ruuat ja vaatteet+pientä silloin tällöin tarjoaa kyllä kela. Tietty jos unelmoi lähes joka kuukautisista kaupunkilomista ja kerran vuodessa kaukomaille, niin peruspäivärahatyöttömänä elo voi olla ankeaa.
Pitää olla rahaa?