Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lihapullien tekemistä pidetään jonakin urotyönä?

Vierailija
15.03.2016 |

Monet korostavat ruokakeskusteluissa miten he tekevät lihapullat _itse_ _alusta_ _alkaen_. Eikö se ole ihan normaalia? Vai syövätkö nämä ihmiset yleensä einespyöryköitä ja muistavat sitten mainita kun kerrankin tekevät niinkin haastavan ruoan kuin lihapullat omin pikku kätösin? Vai olettavatko he että muut syövät lihapullansa eineksinä? Juu, meillä syödään itse keitettyjä perunoita ja itse tehtyjä lihapullia, lisukkeeksi itse tehtyä salaattia.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lihapullia tehdään, niin kyllä se on vähintään kilon taikina joka jaetaan eri osiin että voi maustaa eri tavoin. Paistan pellillä. Pakastan osan nopeasti, koska lihapullien vaivalloisuus on siinä että ne ovat hyviä ja niitä on niin kiva napsia paljon. Ne loppuvat siis niin nopeasti.

Vierailija
22/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullat on kyllä nopea sapuska. Mutta sipulit täytyy kuullottaa huolella, muuten tulee pierupullia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en tiedä, mutta on ne mielestäni aika paljon duunia vaativaa puuhaa, moneen muuhun ruokaan verrattuna.

Esimerkkejä?

Mä koen esim. wokit, salaatit, keitot ja pastat paljon vähemmän vaivalloisiksi tehdä kuin lihapullat, kun niitä pullia saa kuitenkin pyörittää melkoisen määrän. Itse teen mieluiten ruokaa jonka tekoon riittää pilkkominen ja kypsennys (ja tietty maustaminen), etenkin arkisin.

Miten keittojen, wokkien tai salaatin teko kuorimisineen, pilkkomisineen, sekoituksineen, maustamisineen ja kypsennyksineen eroaa lihapullien teosta? Nopeampaa se lihapullien teko on kuin monen muun ruoan.

No esim. wokissa tulee kastike samalla, lihapullille se pitää tehdä vielä erikseen. En myöskään tykkää keitinperunoista, ja muusin teko vie enemmän aikaa kuin riisin keitto jos siihen wokkiin vertaa. Toki ne lihapullat voisi syödä pastankin kanssa.

Nää on varmaan tottumiskysymyksiä, mä koen lihapullat vaivalloisina, joku muu salaatin joka taas minusta on ihan ylivaivaton: sen kun pilkkoo ja laittaa astiaan :)

Vierailija
24/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en tiedä, mutta on ne mielestäni aika paljon duunia vaativaa puuhaa, moneen muuhun ruokaan verrattuna.

Oikeesti?? Esivalmisteluissa menee max vartti ja uuni hoitaa loput. Meillä syödään lihapullia lähes viikottain just siksi, että ovat niin helppo ja nopea arkiruoka.

Mä teen isomman satsin kerralla ja eriversioina, sekä paistan pannulla. Jos tekisin vain 400g ja lykkäisin uuniin, toki olisi nopeampaa, mutta näin en tee ihan maun vuoksi.

Ihan vain maun vuoksi nopeat arkilihapullat kannattaa itse tehdä verrattuna einespulliin, joista suurin osa on täysin luokatonta kuraa. Meillä hifistellään lihapullien kanssa viikonloppuna, ja silloin myös jauhetaan usein liha itse.

Vierailija
25/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti?? Esivalmisteluissa menee max vartti ja uuni hoitaa loput. Meillä syödään lihapullia lähes viikottain just siksi, että ovat niin helppo ja nopea arkiruoka.

Mä teen isomman satsin kerralla ja eriversioina, sekä paistan pannulla. Jos tekisin vain 400g ja lykkäisin uuniin, toki olisi nopeampaa, mutta näin en tee ihan maun vuoksi.

Ihan vain maun vuoksi nopeat arkilihapullat kannattaa itse tehdä verrattuna einespulliin, joista suurin osa on täysin luokatonta kuraa. Meillä hifistellään lihapullien kanssa viikonloppuna, ja silloin myös jauhetaan usein liha itse.

Ei meillä mitään einespullia syödäkään, ovat niin pahanmakuisia. Meilläkin lihapullat tehdään viikonloppuna, koska niiden tekemisessä menee aikaa enemmän kuin vain vartti.

Vierailija
26/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itse tekeminen lihapullista automaattisesti hyviä tee. Jos taikinaan kippaa sipulikeittojauhetta ja murustelee liemikuutiota, niin lopputulos on jokseenkin "saarioistennnnn...".

Vierailija
27/27 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkejä?

Mä koen esim. wokit, salaatit, keitot ja pastat paljon vähemmän vaivalloisiksi tehdä kuin lihapullat, kun niitä pullia saa kuitenkin pyörittää melkoisen määrän. Itse teen mieluiten ruokaa jonka tekoon riittää pilkkominen ja kypsennys (ja tietty maustaminen), etenkin arkisin.

Miten keittojen, wokkien tai salaatin teko kuorimisineen, pilkkomisineen, sekoituksineen, maustamisineen ja kypsennyksineen eroaa lihapullien teosta? Nopeampaa se lihapullien teko on kuin monen muun ruoan.

No esim. wokissa tulee kastike samalla, lihapullille se pitää tehdä vielä erikseen. En myöskään tykkää keitinperunoista, ja muusin teko vie enemmän aikaa kuin riisin keitto jos siihen wokkiin vertaa. Toki ne lihapullat voisi syödä pastankin kanssa.

Nää on varmaan tottumiskysymyksiä, mä koen lihapullat vaivalloisina, joku muu salaatin joka taas minusta on ihan ylivaivaton: sen kun pilkkoo ja laittaa astiaan :)

Miten kastike tulee samalla kun teet wokkia? Ilmestyykö se jostain itsestään?