Kokemuksia korvakuumemittareista?
Hei,
Kertokaa tuoreelle äidille millaisen kuumemittarin ostaisin lapselle?
Lapsi nyt alle yksi vuotta. Tavallinen kuumemittari on kieltämättä aika hankala. Kainalosta tai suusta mittaaminen ei onnistu ja jos pyllystä mittaa niin ei pysy paikoillaan sitä aikaa. Olisiko korvakuumemittari hyvä ostos vai otsakuumemittari? Mikä merkki on luotettava ja mistä olette ostaneet?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Braun ThermoScan. Toiminut monenmonta vuotta. Jostain marketista aikoinaan ostettu, hintaa oli muistaakseni 30-40 euroa. En pois antaisi millään. Lapset osaa itsekin mitata.
Kun aloittaa käytön, pitää mitata useampana päivänä eri aikoihin jokaisen perheenjäsenen ruumiinlämpö jotta näkee jos jollain vähän narraa. Tämä kerrotaan myös käyttöohjeissa. Esim mun normaalilämpö on oikeasti 36,6 elohopeamittarilla mutta korvakuumemittari näyttää aina 37,1. Muilla perheenjäsenillä näyttää oikein. Mulla on varmaan erikoiset korvat. Mutta ei se haittaa kun sen tietää.
Anteeksi jäi pois: Meillä on KORVAkuumemittari.
Korvakuumemittarilla levittää helposti pöpöjä korvasta toiseen. Osta mieluummin otsakuumemittari https://www.verkkokauppa.com/fi/product/24279/fdcbk/Braun-NTF3000-otsak…
Korvakuumemittari on näppärä, suosittelen. Meillä Omronin mittari, joka tosin kova syömään pattereita (on kovalla käytölläkin tosin) joten kannattaa mittaria ostaessa ostaa myös varapatteri siinä samalla.
Korvakuumemittarissa on kertakäyttöiset suojat, ja kun jokaiselle perheenjäsenelle on oma suojansa, niin korvakuumemittari ei levitä pöpökä. Näinhän sairaaloissakin tehdään, jokaiselle potilaalle vaihdetaan joka mittaukselle uusi suoja.
Meillä joku vanha Braunin korvakuumemittari ja on tykätty. Nopeasti katsoo pieneltäkin lapselta kuumeen. Eikä levitä tautia kun vaihtaa sen suojan siihen kuumemittarin päähän.
Meillä myös Braun ThermoScan kormakuumemittari ollut jo vuosia ja edelleen toimii hyvin. Täällä sivustolla ainakin olisi kyseinen mittari alle 50 euroa. http://www.vertaahintaa.fi/kauneus-terveys-ja-hyvinvointi/search.php?q=…. Etusivulle suoraan pääsee http://www.vertaahintaa.fi/
Mulla sama kuin 1. vastaajalla, korvakuumemittari näyttää aina vähintään 37,1 vaikka mun normaalilämpö 36,6. Tuntuu muutenkin et heittelee tosi paljon tuo lukema, tunnen itse selvästi kun olen kuumeessa ja silloin kun mittaan saattaa olla 37,1 - 37,7 välillä. Harkitsen siirtyväni takaisin "analogiseen" malliin.
Hirveää sontaa nuo mittarit! Omronin kallein laite on täysin käyttökelvoton: lukemia tänään: 34.2 (!!!), 35.3 (!!) jne. Ei yhtään ns. normaalia lukemaa. Ei toimi luotettavasti. Olisin palauttanut, mutta ei onnistunut. Edes farmaseutit eivät saaneet tuloksen kuin joka 3 - 4 kerta - USKOMATONTA! Palasin takaisin vanhanaikaiseen kainalomittariin just nyt. Riitti tuo pirun piipitys ja tenavien huuto tuota korvaan tunkiessa, huoh! ÄLKÄÄ OSTAKO SELLAISTA, kiusaatte vain lapsianne.
Meillä on Braun ThermoScan. Toiminut monenmonta vuotta. Jostain marketista aikoinaan ostettu, hintaa oli muistaakseni 30-40 euroa. En pois antaisi millään. Lapset osaa itsekin mitata.
Kun aloittaa käytön, pitää mitata useampana päivänä eri aikoihin jokaisen perheenjäsenen ruumiinlämpö jotta näkee jos jollain vähän narraa. Tämä kerrotaan myös käyttöohjeissa. Esim mun normaalilämpö on oikeasti 36,6 elohopeamittarilla mutta korvakuumemittari näyttää aina 37,1. Muilla perheenjäsenillä näyttää oikein. Mulla on varmaan erikoiset korvat. Mutta ei se haittaa kun sen tietää.