Kielletty Rakkaus OFFICIAL
Kommentit (615)
Ihanaa, että etenevää sairautta sairastava isä sai kokea vanhemmuuden onnen
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä jaksossa taitaa olla kehitysvammaisiakin?
Ei Cp-vamma ihmisestä keharia tee
Visitor kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vieläkään porukan yleissivistykseen kuulu tietää, mitä eroa on älyllisellä ja fyysisellä vammalla.....
Vierailija kirjoitti:
Visitor kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vieläkään porukan yleissivistykseen kuulu tietää, mitä eroa on älyllisellä ja fyysisellä vammalla.....
Ei täällä, mutta onneksi muuten kyllä. Hieno pari ja suloinen lapsi. Onnea heille!
siis avustajat joutuu itse maksamaan matkat jonnekin ranskaan, austraaliaan??
Vierailija kirjoitti:
No ei joudu työntekijät maksamaan työmatkojaan itse, vaan tuo pariskunta eli vammaiset työnantajat.
Hohhoijaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei joudu työntekijät maksamaan työmatkojaan itse, vaan tuo pariskunta eli vammaiset työnantajat.
Mutta eikös ne haastattelussa sanoneet, että avustajat maksaa matkansa itse?
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku trolli? Vammaiset henkilöt maksavat avustajiensa matkat. Kyseessä on työsuhde.
Musta ihana juttu, siis se, että saivat terveen lapsen. Mutta toisaalta taas oon sitä mieltä, että se lääkäri mielipiteineen oli oikeessa. Ja sitte taas on sitä mieltä, että jokasella on oikeus hankkia jälkeläinen. Plääh, vaikee asia.
Kuinka itsekäs pitää ihmisen olla, että noista lähtökohdista haluaa saada uuden elämän maailmaan? Tällä kertaa se oli terve, mutta entäs lapsen lapset ja muut tulevat sukulaiset? Niinku ohjelmassa jo toteavatkin, niin jossain vaiheessa tulee syntymään sairas lapsi. Tuskinpa se yhtään vähemmän tervetullut on, mutta kun vanhemmat on vammaisia molemmat, niin kaikki unelmat ei pitäis olla itsestäänselviä...
Oon ilkee, mut jos lapsi ei olis terve, niin ei olis tällast jaksookaa kielletystä raskaudesta.
2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku trolli? Vammaiset henkilöt maksavat avustajiensa matkat. Kyseessä on työsuhde.
No kyllä minusta sanoivat jossain vaiheessa, että avustajat maksaa itse ja jäin sitä itsekin ihmettelemään. Ehkäpä ymmärsin jotain väärin sitten kun sanoohan tuon järkikin, että työnantaja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Musta ihana juttu, siis se, että saivat terveen lapsen. Mutta toisaalta taas oon sitä mieltä, että se lääkäri mielipiteineen oli oikeessa. Ja sitte taas on sitä mieltä, että jokasella on oikeus hankkia jälkeläinen. Plääh, vaikee asia.
Kuinka itsekäs pitää ihmisen olla, että noista lähtökohdista haluaa saada uuden elämän maailmaan? Tällä kertaa se oli terve, mutta entäs lapsen lapset ja muut tulevat sukulaiset? Niinku ohjelmassa jo toteavatkin, niin jossain vaiheessa tulee syntymään sairas lapsi. Tuskinpa se yhtään vähemmän tervetullut on, mutta kun vanhemmat on vammaisia molemmat, niin kaikki unelmat ei pitäis olla itsestäänselviä...
Oon ilkee, mut jos lapsi ei olis terve, niin ei olis tällast jaksookaa kielletystä raskaudesta.
Mulla tuli ihan samoja ajatuksia! Plus, että minusta yhteiskunnan ei pitäisi maksaa hedelmöityshoitoja ihmisille, jotka eivät voi itse huolehtia lapsistaan. Ehkä ilkeää, mutta se on minun mielipiteeni asiasta..
Vierailija kirjoitti:
Paistan popcorneja ja odottelen valtaisaa egeniikkadebattia. Saksassa ei muinoin tällaisia ongelmia ollut...
Hetkinen, muistaakseni ns. terveetkin ihmiset ovat saaneet sairaita lapsia. Mikä meni vikaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli ihan samoja ajatuksia! Plus, että minusta yhteiskunnan ei pitäisi maksaa hedelmöityshoitoja ihmisille, jotka eivät voi itse huolehtia lapsistaan. Ehkä ilkeää, mutta se on minun mielipiteeni asiasta..
No siellähän juuri joku sun tapainen yritti kovasti estellä. Onneksi ei onnistunut. Ohjelmassa kyllä näytti siltä, että vanhemmat hoitivat lasta, ei sitä heitteille ollut jätetty. Toisin on monissa "vammattomissa" perheissä missä onkin sitten ihan toisenlaiset ongelmat pinnassa.
Popparit tulille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistan popcorneja ja odottelen valtaisaa egeniikkadebattia. Saksassa ei muinoin tällaisia ongelmia ollut...
Hetkinen, muistaakseni ns. terveetkin ihmiset ovat saaneet sairaita lapsia. Mikä meni vikaan?
Jep, todennäkösyyslaskentaa en oikein osaa, mutta veikkaisin et on todennäkösempää, et kaks sairasta saa sairaan ku kaks tervettä sairaan.. se hedelmöityslääkäri pohti varmaan näitä samoja asioita. Saahan täällä yhteiskunnan kasvatitkin lisääntyä ja pahimmassa tapauksessa niitä löydetään huostaanotettuina ja sijaiskodeissa ja lastenkodeissa. Tässä tapauksessa toki sai rakastavan perheen, jossa isällä ei montaa vuotta jäljellä ja äitikään ei kiipeävää lasta ehdi napata kiinni, joten tarvitsevat sen avustajan todennäköisesti jo sen takia. Kuten sanoin, vaikea asia, mutta olen onnellinen terveestä Sävelestä!
Vierailija kirjoitti:
2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minusta sanoivat jossain vaiheessa, että avustajat maksaa itse ja jäin sitä itsekin ihmettelemään. Ehkäpä ymmärsin jotain väärin sitten kun sanoohan tuon järkikin, että työnantaja maksaa.
Pakko oli tarkistaa tämä heti :D Anni kysyy, että "Ja kuka maksaa sitten avustajat?" ja tämä perheen isä vastaa "Kyllä ne ite joutuu oikeestaan maksamaan". Eli voi ymmärtää niin, että avustajat joutuu ite maksamaan tai että he työnantajat joutuu ite maksamaan avustajat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siellähän juuri joku sun tapainen yritti kovasti estellä. Onneksi ei onnistunut. Ohjelmassa kyllä näytti siltä, että vanhemmat hoitivat lasta, ei sitä heitteille ollut jätetty. Toisin on monissa "vammattomissa" perheissä missä onkin sitten ihan toisenlaiset ongelmat pinnassa.
Täytyy kuitenkin miettiä sitä, että voivatko nämä vanhemmat huolehtia lapsestaan lapsen tarvitsemalla tavalla? Jos molemmat tarvitsevat avustajaa 24/7 niin onko se ihan otollisin kasvualusta lapselle? Minusta olisi ollut mielenkiintoista, jos tähän jaksoon olisi saatu haastateltavaksi joku ihminen, jonka molemmat vanhemmat ovat vammaisia.
Eihän tämä missään nimessä ole helppo juttu miettiä ja pohtia, mutta kyllä minusta tässä on monia eettisiäkin asioita, joita pitäisi miettiä, eikä vain ajatella sitä, että "mutkun mä haluun!"
Yhdenvertaisuudesta:
YK:n vammaissopimuksen 23. artiklan mukaan vammaisilla henkilöillä on oikeus yhdenvertaisesti muiden kanssa solmia avioliitto ja perustaa perhe, päättää vapaasti lastensa lukumäärästä sekä säilyttää hedelmällisyytensä. Lisäksi olennaista on, että vammaisille henkilöille annetaan tarvittaessa lasten hoidossa ja kasvatuksessa tukea, joka on riittävää ja jolla varmistetaan vanhempi-lapsisuhteen olemassaolo.
Vammaisen henkilön vanhemmuus on samanlaista kuin kenen tahansa. Lapsi, jonka vanhempi on vammainen, ei todennäköisesti pidä vanhempaansa erilaisena tai koe vammaisuutta vanhemmuuteen vaikuttavana asiana. Tärkeintä vanhemmuudessa on rakkauden osoittaminen, rajojen asettaminen ja huolenpito.
Yhdenvertaisuuteen en todellakaan puutu ja olen täysin vammaissopimuksen puolella.
Nää on näitä eettisiä kysymyksiä, että turvaako se avustaja suhteen olemassaolon vai tuleeko siitä avustajasta liian tärkeä ja vaikuttaa näin lapsen mielipiteisiin vaikka kuinka toista väitettäisiin.
Siltikin, oon sitä mieltä, että jos lapsi olisi vammaiseksi syntynyt, ei tätä jaksoa olisi tehty.
Tätä ohjelmaa pilaa se ärsyttävä psykoterapeutti. Oli tässäkin jaksossa liikuttava kohtaus missä ystävä suree Sampon sairauden etenemistä ja heti perään sen naisen turhaa sanahelinää mikä ei liity mihinkään.
Mukavanoloinen pariskunta tossa eilisessä jaksossa. Ihmettelen miten tosta Miisu-hommasta voi joku mielensä pahottaa? Äly hoi älä jätä.