Kaupassa tänään nähty: perheen äiti lastasi kassahihnalle kuusi isoa kokispulloa
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lastasin torstaina ostoskärryyn 4 kokispulloa, 2 fantaa ja 2 spritea. Ap olisi saanut sätkyn, jos olisi nähnyt, minkä herkkuvuoren lastasin kärryyni juomien lisäksi. Sen lisäksi kävin vielä alkossa. Juu ja melkein kaikki ostokset menivät kurkusta alas lauantaina.
Sairasta
Mikä on sairasta? Voisitko kertoa? Minusta sairasta on se, että kytätään toisten ostoksia ja tehdään päätelmiä, jotka eivät välttämättä pidä paikkaansa. Itse pidin lauantaina tupareita ja mainitsemani ostokset olivat niitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti aika huolestuttavaa, varsinkin kun huomio että tänään on vasta maanantai. Lapset saavat valtavan määrän sokeria ja kaloreita, surullista että tässä maailmassa on niin monia vanhempia jotka eivät halua lastensa parasta :(
Jos se olen minä, niin ei tarvitse huolestua kenenkään hampaista tai muusta, sillä ostin tänään
6 pll Coca Colaa puhdistaakseni vanhan valurautaisen puutarhapöydän ruosteesta ja samalla puhdistan myös ruosteiset puutarhan työkalut.
Eikä tuo 6 pll edes riittänyt, vaan huomenna käyn "kassaneidin" ja av-mammojen kauhuksi ostamassa lisää, kun vuolukivigrillistä haluan saada rasvatahrat pois.
Pyydän armoa, saanhan ostaa Cola Colaa vielä huomenna lisää, kun työt ovat kesken. Ja lupaan nöyrästi pestä hampaani (teen sen muutenkin 2xpv)
Eikä meillä kukaan käytä Cocista sisäisesti, vaan ulkonaisesti.
Mistä ap tiedät, että kyseisen asiakkaan lapsilla on suussaan mädäntyneet hampaat? Oletko hammaslääkäri vai ainakin hammashoitaja? Ja jos olet, niin sinulla ei ole mitään oikeutta edes nimettömänä kertoilla asiakkaittesi terveydentilasta. Eli nokka umpeen, sorsa!
Älä ap tuomitse, kun et tiedä. Ehkä lapset heillä käyttävät sitä kirkkaiden laimentamiseen?
http://yle.fi/uutiset/happamat_royhtaisyt_voivat_vieda_hampaat_suusta/7…
Kuvassa on kuin mun hampaat, eikä paljon naurata.
"Pelkkä hiilihapotettu vesi ei sinänsä ole haitallista hampaille, sillä hiilidioksidi ei liuota hammaskiillettä. Sen sijaan sekä limsauutteilla että mehuilla maustetut vedet sisältävät happoja, jotka vaurioittavat erityisesti nuorten hammaskiillettä eli aiheuttavat hampaiden eroosiota."
Vierailija kirjoitti:
http://yle.fi/uutiset/happamat_royhtaisyt_voivat_vieda_hampaat_suusta/7…
Kuvassa on kuin mun hampaat, eikä paljon naurata.
Minä taas en edes tiedä, mitä närästys tarkoittaa, saatika happamat röyhtäisyt.
Ei ne kokikset tee pahaa vain hampaille... Koko elimistö siinä kärsii! Luetko ikinä tuoteselostetta? Mä en osta edes lapsille synttäreille limsaa, mehu riittää. Jopa mun 9v tyttö haluaa kylässä MAITOA kahvipöydässä, ei mikä tahansa mehu kelpaa, ällöt sokerilitkut sais heittää viemäriin
Ihan käsittämättömältä tuntuu nämä aikuiset ihmiset, jotka kehuskelevat juovansa päivittäin litrakaupalla limonadeja. MINKÄ IHMEEN TAKIA? Pelkkää lisäainetta hiilihappovedessä. Ja luuletteko, ettei tapanne siirry lapsille, jotka ottavat mallia vanhemmistaan?
Vierailija kirjoitti:
ja me - joilla on kolme teiniä - lastaamme 24 tölkkiä x 4 harva se viikko. Se on zeroa. Ei mätäne hampaat suuhun.
Kyllä mätänee, sillä samat sitruunahapot siellä Zero-juomassa lymyää. Light-juomat ovat monin verroin tavallista glukoosi-fruktoosi-siirapilla makeutettuja versioita haitallisempi. Eli eksotoksiinin potenttiaalisuutta vertailtaessa aspartaami, asesulfaami k ja sukraloosi ovat nimenomaan suoliston mikrobiomia tuhoavaa ja siksi siirappisokerin korkean glykeeminen indeksinsä kanssa jää kakkoseksi. Erityisesti sukraloosi degeneroi suoliston tasapainon eri bakteerikantojen välillä hyvinkin nopaesti, millä on lukuisia terveyshaittoja. Jos limua pitää juoda, niin perus sakkaroosilla makeutettu vähäsokerinen makuvishy on stervia-tuotteiden kanssa paras vaihtoehto.
Hienoa. Vihdoinkin lapsilla ja äidillä on talviloma! Silloin on erilaista juomaa, jolloin ovat kuin ulkomailla.
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka kyyläävät toisten ostoksia
Olisi kiva nähdä aloittajan ilme, kun menen kassan läpi omien ostosteni kanssa. 5x4plo muovikääreessä. Jippii vaan teille. Joskus on vain 4x4plo.
6 vuotta vanha ketju. Silloin oli vielä rahaa colajuomiin. Saa nähdä millaisia huomioita palstalla tehdään tulevan vuoden sisään, kun kaikki kallistuu. Mitä löytyy perheenäidin kärryistä nyt?
Limun juomista kauhistellaan mutta kaljaa ja viinejä voi lipitellä kaikessa rauhassa. Jos sokeria kauhistellaan niin ne "terveelliset" tuoremehut yhtä sokerisia kuin cokis. Suomessa juodaan maitoakin ihan liikaa. Entäs kahvia. Sitä vasta meneekin.
Juokaa vettä.
Ei kai se hiilihappo, vaan ne muut.