Kaupassa tänään nähty: perheen äiti lastasi kassahihnalle kuusi isoa kokispulloa
Kommentit (59)
Voisi ihan hyvin olla minä kyseessä, mutta lapsille en kyllä sitä kokista anna. Minä ja mies ollaan kokisaddikteja ja ostetaan joskus varastoon vähän reilummin niin voi sitten ottaa jääkylmänä aina eikä tarvi odottaa sitä jäähtymistä jos ostais aina erikseen pullot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja me - joilla on kolme teiniä - lastaamme 24 tölkkiä x 4 harva se viikko. Se on zeroa. Ei mätäne hampaat suuhun.
Toivottavasti olet provo. Jos et ole, niin tarkista faktat lastesi juomien vaikutuksesta hampaisiin.
En ole provo. Kaikki saavat tuon määrän kuukaudeksi.
ihan olen 47 v, ja juonut aina parikymppisestä asti kokista, lightia ja zeroa paljonkin. Samoin 48 v mieheni. Hampaissa ei ole mitään vikaa.
Ai sä oletkin näitä ihmisiä, jotka esim. on polttanut tupakkaa 40 vuotta eikä ole saanut keuhkosyöpää, joten väittävät ettei se nosta syöpäriskiä. En ala väittelemään kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näit ehkä minut ostamassa juomat illanistujaisiin, joissa juhlimme äitiyslomalle jäävää työkaveria 8 aikuisen naisen kesken.
Aikuisten naisten juhlajuomana kokis? Missäpäin, jossain maalla varmaan?
Olet tainnut ymmärtää väärin mitä tarkoitetaan kun sanotaan että juodaan kuplivaa juhlissa.
Mitä sinä tarjoaisit raskaana olevalle, THLn suosituksia noudattavalle työkaverille?
Vierailija kirjoitti:
ja me - joilla on kolme teiniä - lastaamme 24 tölkkiä x 4 harva se viikko. Se on zeroa. Ei mätäne hampaat suuhun.
o-ouuu, kyllä muuten mätänee.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti aika huolestuttavaa, varsinkin kun huomio että tänään on vasta maanantai. Lapset saavat valtavan määrän sokeria ja kaloreita, surullista että tässä maailmassa on niin monia vanhempia jotka eivät halua lastensa parasta :(
Onko joku laki että ostokset on ostettava vasta käyttöpäivänä, eikä missään nimessä varastoon isompia määriä kerralla? Pelkäätkö kenties että tarjouskola loppuu kesken ja jäät ilman perjantaipulloa?
Onko kaikki ostokset oltava koko perheelle?
Vierailija kirjoitti:
Minä lastasin torstaina ostoskärryyn 4 kokispulloa, 2 fantaa ja 2 spritea. Ap olisi saanut sätkyn, jos olisi nähnyt, minkä herkkuvuoren lastasin kärryyni juomien lisäksi. Sen lisäksi kävin vielä alkossa. Juu ja melkein kaikki ostokset menivät kurkusta alas lauantaina.
Sairasta
Jos ne on tarjouksessa niin viisas ostaa enemmän!
Minä kävin tänään, ja ostin prikulleen 6 pulloa cocista. Syödään arkena terveellisesti ja limua juodaan pari kertaa vuodessa, nyt tulevana viikonloppuna on lapsen syntymäpäivät joten ostelin kaikkea muutakin epäterveellistä. Käyn kaupassa vain kerran viikossa. ;)
Voihan ne tehdä niistä Mentos-raketteja! Mä käytän kokista myös yön yli vessanpöntössä, syövyttää irti senkin lian mihin ei pääse käsiksi harjalla. You never know!
Voi ristus sentään mitä idiootteja taas. Ei ne hampaat mätäne kokiksesta yhtään sen enempää kuin tuoremehusta tai vaikka maidosta, sama happohyökkäys niistäkin tulee.
Itse olin lauantaina cittarissa lasten kanssa ja lastasin hihnalle 2 x 4 pulloa kokista ja 2 lavaa kaljaa kaiken muun lisäksi. Sitten vielä Alkon kautta parkkihalliin :)
Mä lastasin tänään hihnalle 2 isoa coca-cola pulloa ja aion juoda ne aivan yksinäni!
Meillä menee 6-8 1,5 l viikossa. Lapset tykkäää, juovat ruuallakin. Laihoja kuin pajunvitsat eikä reiän reikää. Snif. Elämästä voi tehdä hirveää, meillä juodaan limua kun siitä tykätään, lälläslää! Eikä varmasti jetkauta joku harmaa pullamössö av-äiti:D
Limsat ovat aina suurempi happohyökkäys hampaille kuin muu juoma.kysykää vaikka hammaslääkäriltä. Tuhoaa kiillettä.
Vierailija kirjoitti:
Voi ristus sentään mitä idiootteja taas. Ei ne hampaat mätäne kokiksesta yhtään sen enempää kuin tuoremehusta tai vaikka maidosta, sama happohyökkäys niistäkin tulee.
Itse olin lauantaina cittarissa lasten kanssa ja lastasin hihnalle 2 x 4 pulloa kokista ja 2 lavaa kaljaa kaiken muun lisäksi. Sitten vielä Alkon kautta parkkihalliin :)
Oot jota kuinkin oikeessa appelsiinimehun suhteen, joka myös rikkoo tehokkaasti kiillettä. Sen sijaan maidolla voi jopa vähän hillitä happohyökkäystä ja maidon kalsium auttaa hammasta.
No onpa kauheaa. Itse näin kerran kassalla kaksi amisjonnen näköistä ehkä just 20v jätkää, jotka ostivat kärryllisen sipsejä ja kymmenen laatikkoa keskiketterää. Siinä tuli kyllä suurempi huoli nuorison tilasta kuin jonkun parin limsapullon ostajan kohdalla.
Ei se sokeri niitä hampaita syövytä, vaan hapot. Sitruunahappo, hiilihappo, fosforihappo.
Kolat kyllä edistävät osteoporoosia, joten itse olen pyristellyt tuosta tavasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sokeri niitä hampaita syövytä, vaan hapot. Sitruunahappo, hiilihappo, fosforihappo.
Kolat kyllä edistävät osteoporoosia, joten itse olen pyristellyt tuosta tavasta eroon.
Sama täällä. Lisäksi nyt 30 vuoden käytön jälkeen alkoi tulla yliherkkyysoireita aspartaamille. Enough is enough.
Oispa kokista :(