Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo että ylireagoin, mitä olette mieltä? (anoppiasiaa)

Vierailija
14.03.2016 |

Pohjustusta asiaan ensin: olemme olleet anopin kanssa ihan ok väleissä aina. Vaikka anoppi on välillä rasittava besserwisseri ja arvostelee minua ilkeästi, silti olen yrittänyt aina olla ymmärtäväinen ja mukava ja olen kanssa paljon edesauttanut anopin, miehen ja lasten välisiä suhteita. Nyt kuitenkin loukkaavaksi vastauksen jonka sain häneltä viestiin eilen. Olen menossa kaverini kanssa matkalle ja kysyin anopiltani, joka on käynyt pari kertaa samassa paikassa, että osaisitko suositella meille hyvää hotellia. Anoppi ei vastannut muuta kuin laittoi screen shotin google-hausta "hotels in ****". Minusta tuo oli loukkaava vastaus, pitää ilmeisesti minua idioottina. Sanoin miehelle että jos ei tuon enempää voi nähdä vaivaa minun eteen niin en minäkään jaksa enää nähdä vaivaa hänen eteensä. Mies saa pitää itse yhteyden äitiinsä, lähettää joulukortit ja mennä kylään lasten kanssa, minä jään kotiin ja teen mitä huvittaa. Tähän mennessä ollaan aina pompittu anopin pillin mukaan mutta nyt sille tuli loppu.

Miehen mielestä olen lapsellinen ja ylireagoin mutta miksi minun pitäisi olla kynnysmatto jota saa kohdella ihan miten haluaa?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ilmiselvästi olettaa että sun mukautuminen ja kiltteys on tyhmyyttä etkä ole tajunnut kaikkea vittuilua joten sulle saa puhua miten vaan.

Ehdottomasti et lähettele kortteja tai huolehdi miehen tai lapsien suhdetta anoppiin. Se ei yleensäkään ole sun homma ja toisekseen kukaan ei koskaan sitä arvosta. Sano vaan miehelle, että tietää tulevaisuudessa hoitaa suhteet sinnepäin itse, sä hoidat sun puolen suvusta. Ja muuten olet viileän kohtelias. Vittuilua ei tarvi kuunnella, joten otat vain asenteen että jos pitää olla tekemisissä niin teet sen lyhyesti ja pistät rajan missä kohtaa kävelet vaan pois tilanteesta.

Vierailija
22/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjustusta asiaan ensin: olemme olleet anopin kanssa ihan ok väleissä aina. Vaikka anoppi on välillä rasittava besserwisseri ja arvostelee minua ilkeästi, silti olen yrittänyt aina olla ymmärtäväinen ja mukava ja olen kanssa paljon edesauttanut anopin, miehen ja lasten välisiä suhteita. Nyt kuitenkin loukkaavaksi vastauksen jonka sain häneltä viestiin eilen. Olen menossa kaverini kanssa matkalle ja kysyin anopiltani, joka on käynyt pari kertaa samassa paikassa, että osaisitko suositella meille hyvää hotellia. Anoppi ei vastannut muuta kuin laittoi screen shotin google-hausta "hotels in ****". Minusta tuo oli loukkaava vastaus, pitää ilmeisesti minua idioottina. Sanoin miehelle että jos ei tuon enempää voi nähdä vaivaa minun eteen niin en minäkään jaksa enää nähdä vaivaa hänen eteensä. Mies saa pitää itse yhteyden äitiinsä, lähettää joulukortit ja mennä kylään lasten kanssa, minä jään kotiin ja teen mitä huvittaa. Tähän mennessä ollaan aina pompittu anopin pillin mukaan mutta nyt sille tuli loppu.

Miehen mielestä olen lapsellinen ja ylireagoin mutta miksi minun pitäisi olla kynnysmatto jota saa kohdella ihan miten haluaa?

Voi herran jestas sinua. Oletko murkkuikänen vai mistä kysymys. Selkee yksinkertainen vastaus. Näethän sinä netistä minkälainen se on sisustukseltaan se hotelli. Ja arvostelut sieltä. Olet ottanu nenääsi ihan turhasta. Aikuistu. Ehkä anopilla on ollu muutakin tekemistä kuin alkaa miettimään sinun kanssa juupa eipä juttuja. Sitä paitsi se on makuasia. Jos hän kehuis maasta taivaaseen eikä se sitten sinusta ollutkaan niin hyvä niin taas olisi anopin vika. Tai toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä hyvä ihminen ole milläsikään. Vastaa vaikka että kiitos, minäpä katson tuolta. Jos anoppi on kerran halunnut olla v-mäinen ja tuo on hänen tyylinsä niin sillä hyvä. Jos ei niin sitten todellakin ylireagoit. Molemmissa tapauksissa pidä mölyt mahassasi. Mieti jatkossa kannattaako sinun henkilökohtaisesti olla mielin kielin sinne suuntaan jos vastassa on tuollaista. Ole ihan viileän asiallisesti vain ja hoida lapsiin liittyvät jutut nätisti, ei sinun muuta tarvitsekaan.

Vierailija
24/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan tuo aika tylyä anopilta, mutta toisaalta ihmettelen millaisia ne aiemmat loukkaukset ovat olleet, jos tämä oli niin paha juttu että kaatoi suhteenne lopullisesti.

Vierailija
25/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herran jestas sinua. Oletko murkkuikänen vai mistä kysymys. Selkee yksinkertainen vastaus. Näethän sinä netistä minkälainen se on sisustukseltaan se hotelli. Ja arvostelut sieltä. Olet ottanu nenääsi ihan turhasta. Aikuistu. Ehkä anopilla on ollu muutakin tekemistä kuin alkaa miettimään sinun kanssa juupa eipä juttuja. Sitä paitsi se on makuasia. Jos hän kehuis maasta taivaaseen eikä se sitten sinusta ollutkaan niin hyvä niin taas olisi anopin vika. Tai toisinpäin.

Koska hotellien sivut on aina realistisia ja luotettavia. Herranjestas, oletpas viaton. Aikuistu! :D

Vierailija
26/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tylyä anopilta. Ei tuolla lailla voi vasta kenellekään. Jos ei osaa auttaa, asian voi ilmaista fiksustikin. Tuo oli vittuilua ja kyllä mä pitäisin tuollaisen jälkeen hajurakoa.

Vierailija
27/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ymmärryksestä! Sinänsä sillä hotelliasialla ei ole niin väliä, mutta miksei voinut vaikka sanoa että no en osaa oikein suositella kun ne hotellit missä olin, eivät oikein olleet hyviä. Tai jotain. Mutta se asenne miten hän vastasi, että kohdellaan niin kuin idioottia.

ap

Vierailija
28/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sortin aiheetonta ylenkatsominen ja vittuilu täysin aiheelliseen kysymykseen että voi varmaan olettaa että johonkin kalikka kalahti. Tuliko parempi olo jo vai pitääkö vielä 'kommentoida'?

Vierailija
29/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppi rupesi harrastamaan tarkoituksellista ärsyttämistä ja hetken sitä katseltuani katkaisin kaiken aloitteellisuuden omalta osaltani. Välttelin anopin seuraa, enää oma-aloitteisesti järjestänyt lapsia mummolaan (anoppi kovasti aina toivoi heitä sinne), juhlissa vastailin anopille ystävällisesti jos hän tuli juttelemaan mutta en millään lailla ylläpitänyt keskustelua ja liukenin muuhun seuraan heti kun mahdollista. Ei kauan mennyt kun anopin hymy alkoi hyytyä, hänelle valkeni kuinka suuri osa perheidemme kommunikaatiosta ja yleisestä äksönistä oli minun aikaansaannostani. Ja sitten alkoivat puheet siitä kuinka ollaan yhteyksissä niin vähän että ihan vieraannutaan (lapset toki järkkäsin aina mummolaan kun mummo pyysi mutta jätin kahvittelut väliin). Mitäpä muuta tuohon voi sanoa kuin että mitäs läksit. Luotto meni eikä enää palaa.

Vierailija
30/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tuon vittuiluna. Kai sitä nyt voisi vastata, että en muista hotellien nimiä, kaikki olivat mukavia tms. Ja luulisi anopin sen verran miniäänsä tuntevan, että vähän osaa sanoa mistä hotellista tai ravintolasta voisi tykätä.

Vierailija
31/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Eipä ole Ap. eikä muutama muukaan ketjussa, ilkeää vittuilevaa ja vaikeaa ihmistä ikinä tavanneetkaan.

Vierailija
32/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Eipä ole Ap. eikä muutama muukaan ketjussa, ilkeää vittuilevaa ja vaikeaa ihmistä ikinä tavanneetkaan.

Siitä huolimatta vähemmänkin ilkeät, vittuilevat ja vaikeat ihmiset on rasittavia.

Vierailija
33/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anoppi -puolustelijoille sanoisin, että normaalit kommunikointitaidot omaavalle ihmiselle sopivia vastausehtoja olisivat olleet esimerkiksi:

"En muista oikein enää niitä hotelleja missä olin itse. Voin vähän myöhemmin koittaa katsoa, jos löytäisin sähköpostista/paperilta niiden nimet."

"Me yövyttiin paikassa xxxx, ja itse tykkäsin siitä ainakin. Minkälaista hotellia etsitte?"

"Yövyimme paikassa xxxx, ja itsellä jäi vähän huono maku paikasta kun..., eli en oikeastaan suosittelisi."

Jos taas huomaa viestin vaikkapa työpäivän aikana, niin eiköhän siihen viestiin voi vastata ihan illalla/seuraavana päivänä. Plus kuvankaappauksen lähettäminen vie huomattavasti enemmän aikaa ja vauvaa, kuin vastata että hei sori en muista yhtään missään yövyttiin. 

En minäkään huolehtisi joulukortti -tervehdyksiä yms. ihmiselle jonka kommunikointitaidot ovat tuota luokkaa. Vaikka teko nyt erityisen törkeä ei olekaan. Mutta onhan tuo selvästi sellainen vinoileva vastaus, vai ihanko oikeasti mammojen mielestä on normaalia lähetellä googlehakuja toiselle, jos ihminen kysyy henkilökohtaisesta kokemuksesta tietyn paikan suhteen? 

Mutta toki ap tuo on sellainen asia, että ei se erillistä selvittelyä vaadi. Anoppi teki selväksi että hän ei joko halua tai voi vastata kysymykseesi, eikä halunnut tätä ilmaista sinulle sanallisesti vaan jostain syystä näpäyttää kuvankaappauksen avulla. Eli sanoisin vain, että rennosti eteenpäin ja unohdat mokoman, samoin kuin unohdat joulukortit ym. Toki miehelle kannattaa sanoa, että tästä edespäin hän hoitaa kommunikaatiot äitinsä kanssa. Jos miehen mielestä ylireagoit, niin ei voi mitään. Ei kenenkään kannata aikaa käyttää ihmiseen joka pyrkii teoillaan osoittamaan että seura ei kiinnosta.

Vierailija
34/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että anoppi kokee aloittajan vähän tyrkkynä. 

Koska en oikeesti tajua miksi tuommostakin asiaa pitää keltää kysyä... voi herra ihme.

Vierailija
35/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ymmärryksestä! Sinänsä sillä hotelliasialla ei ole niin väliä, mutta miksei voinut vaikka sanoa että no en osaa oikein suositella kun ne hotellit missä olin, eivät oikein olleet hyviä. Tai jotain. Mutta se asenne miten hän vastasi, että kohdellaan niin kuin idioottia.

ap

Mutta kun sä annat itsestäsi juuri sen kuvan. Aikuistu!

Vierailija
36/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, joskus ne kemiat ei vaan kohtaa. Mutta silloin kannattaa katsoa myös peiliin. Tangoon tarvitaan aina kaksi!

Vierailija
37/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä tullut ajatelleeksi , että anopillasi on muutakin elämää kuin etsiskellä sinulle sopivaa hotellia. Jospa hänellä itsellään ei ollut sieltä sellaisia hyviä kokemuksia, joiden perusteella olisi voinut suositella sinulle jotain.

Ja kyllä, sinä ylireagoit kun anoppi sentään vastasi.

Vierailija
38/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi on yöpynyt mielestään hyvässä hotellissa hän voi vastata näin. Hei! Hilton oli ainaki ihan hyvä. Yksi lause joka ei vie enempää aikaa kuin kuvankaappauksen lähettäminen. Jos ei ole tykännyt hotelleista voi vastata että en voi suositella noita joissa olen ollut. Taas yksi lause. Jos haluaa huonot välit miniään voi lähettää sen kuvankaappauksen.

Vierailija
39/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosta nyt ottaa pulttia niin mitäs sitten kun, Anoppi olis suositellut jotain ehdottomasti hyvää hotellia. Ap olis varannu sieltä huoneen, eikä se olis mitenkään ollut millään tasolla hänestä hyvä? Olisko taas Anoppi ollut ilkeä ja suositellut tahallaan huonoa hotellia? Ymmärrän hyvin Anopin vastauksen.

Vierailija
40/63 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kvg nyt on vaan ihan sairaan alentava tapa vastata. Tuosta voi päätellä että ihmisellä ei ole mitään kunnioitusta toisen älykkyyttä kohtaan. Jos nettimaailmassa kutsuu toista idiootiksi niin kyllä minä ainakin suuttuisin. Ihan niinkuin kukaan ei osaisi googlettaa hotelleita?? Kunnon ylimielinen kusipää anoppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi