Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotiaan ja 30-vuotiaan parisuhde

Vierailija
14.03.2016 |

Mielipiteitä?

Minulla ja miehelläni on suhteessamme 12 vuoden ikäero. Itse en ole koskaan pitänyt sitä mitenkään suurena vaan aika normaalina kuitenkin ja huvittanut aina lehdistä lukea jos joillakin julkkiksilla on ollut 10-12v ikäeroa parisuhteessaan ja taivas varjele mitkä otsikot siitä tulee lehteen; OMG! heillä on ikäeroa 12 vuotta. Vaikka on sitä parisuhteita joissa ikäeroa on yli 20 vuottakin ja jopa 37 vuotta ja nämä ovat minusta niitä suhteita joissa on ISO ikäero. Jos kumppaniin on ikäeroa 0-15v se on vielä täysin normaali, minun mielestäni.

Tuntuu että ihmisten täytyy saada revittyä kauhisteltavaa ja paheksuttavaa aina sieltä sun täältä, sitä toisten parisuhteiden haukkumista ja mollaamista, pidetään ikään kuin viihteenä. Fiksu ihminen kun osais pitää turpansa kiinni ja olla puuttumatta muiden asioihin tai sanoa mielipiteensä neutraalisti, ilman että alkaa haukkuminen ja tiedostaa myös sen että nämä ihmiset jotka ovat keskenään parisuhteessa, tekevät siihen liittyvät ratkaisut, eivät 10 parisuhteen ulkopuoliset ihmiset heidän puolestaan! Joten asioista ei tarvitse niin kärkkäästi sanoa, ikään kuin pitäisi oikeutenaan rikkoa tämä parisuhde, vaikka on vain ulkopuolinen ihminen ja ulkopuolisilla ihmisillähän ei ole koskaan oikeutta siihen!!

Nyt haluan katsoa, herättääkö parisuhteemme helvetinmoisen someraivon, vai osaavatko ihmiset käyttäytyä ihmisiksi ja ymmärtää erilaisuutta. Tää on ainut kerta kun tuun parisuhteestani keskustelun tekemään ja jännä nähdä ihmisten mielipiteitä, nää ikäero asiat on ollu vaan niin paljon pinnalla viime aikoina mediassa.

Tutustuin mieheeni ensimmäisen kerran ollessani 15-vuotias ja hän oli 27-vuotias. Silloin meistä tuli vain ystäviä, koska vaikka olin ihastunut mieheen ja hän myös minuun, meillä oli kuitenkin tietyn verran ikäeroa joten näin oli järkevämpää pysyä aluksi vain kavereina. Mieheni on myös entinen narkomaani ja rikollinen, ensitutustumisemme aikana hän käytti vielä huumeita, mutta halusi lopettaa minun takia, tulevan perheemme takia ja ennen kaikkea itsensä takia, koska huumeet vuosien saatossa olivat aiheuttaneet hänelle paljon pahaa oloa ! Empaattisen luonteeni ansiosta pystyin tukemaan miestä lopettamisprosessissa. Hän on ollut nyt TÄYSIN kuivilla huumeista ja rikollisuudesta 2v ajan, jokainen vuosi rakkaaltani ongelmista erossa, on minun mielestä hieno saavutus!!! :)

Alettiin seurustelemaan viime vuoden elokuussa, joten nyt olemme olleet yhdessä 7kk ja hyvin on mennyt. Ystäväni eivät sen kummemmin sanoneet parisuhteeseemme mitään, olivat vaan onnellisia puolestani ja perheelleni asia on myös ok, mutta miehen perheelle ja ystäville asia on ollut ongelma, miehen ystävät ovat jopa koittaneet rikkoa suhdettamme, mikä on saanut minut kiehumaan ja kuohumaan monen monta kertaa, mutta onneksi heistäkin jo moni on alkanut ymmärtää suhdettamme ja ei ole enää päälle päsmäröimässä.....

Kyllä maailmassa on paljon vikoja ja ihmiset osaavat olla todella ilkeitä. Mulla on myös isäsuhde kunnossa ja minusta ei ole tullut narkomaania tai rikollista, vaikka mieheni onkin tälläinen ollut ja osa hänen ystävistään. Sen verran ollut järkeä päässä etten siihen touhuun lähde. :)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta kuten arvasin. Ihmiset elää vaan siellä omassa kuplassaan ja ei ymmärretä erilaisuutta, sen voi huomata tämänkin keskustelun kommenteista. On niin kiva lynkata toista ojaan, vaikka se ei olisi edes mikään paska tyyppi, mutta kun hän vaan elää erilailla. Tää tällänen käytös tuskin tulee koskaan tästä maailmasta loppumaan. Suuri osa ihmisistä tahtoo aina seistä tyhmien pässien joukossa. :) Jos oot ylä-aste ikäsenä sortunu käyttämään huumeita ja rikollisuuden polulle, vaikka oisit aikuisena parantanu tapas, sinut halutaan tuomita silti... koska siitä tuomitsemisesta nautitaan, ei osata sellasta asiaa kuin anteeksanto. Luoja mitä tyhmyyttä!?!?!?!? .. Eikä ymmärretä sairauksista yhtään mitään yms ... Ja se on aivan sama kuinka fiksusti kirjottaisit asioista, mutta jos sun ikä alkaa 1 - numerolla, sut työnnetään aina ojaan . Tyhmyyttä, tyhmyyttä, tyhmyyttä. Teini-ikäinen ihminen, vaikka ois yli täys-ikänen, ei saa elää villisti oman mielen mukaan vaan aina niin kauan kun oot teini niin pitäis teeskennellä kilttiä pikkutyttöä tai pikkupoikaa, jotta täti ja setä ihmiset ei ala vaan vittuilemaan. :) On se raskasta tämä teini ikä, kun muut haluaa nuorta ihmistä rikkoa jatkuvasti omalla ilkeällä käytöksellään ja lakaista sen sitten maton alle ja sama minä olen itse niin fiksu aikuinen tästä käytöksestäni huolimatta - teeskentely jatkuu vuosienkin päästä !

Helvetti miten mautonta käytöstä. Onneks mun elämä ei ole muista ihmistä kiinni! ;)

Adios. =)

Vierailija
22/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo kommentoimassa jotain järkevää, mutta sitten näin aloittajan muut viestit. Miehesi taitaa olla aikamoinen aivonsa käräyttänyt wt jos tuollaista kiukuttelevaa lasta jaksaa katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa omat tekstisi uudelleen ja mieti oletko tosissasi kirjoittanut kovin fiksua tekstiä. Ei tässä keskustelussa ole erilaisuutta tuomittu, ainoastaan sun typerä lapsellinen asenteesi. Kuulostat 15-vuotiaalta murkkuikäiseltä kapinalliselta, joka on keksinyt hyvän tavan kapinoida vanhempiansa vastaan.

Vierailija
24/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä pidä 18-vuotiaana itseäni enää minään teininä, vaan olen nuori aikuinen nainen. :)

Sä oletkin 18-vuotias teini, sun on ihan normaalia ja tervettä ajatella noin. 30-vuotiaan aikuisen pitäisi tietää paremmin. 

Vierailija
25/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin jo kommentoimassa jotain järkevää, mutta sitten näin aloittajan muut viestit. Miehesi taitaa olla aikamoinen aivonsa käräyttänyt wt jos tuollaista kiukuttelevaa lasta jaksaa katsoa.

Hermohan tässä menee ihan kenellä tahansa, jos näkee päivän selvän vittuilun ja ärsyttämisen tarpeen muilta ihmisiltä. Kai se on joku 30-vuotiaiden ämmien pelko, kun 18-vuotias likka tulee kuokkimaan "heidän reviirille". :)

Ei osata vaikka sanoa: Hei, olen onnellinen sinun puolestasi että olet löytänyt elämäsi rakkauden ja hienoa myös että miehesi on päässyt huumeista ja rikollisuudesta eroon !

Hahhahhaa, niin enpä jaksa minäkään näitä vittuilijoita kohtaan käyttäytyä sitten aina kypsästi ja asiallisesti. Tuohan on just se heidän epämielyttävä taktiikkansa, saada minut näyttämään mahdollisimman epäkypsältä muiden silmissä. :D Onneks mulla on selvännäköisyys lasit päässä, niin näkee kyllä sen käytöksen tänne saakka !

Samanlainen kommentointi toistuu aina ketjuissa joissa puhutaan parisuhteista missä ikäeroa on enemmän. Näin se vaan on. Ei kauhalla voi järkeä vaatia, kerta lusikalla on annettu... :)

Vierailija
26/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin lukemisen siinä narkomaani ja rikollinen - kohdassa. Ikäero ei ole mitään tuon rinnalla.

Vierailija
27/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa omat tekstisi uudelleen ja mieti oletko tosissasi kirjoittanut kovin fiksua tekstiä. Ei tässä keskustelussa ole erilaisuutta tuomittu, ainoastaan sun typerä lapsellinen asenteesi. Kuulostat 15-vuotiaalta murkkuikäiseltä kapinalliselta, joka on keksinyt hyvän tavan kapinoida vanhempiansa vastaan.

Höpöhöpö, mä kirjotin ihan järkevän aloituksen, sitä et voi sinäkään kiistää.

Mutta jo ensimmäisestä kommentista lähtien, alkoi kiero vittuilu. =)

En minä lähde tässä vaiheessa enää sanomissani peruuttelemaan tai teeskentelemään, että olisin ymmärtänyt jotain väärin ja mulle ois kommentoitu koko ajan ystävällisesti. Vastaan samalla mitalla takaisin ja ellen jopa pahemmin, mulla on siihen täysi oikeus .

Vierailija
28/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi ihmettelin eikö ap parempaa löytänyt, mutta kun ap:n alkoi kommentoimaan, kävi selväksi että ehkä on juuri sopiva ghettomisu kyseiselle miehelle.

Kun kerran miehesi on niin ihana ja fiksu, kerropa mitä hän tekee nykyään? Sen lisäksi että hengailee 18-vuotiaan pikkukoviksen kanssa?

Vierailija
29/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä pidä 18-vuotiaana itseäni enää minään teininä, vaan olen nuori aikuinen nainen. :)

Sä oletkin 18-vuotias teini, sun on ihan normaalia ja tervettä ajatella noin. 30-vuotiaan aikuisen pitäisi tietää paremmin. 

No mitteepä vittua taas? 18-29v on kyllä nuori aikuinen. Nuori nainen tai nuori mies. Jollakin on jälleen kerran käsitteet hukassa. :))

Vierailija
30/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi ihmettelin eikö ap parempaa löytänyt, mutta kun ap:n alkoi kommentoimaan, kävi selväksi että ehkä on juuri sopiva ghettomisu kyseiselle miehelle.

Kun kerran miehesi on niin ihana ja fiksu, kerropa mitä hän tekee nykyään? Sen lisäksi että hengailee 18-vuotiaan pikkukoviksen kanssa?

Tätä mä just tarkotin. Olevinaan kysytään ystävällisesti ja asiallisesti, mutta sieltä rivien välistä paistaa kuitenkin vittuilu. Ei oo ystävällistä ja asiallista tuo pikkukovikseksi nimittely, mä olen aivan tavallinen ihminen siinä missä kaikki muutkin!

Mieheni on töissä metallialalla.

Vierailija
31/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku oli tosi hyvä, kun provo pääsi vauhtiin oli surkea

Vierailija
32/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasmielisyyttä tämä keskustelu on täynnä. :)

Vierailija
33/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jumalauta enää jaksako tota samaa aihetta jauhaa !

Vierailija
34/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko provo vai ei, näitä on ihan todellisuudessakin.

Minä aloin 18 vuotiaana seurustelemaan 26 vuotiaan kanssa. Silloinkin ihmiset kauhistelivat ikäeroa, mutta emme me sitä pahemmin huomanneet. Sehän johtui ihan siitä, että mies oli ihan lapsellinen ja teinin tasolle jäänyt. Neljä vuotta seurusteltiin hampaat irvessä, tapellen vähän välilä milloin mistäkin. Olin kuin miehen äiti. Miehellä oli vaikka mitä ongelmaa esimerkiksi ihan oman käytöksensä ja vaikka talouden hallintansa kanssa. Mies kävi työssä, mutta jouduin silti lainaamaan hänelle rahaa vähän väliä. Itse opiskelin koko yhdessäoloajan ja rahasta oli todella tiukkaa.

Sitten kun erottiin, hän löysi nyt kolmikymppisenä uuden uhrin, 18 vuotiaan. Minä alan katsomaan omanikäisiäni, mutta häntä aikuisempia miehiä tuosta viisastuneena. Lähipiirikin on miehen uutta "naista" kommentoinut niin, että eipä miestä kukaan aikuinen katselisikaan.

Mielestäni olin silloinkin jo kypsä ikäisekseni, mutta ongelma oli siinä, että mies oli aivan liian lapsellinen ja suorastaan vahingollinen nuorelle ihmiselle ja varmaan kelle vain.

Suhtaudun jatkossa erittäin kriittisesti ikäerosuhteisiin, varsinkin jos toinen osapuoli on teini-ikäinen.

Vierailija
35/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa puolustamaan ap:n suhdetta, mutta tämä keskustelu muutti mieleni. Kamalan lapsellisia kommentteja "nuorelta aikuiselta". Ihan näiden viestien perusteella kyseenalaistan suhteenne.

T. N20, avopuolisona 35-vuotiaalle.

36/39 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tulossa puolustamaan ap:n suhdetta, mutta tämä keskustelu muutti mieleni. Kamalan lapsellisia kommentteja "nuorelta aikuiselta". Ihan näiden viestien perusteella kyseenalaistan suhteenne.

T. N20, avopuolisona 35-vuotiaalle.

Hei älä teeskentele, mä en tee sun puolustuksilla yhtään mitään! Sä et oikeasti ole edes mikään 20-vuotias nainen, vaan yli 35v lihava av-mamma jolla on oma itseluottamus heikoissa kantimissa kun siellä mielenterveysongelmaisessa pääkopassasi pelkäät että nuoremmat naiset rupeaa viemään sinun ikäluokan miehiä. Se on sairas ajatus ihan jo sen takia, että eiköhän meitä ihmisiä tässä suomen maassakin ole sen verran ja eri luonteisia että jokaiselle riittää jotakin. Jos olisit oikeasti kanssasisar, sinä et lyttäisi, koska mä en oo tehny tässä MITÄÄN väärää, kirjottanut asiallisen avauksen ja jos sieltä rupeaa tulemaan heti semmosta paskaa, että teini, lapsellinen, naiivi, tyttörukka, pikkukovis ja mitä tässä nyt on ollukkaan... Niin kyllähän siinä hermot menee ja mun mies sai osansa myös haukuista ja mollauksista, vaikka ei todellakaan enää ansaitse niitä, on parantanut elämänsä ja jos vaihtoehdot on ne, että puolustaudu tai älä reagoi mitenkään haukkuihin, mä puolustaudun ! On se vaikeaa olla onnellinen muiden puolesta . <3

Antaa alapeukkujen taas sataa, hehhetihee, jollain muulla on nyt mätää jauhoa kurkussa kuin minulla. ;)

Harmi, että joudun ilmottaan, että oot kyllä aika kaukana totuudesta. Olen ihan 20-vuotias ja sitä kautta "kanssasisar". En ole mitään lytännyt, mun mielestä kommenttis on vaan lapsellisia ja antaa susta lapsellisen kuvan. Ymmärrän kyllä, että puolustaudut vittuilulta, mutta on ehkä hieman noloa puolustautua vittuilulla ja ihme uhoomisella. SE oli syy, jonka vuoksi kirjotin niin kuin kirjotin. Avauksesta minä en ole sanonut mitään pahaa tai haukkunut miestäsi, pelkästään vastauksistasi puhuin. Surullista vain, että jo "nuori aikuinen" kirjoittelee tolla tavalla.

N20

Vierailija
37/39 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 vuotiaana ihan kuumana yhteen 35 vuotiaaseen ja olipa vielä ukkomies. Ei kyllä mies ollut ollenkaan se pahis, vaan se olin minä.

Onneksi tulin järkiini ja jäi tosi kivat muistot.

Hänen liittonsa jatkui ja itsekin sitten tapasin oikean kohtaloni.(oman ikäiseni)

Olemme joskus törmänneet toisiimme ja merkitsevästi ollaan hymyilty.

Vierailija
38/39 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tämä on. Liian "hyvää" tekstintuottoa, aloituksen tarkoituksellinen kehuminen ja uhominen, joka oikein kerjää vastakkaisia mielipiteitä, sitten alkaa vastapuolen haukkumiset ja uhkailut, ajankohtainen aihe (ikäero), huumeet...perussettiä. 

Vierailija
39/39 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kumpikin ootte täysikäsiä nii siitä vaan.

Vähän kyllä epäilyttää että miksi aikuinen mies on kiinnostunut teinistä, eikä itseäni kiinnostaisi entinen rikollisnarkki. Kuulostat tosin vähän naiivilta ja nuorelta porvoolaiselta.

Tiedän tapauksen, jossa tällainen elämäntaparikollinen narkomaani (ollut vankiloissa ja laitoksissa teinistä asti, ainakin puolet elämästään) meni naimisiin teinitytön kanssa sinä päivänä kun tuo tyttö täytti 18 vuotta. Tuo sosiopaatti oli silloin ehkä 35-vuotias. Ihan pilallehan tuo tyttö tuossa touhussa meni, tuo aviomies laittoi tuon tytön mm. huoraamaan. Avioliitto ei kestänyt kovin kauaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä