Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen kipu!!

Vierailija
14.03.2016 |

Mulla on ollut jo yli viikon rinnat kipeät ja arat. Erityisesti tuolta rintojen sivulta ja kainaloista. Jopa deodorantin laittaminen vähän aristaa. Rinnat tuntuu jotenkin "erilaisilta". Olen nuori ja syön e-pilleireitä jo monetta vuotta, mutta ei oo ikinä ollut vastaavia kipuja. Mistä voi johtua aristus juuri tuolta rintojen sivuilta? Olen googlailun maailmanmestari ja alan jo epäillä kasvaimia sun muita, joten haluaisin tietää onko muilla samaa kipuilua tms?
T. Ihmeissään oleva ap

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/8 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot pillereistä huolimatta raskaana?

Vierailija
4/8 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot pillereistä huolimatta raskaana?

Niin tä kyllä pelottaa... Täytyy varmaan odottaa taukoviikkoon asti.

Ap

Vierailija
5/8 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap! Oletko kenties aloittanut treenin salilla, tehnyt lumitöitä, tai jotain muuta fyysisesti uutta? Rintalihakset sijoittuvat mainitsemillesi kipeille alueille, kainalon seudussa kiinnityskohdat. Testaa: laita kämmenet edessä yhteen kyynärpäät vaakatasossa niin että sormenpäät osoittavat ylös ja paina kämmeniä vastakkain ja hellitä, paina uudelleen....tuntuuko tämä pumppaus kipuna? Jos, niin veikkaan rintalihasten rasituskipua.  Jos olet aloittanut uuden lajin treenaamisen, niin pidä reilu tauko ja kipu häviää itsestään.

Toki hormonitoimintakin voi oireilla rintojen turvotuksena ja kipuna. Oletko vaihtanut pillereitä hiljattain?

Syövästä tai kasvaimista tuskin on kyse, niiden ensisijainen oire ei ole kipu. Tunnustelethan rintasi säännöllisesti kerran kuussa kuten neuvotaan. Vain siten oppii tuntemaan omat rintansa ja poikkeavuudet niissä. Toisilla rinnat ovat enemmän ryynimäiset kuin toisilla.

Minulla oli aikoinaan rinnat ja kainalotkin kipeät kuukautiskierron ajankohdasta riippuen, tai vaikka jos olin jynssännyt mattolaiturilla muutamat matot tai kuurannut edellisten asukkaiden jäljiltä tulevan asuntoni lattiat. Ja vieläkin, kun olen 58, kuukautiset historiaa jo monen vuoden ajan, saattavat rinnat joskus olla turpean oloiset ja kipeät. Menee itsestään ohi. Niin uskon että menee sinullakin :) Ymmärrän huolesi, mutta älä ajattele pahinta vaihtoehtoa, unohda kuuklaaminen sillä sieltä löytyy kaikki juuri itselle "sopivat" oireet ja lukematon määrä eri sairauksia. Kaikkea hyvää sinulle Ap.

Vierailija
6/8 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niitä leivottu?!

Vierailija
7/8 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitoselta tulikin sinulle ap jo hyvä vastaus. Lisäisin, että:

- myös selkäkipu voi säteille eteen

- rintasyöpä tosiaan harvoin oireilee heti kipuna, saati että sinulla olisi syöpä samassa paikassa yhtä aikaa molemmissa rinnoissa!

- jos sinulla ei ole muita rintasyövän oireita (pahkuroita, eritettä rinnoista, muutoksia rintojen ihossa, kuumotusta), niin todennäköisesti tosiaan ei ole kyse rintasyövästä.

- jos olet kumminkin edelleen huolissasi, käy ihmeessä rintojen mammografiassa/ultraäänessä. Sillähän se selviää! Maksaa yksityisella n. 160 euroa.

Vierailija
8/8 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutti vuodesta 1978 kirjoitti:

Hei Ap! Oletko kenties aloittanut treenin salilla, tehnyt lumitöitä, tai jotain muuta fyysisesti uutta? Rintalihakset sijoittuvat mainitsemillesi kipeille alueille, kainalon seudussa kiinnityskohdat. Testaa: laita kämmenet edessä yhteen kyynärpäät vaakatasossa niin että sormenpäät osoittavat ylös ja paina kämmeniä vastakkain ja hellitä, paina uudelleen....tuntuuko tämä pumppaus kipuna? Jos, niin veikkaan rintalihasten rasituskipua.  Jos olet aloittanut uuden lajin treenaamisen, niin pidä reilu tauko ja kipu häviää itsestään.

Toki hormonitoimintakin voi oireilla rintojen turvotuksena ja kipuna. Oletko vaihtanut pillereitä hiljattain?

Syövästä tai kasvaimista tuskin on kyse, niiden ensisijainen oire ei ole kipu. Tunnustelethan rintasi säännöllisesti kerran kuussa kuten neuvotaan. Vain siten oppii tuntemaan omat rintansa ja poikkeavuudet niissä. Toisilla rinnat ovat enemmän ryynimäiset kuin toisilla.

Minulla oli aikoinaan rinnat ja kainalotkin kipeät kuukautiskierron ajankohdasta riippuen, tai vaikka jos olin jynssännyt mattolaiturilla muutamat matot tai kuurannut edellisten asukkaiden jäljiltä tulevan asuntoni lattiat. Ja vieläkin, kun olen 58, kuukautiset historiaa jo monen vuoden ajan, saattavat rinnat joskus olla turpean oloiset ja kipeät. Menee itsestään ohi. Niin uskon että menee sinullakin :) Ymmärrän huolesi, mutta älä ajattele pahinta vaihtoehtoa, unohda kuuklaaminen sillä sieltä löytyy kaikki juuri itselle "sopivat" oireet ja lukematon määrä eri sairauksia. Kaikkea hyvää sinulle Ap.

Kiitos kommentistasi :)

Tosiaan tein tuon, mutta ei tuntunut mitään kipua eli tuskin on rintalihaksista johtuvaa. En ole aloittanut uutta lajia enkä muutenkaan lähiaikoina ole kovin kerennyt urheilemaan. Ja tosiaan samoja pillereitä olen syönyt nelisen vuotta.

Toivottavasti tosiaan tämä menee ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme