Meillä käy liikaa vieraita, ärsyttää
Vieraita istuu meillä neljänä, viitenä iltana viikossa. Koko ajan pitää olla leipomassa ja tarjoamassa kahvia, seurustella ja viihdyttää. Meillä on pieniä lapsia joiden kanssa haluaisimme iltaisin touhuta ja jotka tarvitsevat vanhempia. Mies kuskaa esikoista harrastuksissa ja minun aikani menee sitten niiden vieraiden viihdyttämiseen. Jos sanon ettei sovi tulla niin loukkaannutaan verisesti (anoppi, miehen sisko). Meillä ravaa siis sekä miehen suku että ystäviämme. Ei tämä voi näin jatkua, perheemme haluaa myös yhteistä aikaa ihan vaan perheenä. Miten tämän ilmoittaisi kohteliaasti? Resurssini kestitsemiseen ovat lopussa.
Kommentit (23)
Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Eivät kunnioita muita ja kehtaavat vielä syyllistää/loukkaantua, kun heille sanotaan että NYT EI SOVI. Elämä on muutenkin, niin kiireistä ja jotkut ihmiset todellakin haluavat olla oman perheen kesken ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vieraita istuu meillä neljänä, viitenä iltana viikossa. Koko ajan pitää olla leipomassa ja tarjoamassa kahvia, seurustella ja viihdyttää. Meillä on pieniä lapsia joiden kanssa haluaisimme iltaisin touhuta ja jotka tarvitsevat vanhempia. Mies kuskaa esikoista harrastuksissa ja minun aikani menee sitten niiden vieraiden viihdyttämiseen. Jos sanon ettei sovi tulla niin loukkaannutaan verisesti (anoppi, miehen sisko). Meillä ravaa siis sekä miehen suku että ystäviämme. Ei tämä voi näin jatkua, perheemme haluaa myös yhteistä aikaa ihan vaan perheenä. Miten tämän ilmoittaisi kohteliaasti? Resurssini kestitsemiseen ovat lopussa.
Kuule vieraista pääsee helposti eroon. Älä passaa, ala jakaa heille töitä. Vieppä tuo, tuoppa se.Ym. Jäljelle jää tosi ystävät ja muu turha siipeilijä jättää sinut rauhaan. Älä jää istumaan sano että ei nyt kyllä ole aikaa, mutta tehdään yhdessä saadaan samalla seurustella. Usko pois on kokeiltu.
Olen sanonut liian tunkeilevalle äidilleni sekä samanlaiselle serkulleni suoraan lopulta, että me haluamme olla rauhassa oman perheen kesken. Aina ei tarvitse olla mitään erityistä tekemistä, vaan haluamme vain rauhoittua vaikka sohvalla kirjaa lukien. Tai että olemme työ/hoitopäivän jälkeen väsyneitä ja haluamme olla omassa rauhassa. Ja ettei meille saa tulla kl 21 yllättäen, koska lapset ovat silloin jo nukkumassa ja itsekin yöpuku päällä telkkaa katsomassa. Jos siihen aikaan joku ilmaantui ovelle, en päästänyt sisään ihan siihen vedoten, että lapset nukkuvat jo.
Yritin alkuun olla korrekti, mutta sitä ei haluttu ymmärtää. Vasta rautalangasta vääntämällä asia meni perille. Serkkuni veti herneen nenään eikä ole sen jälkeen käynyt, mikä sekin on ihan ok. Me emme käyneet koskaan hänen luonaan kutsuttuna tai kutsumatta. Äitini otti myös aluksi nokkiinsa, mutta nykyisin jo soittaa kysyy, että sopii ja sovitaan etukäteen aika ja päivä. Joka viikko varsinkaan arki-iltaisin ei sovi ja sen olen sanonutkin. Aina ei tarvitse olla muuta syytä kuin se, että haluamme olla oman perheen kesken. Kaikkia ei voi miellyttää. Ja nimenomaan niin, että minä hoidan oman sukuni selitykset, mies hoitaa oman sukunsa. Näin ei pääse syyttämään miniää/vävyä.