Ärsyttää lapsettomien kerskailu rahoillaan
Ei ole meillä rahaa remontoida uutta keittiötä vain koska se ei sovi omaan tyyliin. Ei osteta pädejä koko perheelle eikä reissata joka kuukausi ulkomailla. Pakkoko tuota kulutusjuhlaa on hieroa meidän naamaan ja listata paljonko rahaa menee hukkaan lasten myötä? 20000? 130000? 200000? En kadu lapsia YHTÄÄN mutta ei ole kiva silti kuunnella VAUVAPALSTALLA tuollaista kun jotkut meistä joutuvat oikeasti miettimään mihin ne rahat menee.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yksi (!) lapsi maksaa arviolta yli 100 000 euroa, joten ihan omasta valinnastahan se on kiinni, haluaako tuon summan laittaa siihen lapseen vai johonkin muuhun. Samalla tavalla kuin joku päättää haluaako matkustella vai ostaa kesämökin (jos ei ole varaa molempiin).
Kyllä se on tulonmenetyksineen ennemminkin 170 000 - 210 000 euroa.
Minä muistan lukeneeni jostain, että noin 130 000? Tosin en muista oliko siinä otettu huomioon palkanmenetys äitiysloman ajalta. Joka tapauksessa itse arvotan matkustelun niin korkealla, että minulle on itsestään selvää ettei lapseen olisi varaa. Asunnolla, remonteilla ja muulla materialla taas ei niin ole väliä.
Musta taas tuntuu että rahaa jää nyt enemmän käteen kun on lapsia. Mulla kului rahaa baareiluun, taksilla kulkemiseen, tupakkaan, roskaruokaan ja muotihepeniin. Ikinä ei tilille jäänyt mitään säästöön ennen lapsia, toisin kuin nyt. En kyllä ole vielä matkustellut lasten kanssa, se on varmaan älyttömän kallista.
Ehkäpä lapsiperhekin pääsisi sinne ulkomaille tai voisi remontoida, jos lapsille riittäisi esimerkiksi yksi gugguun pipo per talvi. Mutta kun pitää olla pipot jokaisessa mahdollisessa värissä ja muutenkin lapset pukea kalliisti, niin ei sitä rahaa silloin matkusteluun jää. Nämä on ihan valinta kysymyksiä, mihin kukakin rahansa laittaa.
Mielestäni näistä lasten merkkivaatteista someen kuvien lisääminen on samalla tavalla kerskumista kuin lapsettoman thaimaanlomalta postaama bikinikuva.
Minä en ainakaan mitenkään salaile sitä, että tärkein vaurauteeni vaikuttava seikka on nimenomaan lapsettomuus. Minulla ei ole kovapalkkaista työtä, ei perintövarallisuutta, ei erityisiä sijoitustaitoja, ei lottovoittoja, ei säästäväistä luonteenlaatua. Elintasoni ja säästötavoitteeni ovat mahdollisia, koska siirrän joka palkasta sivuun sen, mikä minulta menisi lasten elättämiseen. Kutsun tätä lapsirahastoksi.