Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta, että saan olla kotona lasten kaa vielä näin kauan!

Vierailija
14.03.2016 |

eli olen ollut nyt kotona yli 2v, kun jäin äityislomalle toisesta lapsesta, sitten syntyi vielä kolmas reilun vuoden ikäerolla tuohon keskimmäiseen. Nyt on takana kuopuksen vauvavuosi, ja olin muutaman kuukauden päivärahoilla, mut sit päätinkin että alan nostaa kotihoidontukea, sitä tuleekin ihan ok määrä kun on kolme pientä lasta.

Nyt olen siis kotona siihen asti kun kuopus täyttää 3v ja sit jään päivärahoille joita saan pari vuotta, eli 4v ainakin saan vielä nautiskella lasten kaa kotona olosta! Mahtavaa :)

Ja niille, jotka ovat muka huolissani työurastani, niin ei hätää, minun alassani ei onneksi hirveitä mennä eteenpäin vaikka oisin 10v poissa :)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei huoleta eläke. Just. 

Jotkut naiset on oikeasti idiootteja.

Vierailija
42/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on todella arvokasta työtä olla kotona niin kauan kun hoitovapaalla saa olla. Sen sijaan tuo päivärahoilla (työttömyyspäivärahoille jäämisestäkö tässä on kyse) oleminen on vähän kyseenalainen ratkaisu. En itse kehtaisi. Ja monta vuotta kotona olleena menen jo ihan mielelläni töihinkin tienaamaan rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei huoleta eläke. Just. 

Jotkut naiset on oikeasti idiootteja.

Kyllä mä tiedän sen, että sitä olisi hyvä suunnitella, kuinka sitten pärjää. Mutta en jaksa välittää, koska en tosiaan usko olevani silloin edes hengissä. Ja jos olen, niin se on jo lottovoitto niinkseen. Saada nähdä lapset vanhempana, ja jopa nähdä lapsenlapsenikin. Ap

Vierailija
44/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen. Olin 2 lapsen kanssa kotona yhteensä n.3 vuotta, ja se oli elämäni parasta aikaa. Nyt työelämäkin maistuu ihan eri tavalla, ja tuntuu että olen jopa energisempi kuin nuorena. Haaveilen että saataisiin vielä lisää lapsia, mutta terveysjuttujen takia ei taideta enää uskaltaa.

Ihaninta olisi, jos perheessä olisi 3 tai 4 lasta. Tunnen pari tällaista, hyvin toimeentulevaa perhettä, ja ei voi kuin ihailla.

Vierailija
45/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niille, jotka ovat muka huolissani työurastani, niin ei hätää, minun alassani ei onneksi hirveitä mennä eteenpäin vaikka oisin 10v poissa :)

Työllistyminen tulee kuitenkin olemaan erittäin vaikeaa noin pitkän kotona olon jälkeen, etenkin jos työkokemusta on vain vähän ennestään.

Vierailija
46/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes tuleva eläke huoleta?

Kotihoidosta kertyy nykyään eläkettä.

Vierailija
47/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään näin: saan nyt ekan, tein todellapaljon keikkatöitä, eli saan noin 3500e - verot tietty. Sit jatkan koulua keväällä ja valmistun. Sit tehdään toinen ja kolmas niin, että jää aina se alle 3v ja saan noilla tuloilla tuet. Ei pelota tulevaisuus tai eläke, valmistun erityisopeks ja saan aivan itse valita, missä oon töissä ha palkkakin aikas kiva tuolla yläasteella + teen liikunta-alan keikkaa toisella koulutuksella. Kun oon eläkeikäinen oon tod näk perinyt jo isovanhemmat, toivottavastien vanhempia, mut sieltä on tulossa aika kiva potti, myös miehen puolelta:)

Vierailija
48/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö huoleta edes lastesi tulevaisuus? Teininä vasta kuluttavat. Oppivat tosin asioimaan sujuvasti sossunluukulla lapsesta asti. Tärkein oppi, mitä äiti voi lapselleen elämässä selviytymisestä opettaa.

Ei sossusta mitään mammaloma tukia saa vaan kelasta ja ne on ihan ansaittuja omien tulojen mukaan meneviä :D

Eikä kotihoidon tuilla eläväkään mikään sossupummi ole! Kelalta sekin raha tulloo..

Vierailija
49/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään näin: saan nyt ekan, tein todellapaljon keikkatöitä, eli saan noin 3500e - verot tietty. Sit jatkan koulua keväällä ja valmistun. Sit tehdään toinen ja kolmas niin, että jää aina se alle 3v ja saan noilla tuloilla tuet. Ei pelota tulevaisuus tai eläke, valmistun erityisopeks ja saan aivan itse valita, missä oon töissä ha palkkakin aikas kiva tuolla yläasteella + teen liikunta-alan keikkaa toisella koulutuksella. Kun oon eläkeikäinen oon tod näk perinyt jo isovanhemmat, toivottavastien vanhempia, mut sieltä on tulossa aika kiva potti, myös miehen puolelta:)

Ok. Mutta älä pety sitten pahasti, jos ei tule tätä ekaakaan... tai vaikka hän syntyisikin terveenä ja elossa, niin ei ole mitään takeita että saatte toisen, vaikka yhden olettekin saaneet, saati kolmatta.

Tai tuossa ajassa. Ja se on muuten vain 2 VUOTTA se ikäero mikä saa olla jotta saat äityispäivärahasi samana kuin esikoisen kanssa. Kiirettä piisaa sulla :D

T: neljän pienen äiti

Vierailija
50/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes tuleva eläke huoleta?

Jotkut ihmiset haluaa jopa nauttia tästä hetkestä, eikä miettiä mitä tapahtuu 30-40v päästä. Katsos kun on ei ole mitään varmuutta että elää tosiaan sinne asti.

Eikä tulevaisuudessa edes ole eläkejärjestelmää sellaisena, mitä nyt. Ihan turhaa miettiä noita. Mieluummin sijoittaa rahaa ja laskee sen varaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä