Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta, että saan olla kotona lasten kaa vielä näin kauan!

Vierailija
14.03.2016 |

eli olen ollut nyt kotona yli 2v, kun jäin äityislomalle toisesta lapsesta, sitten syntyi vielä kolmas reilun vuoden ikäerolla tuohon keskimmäiseen. Nyt on takana kuopuksen vauvavuosi, ja olin muutaman kuukauden päivärahoilla, mut sit päätinkin että alan nostaa kotihoidontukea, sitä tuleekin ihan ok määrä kun on kolme pientä lasta.

Nyt olen siis kotona siihen asti kun kuopus täyttää 3v ja sit jään päivärahoille joita saan pari vuotta, eli 4v ainakin saan vielä nautiskella lasten kaa kotona olosta! Mahtavaa :)

Ja niille, jotka ovat muka huolissani työurastani, niin ei hätää, minun alassani ei onneksi hirveitä mennä eteenpäin vaikka oisin 10v poissa :)

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäätkö, jos eroatte?

Vierailija
22/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja menestystä. Tylsistyisin kotona kuoliaaksi paskavaippoja vaihtamassa ja hiekkalaatikolla istumassa vuosikausia. Omani meni hoitoon 11 kk iässä ja palasin töihini. Kumpikin jaksoi ja voi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehesi suhtautuu löysäilyysi? Tai lähipiirisi?

Itse näen tilanteesi lähinnä "omana lomana". Suomen ollessa konkurssin partaalla jokainen voisi kantaa oman kortensa kekoon. Ota vastuu vielä, kun jotain on tehtävissä.

Miten kolmen pienen hoito on kotona vain löhöilyä?

Ei taida sinulla yhteiskuntatalous olla vahvimpia puolia, vaikka vedät yhteiskunnallisen vastuun kommentoin, kun ap. kannattaa yhteiskunnallisesti hoitaa lapset, kun tuon ikäisen lapsen kunnallinen päivähoito maksaa veronmaksajille 1200-1800€/kk/lapsi eli yhteensä 3600-5400€/kk ja kotihoitotuki on muutaman satasen.

Vierailija
24/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näen tilanteesi lähinnä "omana lomana". Suomen ollessa konkurssin partaalla jokainen voisi kantaa oman kortensa kekoon. Ota vastuu vielä, kun jotain on tehtävissä.

Ei taida sinulla yhteiskuntatalous olla vahvimpia puolia, vaikka vedät yhteiskunnallisen vastuun kommentoin, kun ap. kannattaa yhteiskunnallisesti hoitaa lapset, kun tuon ikäisen lapsen kunnallinen päivähoito maksaa veronmaksajille 1200-1800€/kk/lapsi eli yhteensä 3600-5400€/kk ja kotihoitotuki on muutaman satasen.

Viemällä lapset päivähoitoon on työllistävä vaikutus. Joku saa työpaikan päiväkodissa jne. Tai samalla voisit itse hoitaa pari muuta lasta omien lastesi lisäksi. Kantaisit sillä tavoin vastuuta myös muiden hyvinnoinnista.

Vierailija
25/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viemällä lapset päivähoitoon on työllistävä vaikutus. Joku saa työpaikan päiväkodissa jne. Tai voisit itse hoitaa omien lastesi lisäksi pari muuta lasta ja kantaa siten vastuuta kaikkien hyvinvoinnin eteen.

Vierailija
26/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo argumentti hieman ontuu, kun Suomessa on noin puoli miljoonaa työtöntä. Hyvä vain, jos jollakulla on jotain muuta tekemistä kuin palkkatyö.

Vierailija
27/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta tässä on se, miten sä jaksat olla kotona noin pitkään. Itselläni hajoaisi pää.

- Nimimerkki "Onnellinen työssäkäyvä äiti"

Vierailija
28/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat ap? Minulla 5kk, 4v. ja 5v. Ja ahdistaa ajatus, että joudun olemaan kotona, ties kuinka pitkään. Kun ei ole työpaikkaa mihin palata.

Meillä ei todellakaan ole siistiä kun mies tulee töistä, vaan katkera vaimo joka joutuu elämään 4 seinän sisällä ilman aikuista juttuseuraa..

Vierailija
29/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä olet epäkelpo työmarkkinoille sitten loppuelämän. Ei mitään kokemusta kuin kotona vaipan vaihdosta.

Riippuu tietysti millaista työtä kotona olon jälkeen hakee, mutta kyllä lasten hoitaminen katsotaan myös monia valmiuksia tuovaksi. Eräskin ison perheen äiti palasi työelämään noin 45v. oltuaan tosi pitkään kotona.

Minua haittaa näissä työelämäkeskusteluissa se ehdottomuus, miten pitäisi käyttäytyä, jotta töitä riittäisi, jotta saisi tarpeeksi eläkettä, jotta, jotta. Ihminen on tavallaan lieassa koko elämänsä, jos menee mukaan tällaiseen. Myös isot lainat sitovat ihmiset tietynlaiseen elämään. Minä ehdottaisin kaikille vanhemmille sellaista systeemiä, että vanhemmat ostaisivat lapsilleen ensiasunnot. Näin nuoren ei tarvitsisi ottaa isoa lainaa ja olisi vapaampi miettimään elämäänsä. Ja sitten tämä lapsi taas ostaisi asunnon omille lapsilleen. Tapasin muutama vuosi sitten miehen, joka oli juuri menossa ostamaan asuntoa tyttärelleen Helsingin keskustasta. Hän kertoi, että hänen isänsä oli ostanut ensiasunnon hänelle ja hän halusi jatkaa tätä perinnettä. Viisaasti tehty.

Vierailija
30/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla päivärahoilla kotona? Mut on ainakin aina pyydetty työkkärin kautta tlihib 2 viikon sisällä. Toimistohommia ainakin piisaa.

Vierailija
31/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta tässä on se, miten sä jaksat olla kotona noin pitkään. Itselläni hajoaisi pää.

Samaa mietin. Ainut jos osaa nauttia joka hetkestä lapsen kanssa täysillä noin monta vuotta. Töissä käydessä jaksaa mut entä jos olis vuosikausia lasten kanssa kotona niin jaksaminen kyllä mietityttäisi mut uskon et joillekkin sopii mut vaatii kyllä ihan tietynlaista (hyvää ja kärsivällistä) luonnetta.

Vierailija
32/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viemällä lapset päivähoitoon on työllistävä vaikutus. Joku saa työpaikan päiväkodissa jne. Tai samalla voisit itse hoitaa pari muuta lasta omien lastesi lisäksi. Kantaisit sillä tavoin vastuuta myös muiden hyvinnoinnista.

Työllistävä vaikutus on kuitenkin haittoja pienempi ja jo nyt monen päiväkodin käyttöaste on yli 100%, joka on tietysti muilta lapsilta pois.

Jos lapset ovat noin pieniä, laki ei myöskään salli ylimääräisiä lapsia pysyvästi hoitoon, jo ihan turvallisuuden vuoksi, sillä kunnallinen päivähoito on muutakin kuin pelkkä lasten säilytyspaikka.

Vierailija
33/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hauska maa.  Nykyään on uusi normaali, että töihin rynnätään kun lapsi on tyrkätty karvatoosasta ulos.  Sit tehdään tällaisia avauksia, "saan" jäädä kotiin hoitamaan lapseni elämän alkumetreillä.  =D

Vierailija
34/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän Hesarissa mielenkiintoinen kolumni aiheesta.

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1457844185025

"Ruotsalaisministerin viesti kotihoidon tuen vaikutuksista oli vahva: ”Oli idioottimainen järjestelmä maksaa naisille, jotta he pysyttelisivät työelämästä poissa.”"

Vierailija
35/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ratkaisusi jos olet aktiivinen äiti. Sitä en ymmärrä jos joku jää kotiin tosiaan makoilemaan ja katsomaan telkkaria ja lapset eivät saa tarvitsemaansa aktiviteettia.

Minäkin jäisin kotiin hoitamaan lapsia vielä hoitovapaan jälkeen jos ei olisi työpaikkaa josta joutuisin irtisanoutumaan sen takia. Meillä on kaikkea muuta, kuin löysäilyä nämä päivät. Tiukka aikataulu, lasten kuskaamista kerhoihin, harrastuksiin, kavereille (yritän pitää huolen että saavat ikätasoista seuraa, joten ei ehditä istuskella kotona). Toisaalta näen myös aikuisia päivittäin, kun huolehdin lasten sosiaalisesta elämästä. Lisäksi on iltaisin ja viikonloppuisin omat harrastukset ja miehen harrastukset. Esikoinen jo 5v joten opetellaan myös paljon uusia taitoja, kirjaimia, laskemista, askartelua, lautapelejä, urheilua...

Sossun luukulta luultavasti naurettaisiin pois kaikki asuntovelalliset, eikä tarvettakaan ole ollut. Joskus tiukkaa, mutta aina ollaan saatu kaikki tarpeellinen (ja kunnollinen sekä laadukas) hankittua.

Vierailija
36/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on juuri näin, joillekin sopii ja joillekin ei. On mullakin päiviä kun ajattelen että omassa töissäni mähä oisin kuin lomalla tän arjen pyörittämiseen verrattuna, mutta...

Olen aktiivinen äiti ja näin mulla on aikaa hyvin tehdä kaikkea rauhassa. Eikä tarvitse tehdä asioita silloin kuin voi (vkloppuna tai iltaisin vasta)

5,5veellä on jo monia kavereita, joiden luo pitää viedä ja jotka saa tulla meille milloin haluavat tai heidän äitinsä tarviivat "hoitoapua". Sitten on 5veen harrastukset, kerhot, normaali ulkoilut, kaupassakäynnit, asiaasioiden hoitamiset, mun harrastukset (lapset voi olla mukana) ne hommat erikseen sitten missä isä joutaa olee mukana, sukulaiset, kivat reissaamiset (mm. hoplop, eläinpuistot, tapahtumat... )

mun kaverit (joilla on onneksi lapsia, ja siten lapset saa taas toisistaan seuraa)

Tietysti kerettävä olla paljon sitä jouten aikaakin kotona, että ollaan vaa tekemättä mitään sen kummasempaa, ettei tietysti tartte lasten ravata koko ajan jossain.... onhan tuota... listaa vois vielä jatkaakin :)

Nytkin on kevät suunnitelmia niin paljon että en ole vielä osannut päättää missä järjestyksessä tehtäis ja mentäis :) Elämä kuluu liiankin nopeasti, varmasti juuri siksi kun tehdään paljon ja on kivaa. Ap

Vierailija
37/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihanaa olla kotona välillä. Isommat päiväkodissa ja vauvan kanssa makoillaan sängyssä ja katsotaan sarjoja :D Ruoka uunissa, joudumme syömään kertakäyttöastioilla koska mitää ei ole puhtaana. Eikä ole provo :)

Vierailija
38/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, nauti! :) Tuo on yksi parhaista asioista mitä voit lapsillesi antaa. Itse odotan kauhulla talvea kun lapsi täyttää kolme ja pitää palata töihin :'(

Vierailija
39/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän Hesarissa mielenkiintoinen kolumni aiheesta.

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1457844185025

"Ruotsalaisministerin viesti kotihoidon tuen vaikutuksista oli vahva: ”Oli idioottimainen järjestelmä maksaa naisille, jotta he pysyttelisivät työelämästä poissa.”"

Tämä on Pohjoismaiden ajattelumalli, sillä muualla Euroopassa naisten kotiäitiys ja rouvuus on yleistä, samoin naisten osa-aikainen työ, jonka mahdollistaa puolisoiden yhteisverotus ja lapsivähennys, joka oli myös Suomessa 70-80-luvulle saakka ja etu oli suurempi, kuin nykyinen kotihoidontuki.

Vierailija
40/50 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 5 vuotta kotona, silti työelämää tulee 42 vuotta. Joten pieni pätkä elämässä, mutta iso juttu perheelle. Tsemppiä ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän