Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä oli eilen taas " mukava" labrareissu....

Vierailija
18.02.2006 |

Mulla siis pissatulehdus taas päällänsä ja eilen kävin labrassa jättämässä näytteen,kun työterveyslääkäri ei suostunut ilman näytettä kirjoittamaan reseptiä. No, jonotin sitten labraan pissatuskissani ties kuinka kauan ja kun vihdoin pääsin sisälle,niin labrahoitaja sanoi,että " tarvitsisi olla pissaamatta neljä tuntia ennen näytteen ottoa" . Haloo! Pystyykö joku teistä olemaan pissaamatta neljä tuntia,jos on pissatulehdus? Vastahakoisesti antoi mulle näytepurkin ja pääsin pissalle. Ja selvä tulehdushan se oli. Ja eikös nykyään reseptin saa kirjoittaa ilman näytettä,jos potilas tietää, että kyseessä on pissatulehdus?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

än.

Vierailija
2/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä taustalla olevan eettisen puolen, mutta jos ihmisellä on jokin krooninen/toistuva sairaus,niin kyllä ihminen on oman sairautensa paras asiantuntija.

Minä olen aina kärsinyt atooppisesta ihottumasta. On ollut nautinto olla lääkärillä, joka on ymmärtänyt sen, että kukaan lääkäri ei minun ihostani tiedä enempää kuin minä itse.

Sitten on näitä virkaintoisia ja rasittavia lääkäreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ottaa tosiaan päähän! Ei ikinä onnistu se 4 tuntia, se tuska on ihan karmea! Etenkin, jos on oikein etevä pöpö iskenyt!

Vierailija
4/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaalassa töissä ja meidän työterveysasemalla lääkäri ei anna pissatulehdukseen reseptiä ennenkuin on näyte tutkittu. Siihen menee yleensä yksi kokonainen PÄIVÄ, joten reseptin olen aina saanut vasta näytettä seuraavan päivänä! Kuvittele mikä tuska!

Että tällaista TERVEYDENHUOLTOA pääkaupunkimme ykkössairaalassa saa henkilökunta...

Vierailija
5/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...juuri tuo hukkaan heitetty aika ottaa eniten päähän! Aamupäivä meni siellä labrassa jonottaessa, sitten odotin näytteen tuloksia, sitten reseptiä.... No, iltaan mennessä ensimmäinen lääke oli vihdoin otettu!

Vierailija
6/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" sairastelutaustani" niin hoiaja sanoi että ei tarvi tuoda näytettä vaan lääkäri kirjoittaa reseptin ja se toimitetaan apteekkiin josta voin lääkkeen noutaa tietyn kellon ajan jälkeen. Asun kyllä pienessä kunnassa jossa lääkäri ajoista pula.

Vierailija
7/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka käypähoito suosituksissa kyllä on, että jos virtsatulehduksia on aikaisemminkin ollut, reseptin voi kirjoittaa potilaan kuvaamien oireiden perusteella.

Itse en henk koht ole koskaan tajunnut miksi moisen lääkkeen kirjoituksessa pitää pihtailla. Tuskin niitä antibiootteja kukaan huvikseen syö eikä niilä kovin hurjaa viihdearvoakaan ole...

Vierailija
8/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauttivat kun potilas riutuu tuskissaan.

Minulla on ollut vti kahdesti, kummallakin kerralla iski keskellä yötä ja istuin aamuun asti kylvyssä, kun en muuten pystynyt edes virtsaamaan ja kivut olivat valtavat. Meilläkin vaati näytteen ja olisi pitänyt olla virtsaamatta 4h, mutta hoitsu sanoi heti ettei varmaan onnistu, sain reseptin mukaani ja soittelin sitten myöhemmin tuloksia, kuurin aloitin heti.

Vierailija
9/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkka katsoi pissanäytteestä jollain liuskalla, aikaa meni ehkä minuutti. miksiköhän tk:ssa kestää ikuisuuden se tuloksen saanti?

myös olen odotellut siellä tk:ssakin joskus...

Vierailija
10/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla olen jättänyt pissanäytteen, joka on mennyt labraan ja tulosten tultua olen soittanut ja " saanut luvan" hakea lääkkeet tai käskyn hakea toinen resepti tk:sta. Aloituspakkaus on riittänyt siihen asti.

Vierailija
11/11 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vti:tä aiheuttavissa pöpöissä on aika paljon resistenttejä kantoja joten lääkäri haluaa varmistaa että määrätty lääke todella puree ko. bakteeriin.

tiedän kyllä miten tuskallista on odottaa antibioottia vuorokauden, olen itsekin sen joutunut tekemään muutaman kerran...