Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamera pyöräilykypärässä?

Vierailija
13.03.2016 |

Miksi nykyään niin monella on kamera pyöräilykypärässä? Usein he eivät vielä aja normaalisti vaan liikuttelevat päätään kuvatakseen kaikkea koko ajan. Myös juutuubissa on näitä videoita näkynyt. Aika inhottavaa toimintaa. Et oleta jonkun kuvaavan sinua jatkuvasti kun käyt ulkoilemassa tai puistossa, minusta sotii yksityisyyden oikeutta vastaan. Toiseksi et pääse sanomaan ettei mihinkään poliittiseen julkaisuun tai vastaavaan saa kuvamateriaalia levittää.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omien oikeuksien turvaamiseksi. Kun bussi tai muu auto kiilaa päälle, niin kuljettaja ei saa mitään rangaistusta jos on vain sana sanaa vastaan. Kun tilanne löytyy videolta, on pyöräilijällä todisteita väitteidensä tueksi.

Suurin osa pyöräilijöistä ei osaa edes liikennesääntöjä, joten kannattaisi ensin opetella ne niin ei tarvitse videoida liikennettä.

Ja tähän offtopic, 75% kevyen liikenteen ja auton välisissä onnettomuuksissa syyllinen on autoilija...

Vierailija
22/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuvaan aina pyörälenkillä, suurin syy liikennesääntöjä tuntemattomat autoilijat. Jos kolahtaa, onpa todisteet kuka maksaa.

Minä pyöräilen paljon, mutta en koe että minulla olisi tarvetta tuollaiseen vastakkain asetteluun jos selittäisin asian noin luulen että se vaikuttaisi omaan asenteeseenikin sekä autoilijoiden. Tapahtuuko sinulle usein näin että autot/autoilijat ja sinä otatte yhteen?

Ei tapahdu, mutta vara ei venettä kaada. Ja ihan samalla tavalla kamera kuvaa kun ajan autoa.

Lähtökohtaisesti muiden vika kertookin sinusta tarpeeksi. Tietenkin kun vika onkin sinussa kuviasi ei saa käyttää todisteina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen laintuntija taas keskuudessamme.

Olen tietoinen oikeuksista toisin kuin sinä. Voitko linkata sen lain, jossa kaikki julkisilla alueilla tapahtuva kuvaus on laillista ilman mitään rajoitteita niin kuin annoit ymmärtää?

Oletkohan nyt sekoittanut kuvaamisen ja julkaisemisen? Mikään laki ei kiellä minkäänlaista kuvaamista julkisella paikalla, mutta kuvien tai videoiden julkaisua säädellään tarkemmin.

Mitä mieltä olet moraalista? Ei ole alaasi vai? Olen tietoinen oikeuksistani, myös häiritsevä kuvaaminen ja seuraaminen on kiellettyä. Oletkohan sinä nyt sekoittanut milloin kysytään ja milloin oletetaan toisen mielipide ja miten keskustellaan?

Kovin kärkkäästi kerrot mikä on kiellettyä, mutta laista ei löydy kohtaa joka kieltää "häiritsevän kuvaamisen" julkisella paikalla...

Sinulle uuvatti tiedoksi että vaikka pankkikortin tunnusluvun näpyttämisen kuvaaminen!

Vierailija
24/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuvaan aina pyörälenkillä, suurin syy liikennesääntöjä tuntemattomat autoilijat. Jos kolahtaa, onpa todisteet kuka maksaa.

Minä pyöräilen paljon, mutta en koe että minulla olisi tarvetta tuollaiseen vastakkain asetteluun jos selittäisin asian noin luulen että se vaikuttaisi omaan asenteeseenikin sekä autoilijoiden. Tapahtuuko sinulle usein näin että autot/autoilijat ja sinä otatte yhteen?

Ei tapahdu, mutta vara ei venettä kaada. Ja ihan samalla tavalla kamera kuvaa kun ajan autoa.

Lähtökohtaisesti muiden vika kertookin sinusta tarpeeksi. Tietenkin kun vika onkin sinussa kuviasi ei saa käyttää todisteina.

Lähtökohtaisesti noudatan sääntöjä, jolloin mahdollinen onnettomuus johtuu vastapuolen virheestä. Sana sanaa vastaan on paha paikka (kokemusta on)...

Vierailija
25/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen laintuntija taas keskuudessamme.

Olen tietoinen oikeuksista toisin kuin sinä. Voitko linkata sen lain, jossa kaikki julkisilla alueilla tapahtuva kuvaus on laillista ilman mitään rajoitteita niin kuin annoit ymmärtää?

Oletkohan nyt sekoittanut kuvaamisen ja julkaisemisen? Mikään laki ei kiellä minkäänlaista kuvaamista julkisella paikalla, mutta kuvien tai videoiden julkaisua säädellään tarkemmin.

Mitä mieltä olet moraalista? Ei ole alaasi vai? Olen tietoinen oikeuksistani, myös häiritsevä kuvaaminen ja seuraaminen on kiellettyä. Oletkohan sinä nyt sekoittanut milloin kysytään ja milloin oletetaan toisen mielipide ja miten keskustellaan?

Kovin kärkkäästi kerrot mikä on kiellettyä, mutta laista ei löydy kohtaa joka kieltää "häiritsevän kuvaamisen" julkisella paikalla...

Sinulle uuvatti tiedoksi että vaikka pankkikortin tunnusluvun näpyttämisen kuvaaminen!

Ja lain kohta tähän?

Edelleenkään kuvaaminen ei ole kiellettyä, julkaiseminen voi olla ja toisen pankkikortin varastaminen on.

Vierailija
26/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että virheetön ihminen, no ei ole itsekritiikillä pilattu ainakaan.

Vierailija
27/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meistä kukaan ole virheetön, siksi kamera.

En usko että kukaan tahallaan kolaroi, mutta jos niin käy, hyvä että on aineistoa.

Vierailija
28/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kovia moraalisia toimijoita nämä kuvaamisen puolustelijat.

Vierailija
29/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit kieltää sinusta kuvatun materiaalin julkaisun, mutta et voi kieltää kuvaamista julkisella paikalla.

Niinpä kuten avauksessa sanoin en voi kieltää sitä jos kaveri pakenee fillarilla sen jälkeen. Oletan kieltäneeni sen vaikka kuvaaja pakenisikin paikalta, jos kuvia joskus ilmestyy julkisuuteen, saattaa rapsahtaa syyte riippuen missä yhteydessä julkaistaan.

Ei siitä mitään syytettä rapsahda, sinun pitää ensin ottaa yhteyttä ja pyytää poistamaan julkaisu tai piettämään sinut siitä.

Vierailija
30/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meistä kukaan ole virheetön, siksi kamera.

En usko että kukaan tahallaan kolaroi, mutta jos niin käy, hyvä että on aineistoa.

Sanoit että noudatat sääntöjä, joten virheen tekee toinen. Ei kiinnosta jatkaa noin täydellisen ..... kanssa. Et usko siis että muut tahallaan kolaroi. Ei mitään itsekritiikkiä sinulla kuinka nuori olet?

Vierailija
31/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä minua ihmetyttää kuvaamisen vastustajat. Jos jokin asia ei ole laitonta, mistä kumpuaa väitteet asian olevan laitonta?

Vierailija
32/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oleta jonkun kuvaavan sinua jatkuvasti kun käyt ulkoilemassa tai puistossa, minusta sotii yksityisyyden oikeutta vastaan. Toiseksi et pääse sanomaan ettei mihinkään poliittiseen julkaisuun tai vastaavaan saa kuvamateriaalia levittää.

Sun oikeustajus vaatii päivittämistä. Julkisella paikalla saa nimittäin kuvata niin paljon ku sielu sietää.

Mielenkiintoista että minun oikeuteni, yksityisyyteni kunnioittamiseen ja mitä voin pitää häiritsevänä kaipaa mielestäsi päivitystä, eikä ole minun mielipiteeni ollenkaan.

Vierailija
33/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä minua ihmetyttää kuvaamisen vastustajat. Jos jokin asia ei ole laitonta, mistä kumpuaa väitteet asian olevan laitonta?

Ei olla sanottu mitään muuta kuin että häirintä on laitonta ja toisen pankkitunnusten näpyttelyn kuvailu. Onko sinulla mitään moraalia olla häiritsemättä ihmistä. Ei väliä vai, ei kuulu sinulle mitä muut kokevat käyttäytymisestäsi. Ulkoistetaan hyvät tavat? Tästä on kyse kaiken maailman perseily ei ole mitenkään kunnioitettavaa eikä suotavaa vaikka se ei olisikaan laitonta. Onko sinulla asenne ongelma vai miksi et halua kunnioittaa toista ihmistä ja hänen oikeutta mielipiteisiin?

Vierailija
34/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät ovat järjestään täysiä vatipäitä muutenkin, suurin vaaratekijä kaikille kaupunkiliikenteessä. Kuvaamisinto "todistelun varalle" osoittaa hyvin pyöräilijöiden ylimielisen minäminä-asenteen.

Vierailija
35/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla sanottu mitään muuta kuin että häirintä on laitonta ja toisen pankkitunnusten näpyttelyn kuvailu. Onko sinulla mitään moraalia olla häiritsemättä ihmistä. Ei väliä vai, ei kuulu sinulle mitä muut kokevat käyttäytymisestäsi. Ulkoistetaan hyvät tavat? Tästä on kyse kaiken maailman perseily ei ole mitenkään kunnioitettavaa eikä suotavaa vaikka se ei olisikaan laitonta. Onko sinulla asenne ongelma vai miksi et halua kunnioittaa toista ihmistä ja hänen oikeutta mielipiteisiin?

Siinä se taas tuli. Rikosta "häirintä" ei ole Suomen laissa.

Vierailija
36/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät eivät ole mikään ryhmä. Mutta ilmeistä on että osa näistä kuvaajista on valmiita haastamaan muut liikkujat ja kaikki kuvaamaan kaikkea kokoajan. Eihän tuossa ole mitään järkeä, ilmeisesti kyse jonkin sortin perversioista ja mahdollisesta kolarointi alttiudesta.

Vierailija
37/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä se tuli taas, moraaliton asenne ihmisten toiveita kohtaan. Lakia jankkaat vain sinä. Eli ei ole siis väliä miten perseilet läpi elämäsi, onnea.

Vierailija
38/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tuollaisen kuvaajan menoa kaupungilla,ajattelin että ainakin sillä on todisteet että ei itse tunne liikennesääntöjä kun jää auton alle.

Vierailija
39/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä se tuli taas, moraaliton asenne ihmisten toiveita kohtaan. Lakia jankkaat vain sinä. Eli ei ole siis väliä miten perseilet läpi elämäsi, onnea.

Perseilyllä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, väite "häirintä on laitonta" on virheellinen.

Vierailija
40/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin tuollaisen kuvaajan menoa kaupungilla,ajattelin että ainakin sillä on todisteet että ei itse tunne liikennesääntöjä kun jää auton alle.

Pyöräillessä kuvaileminen on sinänsä jo vaarallista kun ei keskity pyöräilyyn vaan kuvaamiseen. Pää kääntyy jatkuvasti muualle kuin tien muotoihin ja vastaantulijoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi