Mies suuttui, kun näki mitä kirjaa luen
Vietin tässä leppoisaa lauantaipäivää lukien Paulo Coelhon uusinta kirjaa Uskottomuus. Mies pelasi samalla toisessa huoneessa tapansa mukaan Fifa-tietokonepeliä. Pelinsä tauolla mies tuli katselemaan, että mitä puuhailen. Kun mies sitten näki mitä kirjaa luen, suutahti hän aika pahasti ja käski lopettaa lukemisen. Mies ei tunne kyseistä kirjaa eikä kirjailijaa (luulin, että kaikki ovat ainakin kuulleet Paulo Coelhosta!), mutta jo kirjan nimen perusteella voi arvata, minkälaista roskaa sisältö on. Kirjasta kuulema saisi huonoja ideoita ja se yllyttäisi harrastamaan sivusuhteita. Mielestäni mies aika lailla ylireagoi, sillä kyseessähän on vain kirja! Luuleeko se tosiaa, että minä heti toimin kirjan päähenkilön tavoin... Huhhuh. Halinallejen katselu televisiosta voisi olla nyt illalle tarpeeksi siveää puuhaa.
Onko kenenkään muun mies valittanut teidän kirjoista? Tai onko kukaan lukenut kyseistä kirjaa? Mielestäni ihan luettava kirja, mutta ehkä vähän pettymys Coelhon muuhun tuotantoon verrattuna.
Kommentit (34)
Olenko ainut täällä, joka oikeasti tykkää Coelhon kirjoista? Moni kirja on ollut varsin koskettava ja ajatuksia herättävä, esim. Piedrajoen rannalla istuin ja itkin on yksi suosikkikirjoistani. Ap:n kanssa olen samaa mieltä siitä, että Uskottomuus-kirja ei yllä muiden kirjojen tasolle.
Kuulostaa ihan isältäni. Hän suuttui kun katsoin jotain tiettyä ohjelmaa, elokuvaa tai luin jotain kirjaa.
Minusta tosi loukkaavaa kun joku luulee että olen niin höttöpää että saan huonoja vaikutteita automaattisesti, enkä pysty ajattelemaan itse.
Olenko ainoa, joka jakaa ap:n kokemuksen?
Eksä saattoi sanoa jostain kirjasta... En muista kirjojen nimiä, mutta just semmonen ' haikailetsä jonkun entisen perään' tai ' aiotko hankkia salarakkaan'.
No se on eksä, mutta mustasukkaisuus ilmeni kyllä sitten muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan isältäni. Hän suuttui kun katsoin jotain tiettyä ohjelmaa, elokuvaa tai luin jotain kirjaa.
Minusta tosi loukkaavaa kun joku luulee että olen niin höttöpää että saan huonoja vaikutteita automaattisesti, enkä pysty ajattelemaan itse.
Samanlainen isä ja vielä äitikin mulla. Niin kauan kun asuin kotona piti olla varovainen mitä lukee tai mitä katsoo tv:stä "koska niistä saa vaikutteita". Minustahan olisi heti tullut samanlainen kuin vaikka jonkun saippuasarjat hahmot. Äiti tarkasti aina kirjat jotka lainasin kirjastosta lukemalla takakannen esittelytekstin ja päätti sen perusteella oliko sopivaa luettavaa.
Minä luin kirjaa nimeltä "Murha", mieheni haki käsiraudat, lukitsi minut vessaan ja soitti poliisin.
Miehesi pettää. Huono omatunto oireilee noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen isä ja vielä äitikin mulla. Niin kauan kun asuin kotona piti olla varovainen mitä lukee tai mitä katsoo tv:stä "koska niistä saa vaikutteita". Minustahan olisi heti tullut samanlainen kuin vaikka jonkun saippuasarjat hahmot. Äiti tarkasti aina kirjat jotka lainasin kirjastosta lukemalla takakannen esittelytekstin ja päätti sen perusteella oliko sopivaa luettavaa.
Minun mieheni taas kielsi lukemasta gunther Grassin Peltirumpua anoppilassa. Siinä oli paheksuttavia viitteitä seksiin ja ties mihin.
Vierailija kirjoitti:
No joo, Coelho on tekotaiteellista paskaa, mutta toisaalta Fifaa pelaavalla miehellä ei luulisi olevan kanttia sanoa tähän mitään...
Tämä oli niin hyvin kirjoitettu, että tähän ketjuun on ihan turha lisätä mitään. Toki tämä antaa AP:lle hieman ajateltavaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, Coelho on tekotaiteellista paskaa, mutta toisaalta Fifaa pelaavalla miehellä ei luulisi olevan kanttia sanoa tähän mitään...
Tämä oli niin hyvin kirjoitettu, että tähän ketjuun on ihan turha lisätä mitään. Toki tämä antaa AP:lle hieman ajateltavaa...
Joo, oikeassa olette. Fifan pelaaminen on kyllä sen verran turhaa ajanvietettä, että Coelhon kirjojen lukeminen on siihen verrattuna aika sivistävää puuhaa. Miehen vaihtoa voin harkita ihan vakavasti. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, joka jakaa ap:n kokemuksen?
Eksä saattoi sanoa jostain kirjasta... En muista kirjojen nimiä, mutta just semmonen ' haikailetsä jonkun entisen perään' tai ' aiotko hankkia salarakkaan'.
No se on eksä, mutta mustasukkaisuus ilmeni kyllä sitten muutenkin.
Kiva kuulla, että jollain muullakin samanlaisia kokemuksia. Tai siis ikävää, että tuollaisia kirjojen sisältöä kommentoivia miehiä on muillakin. Mutta loistavaa, että pääsit kyseisestä ukosta eroon! -AP
Hävettäisi ihan helvetisti jos oma kumppani lukisi Coelhoa. Siis ihan helvetisti. Alkaisin miettiä, että tein väärän valinnan ja alkaisin nähdä hänessä enää typeryyttä, vedätettävissä olemista, mielikuvituksettomuutta, egotrippailua ja muuta pinnallista ja olisi pakko jättää.
Vierailija kirjoitti:
Hävettäisi ihan helvetisti jos oma kumppani lukisi Coelhoa. Siis ihan helvetisti. Alkaisin miettiä, että tein väärän valinnan ja alkaisin nähdä hänessä enää typeryyttä, vedätettävissä olemista, mielikuvituksettomuutta, egotrippailua ja muuta pinnallista ja olisi pakko jättää.
Tarkoittaako parin Coelhon kirjan lukeminen automaattisesti sitä, että on typerä, pinnallinen ja mielikuvitukseton? Kuinka kyseisistä kirjoista voi edes saada realistista kuvaa, jos niitä ei ole koskaan vaivautunut lukemaan? Luen kyllä muutakin kirjallisuutta kuin Coelhoa. -AP
Lueskelen illalla ennen nukkumaan menoa kaikkea hyvin kevyttä, kuten naistenlehtiä tai matkakertomuksia. Mieheni mielestä ne ovat täysin turhuuksia ja niiden sijaan minun pitäisi lukea jotakin hyödyllistä, vaikka hänelle tulevia Suomen kuvalehtiä tai englanninkielisiä tiedelehtiä. Mutta en jaksa, en viitsi ja en halua. Mies saa lukea puolestani ihan mitä vain ja minä luen myös, enkä välitä pätkääkään hänen nalkuttamisestaan. Ei hän enää jaksa niin asioista nalkuttaakaan, enkä minä jaksa välittää. Yhteiset vuodet hiovat meitä näköjään.
En ole koskaan ymmärtänyt mitä se tekotaiteellinen tarkoittaa?
Eikö mitä tahansa mistä ei itse perusta, voi sanoa olevan tekotaiteellista, siis ellei kyseessä ole selkeästi viihteellinen materiaali.