Miten jotkut naiset voivat käydä mies-gynekologilla?
Se että mies on lääkäri, ei muuta sitä tosiasiaa, että hän on myös mies. Mies on biologisesti ohjelmoitu katsomaan naisia "sillä silmällä" ja ihan varmasti mies-gynet ajattelevat potilaitaan illalla runkatessaan.. Hyi helvetti, miten jotkut naiset eivät ajattele tätä yhtään ja menevät kyselemättä mies-gynelle?
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi käydä ylipäätä millään gynekologilla, ei miehetkään huvikseen ravaa urologilla.
Itse menisin vain jos gavaitsisin alapäässäni jotain epänormaalia toimintaa. Vielä en oo havainnu ja olen keski-ikäinen.
Koska moni gynekologinen vaiva ei oireile ennen kuin on edennyt pahaksi. Kaverilta löytyi papakokeella syöpä, minulta sisätutkimuksessa munasarjakysta. Kummallakaan ei ollut oireita, vaan kyseessä oli perus tarkastus.
Olen käynyt uudessa työpaikassa perus lääkärintarkastuksessakin, vaikkei ollut mitään vaivaa. Sama pätee gyneen, eli kyllä nyt joskus kannattaa käydä perusasiat tarkistuttamassa ennen kuin on oireita.
ei ihme ole jos tulee erilaisia vaivoja kohtuun, kun pitää kehoaan yleisenä kaivauksena, jota päästää kaikki kaivelemaan.
Lääkäri ihan eri asia kuin turha sorkkiminen. Naisilla kovin kumma käsitys että tollanen olisi joku pakko toimenpide. Kun kertoo että en mä missään gynekologilla käy, silmät alkaa pyöriä kuin karusellit.Jos tutkittaisiinkin aina kaikilta kaikki mahdolliset sisäelimet syöpien varalta, niin ymmärtäisin, mutta jostain syystä pitää vain tutkia se yksi elin, vaikka syöpää löytyy yleisemmin ihan muista elimistä.
Gynelläkäynti kerran kahdessa vuodessa on ihan yhtä normaalia kuin hammastarkastuksessa tai suuhygienistillä käynti parinvuoden välein, eli ihan viisasta mutta ei välttämätöntä.
No höpö höpö. Ravaatko suolentähystyksessa, vatsatähystyksessä ja koepalojen otossa vaikka maksasta ihan varmuuden vuoksi, joissa on huomattavasti useammin syöpää kuin pimpsassa.
Jotain suhteellisuudentajua nyt. Itse en ole käynyt koskaan gynekologilla, olen keski-ikäinen. Jos tunnen tarvetta mennä, tilaan ajan, sellaista tarvetta ei vielä koskaan ole tullut.
Hammaslääkärissä käyn vuosittain, hampaiden hyvinvointi kun vaikuttaa mm. sydämeen, enkä halua kuolla sydänkohtaukseen hoitamattomien hampaideni takia. Aivan eri asia kuin täysin turhat alapääronkkimiset.
Ymmärrän kyllä että ns"korkean käyttöasteen naiset", eli vaimot ja prostituoidut joutuvat usein tarkastuttamaan alapäätään, koska sitä räplätään ulkopuolisten toimesta niin paljon, että tulee kaikenlaista pöpöä sinne. Minä kun en käytä alapäätäni enää kuin virtsaamiseen, tuollanen ronkkiminen olisi aivan turhaa. Käyköön ne joilla vaivoja on, terveiden on turha erikoislääkäreillä juosta.
En käy silmälääkärilläkään jos silmissäni ei ole vikaa jne jne.
Etkö tajua hyvä nainen, että siellä gynekologilla "ravataan" todella monista syistä, yleisin ehkäpä papakoe. Siitä testataan, onko kohdunkaulan syöpää, joka ei tosiaan paljon ilmoittele itsestään muuten. Papakokeella nähdään myös onko mitään pahanlaatuisia muutoksia.
Monilla naisilla on runsaat tai muuten hankalat kuukautiset, jotka voivat johtua gynekologisesta syystä ja niihin tarvitaan hoitoa. Kun seksielämä alkaa, tarvitaan ehkäisymenetelmä mikä sopii itselle ja elämän varrella niitä voi olla useampia, jotka kaikki lääkäri määrää, paitsi tietenkin kondomit. Raskaudet ja synnytykset vaativat myös gynekologin ammattitaitoa. Ja tuon kaiken lisäksi vielä ne tapaukset, jos epäilee hiivasientä/sukupuolitautia.
Ihmittelen kyllä jos et tuohon ikään mennessä ole nähnyt tarvetta mennä gynelle.Papa riittåä joka viides vuosi enkä usko ettå nuo edellä luetellut vaivat sattuu yhdelle ja samalle naiselle.
Raskausaikana lääkärikäyntejä on kaksi ja synnyksen jälkeen jälkitarkastus. Eli ei silloinkaan tarvi ravata ja jos on tarve niin silloinkin vältetään turhia sisätutkimuksia.Herran jestas kerran viidessä vuodessa. Johan tuossa ajassa ehtii kaiken maailman syövät levetä. Ihan käsittämätöntä, että joku käy gynelle kerran viidessä vuodessa.
Ihan käsittämätöntä että joku käy siellä ihan vain huvikseen ja "varmuuden vuoksi". Samaan aikaan tällä vainoharhasella naisella saattaa olla syöpä kuitenkin, vaikka peräsuolessa tai maksassa. Kyllähän niitä ruumiinosia riittää, mutta te vain juoksette gunekologeilla turhanpäiten, sitten ihmettelette kun sinne kasvaa pöpöpesäkkeitä. ..Ei ihme kun ootte jatkuvasti ronkittavana.
pöpöpesäke.. gunekologi... ronkittavana
Ei varmaan Suomenmaasta löydy rautalankaa tarpeeksi.
Ensimmäsitä kertaa olen gynellä käynyt 14-vuotiaana ja kyseinen gyne oli mies. Sen jälkeen en ole mies gynellä käynyt vaikka ei tuossa gynessä mitään vikaa ollutkaan. Olen vaan sitä mieltä, että mies ei sen värkin lähelle mene ellei luvassa ole jotain mukavaa.
Kertokaahan muuten se miksi nainen saa valita onko gyne mies vai nainen kun varaa aikaa mutta mies ei saa ?? Empä saanut itse valita Urologille mennessä että saisin naisurologin jonka tottakai halusin. EI todellakaan ollut mukava ajatus mennä miehelle näyttämään omaa munaa ?
hedes kirjoitti:
Kertokaahan muuten se miksi nainen saa valita onko gyne mies vai nainen kun varaa aikaa mutta mies ei saa ?? Empä saanut itse valita Urologille mennessä että saisin naisurologin jonka tottakai halusin. EI todellakaan ollut mukava ajatus mennä miehelle näyttämään omaa munaa ?
No ei se kuule sitä sun munaa "sillä silmällä" katso! Kuvitteletko ettei se näe munia vaikka kuinka paljon päivittäin niin eipä niitä silloin todellakaan katsota muuta kuin ammatillisen silmin. Ei se sun vehje sen kummempi ole kuin toistenkaan. Et edes jää millään tapaa mieleen.
Niin tosiaan mieshän ei saa edes valita urologille mennessä onko urologi mies vain nainen?? Ei minulta kysytty myöskään mitään
Mitenhän te jotka kammoatte mieshgynejä uskallatte enää mennä mies fysioterapeutille kun sehän runkkaa heti takahuoneessa teidän selän muodoille ja jaloille ...
Vierailija kirjoitti:
hedes kirjoitti:
No ei se kuule sitä sun munaa "sillä silmällä" katso! Kuvitteletko ettei se näe munia vaikka kuinka paljon päivittäin niin eipä niitä silloin todellakaan katsota muuta kuin ammatillisen silmin. Ei se sun vehje sen kummempi ole kuin toistenkaan. Et edes jää millään tapaa mieleen.
No ei ne miesgynetkään kuule niitä värkkejä katso joten miksi naisen pitäs valita ? ja miitä täällä sitten miesgyneista valitetaan ? Loppuu se valitus ja miesgynelle jos arpa niin näyttää
Minä käyn miesgynekologilla ja aivan sama tutkiiko alapäätäni mies vai nainen, käynnissä ei ole mitään seksuaalista. Melkein sama asia kuin hammaslääkärissä käynti, ei ole väliä kumpaa sukupuolta lääkäri on.
Voin niin kuvitella; gynekäynnin päätteeksi tyyppi (miesgyne) katsoo haarojen välistä minua ja tokaisee "Kuules hei, vaikutuin niin suureesti sun vaginastas että pakko pyytää treffeille - Mites ois huomenna klo 19?"
Kuolisin nauruun :D
Minun gynekologini on naistenklinikan klinikkaylilääkäri, joten varmasti pätevämpi kuin moni naisgynekologi. Tehnyt uraauurtavaa tutkimusta kohdunkaulan syövästä. Lisäksi miesgynekologi ei ikinä sano, että ei voi sattua tai ei pillerit voi vaikuttaa sinuun noin, kun ei minuunkaan.
Miesgynekologit (ja sivuhuomautuksena muidenkin alojen mieslääkärit jotka ovat kohdalleni sattuneet) ovat hellempiä ja inhimillisempiä ja lempeämpiä kuin vastaavasti kohtaamani naislääkärit. Syytä en tiedä mutta useampi naislääkäri, gynekologi ja mm hammaslääkäri ollut aika ikäviä tapauksia. Myös yksi lastenlääkäri.
thor kirjoitti:
Niin tosiaan mieshän ei saa edes valita urologille mennessä onko urologi mies vain nainen?? Ei minulta kysytty myöskään mitään
Mene yksityiselle urologille niin saat valita kenelle rahasi kannat. Voit valita vaikka SN kaikkein kauneimman naislääkärin. Yksityisellä me naisetkin gynellä käydään, ei julkiselle puolelle pääse mitään tarkastuksia tekemään.
Itse menin miesgynelle koska kunnallisella pääsi jonojen ohi kun suurin osa oli kysyttäessä sanonut ettei mies lääkäri käy. Oli vaikeita kipuja joihin tarvitsin heti avun eikä ollut varaa yksityiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi käydä ylipäätä millään gynekologilla, ei miehetkään huvikseen ravaa urologilla.
Itse menisin vain jos gavaitsisin alapäässäni jotain epänormaalia toimintaa. Vielä en oo havainnu ja olen keski-ikäinen.
Koska moni gynekologinen vaiva ei oireile ennen kuin on edennyt pahaksi. Kaverilta löytyi papakokeella syöpä, minulta sisätutkimuksessa munasarjakysta. Kummallakaan ei ollut oireita, vaan kyseessä oli perus tarkastus.
Olen käynyt uudessa työpaikassa perus lääkärintarkastuksessakin, vaikkei ollut mitään vaivaa. Sama pätee gyneen, eli kyllä nyt joskus kannattaa käydä perusasiat tarkistuttamassa ennen kuin on oireita.
ei ihme ole jos tulee erilaisia vaivoja kohtuun, kun pitää kehoaan yleisenä kaivauksena, jota päästää kaikki kaivelemaan.
Lääkäri ihan eri asia kuin turha sorkkiminen. Naisilla kovin kumma käsitys että tollanen olisi joku pakko toimenpide. Kun kertoo että en mä missään gynekologilla käy, silmät alkaa pyöriä kuin karusellit.Jos tutkittaisiinkin aina kaikilta kaikki mahdolliset sisäelimet syöpien varalta, niin ymmärtäisin, mutta jostain syystä pitää vain tutkia se yksi elin, vaikka syöpää löytyy yleisemmin ihan muista elimistä.
Gynelläkäynti kerran kahdessa vuodessa on ihan yhtä normaalia kuin hammastarkastuksessa tai suuhygienistillä käynti parinvuoden välein, eli ihan viisasta mutta ei välttämätöntä.
No höpö höpö. Ravaatko suolentähystyksessa, vatsatähystyksessä ja koepalojen otossa vaikka maksasta ihan varmuuden vuoksi, joissa on huomattavasti useammin syöpää kuin pimpsassa.
Jotain suhteellisuudentajua nyt. Itse en ole käynyt koskaan gynekologilla, olen keski-ikäinen. Jos tunnen tarvetta mennä, tilaan ajan, sellaista tarvetta ei vielä koskaan ole tullut.
Hammaslääkärissä käyn vuosittain, hampaiden hyvinvointi kun vaikuttaa mm. sydämeen, enkä halua kuolla sydänkohtaukseen hoitamattomien hampaideni takia. Aivan eri asia kuin täysin turhat alapääronkkimiset.
Ymmärrän kyllä että ns"korkean käyttöasteen naiset", eli vaimot ja prostituoidut joutuvat usein tarkastuttamaan alapäätään, koska sitä räplätään ulkopuolisten toimesta niin paljon, että tulee kaikenlaista pöpöä sinne. Minä kun en käytä alapäätäni enää kuin virtsaamiseen, tuollanen ronkkiminen olisi aivan turhaa. Käyköön ne joilla vaivoja on, terveiden on turha erikoislääkäreillä juosta.
Etkö tajua hyvä nainen, että siellä gynekologilla "ravataan" todella monista syistä, yleisin ehkäpä papakoe. Siitä testataan, onko kohdunkaulan syöpää, joka ei tosiaan paljon ilmoittele itsestään muuten. Papakokeella nähdään myös onko mitään pahanlaatuisia muutoksia.
Monilla naisilla on runsaat tai muuten hankalat kuukautiset, jotka voivat johtua gynekologisesta syystä ja niihin tarvitaan hoitoa. Kun seksielämä alkaa, tarvitaan ehkäisymenetelmä mikä sopii itselle ja elämän varrella niitä voi olla useampia, jotka kaikki lääkäri määrää, paitsi tietenkin kondomit. Raskaudet ja synnytykset vaativat myös gynekologin ammattitaitoa. Ja tuon kaiken lisäksi vielä ne tapaukset, jos epäilee hiivasientä/sukupuolitautia.
Ihmittelen kyllä jos et tuohon ikään mennessä ole nähnyt tarvetta mennä gynelle.Papa riittåä joka viides vuosi enkä usko ettå nuo edellä luetellut vaivat sattuu yhdelle ja samalle naiselle.
Raskausaikana lääkärikäyntejä on kaksi ja synnyksen jälkeen jälkitarkastus. Eli ei silloinkaan tarvi ravata ja jos on tarve niin silloinkin vältetään turhia sisätutkimuksia.Mukavan nohevan syövän ehtii saada viidessä vuodessa. En käsitä tätä uutta villitystä, kun jotkut gynetkin hokevat, että mitä sitä suotta käydä lääkärissä kuin 3-5 vuoden välein. Edes papa-koe ei aina paljasta karua totuutta eikä välttämättä kolposkopiakaan, jos satutaan hyvältä alueelta ottamaan koepala, mutta on edes hyviä mahdollisuuksia saada tietoa terveydentilastaan, jos lääkärillä käy.
Kannattaako heikkolahjaiselle jästipäälle yrittää selittää? kun ei riitä ymmärrys niin ei.
Auton alle voi jäädä jo huomenna. Syöpäkin voi olla jo aivoissa, sitä ei vain tiedä. Verisuoni voi katketa minuutin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se jalkalääkärikin voi iltaisin runkkailla ne jalat mielessään..
Bussikuski taas kuljetettavistaan.
Tämä oli hyvä huomio! Oikein. Rintasyöpää tutkiva mies-lääkäri tietenkin hioo munaansa ja unohtaa lähettää potilaan lisätutkimuksiin. Ja tulehtunutta esinahkaa näyttävä miespotilas saa tietysti lääkärin spr...roiskeet naamalleen.
Selvä. Mennäänpä takaisin viktoriaaniseen aika-kauteen. Naispotilas seisoo pelosta jäykkänä kaikkine vaatteineen ajatellen isänmaataan ja frakkipukuinen lääkäri yrittää sieltä helman-alta tunnustella mitä ladyn khöm. reisien välistä...tunteekaan.
Jess! Ei käy vaan minulle. Haluan kunnon hoitoa, en edes ole tullut ajatelleeksi lääkärin sukupuolta, tutkipa hän sitten ylä, ala, tai keskivartaloa.
Minusta on jotenkin huomattavasti normaalimpaa, että alapäässäni räpeltää mies kuin nainen, tosin olenhan jo vanha mummeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskausaikana lääkärikäyntejä on kaksi ja synnyksen jälkeen jälkitarkastus. Eli ei silloinkaan tarvi ravata ja jos on tarve niin silloinkin vältetään turhia sisätutkimuksia.Mukavan nohevan syövän ehtii saada viidessä vuodessa. En käsitä tätä uutta villitystä, kun jotkut gynetkin hokevat, että mitä sitä suotta käydä lääkärissä kuin 3-5 vuoden välein. Edes papa-koe ei aina paljasta karua totuutta eikä välttämättä kolposkopiakaan, jos satutaan hyvältä alueelta ottamaan koepala, mutta on edes hyviä mahdollisuuksia saada tietoa terveydentilastaan, jos lääkärillä käy.
Kannattaako heikkolahjaiselle jästipäälle yrittää selittää? kun ei riitä ymmärrys niin ei.
Mielestäni en erityisen heikkolahjainen jästipää ole, vaan ihan tavallinen akateeminen ihminen. Joten kerro toki? Ymmärtääkseni emme myöskään tunne toisiamme, joten ehken asiattomuudet ja luonneanalyysit voisi jättää pois keskustelusta.
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta en kyllä minäkään oikein tajua, miksi jotkut naiset menevät vapaehtoisesti tai jopa mieluummin miesgynelle. Jonkun aikaa sitten luin uutisenkin, missä joku tosi suosittu ja mukavana tyyppinä pidetty amerikkalainen miesgynekologi oli salakuvannut potilaitaan joku 20 vuotta. Olen myös kuullut joistakin muista, jotka ovat käyttäytyneet jollakin tavalla sopimattomasti, muka vahingossa kosketelleet seksuaalisesti, jne. Naisista ei ikinä kuule mitään tällaista, pahimmassa tapauksessa naislääkärit ovat vaan kusipäitä tai jotenkin kovakouraisia. En ikinä luottaisi miesgyneen. Ei niistä päälle päin näe, että kuka on hyvä ihminen ja kuka pervo.
Tietysti tähän mun mielipiteeseen myös vaikuttaa kuitenkin se, etten yleisestikään luota miehiin ja mulle on paljon helpompaa ja luonnollista olla puoli alasti naisen edessä.
Ja ihmettelen muuten myös, miksi jotkut kokevat naisgynet yleisesti miehiä kovakouraisemmiksi, olen käynyt viidellä eri naisella ja kaikki olivat tosi helliä ja mukavia.
Eturauhastutkimukset ovat olleet vähemmän kiusallisia naislääkärien tekeminä. Samoin pumpulipuikolla otettavat näytteet virtsaputkesta. En ole homofobinen mutta mieluummin annan naisten tehdä tälläiset tutkimukset. Osa naisista varmaan päästää mieluummin miehen tutkimaan itseään.
Käyn nykyään pelkästään miesgynellä.Mulla on endometrioosi ja oon ravannut elämäni aikana aika monella gynellä.JOKAINEN naisgyne on runnonut eikä ole lopettanut vaikka olen sanonut että sattuu liikaa.Ei voi kuulemma sattua ja kyllä tällainen nyt pitää vaan kestää.Kivuille on pyöritelty silmiä ja kommentoitu että kaikkia sattuu vähän vatsaan kuukautisten aikana.
Miesgyne on tutkinut hellästi ja koskaan en ole joutunut sanomaan etten kestä tutkimusta loppuun.Sain myös ensimmäisen laparoskopialähetteen miesgyneltä.Häntä ennen neljä naisgyneä käski syödä kipulääkkeitä ja sanoi ettei endo voi olla piilossa.Olin vaikea ja vainoharhainen.Yksikin vittuili mulle nauramalla hoitajalle kuinka minä en kestä normaalia tutkimusta valimattamatta.
Kappas vaan leikkaus oli vaativa koska endo oli villiintynyt koko lantion alueelle.
Ei enää ikinä naisgyneä.Ikinä.
Mulla on ollut sitä, etten haluaisi millään mennä miesgynelle, vaan valitsen aina naisen jos mahdollista.
Kuitenkin miesgynet, joille olen syystä tai toisesta elämäni aikana joutunut, ovat olleet tosi mukavia. Yksi oli jopa vähän flirtti, sillä tavalla huumorilla että se rentoutti minut. Ei ollut millään tavalla pervoa vaan just sellasta mulle sopivaa läppää että tajusin että hyvissä käsissä ollaan.
Siitä huolimatta varmaan jatkossakin valitsen aina naisen kun voin. Varmaankin koska itselleni se vain on suurempi kynnys paljastaa itseni miehelle. Ja vaikka se gynelle ei olisi mitenkään seksuaalista, niin minulle siinä on myös se puoli, koska minulle se ei ole työtä, vaan minulle jalkojen levittäminen liittyy useimmiten seksiin.