Tradenomi, missä olet töissä?
Mitä tän palstan tradenomit tekevät? Myös ne voi kommentoida, jotka eivät ole oman alansa hommissa tai ovat työttömiä.
Kommentit (129)
Valtiolla it-asijaintuntijana. Valmistuin 2008.
Olen yksityisellä noin 500 hengen firmassa. Teen osto- ja myyntireskontraa määräaikaisena. Valmistun piakkoin.
Valmistuin -09.
Siivoustöitä olen tehnyt ennen ja jälkeen valmistumisen. Vuosikausiin en ole hakenut "oman alan" töitä, sillä ei se edes ole alani.
Vierailija kirjoitti:
Pankissa palveluneuvoja, vakipaikka.
Miten pääsiy pankkiin? Minkälaista työkokemusta oli taustalla? Pankkiin omalla paikkakunnallani lähes mahdoton päästä.
Vierailija kirjoitti:
Pankissa paskahommassa paskalla palkalla, mutta noh, pääasia varmaan että on töitä.
Mitä on paskahomma pankissa?
Myyntiassistenttina kiinteistöalalla.
Opiskelen, mutta päädyn varmaan johonkin pankkiin vastaanottovirkailijaksi. xD Ajattelin vaihtaa sote-alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vakkarina valtion firmassa. En tiedä oliko koulutuksesta varsinaisesti hyötyä, meillä on muutama tyyppi ihan lukiopohjalta. Valmistuin 2004, sen jälkeen useempi vuosi pätkäduuneja ja työttömyyttä ennen nykyistä työtä.
Miten pääsit valtion firmaan töihin? En pääse edes harjoitteluun kun ei ole tarpeeksi oman alan työkokemusta.
Tein alan töitä ennen valmistumistani 2014, mutta sen jälkeen en enää saanut niitä. Kaikki tututkin irtisanottiin ja uusia ei rekrytoitu minnekään. Hain opiskelemaan hoitoalaa ja pääsin. Nyt opiskelen toista amk-tutkintoa ja tiedossa on aika varmasti töitä. Sanon aika, koska en luota enää mihinkään.
Myyntineuvottelija eräässä isossa konsernissa (teollisuus). Tilaustenkäsittelyä ja laskutusta lähinnä.
Palkka ok kun huomioi että valmistuin vasta keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankissa paskahommassa paskalla palkalla, mutta noh, pääasia varmaan että on töitä.
Mitä on paskahomma pankissa?
Palveluneovojana yksityispuolella konttorissa. Aspan homma on nykyään ihan toista kuin vaikka vuosituhannen alussa. Surkea palkka, paskaa sataa asiakkailta, jotka purkavat kaiken pahan olonsa aspoihin, kovat myyntitavoitteet.
Mä olen kirjanpitäjänä yksityisessä firmassa.
Mun entisissä opiskelutovereissa on mm. muutama IT-konsultti, pankin palveluneuvoja, yksityisissä firmoissa parikin sijoitusneuvojaa, palkanlaskijoita, pari HR /rekrytyyppiä, pari myyntimiestä, tilintarkastaja... Ollaan valmistuttu 2015-2016. Useat mun tutuista ovat myös päässeet yliopistoihin tekemään maisteria (joku on Kuopiossa, joku muutti just Poriin, Lappeenrannassa on parikin, joku on Jyväskylässä jne).
Valmistuin 2002 BBA-tradenomiksi, tein hommia varastotyöntekijänä ja nyt olen ollut monta vuotta työttömänä. Et silleen.
Valtion firmassa, vakihommat ja palkka 50k/vuodessa. Tätä ennen vuosia pätkätyö/työttömyys -rumbaa.
Suunnittelutoimistossa, opiskelin insinööriksi, kun tradenomin tutkinnolla pääsi vain valtion virastoihin tukitöihin simppeleihin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakkarina valtion firmassa. En tiedä oliko koulutuksesta varsinaisesti hyötyä, meillä on muutama tyyppi ihan lukiopohjalta. Valmistuin 2004, sen jälkeen useempi vuosi pätkäduuneja ja työttömyyttä ennen nykyistä työtä.
Miten pääsit valtion firmaan töihin? En pääse edes harjoitteluun kun ei ole tarpeeksi oman alan työkokemusta.
Minä vastaan, vaikka en ole keltä kysyin. Monet mun tuntemat tyypit ovat päässeet vakitöihin valtion firmoihin, kun ovat tovin tehneet siellä tukitöitä ja muita pätkätöitä. Muutama koulun työharjoittelun kautta.
valmistuin v. 2002, olen ollut myös ulkomailla töissä, nykyisessä työpaikassa pian 8 vuotta.