Tradenomi, missä olet töissä?
Mitä tän palstan tradenomit tekevät? Myös ne voi kommentoida, jotka eivät ole oman alansa hommissa tai ovat työttömiä.
Kommentit (129)
Infopisteessä yhessä laitoksessa. Keitän myös kahvia ja vastaan puhelimeen. Kuka tahansa voisi tehdä tätä työtä, mutta hakivat oikeen korkeekoulututkinnon suorittanutta hlöä. On kyllä niin tärkee olo.. Huoh..
Pankissa vastaanottovirkailijana.
Itse tunnen pari tradea, toinen on ihan hyvissä hommissa verkkokauppamarkkinoinnin parissa. Toinen taas on ärrän myyjä. Että näköjään aikalailla ihmisestä itsestäänkin kiinni...
It-konsultti. Tosin täydensin aiempaa opistotason tutkintoa työnohessa vuosia sitten ja samassairmassa olen edelleen.
Vierailija kirjoitti:
It-konsultti. Tosin täydensin aiempaa opistotason tutkintoa työnohessa vuosia sitten ja samassairmassa olen edelleen.
Myös YAMK suoritettu toista vuotta sitten.
En ole vielä valmistunut, mutta työskentelen laskuttajana (vakityö). Jossain vaiheessa kyllä aion hakea HR-puolen hommia, kun ne ovat minulle se ykkösjuttu, ja olen niitä aiemminkin tehnyt.
Rahoitusalan asiantuntijatehtävissä. Vakituinen työ, jossa aloitin kun valmistuin. Tein alan töitä jo opiskeluaikana, tuntityöntekijänä ja kesätöissä. Samaan aikaan opiskelleista moni hakee alan töitä, mutta työllistyminen on hidasta. Ne ketkä työllistyneet ovat asiantuntijatehtävissä vakuutus- tai media-alalla. Muutama on kassatyöntekijöinä tai varastohommissa.
Palkanlaskijana, määräaikaisessa työsuhteessa.
Ulosottovirastossa..tietojenkäsittelyyn suuntautunut tradenomi.
Toimitusjohtaja n. 50 hengen yrityksessä.
Te, jotka olette ns. hyvissä hommissa, milloin valmistuitte? Olen ymmärtänyt, että nyt vastavalmistuneiden tilanne olisi merkittävästi huonompi kuin esim. viisi vuotta sitten?
Vakkarina valtion firmassa. En tiedä oliko koulutuksesta varsinaisesti hyötyä, meillä on muutama tyyppi ihan lukiopohjalta. Valmistuin 2004, sen jälkeen useempi vuosi pätkäduuneja ja työttömyyttä ennen nykyistä työtä.
Kirjanpitäjänä keskikokoisessa teknologiateollisuusyrityksessä. Valmistuin 2010.
Valmistuin 2013.
Kahden vuoden työttömänä olon jälkeen teen varastotyöntekijänä hommia.
Tarkoitus olisi mennä yliopistoon, ei näillä palkoilla elä.
Vierailija kirjoitti:
Infopisteessä yhessä laitoksessa. Keitän myös kahvia ja vastaan puhelimeen. Kuka tahansa voisi tehdä tätä työtä, mutta hakivat oikeen korkeekoulututkinnon suorittanutta hlöä. On kyllä niin tärkee olo.. Huoh..
Mutta ottivat kuitenkin tradenomin?
It-konsultti, osakkaana it-alan yrityksessä. Valmistuin 2003.
Pankin vakuutusneuvojana. Vasta valmistunut, sain vuoden määräaikaisen sopimuksen.
It-asiantuntijana kunnalla.