Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin Helsingin keskustassa - järkyttävä läävä!

Vierailija
10.03.2016 |

Kävin hiljattain pitkästä aikaa maamme pääkaupungissa, ja mitä todistinkaan? Narkkeja, alkkiksia, epämääräisiä mamujengejä, suunnattomasti roskia, kerjäläisiä joka kadunkulmassa ja töykeitä ihmisiä. Myyjät eivät tervehdi kaupoissa, Kampin keskuksessa vessat törkyisiä unisex-kopperoita, rakennukset rapistuneita eikä nähtävyyksiä ole juuri nimeksikään. Stokkan ympärillä on luksusliikkeitä, joissa ei näkynyt ristinsieluakaan. Laskin siinä kulmilla kolme Marimekon myymälää - ei ketään! Ilmeisesti turistejakaan ei kiinnosta? Kyllä ihmettelen, jos joku moisessa persereiässä haluaa asua. Itse en muuttaisi, vaikka maksettaisiin.

Kommentit (293)

Vierailija
101/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 20-vuotta sitten Suomen persereijässä olin 15v silloin:

Kerjäläisiä vinkumassa rahaa, kuuromykkäsokeat antoi lappuja joissa luki "anna rahaa" en anranut, se perkele lähti juoksemaan perään.

Yön timoja sun muita kählämeitä siellä oli 75% porukasta, tilanne lienee pahentunut.

Jos helsinkiin menee kannattaa välttää aunakin ulkonaolemista, siellä on pelkkiä riesaihmisiä

Vierailija
102/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt ihan tajua, mistä tällainen hysteria johtuu. Että on likaista ja pojat tuijottaa ja hui, tuossa on sekakäyttäjä.

Kyllä mä tasan käyn keskustassa milloin huvittaa ja mihhin kellonaikaan tahansa. En anna minkään tai kenenkään rajoittaa itseäni.

Tää on mun kaupunki. Tykkään enkä haaveile muutosta.

Se ainoa kerta, kun somalimusut koetti käydä päälle, oli vuonna 199x Oulun keskustassa. Siinähän yrittivät, turpaan tuli.

Kiva, jos joku on tyytyväinen keskustaan nykyisellään. Itse näen siinä tuossa alkuperäisessä viestissäkin esiintuotuja epäkohtia, jotka on mahdollista korjata. Esim. Kampin ympäristö ja ydinkeskusta eivät ole kovinkaan viihtyisiä, ja asialle olisi mahdollista tehdä jotain. Lisää siivouspartioita, järjestyksenvalvontaa ja kävelykatuja vaikkapa. Jotkut meistä ovat herkempiä, ja kaikilla on oikeus turvalliseen ja siistiin ympäristöön. Miksi muissa Euroopan suurkaupungeissa eivät oksennus ja kusi lainehdi kaduilla keskellä päivää, ja mamu- ja narkkijengit heilu paraatipaikoilla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te Helsinkiä hehkuttavat hipit viihdytte siellä paskan keskellä, mutta ostovoimainen koulutettu, siisti väki käy muualla shoppailemassa! Ei ihme että helsinkiläiset putiikit menevät nurin kun ne on siellä keskellä rupusakkimaista kaatopaikkaa!

Helsinki on maailman suurin WT-kaupunki!

Vierailija
104/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista kylla, etta tahankin ketjuun on jo ilmestynyt suhteellisen mustavalkoista-vastakkainasettelua... Se, etta aiemmin ketjussa kritisoin Helsinkia ei tarkoita sita, etta vihaisin kyseista paikkaa tai ajattelisin etta oma asuinpaikkani olisi parempi, tai en tata ainakaan aiempaan kommenttiini sisallyttanyt. Mutta taytyy oikeasti olla aika valinpitamaton tai sokea, jos ei nae, miten suttuinen ja koyhan oloinen Helsingin keskusta on. Muualta matkaaville (kuten esim. itselleni ja muillekin siella lomiaan viettaville) rautatieasema ja Kamppi ovat hyvin todennakoisia lapikulkureitteja. Eli ei se paljon auta, etta Katajanokalla on kaunista, jos ensi vaikutelma on likainen ja koyha.

En todellakaan ymmarra, miksi Helsingin kaupunki ja kaupungin paattajat eivat koe keskustan kortteleita sen verran tarkeina, etta siella luuhaavia mamumiesjoukkioita, kerjalaisia yms. ei kyseenalaisteta millaan tavalla. Luulisi, etta Suomenkin nykyinen tilanne pistaisi miettimaan sita, miten sinne saisi lisaa rahaa ja ihmisia kuluttamaan palveluita ja rahojaan. Helsinkikin on kallis kaupunki vierailla, joten muualta tulevat turistit kylla osaavat valita toisen kaupungin Euroopassa, jos rahoilleen ei saa vastinetta.

Vierailija
105/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia Helsingin keskustan kahviloissa on niin vähän suomenkielistä henkilökuntaa. Vitutti viimeksi kun piti englanniksi koettaa löytää jotain maidotonta leivonnaista HAMin kahvilasta.

Vierailija
106/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Helsingin keskustasta. On kauniita vanhoja rakennuksia ja hyviä museoita. Teattereistakin tykkään.

Vierailija
107/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia Helsingin keskustan kahviloissa on niin vähän suomenkielistä henkilökuntaa. Vitutti viimeksi kun piti englanniksi koettaa löytää jotain maidotonta leivonnaista HAMin kahvilasta.

Ne on niiiiiin kansainvälisiä että. Ärsyttävää kun ei omassa kotimaassaan saa palvelua suomen kielellä. Ei sillä, ettei minulta englantikin luonnistu, kun olen Englannissa vuosikausia asunut, mutta olis se nyt mukavaa saada palvelua ensisijaisesti suomeksi Suomen pääkaupungissa. Kun ei näiden ulkomaalaisten aspojen englantikaan mihinkään taivu.

Ja aina kun menee Helsingissä hotelliin, suomalaisetkin vastaanottovirkailijat yrittää esittää niin kansainvälistä ja puhuttelevat aina ensiksi englanniksi. Huvittavaa.

Vierailija
108/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olet oikeassa. Asun itse Hgin keskustassa ja vaikka sen Helsinginkin sisällä eri kaupunginosat ovat erilaisia, niin minua vaivaa:

- roskaaminen, varsinkin kesäviikonloppuöinä nuorisojoukot heittävät kaikki roskaruokakääreet pitkin puistoja ja katuja

- koiranpaskat (miksei kukaan huomauta, jos näkee omistajan livistävän poiminnastaan)

- ränsistyneet viheralueet (vain Espaa ylläpidetään kunnolla)

- katupöly ja huonosti puhdistetut katuhiekat (talvisin lumenluonti toinen ongelma)

- mamuporukat ja päihtyneet, jotka norkoilevat julkisilla paikoilla

- romanikerjäläiset, jotka kaupittelevat ratikkapysäkeillä odottaville

- feissarit

- PIMEYS ja surkea valaistus, varsinkin yöaikaan ja talvisin. En tajua, miksei päättäjät, jotka reissaavat muuallakin Euroopan suurkaupungeissa, eivät ole tarttuneet tähän epäkohtaan. Kaikkialla muualla on paljon valoisampaa ja siten myös turvallisempaa liikkua. Led-valot ei paljon sähköä vie!

Vierailija
109/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että ei ole ikävä Helsinkiin vaikka aikoinaan asuin siellä pitkään. On mennyt koko ajan pahemmaksi. Ei tee enää edes mieli käydä siellä. Asun nykyisin Lontoossa ja täällä on paljon siistimpää. Ja vähemmän näkee sellaista epämääräistä sakkia kuin Helsingissä.

Asut siis Lontoon keskustassa? Kas kas.

Kyllä on mahdollista että asuu. Mulla asuu pari tuttua Lontoon keskustassa.

Määrittele Lontoon keskusta.

Vierailija
110/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, olet oikeassa. Asun itse Hgin keskustassa ja vaikka sen Helsinginkin sisällä eri kaupunginosat ovat erilaisia, niin minua vaivaa:

- roskaaminen, varsinkin kesäviikonloppuöinä nuorisojoukot heittävät kaikki roskaruokakääreet pitkin puistoja ja katuja

- koiranpaskat (miksei kukaan huomauta, jos näkee omistajan livistävän poiminnastaan)

- ränsistyneet viheralueet (vain Espaa ylläpidetään kunnolla)

- katupöly ja huonosti puhdistetut katuhiekat (talvisin lumenluonti toinen ongelma)

- mamuporukat ja päihtyneet, jotka norkoilevat julkisilla paikoilla

- romanikerjäläiset, jotka kaupittelevat ratikkapysäkeillä odottaville

- feissarit

- PIMEYS ja surkea valaistus, varsinkin yöaikaan ja talvisin. En tajua, miksei päättäjät, jotka reissaavat muuallakin Euroopan suurkaupungeissa, eivät ole tarttuneet tähän epäkohtaan. Kaikkialla muualla on paljon valoisampaa ja siten myös turvallisempaa liikkua. Led-valot ei paljon sähköä vie!

Mikä sua _ei_ vaivaa?

Vierailija
111/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on aivan ihana kaupunki. Puistot siistejä ja ihmiset kohteliaita. Siellä kyllä palveluala työllistää - tosin kuin täällä Suomessa.

Tukholma aivan ihana kaupunki! Kööpenhamina karsea samoin New York.

Oslo epäviihtyisä paikka. Oltiin alueella missä huorakatu...

Gdansk aivan ihana kesäkaupunki ja ihmiset ystävällisiä (auttoivat mielellään)

Vierailija
112/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ne jotka pitävät Helsinkiä jotenkin hienona, upeena ja mahtavana, eivät pahemmin matkustele missään muualla kuin Turkin Anaaliassa tai Bulgarian Sanibiitsillä? :DDD

epäilen, etteivät matkustele edes em paikoissa. Hesa on mennyt alaspäin - karsea paikka. Jotkut seudut ok, mutta se keskusta.

Vierailija
113/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen sotkuisuus...?Kai joku roska jossain on,mutta se on iso paikka.Sitten toi Rautatieaseman mollaaminen,oletteko ehkä jääneet kuitenkin Pasilassa?Sehän on Eliel Saarisen suunnittelema ja siellä on Wikströmin veistokset ja se on valittu maailman kymmenen kauneimman joukkoon,sitä käydään ihailemassa ulkomailta asti!

Joo ja steissiä vastapäätä on makkaratalo, tuo helsingin upein rakennus, sitäkin ihaillaan ihan ulkomailta asti.

Tietääkseni puhuin Saarisen suunnittelemasta Rautatieasemasta?Ehkä jos jonnekin kaupunkiin putoaa atomipommi,niin jälleen rakentamisen jälkeen kaikki talot on samalta aikaudelta,mutta muutoin on harvemmassa ko.paikat.

Vierailija
114/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Helsinki on oikein kiva kaupunki. Asumme keskustassa. Asumme kahdessa maassa, ja toinen kotikaupunkimme on New York. Pidän kummastakin kaupungista, vaikka erilaisia ovatkin. En käsitä tuollaista valittamista ollenkaan.

Vierailija
115/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla enää käydä Helsingin keskustassa ostoksilla sitten viime vuoden syyskuun koska ne tulijamiehet hengaa siellä, ja käyttäytyivät minua kohtaan uhkaavasti ja seurailivat! Jäi todella ikävä tunne tuosta ja tuntuu ettei kukaan ohikulkijakaan välitä jos jotain tapahtuu, kaikki kääntää vaan selkänsä ja vaihtavat suuntaa.

Siitä lähtien olen vienyt ostosrahani eli 1-2 tonnia kuussa ulkomaisiin nettikauppoihin.

Näin tekee moni kaveri ja työkaverikin, ei kukaan naispuolinen enää tuonne keskustaan halua mennä! Etenkin työpaikkamme noin parikymppiset naiset eli minua nuoremmat ovat tästä tilanteesta eniten tuohtuneita. Lähtevät mieluummin viikonloppureissuille muihin maihin vaate- ja kosmetiikkaostoksille kuin menevät Helsingin keskustaan.

No onpa jännä.Onneksi itse ihan kivan näköisenä naisena oon saanut rauhassa tehdä ostokset vaikka sitten keskustassa.Toisaalta olen käynyt ihan oikeissa suurkaupungeissa,myös kehitysmaissa joten voi olla että en säikähdä jokaista eloveena-normistosta erottuvaa.Hoh hoijaa...

Vierailija
116/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ottakaa haukut kritiikkinä. Ja parantakaa jos voitte.

enemmän mua kyllä harmittaa nuo suomijuopot, joihin törmää satamakaupungeissa.

Onko mikään muu kansa niin juoppoja, että lähtevät siis halvan viinan vuoksi juopoksi ulkomaille.

Siksi kyllä viinanmyyntiä pitäisi Suomessa rajoittaa kun tullaan juopoiksi helposti.

Vierailija
117/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun itse Helsingin keskustassa ja rakastan tätä paikkaa. Aina välillä, kun tulee käytyä jossain Helsingin lähiöissä tai Vantaalla tai Espoossa, niin osaa arvostaa enemmän tätä aluetta. Ihanan kaunista vanhaa arkkitehtuuria, meren ja palveluiden läheisyyttä. Nautin myös siitä että ihmisiä on ympärillä, ahdistaisi asua jossain talossa pellon keskellä, jossain huitsin nevadassa, jossa ei ihmisiä eikä sivistystä lähimaillakaan.

Pääkaupunkiseutu on kurjaa ja en koskaan muuttaisi takaisin. Kyllä vaan on ihanaa asua kauniissa Järvi-Suomessa.

Vierailija
118/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tosiaan ärsyttää. Jopa etnisissä ravintoloissa sikäläinen henkilökunta osaa sen verran suomea, ettei englantiin tarvitse turvautua ainakaan normaaleissa palvelutilanteissa. Sen sijaan etenkin erikoisliikkeissä ja kahviloissa on paljon ulkomaalaisia työntekijöitä, jotka eivät edes ymmärrä, kun sanoo "yksi kahvi maidolla, kiitos". Jossain Hard Rock Cafessa tavallaan ymmärrän ulkomaalaiset tarjoilijat, koska kyseessä on lähinnä turistipaikka, mutta kyllä vähintään alan perussanasto pitäisi ottaa haltuun.

Vierailija
119/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turusta uusi pääkaupunki? Saadaan muuttoliikettä sinne.

Turussa voisi olla vieläkin hieno historiallinen keskusta, vaan te onnettomat tulen käyttäjät menitte polttamaan melkein koko kaupungin maan tasalle...  samalla paloi poroksi melkein kaikki suomen keskiaikaiset kirjalähteet! :'(

Eli ei enää pääkaupunkia Turkuun!

http://theculturetrip.com/europe/finland/articles/the-10-most-beautiful…

Helsinki, huhuu??

Vierailija
120/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ne epämääräiset mamujengit yhtäkkiä häviäisivät jonnekin, jäljelle jää alkoholin suurkuluttajat ja sekakäyttäjät, joita pyörii asematunnelissa ja maan pinnallakin. Kolmen sepän patsaalla on aina romaneja joko soittamassa tai myymässä romanilehtiään. Omastanikin mielestä stadi on aika tuhruinen ja törkyinen paikka varsinkin loskakelien aikaan. Kesällä kaupunki näyttää kivalta ulkoilualueineen, mutta kuselta haisevat kauppakeskukset ja Stockan nurkat on niin nähty. En viitsi niissä vapaa-aikaani viettää. Aleksi 13 käyn joskus ostamassa vaatteita, mutta alennusmyynneissä siellä näyttäisi roikkuvan samat rytkyt vuodesta toiseen.

Terv. entinen krunalainen, nykään maakunnasta kerran kuussa vieraileva