Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin Helsingin keskustassa - järkyttävä läävä!

Vierailija
10.03.2016 |

Kävin hiljattain pitkästä aikaa maamme pääkaupungissa, ja mitä todistinkaan? Narkkeja, alkkiksia, epämääräisiä mamujengejä, suunnattomasti roskia, kerjäläisiä joka kadunkulmassa ja töykeitä ihmisiä. Myyjät eivät tervehdi kaupoissa, Kampin keskuksessa vessat törkyisiä unisex-kopperoita, rakennukset rapistuneita eikä nähtävyyksiä ole juuri nimeksikään. Stokkan ympärillä on luksusliikkeitä, joissa ei näkynyt ristinsieluakaan. Laskin siinä kulmilla kolme Marimekon myymälää - ei ketään! Ilmeisesti turistejakaan ei kiinnosta? Kyllä ihmettelen, jos joku moisessa persereiässä haluaa asua. Itse en muuttaisi, vaikka maksettaisiin.

Kommentit (293)

Vierailija
201/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vilpittömästi ihmettelen miten tässä ketjussa jotkut ovat sitä mieltä että hnki on maailman kauneimpia kaupunkeja? Ehkä näillä ihmisillä on sitten joku vahva tunneside sinne. Ensinnäkin hnki on pikkukaupunki siinä missä muutkin suomen kaupungit, joten se "ison kaupungin tunnelma" puuttuu täysin. Silti ainakin keskustassa on kulttuuri jo vuosikymmenet ollut kiireinen ja tympeä. Eikä se nyt oikeasti mitenkään viihtyisää aluetta ole mihinkään suuntaan. Tiheää, pientä ja rumaa.

Tai sitten me olemme ihan oikeasti nähneet paljon niitä muita pääkaupunkeja ja isoja kaupunkeja, jotta osaamme vertailla.

Esim. minulla ei ole Hkiin suurempaa tunnesidettä, mutta jos vähänkään on isompia kaupunkeja nähnyt, osaa arvostaa Hgin siisteyttä ja rauhallisuutta. Ei se mikään maailmanluokan nähtävyys ole, mutta ei tarvitsekaan.

Ok, mutta tämä ehkä olikin pointtini, eli sitä siisteyttä ja rauhallisuutta löytää paremmassa paketissa monesta muusta suomalaisesta kaupungista.

No siitä olen täysin samaa mieltä. Mutta tässä puhuttiin Heistä.

Vierailija
202/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaijai, tääl on jäätävää junttia taas tarjolla, ai hyvänen aika:D taka-hikiä päivystää...:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS:n sivuilla voi tsekkailla sukunimiä. Katsokaapa huviksenne montako Mohamed löytyy Helsingistä ja kuinka paljon niitä on enemmän kuin normi suomalaisia nimiä

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001136492.html

Sinä maksat 90% varmasti, sori siitä.

Vierailija
204/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostakin aviisista, jotta teillä kirijastotkin on jotain olohuoneen jatkeita. Minusta se kuulostaa ihimeelliseltä, koska ostostkeskusseissaei löytynyt ainoatakaan penkkiä, jossa olisi voinu vähän puhaltaa ja levähtää. Aika huono juttu noin turistien kannalta (toki ne  penkit valloitetaan tiettyjen ryhmien toimesta pulsut yms., ymmärrän) Meillä päin lainataan kirjoja teillä vissiin vietetään aikaa ja mekastetaan.

Vierailija
205/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vilpittömästi ihmettelen miten tässä ketjussa jotkut ovat sitä mieltä että hnki on maailman kauneimpia kaupunkeja? Ehkä näillä ihmisillä on sitten joku vahva tunneside sinne. Ensinnäkin hnki on pikkukaupunki siinä missä muutkin suomen kaupungit, joten se "ison kaupungin tunnelma" puuttuu täysin. Silti ainakin keskustassa on kulttuuri jo vuosikymmenet ollut kiireinen ja tympeä. Eikä se nyt oikeasti mitenkään viihtyisää aluetta ole mihinkään suuntaan. Tiheää, pientä ja rumaa.

Tai sitten me olemme ihan oikeasti nähneet paljon niitä muita pääkaupunkeja ja isoja kaupunkeja, jotta osaamme vertailla.

Esim. minulla ei ole Hkiin suurempaa tunnesidettä, mutta jos vähänkään on isompia kaupunkeja nähnyt, osaa arvostaa Hgin siisteyttä ja rauhallisuutta. Ei se mikään maailmanluokan nähtävyys ole, mutta ei tarvitsekaan.

Ok, mutta tämä ehkä olikin pointtini, eli sitä siisteyttä ja rauhallisuutta löytää paremmassa paketissa monesta muusta suomalaisesta kaupungista.

No siitä olen täysin samaa mieltä. Mutta tässä puhuttiin Heistä.

Siis Hgistä ☺

Vierailija
206/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku luetteli että hnki on niin upea kun sinne on niin hienosti osattu keskittää kaikkea kulttuuria ja tiedettä pienelle alueelle. No niinpä on, meidän muiden suomalaisten rahoilla emmekä me todellakaan ole tästä keskittämisestä erityisen kiitollisia. Kuin myöskään virastojen sun muiden (eli työpaikkojen) keskittämisestä sinne. Poliittisia päätöksiä.

Oh please. Isoja yksityisiä osastoja on siirtynyt viimeisen 15v aikana keskisuomeen, koska pk-seudulla maksaa liikaa. Meidänkin firmastamme lähti sinne 200hlö useampi vuosi takaperin. 

Vierailija
207/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki

Vierailija
208/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotopuolessa varoteltiin, jotta minkkiturkkia et laita päälles hengen eestäkään. Vaan kun se pofori pukkas tuulta siihen malliin jotta järki meinas jäätyä niin laitoinpa uhallakin päälle. Pelekäsin että hakattaisiin vaan eipä mittään, kukkaan ei edes huomannu, niitä minkkiturkkirouvia on vissiin sen verta liikkeellä, ettei kukaan jaksa. Jotta osittain pelotellaan muualla Suomessa Helsingin vaaroista.

Vierailija
209/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotopuolessa varoteltiin, jotta minkkiturkkia et laita päälles hengen eestäkään. Vaan kun se pofori pukkas tuulta siihen malliin jotta järki meinas jäätyä niin laitoinpa uhallakin päälle. Pelekäsin että hakattaisiin vaan eipä mittään, kukkaan ei edes huomannu, niitä minkkiturkkirouvia on vissiin sen verta liikkeellä, ettei kukaan jaksa. Jotta osittain pelotellaan muualla Suomessa Helsingin vaaroista.

Samoihin  pelotteluihin kuuluu, että ennen pitkää kaikki raiskataan ja pahimmat palotellaan, oli musta tai valakonen, mies tai nainen. Toki tilastojen valossa saapi olla varovainen, mutta jotta kaikki raiskataan, eiköhän tuo ollut liioiteiltua.

Vierailija
210/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan jatkoimma matkaa Itikseen, vaan miksi sitä nyt sanotaan, kotopuolessa varoteltiin, mutta jotta ei se kyllä niin ihimeellinen pahuuven pesä ollut, pummeja oli paikalla, valakosia nekin. Kaupoissa oli ne samat naukuvat myyjät ja samat ryysyt kun kotipuolessa. Metro vähän ihimetytti, kun se kuluki maanpinnan yläpuolella. Ko käytiin Pariisissa joku viikko takaperin niin maan allahan tuo kuluki.

Anteeksi yksityiskohtiin takertuminen, mutta on normaalia, että metro voi nousta myös maan pinnalle.

Siellä Pariisissa taisi metrot kulkea viidessä kerroksessa maan alla, mutta samapa tuo.Met emmä sen kummemmin niitä metro juttuja mieti, hyvin kulki ja sillä siiti, ja näkihän tuossa maisemiakin.

Vierailija
211/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä Helsingin keskustasta, vaikka roskiahan siellä valitettavasti tosin on. Myyjät ovat ihan yhtä ystävällisiä kun kaikkialla muuallakin.

Vierailija
212/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan sitä mää ihimettelen, jotta julkinen liikenne hoiretaan raktoreilla. Tänään kävin ja en ois uskonut, mutta omilla silmillä näin.

Puhut vähän, mutta asiaa.

Traktoripysäkki oli Senaatintorilta ja sieltä oli vaikeaa löytää sopivaa traktoria kotimatkalle.

Vierailija
213/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, mutta vantaa ja espoo eivät ole suurkaupunkeja, eivätkä myöskään pääkaupunkeja :(

Ei, siksipä ajattelinkin, että osaisit ihan siitä sanasta pääkaupunkeja tai edes isoja kaupunkeja päätellä että puhun New Yorkista, Lontoosta, Hong Kongista, Taipeista, Mexico Citystä, Barcelonasta jne. Noista kahdessa olen asunutkin. En ole koskaan asunut Vantaalla tai Espoossa. Joskus käväissyt.

Vierailija
214/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asuin nuorena noin 5 vuotta siellä keskustassa. Ja joo.. kiitti ja riitti. Olin niin tyytyväinen kun pääsin sieltä pois. Korkeat vuokrat ja pienet huonossa kunnossa olevat läävät. Nyt asun vantaan perukoilla omakotitalossa, isolla tontilla. Helsingin keskustaan ei kiinnosta mennä edes käymään YÄK!!! Ja voisin vielä kauemmas maalle muuttaa... Ehkä sitten kun eläkkeelle jään. Mut ei tää ruuhkasuomi mikään miellyttävä mesta ole. Ihan yliarvostettu ja ylikallis paikka. Eli olet ap ihan oikeassa.

Kyllä, tämä 130m2, kaksi vuotta sitten täysremontoitu asunto 15m2 lasitetulla parvekkeella on tosiaan aika läävä. Opiskeluaikoina asuin yksin keskustassa 65m2 kaksiossa, remontoin mieleisekseni ja nyt vuokraan sitä 1000e/kk, sis. veden. Aika läävä, ja kalliskin vielä! Ihan YÄK. 

Olihan meillä tietysti New Yorkissakin (toinen kotikaupunkimme) valintana ostaa esim. Brownstone omalla takapihalla, tai mennä esikaupunkialueelle ja ostaa iso omakotitalo. Kuitenkin päädyimme Manhattanille kerrostaloon. Aika läävä tämäkin 6v sitten valmistunut talo. Ihan YÄK.

Kyllä haluaisin niiin muuttaa Korsoon :/

Joka kerta kun mainitset, että New York (toinen kotikaupunkimme) mulla tulee mieleen näitä muutamia smoukahontas, jennibanerjee, irinabjörklund-tyyppejä, jotka lähtee muka valloittamaan maailmaa ja sitten loppujen lopuksi elää aika vaatimatonta elämää jossain pienessä paskassa esikaupunkialueella. Tää on tällaista vauva-sivuilla pätemistä, jota ei kukaan usko todeksi. Ei sun varmaan av-palstalla tarvis kirjoitella "toisesta kotikaupungistasi" ellei olis sinne Korsoon kuitenkin jo kova koti-ikävä.

Työnnä ne sun brooklynin brownstonet sinne mihin aurinko ei paista.

Vierailija
215/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hnki? Haluatko ostaa vokaalin?

Vierailija
216/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä olisi uskonut, lähimmä illalla kohti majapaikkaa eli sukulaisten luo ja sinne piti mennä junalla. Oli kyllä junat täynnä mustaa miestä, jotta luultiin että ihanko tässä Afrikkaan on tultu. Mutta eipä silti, no ropleemi. Jopa haastoin juttua parin tapauksen kanssa, ihan nuo ol ijotta  ku meikäläiset, hiukan vefran iloisempia. Jos sais valita niin noiden kanssa mukavampi haastella kuin minkkiturkkieukkojen tai kelohonkien vaan jotta mistä näille töitä ja muuta löytyy.

Vierailija
217/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asuin nuorena noin 5 vuotta siellä keskustassa. Ja joo.. kiitti ja riitti. Olin niin tyytyväinen kun pääsin sieltä pois. Korkeat vuokrat ja pienet huonossa kunnossa olevat läävät. Nyt asun vantaan perukoilla omakotitalossa, isolla tontilla. Helsingin keskustaan ei kiinnosta mennä edes käymään YÄK!!! Ja voisin vielä kauemmas maalle muuttaa... Ehkä sitten kun eläkkeelle jään. Mut ei tää ruuhkasuomi mikään miellyttävä mesta ole. Ihan yliarvostettu ja ylikallis paikka. Eli olet ap ihan oikeassa.

Kyllä, tämä 130m2, kaksi vuotta sitten täysremontoitu asunto 15m2 lasitetulla parvekkeella on tosiaan aika läävä. Opiskeluaikoina asuin yksin keskustassa 65m2 kaksiossa, remontoin mieleisekseni ja nyt vuokraan sitä 1000e/kk, sis. veden. Aika läävä, ja kalliskin vielä! Ihan YÄK. 

Olihan meillä tietysti New Yorkissakin (toinen kotikaupunkimme) valintana ostaa esim. Brownstone omalla takapihalla, tai mennä esikaupunkialueelle ja ostaa iso omakotitalo. Kuitenkin päädyimme Manhattanille kerrostaloon. Aika läävä tämäkin 6v sitten valmistunut talo. Ihan YÄK.

Kyllä haluaisin niiin muuttaa Korsoon :/

Joka kerta kun mainitset, että New York (toinen kotikaupunkimme) mulla tulee mieleen näitä muutamia smoukahontas, jennibanerjee, irinabjörklund-tyyppejä, jotka lähtee muka valloittamaan maailmaa ja sitten loppujen lopuksi elää aika vaatimatonta elämää jossain pienessä paskassa esikaupunkialueella. Tää on tällaista vauva-sivuilla pätemistä, jota ei kukaan usko todeksi. Ei sun varmaan av-palstalla tarvis kirjoitella "toisesta kotikaupungistasi" ellei olis sinne Korsoon kuitenkin jo kova koti-ikävä.

Työnnä ne sun brooklynin brownstonet sinne mihin aurinko ei paista.

Lähdin itse asiassa alunperin valloittamaan Lontoota ja ihan sellaisessa perusduunissa kuin respana :D Tarkoitus oli vain nähdä maailmaa. New Yorkiin muutin miehen perässä. Mitään kuvitelmia valloittamisesta minulla ei ole. Tuskin pärjäisin laulajana/näyttelijänä tms. päivääkään. Olen kahden pienen lapsen kotiäiti. Siksi olen myös AV:lla. Usko tai ole uskomatta, minusta elämäni ei ole niin kummallista. En ole todellakaan ainoa joka on ulkomaalaisen miehen kanssa naimisissa. Jos se on sinusta niin erikoista, niin siitä sitten vaan. 

Korsossa olen kerran käynyt Ankkarokissa viime vuosituhannen puolella ja ihan kivaa oli. 

Vierailija
218/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse asua samaan aikaan molemmissa. Meillekin kotikaupunkeja ovat sekä Helsinki että New York koska mies on jälkimmäisestä kotoisin ja sukuloimme siellä säännöllisesti. 

Niin. Helsinki on sun kotikaupunki. New York on miehesi kotikaupunki, ei sinun kotikaupunkisi. Ei tartu maailmankansalaisuus pelkästään sillä, että mene amerikkalaisen kanssa naimisiin. Oot kuitenkin Pielavedeltä alunperin. Pikkukaupungista ponnistaneet leijuu aina niin korkealla.

Vierailija
219/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin itse asiassa alunperin valloittamaan Lontoota ja ihan sellaisessa perusduunissa kuin respana :D Tarkoitus oli vain nähdä maailmaa. New Yorkiin muutin miehen perässä. Mitään kuvitelmia valloittamisesta minulla ei ole. Tuskin pärjäisin laulajana/näyttelijänä tms. päivääkään. Olen kahden pienen lapsen kotiäiti. Siksi olen myös AV:lla. Usko tai ole uskomatta, minusta elämäni ei ole niin kummallista. En ole todellakaan ainoa joka on ulkomaalaisen miehen kanssa naimisissa. Jos se on sinusta niin erikoista, niin siitä sitten vaan. 

Korsossa olen kerran käynyt Ankkarokissa viime vuosituhannen puolella ja ihan kivaa oli. 

Sä oot nyt niin monta tuntia täällä kertonut tästä sun kosmo-elämästäsi, että viimeinenkin uskottavuus alkaa olla menossa. Siis sä oot kotiäiti ja tehnyt lontoossa respahommia. Nyt asutaan kahdella mantereella sataneliöisissä asunnoissa ja varaa ois ollu vaikka kivitaloon omalla pihalla suurkaupungin keskustasta. Oot varmaan jonkun kohtuu rikkaan miehen löytänyt. Nää on näitä päiväunia...

Vierailija
220/293 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse asua samaan aikaan molemmissa. Meillekin kotikaupunkeja ovat sekä Helsinki että New York koska mies on jälkimmäisestä kotoisin ja sukuloimme siellä säännöllisesti. 

Niin. Helsinki on sun kotikaupunki. New York on miehesi kotikaupunki, ei sinun kotikaupunkisi. Ei tartu maailmankansalaisuus pelkästään sillä, että mene amerikkalaisen kanssa naimisiin. Oot kuitenkin Pielavedeltä alunperin. Pikkukaupungista ponnistaneet leijuu aina niin korkealla.

Olen Helsingistä kotoisin. Kotikaupunki on mielestäni se, jossa asuu. On meilläkin loma-asuntoja eri paikkakunnilla, mutta eivät ne ole kotikaupunkejamme.