Kysy lesbolta
Kumoaisin mielelläni stereotypioita meistä, joten kysykää mikä vain ihmetyttää. Ikää 20v.
Kommentit (41)
Mistä ja miten löytäisin itselleni feminiinisen lesbo- tai bi-naisen friends with benefits -suhteeseen? Olen reilu kolmikymppinen bi-nainen, jolla on hieman kokemusta myös naissuhteista, ja kaipaisin pitkäaikaisen (hetero-)parisuhteen rinnalle myös vakituisempaa tyttöystävää (miehelle tämä järjestely on kaikin puolin ok). Ongelmana on, että a) en tiedä, mistä etsiä, enkä tuttavapiiristä kehtaisi lähteä suoraan kyselemään että kiinnostaisiko, ja b) en kerta kaikkiaan osaa iskeä naisia. Paikallisissa Setan bileissä enemmistö tytöistä näyttää olevan joko siilitukkaisia rekkalesboja tai parikymppisiä pissiksiä, eikä kumpikaan naistyyppi sytytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia ootte noin tekopyhiä? Aina toitotetaan tasa-arvosta ja siitä, kuinka lesbous ja homous on normaalia (niin kuin mun mielestä onkin). Mut sitte itse teet tällaisen vastakkainasettelun, kysy lesbolta. Ihan sama, kuin tekisin itse keskustelun "kysy heterolta" tai "kysy ihmiseltä"? Itse voisitte vaikuttaa tuohon tasa-arvoon, mut sitten itse kuitenkin ruokitte tällaista vastakkainasettelua.
Öö, miten tällainen ruokkii mukamas vastakkainasettelua? Jos otsikossa olisi "kysy ruotsalaiselta", niin olisiko se vastakkainasettelua? Olisiko ruotsalaisuus siten epänormaalia, koska siitä saa kysyä? Vähentääkö tällainen keskustelutapa tasa-arvoa jollain tapaa? Minusta tällaiset ketjut eivät lisää vaan päinvastoin parhaimmillaan purkavat mustavalkoisuuksia ja tuovat ihmisiä lähemmäksi toisiaan. Jotenkin tuntuu, että koet tämän yksinäsi provosoivaksi otsikoksi, en usko että suurin osa muista av-mammoista asiaa näkisi noin.
Totta. Uskon, että tällaiset kommentit johtuvat vaan siitä, että heteroita ärsyttää, kun eivät ole 24/7 huomion keskipisteenä tai siitä, että "hyväksyvät homouden" kunhan heidän ei tarvitse nähdä tai kuulla mitään siihen liittyvää. Tyylin "En välitä mitä teet omassa kodissasi suljettujen ovien takana, mutta älä pakota meitä muita katselemaan sitä."
Vierailija kirjoitti:
Mistä ja miten löytäisin itselleni feminiinisen lesbo- tai bi-naisen friends with benefits -suhteeseen? Olen reilu kolmikymppinen bi-nainen, jolla on hieman kokemusta myös naissuhteista, ja kaipaisin pitkäaikaisen (hetero-)parisuhteen rinnalle myös vakituisempaa tyttöystävää (miehelle tämä järjestely on kaikin puolin ok). Ongelmana on, että a) en tiedä, mistä etsiä, enkä tuttavapiiristä kehtaisi lähteä suoraan kyselemään että kiinnostaisiko, ja b) en kerta kaikkiaan osaa iskeä naisia. Paikallisissa Setan bileissä enemmistö tytöistä näyttää olevan joko siilitukkaisia rekkalesboja tai parikymppisiä pissiksiä, eikä kumpikaan naistyyppi sytytä.
Netistä, deittisivustoilta. Tai jostain Tinderistä. Muista vaan heti olla rehellinen ja kertoa, että haluat vain fwb suhteen ja että olet jo parisuhteessa miehen kanssa. Monet lesbot ja bi-naiset eivät nimittäin tykkää tollaisita ehdotuksista. Varmasti kuitenkin löydät jonkun, kunhan vaan etsit tarpeeksi kauan luovuttamatta!
Miksi kysymyksiä sensuroidaan? Modet, nyt pipoa löysemmälle!
Vierailija kirjoitti:
Asiallisia kysymyksiä ei ole huomaakseki moderoitu. Itse ilmoitin asiattomaksi selkeitä asiattomuuksia (2kpl) ja ne poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallisia kysymyksiä ei ole huomaakseki moderoitu. Itse ilmoitin asiattomaksi selkeitä asiattomuuksia (2kpl) ja ne poistettiin.
No, siinä tapauksessa voitte jatkaa toistenne selkään taputtelua. Hyvää illan jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, siinä tapauksessa voitte jatkaa toistenne selkään taputtelua. Hyvää illan jatkoa.
Ni jos sun mielestä kommentit "olet ällö" ja ap:n seksuaalisen suuntautumisen vähätteleminen ja mitätöiminen on asiallisia ja keskusteluun toivottuja kommentteja, niin tervemenoa. Toivottavasti ketjun taso paranee sillä.
Vierailija kirjoitti:
Sä kuvittelet että lesbous on pelkkää seksiä.Se on sun,nuoren ihmisen ongelma.Olen katsellut todellakin vuosikymmeniä lesbopareja ja paras ystäväni on lesbo.Usein heoidän maailmassaan ihmetyttää väkivaltaisuus ja agressiot.Pienemmästäkin asiasta ollaan hyökkäämässä kimppuun ja hyökätäänkin,siis fyysisesti.Masennusta ja alakuloisuutta..johtuisiko jostain seksuaalisesta tyhjiöstä?
Pystyt keskustelemaan seksistä ja seksuaalisuudesta ja heittelemään kovia kommentteja koska olet kaikentietävä kaksikymppinen nainen joka kuvittelee maailman olevan sua varten.
Säälin todella täällä TODELLISESSA mmailmassa eläviä lesboja jotka suhaavat miehen kanssa tehtyjen lapsien,masennuksen,riitojen ja viinan maailmassa,usein kuvioissa myös huumeet.
Älä kuvittele sen olevan noin yksioikoista.Sinäkin vanhenet,haluat lapsia yms. ja ne hommat ei mene kuin elokuvissa,turha luulla.Lapsi parka,ei se oo kuule pelkkää seksiä elämä...
Lesbojen oletettu agressiivisuus (jos sitä edes on) verrattuna heteronaisiin, johtuu varmaan samasta syystä miksi homomiehet on vähemmän agressiivisia kuin heteromiehet. Monet lesbot (ei kaikki) samaistuu enemmän maskuliinisuuteen ja siinä mukana voi tulla enemmän agressiivisuutta kuin feminiinisyyteen samaistumisessa. Luulisi sinun jo noin lesboja tuntevana tästäkin edes jotain tietävän.
Oot liian nuori, että sulta voisi kysyä mitään järkevää.
Tsiisus mikä ketju. Jotenkin olen naiivisti luullut, että etenkin lesbot saavat nykypäivän Suomessa elää oikein rauhaisasti ja vailla pelkoa mistään...tämmöisestä kuin tämä ketju. Ihmeellistä vähättelyä! :(
En mä oikein osaa mitään kysyä. Kaikkia seksiin liittyviä tulee mieleen vaan, nuolemiseen liittyvää ja kokemuksia mahdollisista heteroseksikokemuksista vrt. lesboseksi. Kuinka usein seksiä. Millaista seksi yleensä tavallisimmillaan on. Oletan, että muilta tulee mielenkiintoisempia kysymyksiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä, deittisivustoilta. Tai jostain Tinderistä. Muista vaan heti olla rehellinen ja kertoa, että haluat vain fwb suhteen ja että olet jo parisuhteessa miehen kanssa. Monet lesbot ja bi-naiset eivät nimittäin tykkää tollaisita ehdotuksista. Varmasti kuitenkin löydät jonkun, kunhan vaan etsit tarpeeksi kauan luovuttamatta!
Niin, ja jos olette miehesi kanssa suunnitelleet (kuten monet sun tilanteessasi tekee), että kertoisit hänelle yksityiskohtia seksistäsi tämän fwb tyttöystävän kanssa, niin sille naiselle täytyy kertoa myös tästä hyvissä ajoin, ja pyytää lupaa. Mä lesbona voisin hyvinkin suostua tuollaiseen suhteeseen, mutta siitä miehen lesbofantasioiden ruokkimisesta kieltäytyisin ehdottomasti, se olisi musta täysin kuvottavaa enkä suostuisi lähtemään sellaiseen mukaan mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja jos olette miehesi kanssa suunnitelleet (kuten monet sun tilanteessasi tekee), että kertoisit hänelle yksityiskohtia seksistäsi tämän fwb tyttöystävän kanssa, niin sille naiselle täytyy kertoa myös tästä hyvissä ajoin, ja pyytää lupaa. Mä lesbona voisin hyvinkin suostua tuollaiseen suhteeseen, mutta siitä miehen lesbofantasioiden ruokkimisesta kieltäytyisin ehdottomasti, se olisi musta täysin kuvottavaa enkä suostuisi lähtemään sellaiseen mukaan mistään hinnasta.
Joo ei. Sen verran kunnioitan partnereitani, että intiimit yksityiskohdat jäävät yksityisiksi. Vähän surettaa, että monilla lesboilla tuntuu olevan ennakkokäsityksenä meikäläisen kaltaisista, että kyseessä on vain kokeilunhaluinen hetero ja/ tai hakemassa parisuhteeseen maustetta lesbofantasioista. Haussa olisi tosiaan enemmän seurustelusuhde kuin tunteeton fuckbuddy - joku sellainen typykkä, jonka kanssa kemiat toimivat sängyn ulkopuolellakin. Ei pelkkää seksiä, vaan myös ystävyyttä ja vähän romantiikkaakin. Mitä parisuhteeseen tulee, ihan avoimin kortein olen ollut liikkeellä eikä missään tapauksessa ole tarkoitus harhaanjohtaa mahdollisesti vastaantulevaa potentiaalista tyttöystävää tilanteeni suhteen. Mutta, kuten todettua, en todellakaan osaa iskeä naisia ja olen muutenkin sosiaalisesti clueless, joten varmaan vain jatkan haaveilua...
Joo. Maarika on karmea butchlesbo
slerba69 kirjoitti:
Mikä on tyttöystäväsi suosikki jälkiruoka? Entä omasi? :- )
Tyttöystäväni pitää juustokakuista, itse olen enemmänkin suklaan ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista... Itse olen bi ja kerran rakastunut todella naiseen ja se oli molemminpuoleista... mutta en ryhtynyt mihinkään, olen naimisissa miehen kanssa ja meillä on hyvä perhe, yhteinen elämä muutenkin jne... Lisäksi muuten olen muutamia kertoja ihaillut/ollut ihastunut naiseen.
Ei ole vielä nykymaailmassakaan elämä helppoa ei-heteroilla, siihen joudut varautumaan.
Sitten se kysymys... Mikä on ihaninta naisen ulkonäössä? Mihin ulkoisiin seikkoihin ihastut? Entä luonteessa?
t. eräs kristitty bi
Naisen ulkonäössä on mielestäni ihaninta silmät ja tissit. En hirveästi kyllä katsele muiden tissejä, mutta tyttöystäväni tissejä senkin edestä.
Ihastun hymyyn ja katseeseen.
Luonteessa fiksuus, itsevarmuus ja tietynlainen arvoituksellisuus viehättää.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet naispuolisten kaveriesi kanssa saunassa niin katseletko heitä siinä mielessä?
En katsele, ainut ihminen joka saa minulta normiaalista poikkeavia katseita on tyttöystäväni ja jotkut näyttelijät, laulajat tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes vaivaudut vastailemaan näin kamaliin kysymyksiin? Mä en jaksaisi. t. toinen lesbo, joka haluaa ilmoittaa melkein kaikki tähän asti tulleet kysymykset asiattomiksi.
No, toivottavasti ainakin kaikki ne heterot, jotka jatkuvasti täälläkin väittävät, ettei Suomessa ole homofobiaa, lukevat tämänkin ketjun.
Samaa mietin ja olen bi. Ihan ihme kommentteja täällä.
Minä voisin kysyä, että oletko kohdannut homofobiaa ollessasi jossain tai tavatessasi jonkun kasvokkain? Voi olla mitä tahansa pienestä eleestä/jutusta johonkin todella räikeään. Omalla kohdallani on ollut käden yhtäkkinen vetäminen pois, kun olen ollut kättelemässä keski-ikäistä miestä ja kertoessani olevan Pirkko-Amandan tyttöystävä. Lisäksi joskus tuhahteluja, yökkäilyjä yms. on tullut vastaan, kun olen kävellyt kumppanini kanssa käsi kädessä tai pussannut huulille (en imutellut).
Toinen kysymys: voisitko itse seurustella biseksuaalin kanssa?
Vastaan, että saisin edes jotakin asenteita poistettua, ehkä turhaa, mutta yrittämisen arvoista.
En ole liiemmin törmännyt homofobiaan, enemmänkin kummasteluun, sillä kukaan ei ole olettanut, että olisimme lesboja tyttöystäväni kanssa. Kaverit suhtautuneet hyvin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, mutta olen ottanut asenteen, etten välitä vanhoillisista ja vihaavista tunteista. Kadulla ihmiset ovat antaneet olla rauhassa, joitakin hieman kummeksuvia katseita lukuunottamatta, mutta olemme onnistuneet jättämään nekin omaan arvoonsa.
Voisin, ja luultavasti seurustelenkin. Tyttöystäväni ei ole ikinä seurustellut pojan kanssa, mutta on hänellä on ollut vahvaa kiinnostusta heitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko lapsia? Milloin ihastuit ensimmäisen kerran? :)
Haluan lapsia, mutta en tässä hetkessä.
Varmaankin 15-vuotiaana, vaikka ihastuminen olikin tuolloin melko lapsenomaista, mutta tuntui silloin suurelta.
Öö, miten tällainen ruokkii mukamas vastakkainasettelua? Jos otsikossa olisi "kysy ruotsalaiselta", niin olisiko se vastakkainasettelua? Olisiko ruotsalaisuus siten epänormaalia, koska siitä saa kysyä? Vähentääkö tällainen keskustelutapa tasa-arvoa jollain tapaa? Minusta tällaiset ketjut eivät lisää vaan päinvastoin parhaimmillaan purkavat mustavalkoisuuksia ja tuovat ihmisiä lähemmäksi toisiaan. Jotenkin tuntuu, että koet tämän yksinäsi provosoivaksi otsikoksi, en usko että suurin osa muista av-mammoista asiaa näkisi noin.