Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lopettelemassa ketiapiinia, muilla kokemuksia?

Vierailija
10.03.2016 |

Olen syönyt ketiapiinia viisi vuotta annoksella 200mg. Minulla on kakkostyypin kaksisuuntainen, ja koen, että ongelmat alkavat olla ohi. Haluan pärjätä Lamictalilla.

Olen nyt syönyt useita kuukausia 100mg, ja nyt viikon 50mg.

Muutamina öinä olen nukkunut tosi levottomasti, mutta nyt viime yön nukuin kuin tyytyväinen vauva, on ihanan virkeä olo.

Mutta vähentämiseen liityen olen iloinen, kun jatkuva suun kuivuminen on loppunut. Olin vesipulloaddikti tuolla 200mg:lla. Nyt odottelen, olisiko vähentämisestä hyötyä painonhallinnassa. Olen laihdutellut jo pari vuotta välillä enemmän välillä vähemmän. Nyt ketiapiinin puolittamisen jälkeen olen laihtunut muutaman kilon, nyt olen juuri ja juuri normaalipainoinen.

Onko jollain kokemuksia lopettamisesta? Itseäni jännittän vieroitusoireita, aion taas puolittaa annoksen 25mg:aan ennen kesää. Kesällä yritän lopettaa kokonaan.

Olen ihan malttamaton, haluaisin niin päästä eroon ketiapiinista.

Mutta en halua kannustaa tällä aloituksella ketään lopettamaan lääkitystä. Ketiapiini oli varmasti minullekin tarpeen, lääkitystä tarvitaan, en ole lääkekielteinen sinänsä. Olen omassa ammatissani nähnyt ihmisiä, jotka lopettavat lääkityksen ja tuloksena on puolen vuoden päästä ongelmia, kun sairaus pahenee.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut kolme vuotta Ketipinoria syvän psykoottisen masennuksen aiheuttamiin uniongelmiin 150mg, mutta ollaan syksystä vähennetty ja pari viikkoa sitten laskettiin annos 25mg/yö.

Vanhalla annoksella nukuin yöt keräämättä kertaakaan ja seuraava päivä meni tokkurassa. Nykyisellä annoksella heräilen useita kertoja yössä, mutta tokkuraisuus on poissa ja koen, että vaikka nukkuisin vähemmän, mitä aiemmin, niin olo on virkeämpi.

Tavoitteena on lopettaa Ketipinor kokonaan kesäkuun loppuun mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi