Kun mikään ei riitä: NÄIN eduskunta kurittaa lapsiperheiden vanhempia!!!!!! UUSIN KURITUS!
Eduskunta on hyväksynyt hallituksen esityksen vuosilomalain muutoksesta. Muutokseen sisältyy perhevapaan lomakertymän pieneneminen. Lisäksi lomalla sairastamiseen tulee kuuden päivän omavastuu. Muutos astuu voimaan jo ensi kuun alussa.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/eduskunta-hyvaksyi-vuosilom…
Jatkossa äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaaseen alentuvaa työntekijää rangaistaan viemällä häneltä lomapäiviä rankalla kädellä. Huomatkaa, että tässä samalla kotiäidit ja -isät menettävät myös vastaavan lomakorvauksensa ja tämä pienentää heidän eläkettäkin!
KOTONA LAISKOTTELEVA EI LOMAA, RAHAA EIKÄ ELÄKETTÄ ANTSAITSE, ajattelevat eduskunnan isopalkkaiset. Näköjään mikään ei riitä, kun päättäjät haluavat vain lisätä lapsiperheiden yhä pahenevaa kurimusta. Eivät näes uskalla koskea isopalkkaisten vaikuttajien etuihin. Se on hullua, että miljonäärit saavat kantaa miljooniaan etelän veroparatiiseihin, mutta kotiäidin kympeistä höylätään monta kertaa vuodessa...
Pelastuuko Suomi sillä, että lapsiperheiltä viedään tuhkatkin pesästä? Mitä mieltä olette, onko eduskunta mennyt jo liian pitkälle? Kansannousun paikka, vallankumous? Miksemme toimi?
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi lomalta pitäisi kertyä lomaa. Jos olet töissä, tarvitset lomaa ja kerrytät sitä tekemällä töitä. Jos et ole töissä, et kerrytä lomaa etkä myöskään sitä tarvitse. Olisivat saaneet poistaa kokonaan lomakertymän noiden äitiys- yms lomien ja vapaiden ajalta.
Samaa miettinyt. Jos esim. kesälomalla on flunssassa tmv. niin voihan sitä pihalla olla ja vaikka istua puutarharhassa, grillailla ym. Miten se poikkeaisi monen normaalista kesälomasta?
Onhan jo vanha vitsi, että hyvä työntekijä sairastaa vain vapaapäivinä ja lomilla.
Itse olen 30-vuotias ja olen työurani aikana nauttinut palkallisista lomista yhteensä 5+14 päivää. Pätkätyöläiselle ei juuri lomia kerry. Lomaraha toki maksetaan palkan lisäksi, mutta "loma-ajat" sitten ovat ihan milloin sattuu. Esimerkiksi "kesäloma" maaliskuussa tai milloin sopimus loppuukaan.
Noi lakimuutokset on menneet ihan väärään suuntaan, ne vaan suurentaa rikkaiden ja köyhien välistä kuilua.
Mikähän on hallituksen plan b kun huomataan, että yhtään työpaikkaa ei ole tullut lisää näistä "kilpailukykyloikista" huolimatta. Siinä ei paljoa helpota jos valtionvelkaa tarvitseekin ottaa vain 5miljardia eikä 6miljardia vuodessa... Seinään mennään silti ja lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi lomalta pitäisi kertyä lomaa. Jos olet töissä, tarvitset lomaa ja kerrytät sitä tekemällä töitä. Jos et ole töissä, et kerrytä lomaa etkä myöskään sitä tarvitse. Olisivat saaneet poistaa kokonaan lomakertymän noiden äitiys- yms lomien ja vapaiden ajalta.
Samaa miettinyt. Jos esim. kesälomalla on flunssassa tmv. niin voihan sitä pihalla olla ja vaikka istua puutarharhassa, grillailla ym. Miten se poikkeaisi monen normaalista kesälomasta?
Onhan jo vanha vitsi, että hyvä työntekijä sairastaa vain vapaapäivinä ja lomilla.
Itse olen 30-vuotias ja olen työurani aikana nauttinut palkallisista lomista yhteensä 5+14 päivää. Pätkätyöläiselle ei juuri lomia kerry. Lomaraha toki maksetaan palkan lisäksi, mutta "loma-ajat" sitten ovat ihan milloin sattuu. Esimerkiksi "kesäloma" maaliskuussa tai milloin sopimus loppuukaan.
Jos sinulla on määräaikaisia sopimuksia niin mikä estäisi sinua rajaamaan sopimukset esim. kesäkuun loppuun ja uusi alkamaan vaikka elokuun alusta? Tietenkin raha jos olet ainoa tulon hankkija taloudessa, mutta sitten kannattaa yrittää etsiä vakituinen työ. Aivan sama mitä ja mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on määräaikaisia sopimuksia niin mikä estäisi sinua rajaamaan sopimukset esim. kesäkuun loppuun ja uusi alkamaan vaikka elokuun alusta? Tietenkin raha jos olet ainoa tulon hankkija taloudessa, mutta sitten kannattaa yrittää etsiä vakituinen työ. Aivan sama mitä ja mistä.
Luuletko että tuo kenelle vastasit ei ole hakenut vakipaikkaa? Eikö ole parempaa ottaa mitä saa etsiessään? Työttömänäkö pitäisi olla kunnes saa vakipaikkaa?
Olet varmaan ministeri kun olet niin hyvä neuvomaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt saatana äänestetään mammat urakalla sdp:tä, vasemmistoa ja vihreitä!!! Älkää enää missään nimessä äänestäkö keskustaa, kokoomusta tai persuja! Ensi vaaleissa äänestysprosentti tulee olemaan korkeampi kuin vuosiin, sanokaa mun sanoneen.
No tuo mainitsemasi paskasakki saa tämän maan hetkessä konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että tuo kenelle vastasit ei ole hakenut vakipaikkaa? Eikö ole parempaa ottaa mitä saa etsiessään? Työttömänäkö pitäisi olla kunnes saa vakipaikkaa?
Olet varmaan ministeri kun olet niin hyvä neuvomaan.
En luule enkä ole ministeri. Itse sanoisin sopimuksen tekovaiheessa, että minulla on heinäkuussa muuta ohjelmaa ja matka varattuna joten en voi silloin tulla töihin. Meidän perheessä toisella tulonhankkijalla on juuri tuollaisia työsopimuksia ja aina kesä-heinäkuun vaihteessa 3 vkon ajan ei ole mitään sopimusta.
Eikös tuo lomalla sairastamisen omavastuu juuri poistettu, koska EU-direktiivit niin määräsivät? Mitenkä se nyt voidaan palauttaa?
Lopettakaa valittaminen ja menkää töihin!
Ottamatta kantaa muihin lapsiperheitä koskeviin leikkauksiin, niin kyllä minulta löytyy tälle muutokselle ymmärrystä. Onhan se vähän hassua että lomalta kertyy lomaa. Eikä nyt edes poistettu koko ajalta loman kertymistä vaan rajattiin vain puoleen vuoteen, joka hyvä sekin. Ei lopetettu kokonaan tätä etua. Ihan ymmärrettävä muutos minusta.
Oikeistohallitus. Mitään kiristyksiä firmoilla tai optioille edes kansanedustajille ei ole tullut. Muutaman vuoden päästä näkyy kuinka nykyiset esim. lapsia koskevat kiristykset tuovat vain lisää menoja. Sitten taas hallitukset yrittävät tehdä jonkun korjausliikkeen. Ennaltaehkäisy on parasta menojen säästöä.
Äitiysloma ja vanhempain vapaa on työhön verrattavissa olevaa aikaa. Esim hoitovapaalla ei kerry lomia. Kyllähän teilläkin kesäloman ajalta kertyy lomaa eli siis lomalla lomaa!Näihin lapsiperheiden tukiin tuli jo veron korotus mikä on mielestäni tyhmää. 25% veroo on aika paljon pienistä tuista. Ja ennenkuin joku ehdottaa et tekee tukia varten muutos verokortin niin ei kannata tota prosenttia paljon laskee tai mätkyt odottaa loppuvuodesta. Ja työttömät varmaan menis töihin jos niitä TÖITÄ olis. Nykyään joka ikiseen työhön tarvitaan jokin koulutus tai ainakin vähintään vuoden kokemus. Meinaatko et kokki pääsee mainostoimistoon töihin vaan hakemalla paikkaa? Tuskin...
Lapsettomat porvarit täällä alapeukuttaa kun eivät ite menetä mitään.
Hyvä uutinen. Vanhemmuuden kustannuksia tuleekin siirtää yhteiskunnalta vanhemmille itselleen. Esimerkiksi maksuton koulutus ja julkinen neuvolajärjestelmä ovat erittäin hyviä, mutta perhevapaiden lomakertymästä kelpaa kyllä höylätä. Eipä valtio minunkaan harrastuksiani tue rahallisesti.
Onneksi matuille riittää aina jaettavaa.
Eihän tuo vuosiloman kertyminen vanhempainvapaalla ole kovinkaan vanha juttu, joten aika outoa, että sen perään itketään. Aiemmin vuosilomaa kertyi vain äitiysloman ajalta eli sen 100 päivää, sen jälkeen sitä sai olla vanhempainvapaalla, mutta lomat ei kertyneet ja se on ihan OK.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen. Vanhemmuuden kustannuksia tuleekin siirtää yhteiskunnalta vanhemmille itselleen. Esimerkiksi maksuton koulutus ja julkinen neuvolajärjestelmä ovat erittäin hyviä, mutta perhevapaiden lomakertymästä kelpaa kyllä höylätä. Eipä valtio minunkaan harrastuksiani tue rahallisesti.
Onko lapsien hankkiminen susta harrastus?Ei helvetti mitä kuraa suollat
Ajattelin miehen kanssa hankkia kolme lasta (jos vain olisi onni suosinut). Nyt kaksi lastakin tuntuisi jo kalliilta. Syntyvyys ei lähde tällä menolla ainakaan kasvuun Suomessa (kantaväestön osalta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsien hankkiminen susta harrastus?Ei helvetti mitä kuraa suollat
Totta kai se on harrastus, täysin vapaaehtoinen rahareikä. Koska se sattuu tuottamaan uusia ihmisiä, jotka ovat täysin syyttömiä syntymäänsä, on ihan oikein, että heitä tuetaan terveydenhuollon ja koulutuksen avulla mahdollisimman hyvin. En kyllä ymmärrä, miksi heidän vanhempiensa pitäisi saada lomaa siitä, että he lomailevat. Kyseessä on täysn ansaitsematon etuus, joka on olemassa ainoastaan lapsiperhevähemmistön ankaran lobbauksen tuloksena.
Hyvä, että lisääntyjät eivät ole enää poliittinen pyhä lehmä.