Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mikään ei riitä: NÄIN eduskunta kurittaa lapsiperheiden vanhempia!!!!!! UUSIN KURITUS!

Nouskaa kapinaan, syrjäyttäkää hallitus ja eduskunta!
10.03.2016 |

Eduskunta on hyväksynyt hallituksen esityksen vuosilomalain muutoksesta. Muutokseen sisältyy perhevapaan lomakertymän pieneneminen. Lisäksi lomalla sairastamiseen tulee kuuden päivän omavastuu. Muutos astuu voimaan jo ensi kuun alussa.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/eduskunta-hyvaksyi-vuosilom…

Jatkossa äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaaseen alentuvaa työntekijää rangaistaan viemällä häneltä lomapäiviä rankalla kädellä. Huomatkaa, että tässä samalla kotiäidit ja -isät menettävät myös vastaavan lomakorvauksensa ja tämä pienentää heidän eläkettäkin!

KOTONA LAISKOTTELEVA EI LOMAA, RAHAA EIKÄ ELÄKETTÄ ANTSAITSE, ajattelevat eduskunnan isopalkkaiset. Näköjään mikään ei riitä, kun päättäjät haluavat vain lisätä lapsiperheiden yhä pahenevaa kurimusta. Eivät näes uskalla koskea isopalkkaisten vaikuttajien etuihin. Se on hullua, että miljonäärit saavat kantaa miljooniaan etelän veroparatiiseihin, mutta kotiäidin kympeistä höylätään monta kertaa vuodessa...

Pelastuuko Suomi sillä, että lapsiperheiltä viedään tuhkatkin pesästä? Mitä mieltä olette, onko eduskunta mennyt jo liian pitkälle? Kansannousun paikka, vallankumous? Miksemme toimi?

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt saatana äänestetään mammat urakalla sdp:tä, vasemmistoa ja vihreitä!!! Älkää enää missään nimessä äänestäkö keskustaa, kokoomusta tai persuja! Ensi vaaleissa äänestysprosentti tulee olemaan korkeampi kuin vuosiin, sanokaa mun sanoneen.

Ei hemmetti, nyt olet ihan pihalla! Vasemmisto, vihreät ja kokoomus vievät Suomen turmioon. Kokoomus ja vihreät ovat pahimpia rikkaiden suosijoita ja hyväveli-systeemin ylläpitäjiä, niin ja toki rkp, mutta ei kai sitä äänestä kukaan täysjärkinen muutenkaan. Vasemmisto on muka pienituloisten asialla, (annetaan kaikille vähän ja mulle paljon) mutta he eivät ymmärrä raha-asiosta mitään. Kai se jo nähtiin miten neuvostoliiton kävi kun vasemmistokommarit pääsivät hääräämään.

Vierailija
82/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiysloma ja vanhempain vapaa on työhön verrattavissa olevaa aikaa. Esim hoitovapaalla ei kerry lomia. Kyllähän teilläkin kesäloman ajalta kertyy lomaa eli siis lomalla lomaa!Näihin lapsiperheiden tukiin tuli jo veron korotus mikä on mielestäni tyhmää. 25% veroo on aika paljon pienistä tuista. Ja ennenkuin joku ehdottaa et tekee tukia varten muutos verokortin niin ei kannata tota prosenttia paljon laskee tai mätkyt odottaa loppuvuodesta. Ja työttömät varmaan menis töihin jos niitä TÖITÄ olis. Nykyään joka ikiseen työhön tarvitaan jokin koulutus tai ainakin vähintään vuoden kokemus. Meinaatko et kokki pääsee mainostoimistoon töihin vaan hakemalla paikkaa? Tuskin...

No sinä et ainakaan tajua verotuksesta ja veronkorotuksista mitään. :D vähän sama kun palkansaajalla menisi 25 % palkasta ennakonpidätykseen, sitten palkansaaja pyytäisi nostamaan ennakonpidätysprosenttia verotoimistossa. Verohallinnosta tulisi uusi verokortti 30 % ennakonpidätyksellä ja palkansaaja itkisi että: "No nyt valtio on korottanu veroja!!!" :DD

Kumma kun itse ei tarvitse maksaa minimietuuksista kuin 17 % pidätystä eikä tarvitse mätkyjäkään pelätä. Hölmöläisten hommaa maksaa 25 % jos todellinen veroprosentti olisi paljon pienempi.

Mun serkulle taas kävi niin että maksoi 15% veroja pienistä tuista ja mätkyjä tuli reilu 400e. Vaikka verotoimistossa nimenomaan oli sanottu että 15% riittää hyvin ja palautuksia piti tulla. Ja tämä siis viime vuonna kun kelan oma prosentti oli vielä 20. Älä tuu sit tänne vinkuu ku saat mätkyjä :D

Ei tarvi vinkua kun ymmärtää edes alkeellisesti miten ne verot muodostuvat. Tiedän tasan tarkkaan eurolleen summan minkä tienaan tänä vuonna ja olen sillä perusteella (plus pieni lisävara) tilannut veroprosentin niin ei tarvitse pelätä mätkyjä. Serkkusi on ilmeisesti vähän yksinkertainen kun ei osaa laskea edes oikeaa veropsenttia. Tyhmyydestä sakotetaan. ;)

Ai meinaat että verotoimistossa on tahalleen laskettu veroprosentti alakanttiin? En kyllä ihan usko siihenkään. Ja tosiaan tarkoitin niitä äitejä jotka ovat tuilla kotona eivätkä esim tee osa-aikasesti töitä.

Ei, vaan se serkku on antanut väärät luvut. Verotus on matematiikka, eikä oikeilla luvuilla lopputulos muutu mihinkään.

Sen verran tiedän että oli antanut tarkan laskelman siitä mitä tulee tukia missäkin kuussa saamaan eikä tehnyt palkkatyötä tuona aikana. Eikä myöskään ollut lomarahoja tulossa. Et mikähän siinä sit on mennyt pieleen? :D Kerropa nyt ku tiedät niin paljon verotuksesta

Pieleen voi mennä  seurakunnan jäsenyys, asuntolainan korot, ammattiliiton jäsenmaksu, alijäämähyvitys tai sen lapsikorotus tai ihan mikä tahansa. Tietysti kannattaa aukottomasti uskoa serkun tarina, onhan hän sentään serkku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli työtulolle ja kelan etuuksille eri veroprosentti viime vuonna.

Vierailija
84/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tekevät vähän lapsia. Miksiköhän?

Vierailija
85/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitiysloma ja vanhempain vapaa on työhön verrattavissa olevaa aikaa. Esim hoitovapaalla ei kerry lomia. Kyllähän teilläkin kesäloman ajalta kertyy lomaa eli siis lomalla lomaa!Näihin lapsiperheiden tukiin tuli jo veron korotus mikä on mielestäni tyhmää. 25% veroo on aika paljon pienistä tuista. Ja ennenkuin joku ehdottaa et tekee tukia varten muutos verokortin niin ei kannata tota prosenttia paljon laskee tai mätkyt odottaa loppuvuodesta. Ja työttömät varmaan menis töihin jos niitä TÖITÄ olis. Nykyään joka ikiseen työhön tarvitaan jokin koulutus tai ainakin vähintään vuoden kokemus. Meinaatko et kokki pääsee mainostoimistoon töihin vaan hakemalla paikkaa? Tuskin...

No sinä et ainakaan tajua verotuksesta ja veronkorotuksista mitään. :D vähän sama kun palkansaajalla menisi 25 % palkasta ennakonpidätykseen, sitten palkansaaja pyytäisi nostamaan ennakonpidätysprosenttia verotoimistossa. Verohallinnosta tulisi uusi verokortti 30 % ennakonpidätyksellä ja palkansaaja itkisi että: "No nyt valtio on korottanu veroja!!!" :DD

Kumma kun itse ei tarvitse maksaa minimietuuksista kuin 17 % pidätystä eikä tarvitse mätkyjäkään pelätä. Hölmöläisten hommaa maksaa 25 % jos todellinen veroprosentti olisi paljon pienempi.

Mun serkulle taas kävi niin että maksoi 15% veroja pienistä tuista ja mätkyjä tuli reilu 400e. Vaikka verotoimistossa nimenomaan oli sanottu että 15% riittää hyvin ja palautuksia piti tulla. Ja tämä siis viime vuonna kun kelan oma prosentti oli vielä 20. Älä tuu sit tänne vinkuu ku saat mätkyjä :D

Ei tarvi vinkua kun ymmärtää edes alkeellisesti miten ne verot muodostuvat. Tiedän tasan tarkkaan eurolleen summan minkä tienaan tänä vuonna ja olen sillä perusteella (plus pieni lisävara) tilannut veroprosentin niin ei tarvitse pelätä mätkyjä. Serkkusi on ilmeisesti vähän yksinkertainen kun ei osaa laskea edes oikeaa veropsenttia. Tyhmyydestä sakotetaan. ;)

Ai meinaat että verotoimistossa on tahalleen laskettu veroprosentti alakanttiin? En kyllä ihan usko siihenkään. Ja tosiaan tarkoitin niitä äitejä jotka ovat tuilla kotona eivätkä esim tee osa-aikasesti töitä.

http://prosentti.vero.fi/VPL2016/Sivut/Aloitus.aspx?kieli=fi-FI

Ylläolevasta linkistä löytyy verolaskuri. Sitä kannattaa käyttää. Esimerkiksi tänä vuonna kokovuoden vain hoitolisää saava Akaassa asuva evl-seurakuntaan kuuluva yhden lapsen äiti saa 341x12=4092e, josta veroprosentti on noin 6,5%. Jos saa muita verotettavia tukia niin veroprosentti tietysti nousee,msamoin, jos osan vuodesta saa vanhempainrahaa tai on työissä. Jos tilanne muuttuu, kannattaa tilata uusi verokortti.

Etkö saa hoitolisää?

En tehnyt laskelmaa omilla tiedoillani. En asu Akaassa, se on listan ensimmäinen. En kyllä saa hoitolisää, tai muitakaan lisiä ja kuntalisä on lopetettu. Laskelmasta poiketen minulla on 2 lasta, mutta toinen on koulussa, joten saa vain tuon 341e/kk ja kahden lapsen lapsilisät, joita ei veroteta.

Vierailija
86/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta. Kyllä se lapsi tulee maksamaan paljon enemmän ku menetetyt lomarahat. Ja ei kukaan tee lasta hyväntekeväisyyden vuoksi että turha vetää sitä "uusien veronmaksajien tekoa" tähän.

Onko niillä uusilla veronmaksajilla edes töitä tulevaisuudessa?

Vierailija
87/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks Kelalla sit on oma prosentti etuuksille jos kaikki laskee sen alas eikä saa edes mätkyjä? Mä oon myös kuullu näitä et saa pelkän kotihoidontuen ja hoitolisän ja silti tulee mätkyjä. No mä en lähde tohon teidän vääntöön mukaan. Näitä vähennyksiä ja miinuksia tulee kaikille paitsi päättäjille. Asioista ollaan niin montaa mieltä. Saa nähdä auttaako nää leikkaukset Suomen kansaa ollenkaan.

Vierailija
88/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miks Kelalla sit on oma prosentti etuuksille jos kaikki laskee sen alas eikä saa edes mätkyjä? Mä oon myös kuullu näitä et saa pelkän kotihoidontuen ja hoitolisän ja silti tulee mätkyjä. No mä en lähde tohon teidän vääntöön mukaan. Näitä vähennyksiä ja miinuksia tulee kaikille paitsi päättäjille. Asioista ollaan niin montaa mieltä. Saa nähdä auttaako nää leikkaukset Suomen kansaa ollenkaan.

Se valmis prosentti on niitä pönttöpäitä varten jotka eivät osaa käyttää verokorttilaskuria tai ovat liian laiskoja hakemaan muutosverokorttia. Yhteiskunta hoitaa asian heidän puolestaan.

Vierailija
89/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi lomalta pitäisi kertyä lomaa. Jos olet töissä, tarvitset lomaa ja kerrytät sitä tekemällä töitä. Jos et ole töissä, et kerrytä lomaa etkä myöskään sitä tarvitse. Olisivat saaneet poistaa kokonaan lomakertymän noiden äitiys- yms lomien ja vapaiden ajalta. 

Samaa miettinyt. Jos esim. kesälomalla on flunssassa tmv. niin voihan sitä pihalla olla ja vaikka istua puutarharhassa, grillailla ym. Miten se poikkeaisi monen normaalista kesälomasta?

Lisäksi näissä kuitenkin puhutaan vain pitkässä vakituisessa työsuhteessa olevista ihmisistä. Olen itsekin sellainen nyt, mutta en silloin kun olin äitiyslomilla/vanhempainvapailla. Olin aika ällikällä lyöty, kun kuulin mitä kaikkea vakisuhteiselle äitiyslomalaiselle kuuluu...

Ja ihan oikeasti, kukaan ei voi väittää, että äitiyslomalta tarvitsisi vuosilomaa palautumista varten. Ihan oikeasti, se on ihan sitä samaa äitiysloman jatketta ja vaan palkallista niille, joilla sellainen työsuhde on. Eli poistoon vaan.

Vierailija
90/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein, että lapsiperheetkin maksavat jotain itse omasta elämästään ja valinnoistaan. Vai pitäisikö jonkun toisen kantaa tarjottimella kaikki valmiiksi?

Vierailija
91/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa lomalla sairastamisen kuuden päivän omavastuu? O.o. T: työelämästä syrjäytynyt

Vierailija
92/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa ei lisääntymistä tueta mitenkään ja päivähoito maksaa maltaita, mutta silti syntyvyys on korkeampi kuin meillä.

Useimmissa Euroopan maissa on korkeammat lapsilisät kuin Suomessa ja ainakin Saksassa kunnallinen päivähoito maksaa n. 1/3 -osan Suomen hinnoista.

Lainaamasi henkilö tuskin tarkoitti Euroopan maita. Euroopan maissa on matalampi syntyvyys kuin Suomessa.

Vierailija
93/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt ihme, että täällä riidellään pennosista, kun isoimmat summat olisi otettavissa, kun veronkierto (anteeksi suunnittelu) laitettaisiin ruotuun. Ottakaa sieltä, missä on otettavaa!

Vierailija
94/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa ei lisääntymistä tueta mitenkään ja päivähoito maksaa maltaita, mutta silti syntyvyys on korkeampi kuin meillä.

Useimmissa Euroopan maissa on korkeammat lapsilisät kuin Suomessa ja ainakin Saksassa kunnallinen päivähoito maksaa n. 1/3 -osan Suomen hinnoista.

Lainaamasi henkilö tuskin tarkoitti Euroopan maita. Euroopan maissa on matalampi syntyvyys kuin Suomessa.

Ei kyllä hänen viestistä käynyt mitenkään ilmi etteikö olisi tarkoittanut. Omaa olettamustasi vain.

Vierailija
95/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouskaa kapinaan, syrjäyttäkää hallitus ja eduskunta! kirjoitti:

Eduskunta on hyväksynyt hallituksen esityksen vuosilomalain muutoksesta. Muutokseen sisältyy perhevapaan lomakertymän pieneneminen. Lisäksi lomalla sairastamiseen tulee kuuden päivän omavastuu. Muutos astuu voimaan jo ensi kuun alussa.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/eduskunta-hyvaksyi-vuosilom…

Jatkossa äitiys-, isyys- tai vanhempainvapaaseen alentuvaa työntekijää rangaistaan viemällä häneltä lomapäiviä rankalla kädellä. Huomatkaa, että tässä samalla kotiäidit ja -isät menettävät myös vastaavan lomakorvauksensa ja tämä pienentää heidän eläkettäkin!

KOTONA LAISKOTTELEVA EI LOMAA, RAHAA EIKÄ ELÄKETTÄ ANTSAITSE, ajattelevat eduskunnan isopalkkaiset. Näköjään mikään ei riitä, kun päättäjät haluavat vain lisätä lapsiperheiden yhä pahenevaa kurimusta. Eivät näes uskalla koskea isopalkkaisten vaikuttajien etuihin. Se on hullua, että miljonäärit saavat kantaa miljooniaan etelän veroparatiiseihin, mutta kotiäidin kympeistä höylätään monta kertaa vuodessa...

Pelastuuko Suomi sillä, että lapsiperheiltä viedään tuhkatkin pesästä? Mitä mieltä olette, onko eduskunta mennyt jo liian pitkälle? Kansannousun paikka, vallankumous? Miksemme toimi?

Näinhän asiat olivat niillä kadehtituilla suurilla ikäluokilla ja silti tehtiin lapsia. Itse en haluaisi toki, että lapsilta vietäisi mitään, mutta aina pienet ja vanhat ovat saaneet olla herrojen huvitusten maksumiehehnä ja tämä jatkuu, jos äänestätte niitä samoja hemmoja jatkuvasti.

Vierailija
96/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koske eduskunnan äippä- ja isyyslomia, kysykää vaikka jani toivoselta:)

Ai siltä kikulin lutkuttaja näggeltä?

Vierailija
97/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä mulla alkaa taas soimaan päässä: Suomi kuntoon, Suomi kuntoon, pannan Suomi kuntoo-on. Nii varmaan! Vittu.

Vierailija
98/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se perin järjetöntä, että vapaalla olosta kertyy lomaa !?

Vierailija
99/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt saatana äänestetään mammat urakalla sdp:tä, vasemmistoa ja vihreitä!!! Älkää enää missään nimessä äänestäkö keskustaa, kokoomusta tai persuja! Ensi vaaleissa äänestysprosentti tulee olemaan korkeampi kuin vuosiin, sanokaa mun sanoneen.

Mä en ymmärrä teitä ktsekkäitä oman navan tuijottelijoita. Suomi elää rankasti velaksi ja te haluatte kaiken jatkuvan ennellaan.

Kuka maksaa ne velat? Kuka kärsii kun ei saa enää velkaa? Kuka kärsii kun kaikki romahtaa?

Teidän omat lapset ja lapsenlapset.

Tämä itsekäs sukupolvi ei halua mistään leikata. Kaikki on saatu ja kaikki pitää olla.

Vierailija
100/121 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa vinkuminen. Talous on pahasti kuralla ja nyt on ihan vihoviimeinen hetki tehdä jotain. Kaikkien on osallistuttava, ihan kaikkien.

Todella lyhytnäköistä porukkaa taas liikkeellä, ettekö pysty näkemään muuta kuin sen, mitä itse ehkä menetätte?

Jengi vinkuu parista lomapäivästä, kun laiva on kaatumassa...

Itselläni ongelma on, että en usko että näistä kiristyksistä on käytännössä mitään apua huonoon taloustilanteeseen. Korkeintaan se aavistuksen hidastaa velkaantumistahtia, joskin sekin on epävarmaa: nimittäin kun kansa köyhtyy sisäisen devalvaation seurauksena, kuluttaminen palveluihin ja tuotteisiin vähenee ja voi olla että siitä aiheutuu merkittävä haitta taloudelle, lisää työttömyyttä jne, joiden hoito syö sen kaiken säästön mitä periaatteessa saatiin aikaan.

Minusta ainoa järkevä teko olisi nyt erota eurosta. Silloin voisimme lopettaa järjettömän kiristysten ja sisäisen devalvaation kilpajuoksun muiden eu-maiden kanssa (se fakta, että lähes kaikki muutkin EU-maat ovat samassa jamassa ja tekevät kiristyksiä, on myös muuten omiaan syömään hyödyn Suomen kiristyksistä - kilpailijat tekevät ihan samat liikkeet), ja tehdä ihan rehellisen ulkoisen devalvaation.