Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jee, olen vihdoin päässyt laihdutuksessa eteenpäin! 2,5kk ja -1kg

Vierailija
09.03.2016 |

Niin naurettavalta kuin se kuulostaakin niin riemuitsi niin tänä aamuna kun laihdutuskuurini on vihdoin tuottanut tulosta ja yksi kilo on pudonnut! Aloitin vuoden vaihteessa syömään 1600kcal/vrk:ssa. Ensin paino vain nousi mutta nyt on lähtenyt laskuun. Uskomattoman hidasta tämä kyllä on mutta en haluaisi tästä enää vähentää kaloreita. Onko täällä muita hitaasti laihtuvia/laihduttavia? Kuinka paljon te syötte päivässä? Omat mittani ovat nyt 155cm/63kg.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira laihtui samassa ajassa 4kg.

Vierailija
22/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se laihdutus rakettitiedettä ole, kuka tahansa laihtuu syömällä kulutusta vähemmän. Se kulutus on taas toinen juttu. Liikutko paljon? Aerobista liikuntaa ja mahdollisuuksien mukaan myös kuntosalia kannattaa ottaa reilusti mukaan. Kaikki liikunta paitsi kuluttaa kaloreita, myös nostaa lepoaineenvaihduntaa.

Pidä myös noin pienillä kaloreilla tarkkaan huoli siitä, että ne tulevat puhtaista lähteistä eikä valkoisista hiilihydraateista tai herkuista pelkästään!

En oikeastaan liiku yhtään "ylimääräistä" tällä hetkellä. Yritän siis pelkällä ruokavaliolla. Siksikin varmasti on hidasta. Kevään tullen pääsen taas pyöräilemään töihin.

Ap

Onko pitkä työmatka? Kyllä monet opiskelijat meillä pyöräilee 3-7km koululle ympäri vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se laihdutus rakettitiedettä ole, kuka tahansa laihtuu syömällä kulutusta vähemmän. Se kulutus on taas toinen juttu. Liikutko paljon? Aerobista liikuntaa ja mahdollisuuksien mukaan myös kuntosalia kannattaa ottaa reilusti mukaan. Kaikki liikunta paitsi kuluttaa kaloreita, myös nostaa lepoaineenvaihduntaa.

Pidä myös noin pienillä kaloreilla tarkkaan huoli siitä, että ne tulevat puhtaista lähteistä eikä valkoisista hiilihydraateista tai herkuista pelkästään!

En oikeastaan liiku yhtään "ylimääräistä" tällä hetkellä. Yritän siis pelkällä ruokavaliolla. Siksikin varmasti on hidasta. Kevään tullen pääsen taas pyöräilemään töihin.

Ap

Onko pitkä työmatka? Kyllä monet opiskelijat meillä pyöräilee 3-7km koululle ympäri vuoden.

16km ja lapset pitää viedä hoitoon joten liian raskasta talviaikaan. :(

Ap

Vierailija
24/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö enemmän kasviksia, ap.  Niillä saa vatsaa täyteen hyvin, ja kaloreita niissä on vain vähän. Mahtaako sulla tulla puoli kiloa päivässä täyteen nykyään? Epäilen.

Syö vain yksi pala leipää päivässä vaikka aamu- tai iltapalana, älä lounaalla tai päivällisellä. Yksi leipäpala levitteineen, juustoineen ja kinkkuineen saattaa olla melkoinen energiapommi, jopa reilusti yli 200 kcal.

Hedelmissäkin on verrattain paljon kaloreita ja sokeria, joten kannattaa korvata osa niistä marjoilla tai sitten kasviksilla.

Juotko maitoa, piimää, mehuja tai limsoja? Niistäkin kertyy helposti kaloreita. Ooettele juomaan vettä.

Kala ja kana ovat terveellisempiä ja kevyempiä vaihtoehtoja kuin punainen liha.

Tee maukkaita salaatteja, jotka eivät kaipaa kastikekuorrutusta.

Rasva pitää muuten nälkää paremmin kuin hiilarit, joten kannattaa varmistaa, että sitä tulee saatua tarpeeksi.

Vierailija
25/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä vielä imetät, niin ei kannata laskea kaloreita liian alas, koska silloin sun on hankala saada tarpeeksi ravintoaineita sekä sulle että vauvalle. Eikä laihdutuksen kanssa kannata pitää liikaa kiirettä.

Vierailija
26/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Kilo viikossa sellanen normi tahti. Anna olla, ei tosta tule mitään. Toi kaloreiden laskeminenkin vie enemmän energiaa kuin ruokavalion muutoksesi.

Vierailija
27/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös monilla ole vaikeuksia laihtua imetysaikana? Ainakin tältä palstalta olen lukenut, että ylimääräiset raskauskilot ovat alkaneet lähteä kunnolla vasta sitten, kun imetys on lopetettu.

Vierailija
28/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ruokaa mahtuu 1200 tai 1400 kaloriin? Eli mitä konkreettisesti voi päivän aikana syödä? Olisiko kellään mitään esimerkkejä heittää?

Tuohon minun 1600kcal:iin voin syödä

- aamupuuro mehukeitolla

- välipalahedelmä

- keittolounas, salaatti ja leipä levitteellä

- päivälliseksi esim pari lihapulla, perunamuusia ja salaattia kastikkeella

- Iltapalaksi rahka, leipä ja hedelmä

1200:een pitäisi jättää vielä jotain pois.

Ap

Voi ei, musta tuokin on jo tosi vähän! Itse syön ehkä suunnilleen saman verran nyt mitä luettelit. Yritän siis laihduttaa, mutta hidasta tosiaan on. Ja helvetillinen nälkä about koko ajan! Olen 160 cm pitkä.

Vierailija
29/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin naurettavalta kuin se kuulostaakin niin riemuitsi niin tänä aamuna kun laihdutuskuurini on vihdoin tuottanut tulosta ja yksi kilo on pudonnut! Aloitin vuoden vaihteessa syömään 1600kcal/vrk:ssa. Ensin paino vain nousi mutta nyt on lähtenyt laskuun. Uskomattoman hidasta tämä kyllä on mutta en haluaisi tästä enää vähentää kaloreita. Onko täällä muita hitaasti laihtuvia/laihduttavia? Kuinka paljon te syötte päivässä? Omat mittani ovat nyt 155cm/63kg.

Aika köyhää,pidin herkuttoman tammikuun,enkä ole syönyt klo18 jälkeen kuin hedelmiä ja tammikuun jälkeen herkutellut viikonloppuna ja jonkun ihan pienen karkin syönyt joskus viikolla ja paino pudonnut jo 5.5kg

Vierailija
30/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokion yli sun peruskoulutuksen että ei ihmekään jos paino lähti nousuun. Vähennä nyt hyvänen aika kaloreita ja kunnolla. Toi ei ole kuin vessareissu. Sorry.

Vierailija
31/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen laihtunut reilussa kuukaudessa 5 kiloa. Lisäsin liikkumista ja vähensin hiilareita. Syön siis usein esim. salaattia ja jotain lihaa, en riisiä tai perunaa joka aterialla.

Mun mieskin on pudottanut samaa tahtia painoaan. Nyt reilussa 2kk:ssa lähtenyt semmoiset 10 kg. Treenaa ja syö oikein.

Vierailija
32/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

m 181cm/83.3kg kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika köyhää,pidin herkuttoman tammikuun,enkä ole syönyt klo18 jälkeen kuin hedelmiä ja tammikuun jälkeen herkutellut viikonloppuna ja jonkun ihan pienen karkin syönyt joskus viikolla ja paino pudonnut jo 5.5kg

Satuitkos huomaamaan että ap on nainen ja painaa sinua 20kg vähemmän. Kulutuskin on siis hiukan eri luokkaa. Hölmö.

Vierailija
33/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ruokaa mahtuu 1200 tai 1400 kaloriin? Eli mitä konkreettisesti voi päivän aikana syödä? Olisiko kellään mitään esimerkkejä heittää?

- aamupuuro mehukeitolla

- välipalahedelmä

Ap

No ei ihme kun ei suju, hiilaria toisensa perään. Jätä ne nyt alkuun lähes kokonaan pois, syö proteiinia ja rasvaa. En minäkään tuolla ruokavaliolla jaksaisi ja varmaan myös lihoisin.

Olen myös pieni ja laihduttanut 20kg tähän mennessä. Syön näin. Aamulla maitorahka ja 15g leipäpala levitteellä, lounaaksi lihaa ja kasviksia, välipalaksi raejuusto ja/tai omena, illalla munakas ja tarvittaessa mansikat päälle. That's it. Juon teetä ja pepsi maxia, urheillessa vettä.

Vierailija
34/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Kilo viikossa sellanen normi tahti. Anna olla, ei tosta tule mitään. Toi kaloreiden laskeminenkin vie enemmän energiaa kuin ruokavalion muutoksesi.

No eipä vie tarpeeksi energiaa sekään :(. Kiitti kuitenkin tsempeistä.

Ap

Vierailija
35/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Paino vaihtelee kiloja päivän sisällä.

Huijaat vain itseäsi.

Siirry vain takaisin herkkujen pariin.

Vierailija
36/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- aamupuuro mehukeitolla

- välipalahedelmä

Ap

No ei ihme kun ei suju, hiilaria toisensa perään. Jätä ne nyt alkuun lähes kokonaan pois, syö proteiinia ja rasvaa. En minäkään tuolla ruokavaliolla jaksaisi ja varmaan myös lihoisin.

Olen myös pieni ja laihduttanut 20kg tähän mennessä. Syön näin. Aamulla maitorahka ja 15g leipäpala levitteellä, lounaaksi lihaa ja kasviksia, välipalaksi raejuusto ja/tai omena, illalla munakas ja tarvittaessa mansikat päälle. That's it. Juon teetä ja pepsi maxia, urheillessa vettä.

Kiitos vinkeistä! Olen yrittänyt syödä ihan normaalia kotiruokaa ja olla esimerkkinä lapsilleni. Ja niinhän sitä joka paikassa sanotaan että tavallisella perusruoalla pitäisi laihduttamisen onnistua. Ehkä alan sitten seuraavaksi vähentämään hiilareita jos tämä nyt taas tyssää...

Ap

Vierailija
37/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan toisenlaiset kokemukset hiilareista. Olen kauan syönyt aika vähähiilarisesti, mutta herkut ovat olleet ongelma. Kun lisäsin hyviä hiilareita ja vähensin rasvaa, katosi herkkuhimoni lähes kokonaan. Enkä ole nälissäni. Ei se hiilarien vähentäminen ole mikään takuuvarma keino kaikille laihtua. Tosin sokerijugurtit ynnä muut sellaiset heivaisin kyllä hevonkuuseen, mutta hedelmät ja täysjyvätuotteet eivät ole niin saatanasta kuin kaikki aina väittävät.

Vierailija
38/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on imetys, joka estää painon tippumisen joillakin. Mulla lähti paino kohisten alas vasta, kun lopetin imettämisen lapsen täyttäessä 1 vuotta. Ei huolia, ei kiirettä. Keskity vauvaan ja laihduta myöhemmin :)

Vierailija
39/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vuosia laihduttanut kaloreita laskemalla, mut aina tuntuu tyssäävähän, enkä pysyvää tulosta oo saanut. Vaikka faktahan se on että jos kuluttaa enemmän kun syö niin laihtuu. Vaikeeta se on monelle ja siks monet epäonnistuu. Mut nyt täytyy sanoo et kun vuoden alusta jätin prosessoidun ja eläinperäisen ruuan pois ruokavaliosta (en edes laihdutussyistä) niin läski vaan tuntuu sulavan pois! (6 kg tähän mennessä) ja parasta on kun ei edes tunnu laihdutukselta. Kaloreita lasken vaan satunnaisesti. Lisäks energiaa on paljon enemmän niin varmaan liikunkin enemmän :) joka tapauksessa tsemppiä laihdutukseen oli tapa mikä hyvänsä :) Tässä oli vaan mun kokemus :)

T. 166/63

Vierailija
40/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- aamupuuro mehukeitolla

- välipalahedelmä

Ap

Kiitos vinkeistä! Olen yrittänyt syödä ihan normaalia kotiruokaa ja olla esimerkkinä lapsilleni. Ja niinhän sitä joka paikassa sanotaan että tavallisella perusruoalla pitäisi laihduttamisen onnistua. Ehkä alan sitten seuraavaksi vähentämään hiilareita jos tämä nyt taas tyssää...

Ap

Sun kannattaa oikeasti syödä enemmän kasviksia. Lastenkin on tärkeä oppia syömään niitä joka aterialla.

"Tavallinen perusruoka" laihduttaa, jos sitä syö tarpeeksi vähän, mutta kun sä et ole valmis vähentämään määriä.