Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jee, olen vihdoin päässyt laihdutuksessa eteenpäin! 2,5kk ja -1kg

Vierailija
09.03.2016 |

Niin naurettavalta kuin se kuulostaakin niin riemuitsi niin tänä aamuna kun laihdutuskuurini on vihdoin tuottanut tulosta ja yksi kilo on pudonnut! Aloitin vuoden vaihteessa syömään 1600kcal/vrk:ssa. Ensin paino vain nousi mutta nyt on lähtenyt laskuun. Uskomattoman hidasta tämä kyllä on mutta en haluaisi tästä enää vähentää kaloreita. Onko täällä muita hitaasti laihtuvia/laihduttavia? Kuinka paljon te syötte päivässä? Omat mittani ovat nyt 155cm/63kg.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, että ihan yhden kilon. Hih...

Vierailija
2/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oikeastaan yli kaksi kiloa koska paino nousi aluksi reilu kilon. Mutta jos sulla on jotain hyviä vinkkejä antaa niin otan niitä mielelläni vastaan! Olen itsekin aika ymmällään tästä hitaasta tahdista ja meinasinkin kokonaan luovuttaa ensimmäisen kuukauden kohdalla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anteeksi tästä, mut onhan tuo 1 kilo 2,5 kuukaudessa nyt ihan naurettavan hidas vauhti. Mulla vaihtelee paino jo yhden päivän aikana sen kilon.

Vierailija
4/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla taitaa lyhyenä ihmisenä olla hyvin pieni energiankulutus, ja sen takia paino ei laske tuolla kalorimäärällä. Pudota vaikka 1400 kcaliin aluksi ja yritä liikkua vähän enemmän.

Vierailija
5/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa lyhyenä ihmisenä olla hyvin pieni energiankulutus, ja sen takia paino ei laske tuolla kalorimäärällä. Pudota vaikka 1400 kcaliin aluksi ja yritä liikkua vähän enemmän.

Jatkan vielä, että toki voit vähentää enemmänkin tuota määrää, jos vain pystyt noudattamaan tiukempaa kalorirajaa. Mä olen laihduttanut yleensä noin 1200 kcalilla per päivä.

Vierailija
6/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihtunut reilussa kuukaudessa 5 kiloa. Lisäsin liikkumista ja vähensin hiilareita. Syön siis usein esim. salaattia ja jotain lihaa, en riisiä tai perunaa joka aterialla.

Vierailija
7/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No anteeksi tästä, mut onhan tuo 1 kilo 2,5 kuukaudessa nyt ihan naurettavan hidas vauhti. Mulla vaihtelee paino jo yhden päivän aikana sen kilon.

Joo vaihtelee mullakin mutta käyn vaa'alla aina samaan aikaan aamusta ja lasken viikon painolukemista keskiarvon.

Ap

Vierailija
8/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että toki voit vähentää enemmänkin tuota määrää, jos vain pystyt noudattamaan tiukempaa kalorirajaa. Mä olen laihduttanut yleensä noin 1200 kcalilla per päivä.

En taida pystyä vähentämään tuosta 1600 enempää. Nytkin meinaa kokoajan päänsärky iskeä. Ja töissä on käytävä ja lapset hoidettava -myös öisin. Imetänkin vielä. Oletko jaksanut tuolla 1200kcal:lla toimia ihan normaalisti?

Ap

Vierailija
9/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laihdutus rakettitiedettä ole, kuka tahansa laihtuu syömällä kulutusta vähemmän. Se kulutus on taas toinen juttu. Liikutko paljon? Aerobista liikuntaa ja mahdollisuuksien mukaan myös kuntosalia kannattaa ottaa reilusti mukaan. Kaikki liikunta paitsi kuluttaa kaloreita, myös nostaa lepoaineenvaihduntaa.

Pidä myös noin pienillä kaloreilla tarkkaan huoli siitä, että ne tulevat puhtaista lähteistä eikä valkoisista hiilihydraateista tai herkuista pelkästään!

Vierailija
10/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen laihtunut reilussa kuukaudessa 5 kiloa. Lisäsin liikkumista ja vähensin hiilareita. Syön siis usein esim. salaattia ja jotain lihaa, en riisiä tai perunaa joka aterialla.

Mitkä sulla on lähtömitat? Onko paljon ylipainoa?

Vierailija
11/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ylipainoa, vaan tukala olo. Nyt olen mittoihin tyytyväinen eli en enää pudota painoa vaan kiinteytän yms. Lähtötilanne oli 168/65.

Leivän syönnin lopetin myös kokonaan, se jäi sanomatta.

Vierailija
12/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös että jos olet alkanut urheilla niin lihas painaa enemmän kuin läski.

Vierailija
13/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se laihdutus rakettitiedettä ole, kuka tahansa laihtuu syömällä kulutusta vähemmän. Se kulutus on taas toinen juttu. Liikutko paljon? Aerobista liikuntaa ja mahdollisuuksien mukaan myös kuntosalia kannattaa ottaa reilusti mukaan. Kaikki liikunta paitsi kuluttaa kaloreita, myös nostaa lepoaineenvaihduntaa.

Pidä myös noin pienillä kaloreilla tarkkaan huoli siitä, että ne tulevat puhtaista lähteistä eikä valkoisista hiilihydraateista tai herkuista pelkästään!

En oikeastaan liiku yhtään "ylimääräistä" tällä hetkellä. Yritän siis pelkällä ruokavaliolla. Siksikin varmasti on hidasta. Kevään tullen pääsen taas pyöräilemään töihin.

Ap

Vierailija
14/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös lyhyt, ja minulle Kalorilaskuri laski sopivaksi 1200 kcal/ vrk. Tarkoitus olisi laihtua 56 kilosta 52 kiloon.

Paino on laskenut tosi hitaasti tähän asti, mutta kiirettä ei ole.

Tuo sinun kalorimääräsi ylittää kulutuksen, jos et ole superaktiivinen liikkuja.

Vierailija
15/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ylipainoa, vaan tukala olo. Nyt olen mittoihin tyytyväinen eli en enää pudota painoa vaan kiinteytän yms. Lähtötilanne oli 168/65.

Vautsi, olet kyllä saanut tosi nopeasti painoa pois! Onnea :)

Ap

Vierailija
16/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ruokaa mahtuu 1200 tai 1400 kaloriin? Eli mitä konkreettisesti voi päivän aikana syödä? Olisiko kellään mitään esimerkkejä heittää?

Vierailija
17/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää parjatko. Musta jokainen gramma minkä saa pois on kohti tavoitetta! Itse olen saanut vuoden alusta 3 kg pois. 

Vierailija
18/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös lyhyt, ja minulle Kalorilaskuri laski sopivaksi 1200 kcal/ vrk. Tarkoitus olisi laihtua 56 kilosta 52 kiloon.

Paino on laskenut tosi hitaasti tähän asti, mutta kiirettä ei ole.

Tuo sinun kalorimääräsi ylittää kulutuksen, jos et ole superaktiivinen liikkuja.

Ai. Minulle laskuri laski 1600kcal ilman liikuntaa. Ajattelin että se riittäisi kun vielä imetänkin. Ehkä se sitten vain on liikaa...

Ap

Vierailija
19/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vautsi, olet kyllä saanut tosi nopeasti painoa pois! Onnea :)

Ap

Kiitos! Kyllä se sinultakin onnistuu, vaikka sitten ajan kanssa. Jos vain voit, käy reippailla vaunukävelyillä: liikunta tehostaa aineenvaihduntaa. Veikkaan, että mullakin käveleminen (keskimäärin 10 000 askelta päivässä) plus pari salikäyntiä viikossa on eniten auttanut painon putoamisessa.

Vierailija
20/41 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ruokaa mahtuu 1200 tai 1400 kaloriin? Eli mitä konkreettisesti voi päivän aikana syödä? Olisiko kellään mitään esimerkkejä heittää?

Tuohon minun 1600kcal:iin voin syödä

- aamupuuro mehukeitolla

- välipalahedelmä

- keittolounas, salaatti ja leipä levitteellä

- päivälliseksi esim pari lihapulla, perunamuusia ja salaattia kastikkeella

- Iltapalaksi rahka, leipä ja hedelmä

1200:een pitäisi jättää vielä jotain pois.

Ap