Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko syntynyt 1990-1999. jos olet niin olet kusessa

Vierailija
09.03.2016 |

Nimittäin on tehty laaja tutkimus miten eri sukupolvet pärjää rahallisesti ja just nuina vuosina syntyneet joutuu olemaan maksumiehinä muille.
Siksi kun jossain välissä rahan ahneet kapitalistit veti koko yhteiskunta järjestelmältä maton alta nusasemalla itselleen pääomat ja päätäntävallan.
Tarkempaa tietoa löytyy kauppalehden sivuilta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -92 (24v), tilillä 80 000e ja veroja maksan älyttömästi. Ei ole kivaa eikä tulevaisuus näytä valoisalta. Kouluun kai pitäisi mennä vielä.

Vierailija
2/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan tempun tekivät. Onneksi tulen joskus perimään omaisuutta (en mitään miljoonia, mutta pitäisi pärjätä hetki). Omalla työllä en ilmeisesti tule koskaan rikastumaan? Toisinaan herää kysymys, miksi opiskelen yliopistossa, jos lopputuloksena kuitenkin saan maksaa nykyisten keski-ikäisten ja vanhusten elämäntavat ja huonot valinnat, eli en itse hyödy käytännössä mitään vaivannäöstä. Ehkä valtio antaa lapsilleni luvan pärjätä ja parantaa elämänlaatuaan??

-92 syntynyt myös :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se ei minua yllätä. Muutenkin kusista tää elämä.

1994

Vierailija
4/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu. -96

Vierailija
5/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee :D

t. -97

Vierailija
6/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites 2000 -> syntyneet?

Vierailija
7/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh. No, periaatteessa kyse on tilastoista ja keskiarvoista, eikä sinänsä vaikutus yksittäisen ihmisen elämään ole niin suuri. Mietityttää toki, miltä oma tulevaisuuteni tulee näyttämään. -99

Vierailija
8/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-sukupolvi porsastelee Y-sukupolven rahoilla minkä kerkiää. Itselleen saivat sodassa olleilta maan jälleenrakentajilta valmiiksi kullatun tien ja hyvinvointivaltion ja nyt ei enää sitten jakseta pistää tikkua ristiin yhteiskunnan eteen kun omassa elämässä jo sosiaaliturvalla elämisen vaiheet ohi.

Rahaa ja lisää rahaa. "Verotus ryösti minut kun en tienannut sen takia kuin 7000€ kymppitonnin sijaan :(("

Vierailija
9/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no heh heh en mä jää suomeen :D enkai mä nyt niin tyhmä ole?en ala "hyvinvointivaltiota" rahoittamaan.totuus on se ettei muutkaan nuoret ala,olemme nimittäin ahneita.

Vierailija
10/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksessahan oli mukana lähes kaikki euroopan maat ja osa etelä-amerikkaa. Tutkimus on jatkuva, eli kokoajan tilastoidaan ja arvioidaan miten mikäkin sukupolvi pärjää.

Vierailija
11/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivan tempun tekivät. Onneksi tulen joskus perimään omaisuutta (en mitään miljoonia, mutta pitäisi pärjätä hetki). Omalla työllä en ilmeisesti tule koskaan rikastumaan? Toisinaan herää kysymys, miksi opiskelen yliopistossa, jos lopputuloksena kuitenkin saan maksaa nykyisten keski-ikäisten ja vanhusten elämäntavat ja huonot valinnat, eli en itse hyödy käytännössä mitään vaivannäöstä. Ehkä valtio antaa lapsilleni luvan pärjätä ja parantaa elämänlaatuaan??

Periminen ei paljon auta kun kaikki muutkin perii. Pitäisi olla ostaja joka maksaa jollin sellaisella joka säilyttää arvonsa. Tämän takia onkin tyhmää myydä näinä aikoina jotain sähöverkkoa ulkomaille se verkko kun säilyttää arvonsa varmemmin kuin siitä saatu raha. 

Vierailija
12/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä roikkuu nuorta porukkaa

Vierailija
13/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosimallia -97 ja päätin jo yläasteella, että minusta tulee paremman elämän perässä juokseva nomadi. Olen kiitollinen saamastani koulutuksesta ja terveydenhuollosta, mutta en aio maksaa edellisten sukupolvien töppäilyjä ampumalla itseäni jalkaan ja jäämällä lama-Suomeen. Kukaan ei tiedä kuinka kauan tämä kurjuus kestää ja en aio jäädä sitä kyllä odottelemaan.

Suosittelen kaikille ikäisilleni ja nuoremmille panostamista etenkin kielten opiskeluun (ja mielellään tosiaan joku englqnnin lisäksi), siten teillä on takaportti parempaan elämään jos päätätte jäädä tänne ja käy kusisesti esim työllistymisen kannalta.

Vierailija
14/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

X-sukupolvi porsastelee Y-sukupolven rahoilla minkä kerkiää. Itselleen saivat sodassa olleilta maan jälleenrakentajilta valmiiksi kullatun tien ja hyvinvointivaltion ja nyt ei enää sitten jakseta pistää tikkua ristiin yhteiskunnan eteen kun omassa elämässä jo sosiaaliturvalla elämisen vaiheet ohi.

Rahaa ja lisää rahaa. "Verotus ryösti minut kun en tienannut sen takia kuin 7000€ kymppitonnin sijaan :(("

Ja jos joku Y-sukupolven edustaja suunsa asiasta aukaisee, niin X-sukupolvi alkaa muistella kuinka rankkaa oli, kun kesättalvet hiihdettiin kouluun, vaikka matkaa oli ainakin 20km. Y-sukupolvi on täynnänsä kiittämättömiä laiskoja paskoja, jotka eivät mene töihin. Muuten hyvä, mutta X-sukupolvi siirsi Y-sukupolven työt ulkomaille... ja näitähän riittää... Vitun X-sukupolvi... Arvatkaa pääsettekö kivaan hoitopaikkaan vanhuksina vaipoissanne??

Vierailija
15/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ulkomaille, ja vaikka tiedän, ettei täälläkään ole kaikki täydellistä, näyttää Suomi etäämmältä vielä surkeammalta. Sääli. Tarkoitus oli hakea täältä vain koulutus, ja palata kotiin, mutta ainakaan näillä näkymin kotimaa ei ole vaihtoehto ainakaan vielä lähitulevaisuudessa :(

-95

Vierailija
16/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullista ajatella, että se köyhin sukupolvi on sellainen, jonka lapsuudessa 2 vko loma Thaimaassa oli ihan tavallista ja joka nyt piipahtaa tämän tästä jossain eurooppalaisessa kaupungissa viikonloppulomalla. Rakennekynnet, merkkilaukut ja personal trainerit on 90-lukuisille perushyödykkeitä,  ei ylellisyyttä. Asuminen kaupungin keskustassa on itsestäänselvää, koska jos ei itsellä ole varaa, on aina sossu, joka maksaa kaiken.

Vierailija
17/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi olen 89. Auttaa varmaan ihan hitosti kun en juuri 90 sattunut syntymään (not).

Vierailija
18/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periminen ei paljon auta kun kaikki muutkin perii. Pitäisi olla ostaja joka maksaa jollin sellaisella joka säilyttää arvonsa. Tämän takia onkin tyhmää myydä näinä aikoina jotain sähöverkkoa ulkomaille se verkko kun säilyttää arvonsa varmemmin kuin siitä saatu raha. 

Näinpä. Ajattelinkin lähinnä, että jos ei onnistu säästämään esim, omaan asuntoon (halutaan omakotitalo) niin perin sellaisen vanhemmilta ja vähän säästöjä jne jne. En siis meinannutkaan ruveta perijättäreksi;D 

Vierailija
19/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin ulkomaille, ja vaikka tiedän, ettei täälläkään ole kaikki täydellistä, näyttää Suomi etäämmältä vielä surkeammalta. Sääli. Tarkoitus oli hakea täältä vain koulutus, ja palata kotiin, mutta ainakaan näillä näkymin kotimaa ei ole vaihtoehto ainakaan vielä lähitulevaisuudessa :(

-95

Ei noin. Ulkomaisella tutkinnolla ei usein tee Suomessa juuri mitaan. Tietysti on poikkeuksia, mutta yleisesti ottaen ei ole mitaan jarkea opiskella ulkomailla, jos kuitenkin heti opiskelujen jalkeen haluaisi palata takaisin Suomeen. Ensin tyokokemusta siina opiskelumaassa, myohemmin voi sitten haikailla paluumuuttoa.

Ainakin siihen aikaan kun itse opiskelin, Britannia oli pullollaan suomalaisopiskelijoita, jotka olivat siella vain sen takia, etta eivat Suomessa olleet paasseet yliopistoon. Sitten ihmettelya, kun silla Manchester Metropolitan Universityn papereilla ei tehnytkaan yhtaan mitaan.

Vierailija
20/25 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu. -96

Ihan myyntikelpoista vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä