Mielestäni on hyvä, että suomalaisten syntyvyys vähenee
Ei maapallo tarvitse suomalaisia, ei myöskään tp-hakijoiden odotettavissa olevia isoja perheitä. Ihminen saa vähitellen jo mennä ja se voi alkaa täältä korkean kulutuksen maasta.
Kommentit (11)
Olen samaa mieltä. Suomalaisten geneettinen perimä on todella huonoa ja kaiken lisäksi täällä käytetään järkyttävän paljon lääkkeitä, jotka nekin vaikuttavat jälkeläisten terveyteen.
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa löytyy mielenkiintoisia Population Zero -dokkareita jossa pähkäillään miten elämä edistyisi maapallolla jos ihminen tuosta vain häipyisi pois.
Katsottuani jo toivoin että näin kävisi. Ehkä riittäisi jos edes 2/3 väestöstä häipyisi?
Eikö joskus muutama vuosi sitten ollut ihan telkkarissa tuon kaltainen ohjelma? Ihmisten jälkeen oli sen nimi jos oikein muistan
Jo pelkäsään suomalaisen yhteiskunnan kannalta on hyvä, että syntyvyys laskee. Kun nyt syntyvät suomalaiset ovat aikuisia ja opiskelunsa suorittaneet loppuun, suurista ikäluokista on jäljellä enää muutama yksilö. Suuret ikäluokat eivät siis enää ole peruste sille, miksi syntyvyyden pitäisi kasvaa. Suurista ikäluokista huolehtimiseen meillä on jo aivan riittävän suuri reservi työikäisiä ja työkykyisiä kansalaisia, joilla ei nyt ole töitä. Olipa kyse vanhusten hoitamisesta tai heidän hoitamiseensa tarvittavien veroeurojen keräämisestä, tälle reserville ei ole nytkään töitä, joilla voisivat tuon yhteiskunnallisen tarpeen täyttää. Väestömäärän kasvattaminen ei ole siis mikään ratkaisu vaan työpaikkojen lisääminen niille, joilla nyt ei ole töitä. Saamme suuret ikäluokat hautaan ilman nyt syntyviä vauvojakin.
Tulevaisuudessa työn määrä entisestään vähenee, joten syntyvyyden pitäisi olla sellaisella tasolla, että syntyville lapsille olisi tulevaisuudessa myös töitä.
Hyvä vaan, jos syntyvyys laskee, ehkä sitten jopa kaikille riittäisi niitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan, jos syntyvyys laskee, ehkä sitten jopa kaikille riittäisi niitä töitä.
Buah, no ei riitä. Tänne laahataan traumatisoituneita ihmisiä, joille lykätään KelaGold käteen.
Media on kyllä vääristänyt suomalaisten käsityksiä suomalaisten syntyvyydestä. Kyllä syntyvyys on laskenut, mutta se on olut eurooppalaisittain korkeaa. Esimerkiksi Keski-Euroopassa syntyvyys on pitkään ollut selvästi Suomes matalampaa. Nyt Suomi on menossa enemmän Keski-Euroopan tasolle. Edelleen Suomessa on syntyvyys kuitenkin korkeampaa kuin vaikkapa Saksassa.
Vähän huolettaa tulevat eläkepäivät kun ei itse pysty tarpeeksi säästämään mutta oikeasti ei tänne kannata sen takia lapsia tehdä. Lähden jos voin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän huolettaa tulevat eläkepäivät kun ei itse pysty tarpeeksi säästämään mutta oikeasti ei tänne kannata sen takia lapsia tehdä. Lähden jos voin.
Eläkkeesi ei ole kiinni kansalaisten lukumäärästä vaan työpaikkojen lukumäärästä. Työttömät eivät maksa sinun eläkettäsi. Eivät maksa, vaikka heitä olisi silloin kaksi miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Suomalaisten geneettinen perimä on todella huonoa ja kaiken lisäksi täällä käytetään järkyttävän paljon lääkkeitä, jotka nekin vaikuttavat jälkeläisten terveyteen.
1) Jos katsoo suomalaista yhteiskuntaa ja vertaa sitä afrkkalaisten savimajoihin, niin geeniperimä on harvinaisen fiksua.
2) Lääkkeiden käyttö taas liittyy enemmän DDR-kultuuriin ja holhoamiseen.
-Lisäksi ihmisillä on hyvinvointivaltion vuoksi liikaa aikaa ajatella omaa "surkeuttaan" mutta se asia ratkaisee itse itsensä tulevina vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeesi ei ole kiinni kansalaisten lukumäärästä vaan työpaikkojen lukumäärästä. Työttömät eivät maksa sinun eläkettäsi. Eivät maksa, vaikka heitä olisi silloin kaksi miljoonaa.
Hyvä pointti. Lisäksi mitä enemmän tulee diskorahan haluajia, niin sitä vähemmän sitä rahaa on jaettavissa per henkilö
Youtubessa löytyy mielenkiintoisia Population Zero -dokkareita jossa pähkäillään miten elämä edistyisi maapallolla jos ihminen tuosta vain häipyisi pois.
Katsottuani jo toivoin että näin kävisi. Ehkä riittäisi jos edes 2/3 väestöstä häipyisi?