Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytättekö ruokakermaa?

Vierailija
09.03.2016 |

Katsoin juuri monta Youtuben vloggaajien kauppakassivideota, joilla vloggaajat esittelee, mitä (lähinnä ruokaa) ovat ostaneet kaupasta. Käytännössä kaikki ostavat säännöllisesti ruokakermaa!

Itse en osta koskaan ruokakermaa. Jos haluan laittaa ruokaan kermaa, ostan sitä varten kuohukermaa.

Suomalaiset käyttävät ihan älyttömän paljon ruokakermaa!?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, että MIHIN tee niitä kermoja oikein laitette? Siis oli kyse "oikeasta" tai ruokakermasta? Ainoa mihin itse kermaa laitan, on kakun koristelu tai juustokakku.

En ole koskaan moisia ruoanlaitossa kaivannut, joten kuulostaa tosi oudolta, että niitä näinkin yleisesti käytetään.

Esimerkiksi spagetti carbonara ja Janssonin kiusaus. Ehkä aivan tuntemattomia ruokia sinulle?

Eikös carbonara kuulu tehdä kananmunasta eikä kermasta?

Vierailija
62/63 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, että MIHIN tee niitä kermoja oikein laitette? Siis oli kyse "oikeasta" tai ruokakermasta? Ainoa mihin itse kermaa laitan, on kakun koristelu tai juustokakku.

En ole koskaan moisia ruoanlaitossa kaivannut, joten kuulostaa tosi oudolta, että niitä näinkin yleisesti käytetään.

Esimerkiksi spagetti carbonara ja Janssonin kiusaus. Ehkä aivan tuntemattomia ruokia sinulle?

Carbonaraan ei todellakaan tule kermaa. Oikeaan carbonaraan tulee kananmunaa, ei kermaa. Jo muutenkin raskas pekoni niin vielä kun siihen kermaa laittaisi, niin yöks mikä tönkköruoka. Italiassa ei kermaa laiteta pastaan.  Janssoniin toki kermaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuohukermaa tavallisesti. Joskus kuohukerman rasvaisuus on ruokalajiin liikaa, jolloin käytän sen sijaan hieman vähärasvaisempaa kahvikermaa tai sitten jatkan kuohukermaa täysmaidolla halutun koostumuksen saamiseksi. Ruokakermat ovat mielestäni melko tarpeettomia tuotteita poislukien maitoallergikot ja vegaanit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan