Mitään toivoa, että virtsarakontulehdus paranee ilman antibioottia?
Runsaalla juomisella ja c-vitamiinilla vaikka....
Kommentit (22)
Pirullista... aamulla oli niin hyvä olo, että aattelin, että en mä jaksa nyt mihinkään pissatestiin lähteä. Nyt kyllä oon varma että ei oo ok, mutta joutuu aamuun taas odottaan. ap
Kai se kumminkin jeesaa, jos tässä välissä vedän sitä c-vitamiinia?
Oletko sä se eilisiltainen virtsaumpeilija?
Karpalomehua (ei mitään sokerilitkua) tai karpalokapseleita ja juoda paljon. Toimii myös ennaltaehkäisevästi.
Siis virtsarakontulehdus? Taidat tarkoittaa virtsatieinfektiota. Edellinen on jo vakavaa eikä varmasti parane iteksiään, jälkimmäinen ehkä mutta enpä kokeilisi.
Burana auttaa tulehdusoireisiin, C-vitamiini lähinnä ennaltaehkäisyä eikä paranna tulehdusta. Mulla loppui virtsatieinfektiokierre siihen kun aloin ottaa 1000 mg C-vitamiinia joka aamu. Ei yhtäkään antibioottikuuria kahteen vuoteen =)
Vierailija kirjoitti:
Siis virtsarakontulehdus? Taidat tarkoittaa virtsatieinfektiota. Edellinen on jo vakavaa eikä varmasti parane iteksiään, jälkimmäinen ehkä mutta enpä kokeilisi.
Mitä ihmettä? Sama asia
En ole virtsaumpityyppi. Mulla on ollut vt-infektio sekä virtsarakontulehdus, ja kyllä tää enemmän virtsarakontulehdukselta vaikuttaa kun mahassa muljuu ja semmoista. Saan yleensä ruokavaliossa paljon vitamiineja, nyt oon syönyt huonosti pari viikkoa niin näköjään kostautui! Pitää koittaa kans tota c-vitamiinia joka aamu nyt tästä lähtien. Jännä muuten kun ei oo yhtään kuumetta, vaikka on ihan viluinen ja kipee olo.
Mahassa muljuu, kipee olo??? Kiireesti nyt sinne lääkäriin, on todennäköisesti levinnyt munuaisaltaaseen, eikä siihen auta, kuin antibiootit.
Mulla lähtee yleensä ku vetää pari litraa kuumaa yrttiteetä, mut teen sen heti oireiden alettua. Kierteessä 20 vuotta ja mennyt hermo antibiootteihin ja lääkärissä ravaamiseen. Lisäksi syön päivittäin multivitamiinia ja karpalokapseleita.
Et voi tietää jos et käy testissä. Mä olen epäillyt useamman kerran että olisi, mutta ei kuitenkaan ole ollut. On kuitenkin ollut myös vti useamman kerran. Jos ei ole kuumetta tai pahaa kipua, niin eikai silloin vielä mitään hätää... Juot vaan runsaasti.
En suosittele, menee munuaisiin se tulehdus ja sitten ei ole yhtään hauskaa.
T. kokemusta on
Ootteko sitä mieltä et mun kannattais käydä päivystyksessä viemässä näyte? Vai onko se sama meenkö huomenaamulla? Eihän se heti kuitenkaan oo valmis. Eli antibiootin aloittaisin joko illalla tai aamulla. Mulla kans sama, että joskus oon ollut satavarma, että on infektio mutta ei ookaan ollu. Ollu vaan rasittuneet virtsatiet ja maha kipee. Joskus ihan samoilla oireilla on myös ollu infektio.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko sitä mieltä et mun kannattais käydä päivystyksessä viemässä näyte? Vai onko se sama meenkö huomenaamulla? Eihän se heti kuitenkaan oo valmis. Eli antibiootin aloittaisin joko illalla tai aamulla. Mulla kans sama, että joskus oon ollut satavarma, että on infektio mutta ei ookaan ollu. Ollu vaan rasittuneet virtsatiet ja maha kipee. Joskus ihan samoilla oireilla on myös ollu infektio.
Miten pahat oireet sulla on? Ja minkälaiset oireet? Kyllä mulle on sanottu, että jos on lievä niin voi periaatteessa mennä ohi juomalla runsaasti juurikin esim karpalo- tai puolukkamehua. Ne kapselitkin on kuulemma hyviä. Hiivassa ja emätintulehduksessa (ja tietty joissain sukupuolitaudeissa) voi olla samantyyppisiä oireita.
T. se joka on luullut että on vti, vaikka näyte ollut sitten puhdas
Miten luulette että ihmiset ennen parani siitä kun antibiootteja ei vielä oltu keksitty? Niin, itsestään. Paitsi ne jotka kuoli munuaistulehdukseen.
Toi mahan muljuminen, kipua säteilee nivusiin, ja on vaan kipee ja voimaton olo, vaikka kuume ei näköjään vaan nouse. virtsankirvelyä tai tiheentynyttä virtsaamisen tarvetta ei oo oikein ennenkään ollut, kun mulla on kai tuntohermoja tuhoutunut sieltä erään leikkauksen yhteydessä. Silläkään ei huvittais sinne päivystykseen vaeltaa, kun oireet ei oo pahat ja klassiset niin eihän ne tosissaan ota ja siellä saa jonottaa yöhön asti - siis kun ei oo sitä kuumetta ja virtsankirvelyä, niin selitä siinä sitten että ei mulla oikein koskaan niitä ole. ap
Ota särkylääkettä. Juo reilusti. Hae vaikka karpalomehua. Aamulla soitto terkkariin, ainakin täällä Tampereella ei aikuisen perusterveen naisen tarvitse edes mennä viemään näytettä, että saa kuurin virtsiittiin jos on aiemminkin sairastanut sitä.
Jos nousee kuume, tulee oksentelua tai selkäkipua, niin sitten menet päivystykseen
T sh jolla vuoden mittaankin pari kolme pissiittiä, eilen alkoi tän vuoden eka
Ei. Kohta sulla on munuaistulehdus. Äkkiä antibiootit.