Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnibussilla matkustaneita? HELP!

Vierailija
09.03.2016 |

Tiedossa piiiitkä matka (n. 10h) Onnibusin kyydissä.
Ovatko bussit yleensä täpösen täynnä? Onko niissä tuolien selkänojissa sellaiset "pöydät"? Ajattelin läppärin ottaa viihdykkeeksi, niin olisi kiva tietää miten sellaisen kanssa niissä pärjää.
Kannattaako mennä yläkertaan vai jäädä alas?
Googlailin vähän mutten löytänyt oikein tähdellisiä vastauksia.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Onnibussin sivuilla, niin näet pöytäpenkin sijainnin ja voit varata sen. Jokaisesta penkistä pitää maksaa erikseen. Olen matkustanut monta kertaa Onnibussilla Lahti-Oulu väliä. Pitää varautua siihen, että viereiselle istuimelle tulee vaihtuvasti pitkällä matkalla joku toinen matkustaja. En pysty käyttämään läppäriä tai lukemaan kirjaa heiluvassa kulkuneuvossa. Pari kertaa kanssamatkustajan kanssa on syntynyt mukavia keskusteluja. 

Yhden kerran wc ei ollut käytettävissä. Wc on todella ahdas, mutta useimmiten kohtuusiisti. Olen välillä turvautunut Lahdessa matkakeskuksen wc:hen, mutta se on vienyt rahat, eikä ovi auennut.  Pitkien selvittelyjen jälkeen sain korvauksen lukkofirmalta. 

Vierailija
42/45 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penkit on ahtaat, eikä ole pöytiä. Wifi on aina toiminut. Itse tykkään istua alhaalla, siellä vaihtuu ilma paremmin. Alhaalla on myös kaksi pöytää, vastakkainpaikoilla. Jos haluaa ylös, kannattaa mennä ensimmäiseen penkkiin, siinä on tilaa. Kuskit on olleet aina tosi mukavia ja niiltä voi mennä kysymään jos on liian kuuma tai kylmä tms. :)

Yläkerran ekaan penkkiin pitää ostaa lisähintainen lippu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä ovat. Kuljin 2 vuotta 10xviikossa kaukoliikenteen busseissa töiden takia. Välil ei ottaneet ollenkaan kyytiin vaikka olin ostanut sarjalipun jo kuukausia aiemmin mut kaikki paikan etukäteen ostaneet ohittaa jonossa vaikka olisivat ostaneet sen 2 min sitten. Eli ei ottaneet kyytiin ku myivät sen loppuun mun nenän eessä. Kiva sitten ku seuraava bussi lähtee jotain 1,5h päästä ja aamulla pitäisi tulla jo takaskin 🙄

Vierailija
44/45 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penkit on ahtaat, eikä ole pöytiä. Wifi on aina toiminut. Itse tykkään istua alhaalla, siellä vaihtuu ilma paremmin. Alhaalla on myös kaksi pöytää, vastakkainpaikoilla. Jos haluaa ylös, kannattaa mennä ensimmäiseen penkkiin, siinä on tilaa. Kuskit on olleet aina tosi mukavia ja niiltä voi mennä kysymään jos on liian kuuma tai kylmä tms. :)

Yläkerran ekaan penkkiin pitää ostaa lisähintainen lippu.

Ilmeisesti joku näköalalisä vai mikä lie?

Vierailija
45/45 |
06.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibussia on haluttu ja nykyään porukka palvelee itse itseään netissä, kun se on niin hienoa ja hiottaa pehvaansa tekonahkapenkeissä onnesta soikeana. Ei ole pöytää, ei jalkatukea. 

Paikanvaraus heittää tuntemattomien viereen jopa puolityhjässä autossa!

Lyhyet matkat  ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän