Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnibussilla matkustaneita? HELP!

Vierailija
09.03.2016 |

Tiedossa piiiitkä matka (n. 10h) Onnibusin kyydissä.
Ovatko bussit yleensä täpösen täynnä? Onko niissä tuolien selkänojissa sellaiset "pöydät"? Ajattelin läppärin ottaa viihdykkeeksi, niin olisi kiva tietää miten sellaisen kanssa niissä pärjää.
Kannattaako mennä yläkertaan vai jäädä alas?
Googlailin vähän mutten löytänyt oikein tähdellisiä vastauksia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha haaveilla mistään läppärin käytöstä onnibussissa, siinä on niin ahdasta että istutaan jo valmiiksi polvet korvissa. Ja onnibussi on aina ihan täpötäynnä. En kyllä matkustaisi kymmentä tuntia onnibussilla, 1-2h vielä menee. Ai niin ja ikkunapaikka on näin talvella ikävä, ikkunasta hohkaa kylmää ja joudut olemaan takki päällä koko matkan.

Vierailija
22/31 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan siis menomatkalla yövuorossa, paluumatkalla koko päivän. Itäpuolta mennään etelästä pohjoiseen. Ei varmaan sois ryysistä ainakaan ihan koko matkaa? Toivottavasti..

Kai sitä voisi koittaa päästä sellaiselle pöytäpaikalle sitten, jos kerran niitä "läppäpöytiä" ei ole. Läppäri tulee mukaan joka tapauksessa, olisi vaan niin kiva ollut käyttää matkustusaika hyödyksi tehden koulutehtäviä. Mutta apua jos vessa ei toimi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida samaa mitä muutkin ovat jo sanoneet. Erittäin ahtaat penkit, 175 senttiselle ei ole jalkatilaa yhtään, nämä siis kokemuksena kakkoskerroksen ykkösrivistä ja tavallisesta rivistä. Pöytäpaikasta ei kokemusta. Penkit ovat myös todella epämukavat - liukas tekonahka aiheuttaa sen ettei hyvää asentoa saa pysymään ja selkä kipeytyy jo tunnissa. 2 tunnin matkan sietää kiemurassa, sen pidempää en itse menisi.

Vierailija
24/31 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustan siis menomatkalla yövuorossa, paluumatkalla koko päivän. Itäpuolta mennään etelästä pohjoiseen. Ei varmaan sois ryysistä ainakaan ihan koko matkaa? Toivottavasti..

Kai sitä voisi koittaa päästä sellaiselle pöytäpaikalle sitten, jos kerran niitä "läppäpöytiä" ei ole. Läppäri tulee mukaan joka tapauksessa, olisi vaan niin kiva ollut käyttää matkustusaika hyödyksi tehden koulutehtäviä. Mutta apua jos vessa ei toimi..

No jos vessa ei toimi niin siitä pitää heti mainita kuljettajalle,kyllä se sitten pitää vessataukoja.

Vierailija
25/31 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemuksia max 4h matkalla. Matkustan tampere-kuopio väliä mutta lähden usein jo torstaina tai pe aamulla viikonlopun viettoon jolloin bussit eivät ole täynnä. Ruuhka-aikoina en matkusta OB:lla pitkää matkaa esim.joulun alla/ hiihtoloma

Viikonloppuisin pe ja su bussit ovat yleensä täynnä

Vierailija
26/31 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä hirveästi kannata juoda matkalla, sillä varmaan joka kerralla kun olen onnibussilla matkustanut, on vessa ollut tukossa :s

Vierailija
27/31 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juhannusaattona mennyt Keski-Suomeen. Jyväskylässä vaihto. Siis tupaten täynnä, viereinen mies uskoutui minulle, ensi kerta mennä yksin mökille. On avioero tulossa, rivitalon pätkä ei mee kaupaksi, ym. Mutta se jatkoyhteys, sinne bussiin tuli liputtomia ihmisiä ovesta, eräällä lapsella ei ollut paikkaa, hän itki ja huusi, ei uskaltanut wc mennä. Isälläkin ääni kohosi. Stressin oikein tunsi ilmassa. Edelleen kuljen onnibussilla, alakerrassa istun, ilma kiertää. Wc lähellä ym. Roskis. Minä mahdun istumaan, jaloille on tilaa tarpeeksi. 

Vierailija
28/31 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne pöytäpaikat on vapaana voit ottaa läppärin esille. En ole matkustanut kovin ruuhkaisilla vuoroilla ja Wc on aina toiminut ja ollut ihan ok. Vettä ei ole käsienpesuun vaan käsidesiä. Normipaikalla olisi kyllä aika vähän tilaa läppärille. Ehkä pystyisit just pitää sylissä läppäriä. En tiedä miten hyvin WIFI toimii. Yhdellä kerralla vaihdoin paidan vessassa ja sain sen just ja just vaihdettua, kun bussin vessa on niin pieni. Mutta olin menossa juhliin ja siellä bussissa on muualla kameravalvonta. Iltavuorossa oon nukkunutkin kun ei ollut viereisessä penkissä ketään.

Vierailija
29/31 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustan usein arkisin Helsinki-Turku väliä eikä kyllä ikinä ole ollut koko bussi täynnä, siis että yläkerta ja alakerta olisi molemmat joka ikinen istumapaikka käytössä. Ehkä olen onnekas, mutta wc:kin on ollut pois käytössä vain yhden matkan aikana.

Kannattaa maksaa 2€ lisämaksu alakerran pöytäpaikasta, niin siinä on vähän enemmän tilaa. Tai jos haluaa yläkertaan, niin yläkerran eturivi paikassa on myös enemmän tilaa mutta ei pöytää. Huom: yläkerran ikkunassa ei ole verhoa jota voisit itse sulkea, joten etupenkin paikkaan saattaa paistaa aurinko koko matkasi ajan. Jos ei ole rahasta niin tiukkaa, niin voi ostaa itselleen myös voereisen paikan jolloin siihen ei tule kukaan ja saat itsellesi enemmän tilaa.

Vierailija
30/31 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikerrosbussien normi istuintila on sen verran ahdas ettei siinä ainakaan paria tuntia pidempään pysty olemaan jos ei pääse liikkumaan välillä. Paras paikka on takana keskellä jossa ei ole ketään edesssä, saa välillä nostettua jalkoja kunnolla suoraksi eteen ja veren kiertämään.

Vierailija
31/31 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasta kuin paikallisliikenteen bussissa pe klo 16.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme