Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen synttärit/minun siskoni käytös

Vierailija
09.03.2016 |

Eli kutsuin siskoni lapseni synttäreille, vastaus oli että 'mulla on kyllä yhet rippijuhlatkin ja yhet kisat sillo. X:n kemut saatta jäädä väliin.' Ja tää on kyllä ihan ok vastaus, mutta sisko sanoo tän vähän v****illen. Ja mulle on ihan ok jos ei tule, ärsyttää vaan tapa jolla sen sanoo. Vai olisko parempi olla kutsumatta, kun siitäki tulee sanomista. Mut miten vastaan viestiin? Pelkkä ok. Vai ei mitään. Vai kannattaako kysyä et saatatkin sitten tulla vai et?
Ja nyt myös sanon että sisko on vela. Koirat on niin tärkeitä että mun lapset ei saa niitä 'kiusata' eli näyttää esim palloa koiralle. Ne menee pilalle siitä. Saa vaan silittää tosi nätisti, ja sekin saattaa ärsyttää. Ei siis koiria, tietenkään, vaan omistajaa. No joo, mua oikeesti kyrsii mun siskon asenne. Ja just nää synttärit on vaikeita. En mä sen lahjoista välitä, ja oonkin sanonu kun kysy että ostat vaikka tarra-arkin jos et muuta kun lapset niistäkin tykkää. Tuntuu että sisko on asennevammanen. Muilla kokemuksia tällasesta?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siskollasi ole mitään mahiksia sinua miellyttää. 

Vierailija
2/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat lyhyesti OK ja annat asian olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Ei tarvitse miellyttääkään, kun vaan tulisi kylään. Sitten ihmetellään kun ei ole yhteyttä. Mä sentään laitan sinnepäin viestiä silloin tällöin. Sieltä ei kuulu mitään kun on niin kiire kun on ne koirat.

Ap

Vierailija
4/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Ei tarvitse miellyttääkään, kun vaan tulisi kylään. Sitten ihmetellään kun ei ole yhteyttä. Mä sentään laitan sinnepäin viestiä silloin tällöin. Sieltä ei kuulu mitään kun on niin kiire kun on ne koirat.

Ap

Luepa uudestaan tuo avausviestisi, moitit siinä siskoasi niin monella tapaa ja hänen pitäisi sitten vielä tulla, kun sinä vihellät?

Vierailija
5/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaat lyhyesti OK ja annat asian olla.

Näin ajattelinkin, en halua lisätä vettä myllyyn.

Ap

Vierailija
6/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä tulehtuneet välit :(

Vierailija
7/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyllä osaa tuon ylianalysoinnin...yksikin väärä vastaus johonkin niin johan sotketaan vastaajan koiratkin ja elämänfilosofiat siihen mukaan.

Vierailija
8/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luepa uudestaan tuo avausviestisi, moitit siinä siskoasi niin monella tapaa ja hänen pitäisi sitten vielä tulla, kun sinä vihellät?

No en todellakaan ole koskaan häntä moittinut ääneen, edes silloin kun hän sanoo lapsilleni ettei 'koiria saa kiusata' tms. Olen antanut olla vaan. Enkä ole häntä mihinkään viheltämässä, kutsuin ja on ok jos ei tule. Ärsyttää vaan se tapa jolla hän kommunikoi.

Ap

Vierailija
9/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tärkeysjärjestyksessä rippijuhlat menee synttäreiden edelle. En siis ihan ymmärrä koko aloituksen pointtia? Jos tuo oli koko viesti niin mitä vittuilua siinä oli?

Vierailija
10/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en todellakaan ole koskaan häntä moittinut ääneen, edes silloin kun hän sanoo lapsilleni ettei 'koiria saa kiusata' tms. Olen antanut olla vaan. Enkä ole häntä mihinkään viheltämässä, kutsuin ja on ok jos ei tule. Ärsyttää vaan se tapa jolla hän kommunikoi.

Ap

Mikä tapa? Kertoo ettei tod. näk. pääse ja vielä syynkin että miksi ei. Olisko ollut parempi vaan lyhyt ja ytimekäs "Ei." Vai mitä ihmettä?

Vierailija
11/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusinkin saada täältä vähän ulkopuolisen perspektiiviä tilanteeseen, kiitos siitä.

Ap

Vierailija
12/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun tärkeysjärjestyksessä rippijuhlat menee synttäreiden edelle. En siis ihan ymmärrä koko aloituksen pointtia? Jos tuo oli koko viesti niin mitä vittuilua siinä oli?

Niin. Ja joillekin perhe voi olla tärkeämpi kun kaverit. Tai kaverin lapset tässä tapauksessa.

Ap

Vierailija
13/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ja joillekin perhe voi olla tärkeämpi kun kaverit. Tai kaverin lapset tässä tapauksessa.

Ap

En ole ylempi, mutta itse ajattelen tuon niin että synttärit on joka vuosi mutta rippijuhlat vaan kerran elämässä. Että siksi enemmin rippijuhlat kuin synttärit.

Vierailija
14/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ole ylempi, mutta itse ajattelen tuon niin että synttärit on joka vuosi mutta rippijuhlat vaan kerran elämässä. Että siksi enemmin rippijuhlat kuin synttärit.

Kiitos tästä näkökulmasta!

Ap

Vierailija
15/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopa on. En todellakaan ymmärrä aloittajan pointtia. Ei munkaan koiraa saa siskon lapset - eikä edes oma - kiusata, vähän järkeä nyt. Ainakin oma koira menee niin kierroksille jostain pallon näyttämisestä, että ellei sitä palloa osaa käyttää koulutukseen ja sen jälkeen laskea koiran kierrokset alas, niin se pallo pidetään piilossa. Se sun siskos elää niiden koiriensa kanssa ja varmasti tietää, mikä niille on parhaaksi.

Vierailija
16/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopa on. En todellakaan ymmärrä aloittajan pointtia. Ei munkaan koiraa saa siskon lapset - eikä edes oma - kiusata, vähän järkeä nyt. Ainakin oma koira menee niin kierroksille jostain pallon näyttämisestä, että ellei sitä palloa osaa käyttää koulutukseen ja sen jälkeen laskea koiran kierrokset alas, niin se pallo pidetään piilossa. Se sun siskos elää niiden koiriensa kanssa ja varmasti tietää, mikä niille on parhaaksi.

Joo paitsi että mun lapset eivät ole kiusanneet ja sisko kokee sen kiusaamiseksi. Esim. Jos silittää koiraa, nätisti, niin sekään ei käy.

Ap

Vierailija
17/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä aloitusta, koiria ei saa kiusata sehän on selvä, miksi se ärstyttää AP:ta jos sen sanoo ääneen? Onko AP:N lapset niitä "vilkkaita ja luovia" lapsia jotka ovat rasittavia eikä vanhemmat ikinä kiellä yhtään mitään, ehkä tässä syy miksi siskoa ei huvita tulla synttäreille. Kenties vielä mummoa ja pappaa pompuutetaan lastenlasten takia ja lapseton sisko on jäänyt täysin huomiotta.

Vierailija
18/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna siskollesi mahdollisuus rakentaa omalla tavallaan suhdetta lapsiisi. Hän ei ehkä osaa hahmottaa, että jonkun lapsettoman tädin läsnäolo lapsen kemuissa kiinnostaa ketään. Onhan se varmaan niinkin, että ette te mene tärkeisiin koiranäyttelyihin tai muihin hänen "perheensä" juttuihin.

Vierailija
19/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä aloitusta, koiria ei saa kiusata sehän on selvä, miksi se ärstyttää AP:ta jos sen sanoo ääneen? Onko AP:N lapset niitä "vilkkaita ja luovia" lapsia jotka ovat rasittavia eikä vanhemmat ikinä kiellä yhtään mitään, ehkä tässä syy miksi siskoa ei huvita tulla synttäreille. Kenties vielä mummoa ja pappaa pompuutetaan lastenlasten takia ja lapseton sisko on jäänyt täysin huomiotta.

Ei vitsi taas.. Mun lapset ei todella ole niitä vilkkaita ja luovia vaan hyvin käyttäytyviä. Rajat ovat rakkautta. Mun lapset ei todellakaan saa tehdä mitä haluaa ja koska vaan. (Enkä ymmärrä niitä vanhempia jotka eivät pidä mitään kuria lapsilleen) Ja myös tiedoksi lasteni isovanhemmat eivät ole kertaakaan hoitaneet lapsiani, kyläilemme siellä perheenä. He eivät ole halunneet ja en edes heitä viitsi koskaan kysyä etten painostaisi, saavat itse ottaa sitten hoitoon jos haluavat.

Ap

Vierailija
20/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna siskollesi mahdollisuus rakentaa omalla tavallaan suhdetta lapsiisi. Hän ei ehkä osaa hahmottaa, että jonkun lapsettoman tädin läsnäolo lapsen kemuissa kiinnostaa ketään. Onhan se varmaan niinkin, että ette te mene tärkeisiin koiranäyttelyihin tai muihin hänen "perheensä" juttuihin.

Totta. Menisimme varmaan jos sisko joskus johonkin kutsuisi. Ymmärrän kyllä että kun ei ole lapsia ei ehkä ymmärrä että se olisi tärkeää siskon lapsille.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi