Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen synttärit/minun siskoni käytös

Vierailija
09.03.2016 |

Eli kutsuin siskoni lapseni synttäreille, vastaus oli että 'mulla on kyllä yhet rippijuhlatkin ja yhet kisat sillo. X:n kemut saatta jäädä väliin.' Ja tää on kyllä ihan ok vastaus, mutta sisko sanoo tän vähän v****illen. Ja mulle on ihan ok jos ei tule, ärsyttää vaan tapa jolla sen sanoo. Vai olisko parempi olla kutsumatta, kun siitäki tulee sanomista. Mut miten vastaan viestiin? Pelkkä ok. Vai ei mitään. Vai kannattaako kysyä et saatatkin sitten tulla vai et?
Ja nyt myös sanon että sisko on vela. Koirat on niin tärkeitä että mun lapset ei saa niitä 'kiusata' eli näyttää esim palloa koiralle. Ne menee pilalle siitä. Saa vaan silittää tosi nätisti, ja sekin saattaa ärsyttää. Ei siis koiria, tietenkään, vaan omistajaa. No joo, mua oikeesti kyrsii mun siskon asenne. Ja just nää synttärit on vaikeita. En mä sen lahjoista välitä, ja oonkin sanonu kun kysy että ostat vaikka tarra-arkin jos et muuta kun lapset niistäkin tykkää. Tuntuu että sisko on asennevammanen. Muilla kokemuksia tällasesta?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysehän ei ollut nyt kiellosta vaan siitä miten sen esitti. 

Älä enää kutsu mihinkään pippaloihin. Hän on antanut ymmärtää, että ei kiinnosta. Eläköön hän

omaa elämäänsä ja sinä omaasi.

Vierailija
22/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä... Lyhyistä tekstareista syntyy tosi helposti vääriä tulkintoja. Voi olla, että sisko vaan halusi kertoa, miksei pääse.

Mutta jos sinusta ap toistuvasti tuntuu, että sisko ei pidä lapsistasi, jätä ihmeessä kutsumatta. Mitäpä siinä ketään piinaamaan kanssakäymisellä, joka on vastenmielistä. Jos sisko ei siedä omasta elämästään poikkeavaa kotia/perhettä, niin oma on valinta, eikö vaan. Välit siinä kylmenee, mutta edelleen se on sen siskon oma valinta. Sinä kun olet jo äiti, joten pakettia on jälkikäteen mahdotonta perua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen itsekin äiti ja minulla on siskoja jolla on lapsia, niin en todellakaan pääse kaikkiin juhliin. Niin kuin en pääse ystävien juhliin, välillä joutuu valitsemaan ja jos on siskon lapsen 5 v. synttärit ja toisen ystävänsä lapsensa rippijuhlat, niin valitsen rippijuhlat.

En koskaan ole myöskään loukkaantunut kun minun siskot lapsineen eivät ole päässeet meidän juhliin. Koska ne minun lapsen ovat minulle tärkeimmät, mutta muille ne ovat lapsia. Synttäreitä vietetään joka vuosi ja jos siskosi muistaa muuten, niin en loukkaantuisi.

Koiran omistajana tiedän että joskus on vaan kielettävä lasten silittämiset. Se ei välttämättä ole sinun lapsesi vika, vaan koira voi muuten vaan reagoida väärin. Eli hän ei halua tilannetta päälle, ja pelaa varman päälle. Tästä voi kysyä suoraan siskolta, mitkä ovat säännöt koirien kanssa. Koira on luontokappale, ja elää vaistojensa varassa. Siksi asiasta kannattaa siskoltasi kysyä.

Vierailija
24/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minusta siskon vastaus oli tyly. Minä ymmärrän hyvin, jos sisareni eivät pääse lasteni synttäreille ja itselläkin voisi olla joku meno joka menisi yli siskojen lasten synttärien, mutta vastaan silloin tyyliin "voi harmi, en mitenkään pääse kun on se ja se - voisinko tulla tuomaan lahjan samalla viikolla joku ilta?" (En siis ole lahjoja vailla omille lapsilleni, mutta itse haluan antaa siskojen lapsille lahjat).

Mutta siis itsekin vastaisin juuri "Ok."

Vierailija
25/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kutsuin siskoni lapseni synttäreille, vastaus oli että 'mulla on kyllä yhet rippijuhlatkin ja yhet kisat sillo. X:n kemut saatta jäädä väliin.' Ja tää on kyllä ihan ok vastaus, mutta sisko sanoo tän vähän v****illen. Ja mulle on ihan ok jos ei tule, ärsyttää vaan tapa jolla sen sanoo. Vai olisko parempi olla kutsumatta, kun siitäki tulee sanomista. Mut miten vastaan viestiin? Pelkkä ok. Vai ei mitään. Vai kannattaako kysyä et saatatkin sitten tulla vai et?

Ja nyt myös sanon että sisko on vela. Koirat on niin tärkeitä että mun lapset ei saa niitä 'kiusata' eli näyttää esim palloa koiralle. Ne menee pilalle siitä. Saa vaan silittää tosi nätisti, ja sekin saattaa ärsyttää. Ei siis koiria, tietenkään, vaan omistajaa. No joo, mua oikeesti kyrsii mun siskon asenne. Ja just nää synttärit on vaikeita. En mä sen lahjoista välitä, ja oonkin sanonu kun kysy että ostat vaikka tarra-arkin jos et muuta kun lapset niistäkin tykkää. Tuntuu että sisko on asennevammanen. Muilla kokemuksia tällasesta?

Mistä sait päähäsi että sisko "vittuili" sinulle? Minusta vastauksessa oli,että ei valitettavasti ehdi lapsen synttäreille kun on muita menoja samaan aikaan.

En myöskään tajua miten siskon lapsettomuus tai rakkaat koirat liittyvät siihen,ettei ehdi muiden menojen takia lapsesi synttäreille.

Vierailija
26/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopa on. En todellakaan ymmärrä aloittajan pointtia. Ei munkaan koiraa saa siskon lapset - eikä edes oma - kiusata, vähän järkeä nyt. Ainakin oma koira menee niin kierroksille jostain pallon näyttämisestä, että ellei sitä palloa osaa käyttää koulutukseen ja sen jälkeen laskea koiran kierrokset alas, niin se pallo pidetään piilossa. Se sun siskos elää niiden koiriensa kanssa ja varmasti tietää, mikä niille on parhaaksi.

Joo paitsi että mun lapset eivät ole kiusanneet ja sisko kokee sen kiusaamiseksi. Esim. Jos silittää koiraa, nätisti, niin sekään ei käy.

Ap

No jos sisko (tai koira) kokee sen kiusaamiseksi niin kyllä se silloin kiusaamista on ja parempi uskoa. Tiedän koiria jotka menee sekaisin pienestäkin kontaktista tai huomiosta joita vieras niille osoittaa. Parempi vaan toimia kuten koirien omistaja toivoo. Hänhän ne koiransa kuitenkin paremmin tuntee kuin te.

Vierailija
27/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna siskollesi mahdollisuus rakentaa omalla tavallaan suhdetta lapsiisi. Hän ei ehkä osaa hahmottaa, että jonkun lapsettoman tädin läsnäolo lapsen kemuissa kiinnostaa ketään. Onhan se varmaan niinkin, että ette te mene tärkeisiin koiranäyttelyihin tai muihin hänen "perheensä" juttuihin.

Totta. Menisimme varmaan jos sisko joskus johonkin kutsuisi. Ymmärrän kyllä että kun ei ole lapsia ei ehkä ymmärrä että se olisi tärkeää siskon lapsille.

Ap

Mikä olisi tärkeää? Sekö, että joku EVVK-täti tulee synttäreille näyttämään naamansa?

Vierailija
28/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen itsekin äiti ja minulla on siskoja jolla on lapsia, niin en todellakaan pääse kaikkiin juhliin. Niin kuin en pääse ystävien juhliin, välillä joutuu valitsemaan ja jos on siskon lapsen 5 v. synttärit ja toisen ystävänsä lapsensa rippijuhlat, niin valitsen rippijuhlat.

En koskaan ole myöskään loukkaantunut kun minun siskot lapsineen eivät ole päässeet meidän juhliin. Koska ne minun lapsen ovat minulle tärkeimmät, mutta muille ne ovat lapsia. Synttäreitä vietetään joka vuosi ja jos siskosi muistaa muuten, niin en loukkaantuisi.

Koiran omistajana tiedän että joskus on vaan kielettävä lasten silittämiset. Se ei välttämättä ole sinun lapsesi vika, vaan koira voi muuten vaan reagoida väärin. Eli hän ei halua tilannetta päälle, ja pelaa varman päälle. Tästä voi kysyä suoraan siskolta, mitkä ovat säännöt koirien kanssa. Koira on luontokappale, ja elää vaistojensa varassa. Siksi asiasta kannattaa siskoltasi kysyä.

Ymmärrän kyllä että asioista voi sanoa, kuten siskoni sanookin mutta se tapa millä hän sanoo on vaan niin huono.

Myös sisko usein juuri ei pääse lasteni synttäreille ja ei todella muuten muista, ei edes korttia laita lapsille. Ja lähinnä lasten puolesta harmittaa, kun alkavat tajuta että ei se täti välitä yhtään.

Ap

Vierailija
29/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minusta siskon vastaus oli tyly. Minä ymmärrän hyvin, jos sisareni eivät pääse lasteni synttäreille ja itselläkin voisi olla joku meno joka menisi yli siskojen lasten synttärien, mutta vastaan silloin tyyliin "voi harmi, en mitenkään pääse kun on se ja se - voisinko tulla tuomaan lahjan samalla viikolla joku ilta?" (En siis ole lahjoja vailla omille lapsilleni, mutta itse haluan antaa siskojen lapsille lahjat).

Mutta siis itsekin vastaisin juuri "Ok."

Kiitos tästä! Tuntuu että kukaan ei ymmärrä, mutta joku sentään.

Ap

Vierailija
30/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo!

Vierailija
31/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait päähäsi että sisko "vittuili" sinulle? Minusta vastauksessa oli,että ei valitettavasti ehdi lapsen synttäreille kun on muita menoja samaan aikaan.

En myöskään tajua miten siskon lapsettomuus tai rakkaat koirat liittyvät siihen,ettei ehdi muiden menojen takia lapsesi synttäreille.

Se tapa jolla puhuu hänen tietty tapansa, alentava. Esim. Kun sanoo kemut, eikä synttärit tai juhlat. Ja joo, painotan vielä että se tapa ja tyyli jolla hän sen sanoo, ja ilmaisee itseään. Älkää tarttuko nyt tähän liikaa.

Ap

Vierailija
32/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopa on. En todellakaan ymmärrä aloittajan pointtia. Ei munkaan koiraa saa siskon lapset - eikä edes oma - kiusata, vähän järkeä nyt. Ainakin oma koira menee niin kierroksille jostain pallon näyttämisestä, että ellei sitä palloa osaa käyttää koulutukseen ja sen jälkeen laskea koiran kierrokset alas, niin se pallo pidetään piilossa. Se sun siskos elää niiden koiriensa kanssa ja varmasti tietää, mikä niille on parhaaksi.

Joo paitsi että mun lapset eivät ole kiusanneet ja sisko kokee sen kiusaamiseksi. Esim. Jos silittää koiraa, nätisti, niin sekään ei käy.

Ap

No jos sisko (tai koira) kokee sen kiusaamiseksi niin kyllä se silloin kiusaamista on ja parempi uskoa. Tiedän koiria jotka menee sekaisin pienestäkin kontaktista tai huomiosta joita vieras niille osoittaa. Parempi vaan toimia kuten koirien omistaja toivoo. Hänhän ne koiransa kuitenkin paremmin tuntee kuin te.

Jaa no miksi hän sitten tuo koiriaan vanhemmillemme kun tietää että olen myös siellä lasten kanssa? Ai koira sekoaa kun sitä silittää? Just joo.

Ap

Vierailija
33/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla samanlainen sisko kuin sinä. Olen vähentänyt jo yhteydenpidon minimiin. Hän ylianalysoi kaiken ja kerran hänen ollessa humalassa sitten sain kuulla täyslaidallisen ihan vainoharhaisia "tietoja" siitä miten ajattelen.

Sun lapset on sulle koko elämä ja niin kuuluu olla. Muille ei. Hyväksy tämä. Älä vedä hernettä nenään tuollaisesta tai saat mököttää suurimman osan elämästäsi.

Ja kyse ei ole siitä etten tajuaisi pointtiasi. Tajuan kyllä mutta se ei poista tätä mielipidettäni.

Vierailija
34/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taitaa olla samanlainen sisko kuin sinä. Olen vähentänyt jo yhteydenpidon minimiin. Hän ylianalysoi kaiken ja kerran hänen ollessa humalassa sitten sain kuulla täyslaidallisen ihan vainoharhaisia "tietoja" siitä miten ajattelen.

Sun lapset on sulle koko elämä ja niin kuuluu olla. Muille ei. Hyväksy tämä. Älä vedä hernettä nenään tuollaisesta tai saat mököttää suurimman osan elämästäsi.

Ja kyse ei ole siitä etten tajuaisi pointtiasi. Tajuan kyllä mutta se ei poista tätä mielipidettäni.

Kiitos sulle! Ymmärrän sun puolesi myös, mutta ethän ole tyly siskollesi kuten minun siskoni?

Ap

Vierailija
35/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun tärkeysjärjestyksessä rippijuhlat menee synttäreiden edelle. En siis ihan ymmärrä koko aloituksen pointtia? Jos tuo oli koko viesti niin mitä vittuilua siinä oli?

Niin. Ja joillekin perhe voi olla tärkeämpi kun kaverit. Tai kaverin lapset tässä tapauksessa.

Ap

No noinhan se normaaleilla ihmisillä menee, että sisko ja hänen lapset ensin.

Mun sisko ei voinut tulla katsomaan mun vastasyntynyttä vauvaa, kun piti olla auttamassa ryyppykaveriaan muutossa. Me olimme kyllä mieheni kanssa auttamassa häntä muutossa.

Laitoin välit poikki.

Vierailija
36/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin harmittaisi, jos sisko ei olisi kiinnostunut lapsistani. Jos on ollut vaikka ennen lapsia hyvät välit...

Vierailija
37/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma, kun ne muut sukulaiset osasi käyttäytyä niin kuin heiltä odotettiin. Niin kuin normaalisti käyttäydytään.

Sulta vaadittiin vain samaa kuin heiltä..

Vierailija
38/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"täyslaidallisen ihan vainoharhaisia "tietoja" siitä miten ajattelen. "

Tsot tsot, on aika kova syytös tuo vainoharhaista.

Kyllä se kuule niin menee, että "siitä mihin tieto loppuu, mielikuvitus alkaa", eli oletko itse ollut riittävän avoin..

Vierailija
39/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun tärkeysjärjestyksessä rippijuhlat menee synttäreiden edelle. En siis ihan ymmärrä koko aloituksen pointtia? Jos tuo oli koko viesti niin mitä vittuilua siinä oli?

Niin. Ja joillekin perhe voi olla tärkeämpi kun kaverit. Tai kaverin lapset tässä tapauksessa.

Ap

No noinhan se normaaleilla ihmisillä menee, että sisko ja hänen lapset ensin.

Mun sisko ei voinut tulla katsomaan mun vastasyntynyttä vauvaa, kun piti olla auttamassa ryyppykaveriaan muutossa. Me olimme kyllä mieheni kanssa auttamassa häntä muutossa.

Laitoin välit poikki.

Harmittaa sun puolesta että siskoa ei kiinnostanut edes tulla katsomaan sun vauvaa.. Meitä on moneksi..!

Ap

Vierailija
40/40 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos perhe tarkoittaa sinunlaista siskoa, niin en yhtään ihmettele, että kaverin lapsen rippijuhla on tärkeämpi kuin perhe.

Siskosi on vela ja hänelle koiransa ovat tärkeitä. Onko sinun nyt jotenkin mahdotonta ymmärtää tai hyväksyä sitä, että hän ei piittaa sinun lapsistasi? Ja kun ei näemmä teillä keskinäiset välitkään ole kovin kummoiset, niin tarviiko oikeasti ihmetellä, jos siskosi ei ole innokas pitämään yhteyttä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme