Onko ns. halvan ja kalliin kosmetiikan välillä isoja eroja?
Kommentit (45)
Eikö L'Oreal ja Lancome ole saman valmistajan? Samoin Bourjois sekä Chanel?
Mä käytän hintavampia tuotteita. Dior, Lancome, Helena Rubinstein yms. Nämä kestää pidempään, varsinkin mun käytöllä kun meikkaan vain silloin tällöin. Eihän näihin muuten olis varaa. 😄 Mutta ihan selviä eroja on kyllä marketissa myytäviin tuotteisiin. Esim Dior keskittyy siihen, että meikki ei ole vain kestävä, vaan samalla hoitaa ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö Dermoshopin tuotteet samalla tehtaalla kuin Lumene? Pakkaukset ovat yhteneväiset ja olen ollut löytävinäni yhtäläisyyksiä tuotteistakin...?
Ainakin Dermoshopin tuotteet vaikuttaa paljon huonolaatuisemmilta... Suurin osa niistä, ihan jotain perus suihkuaineita ja perusvoiteita lukuun ottamatta on aika kökköä laadultaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän hintavampia tuotteita. Dior, Lancome, Helena Rubinstein yms. Nämä kestää pidempään, varsinkin mun käytöllä kun meikkaan vain silloin tällöin. Eihän näihin muuten olis varaa. 😄 Mutta ihan selviä eroja on kyllä marketissa myytäviin tuotteisiin. Esim Dior keskittyy siihen, että meikki ei ole vain kestävä, vaan samalla hoitaa ihoa.
... niinhän ne väittävät. Kuitenkin jos katsot sitä ainesosalistaa, ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää hoitavaa kuin marketin meikeissäkään. Loppujen lopuksi muutenkin ihoa voi aika vähän voiteilla, saati meikeillä, hoitaa, muuta kuin huolehtia auringonsuojasta ja kosteustasapainosta. Ja samat silikonit ja muut tukkivat aineet löytyy niistä Dioreistakin kuin kaupan L'Orealista...
Vierailija kirjoitti:
L'Oreal ja Lancome ainakin. Ja Nestle omistaa noista vielä muistaakseni 30 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
L'Oreal ja Lancome ainakin. Ja Nestle omistaa noista vielä muistaakseni 30 %.
Tuosta L'Orealista ja Lancomesta vielä se, että aika usein kun ensin on tuotu tietty tuotetyyppi, esim. vaahtomeikkivoide viimeksi, luksussarja Lancomeen (Lancome Miracle Cushion meikkivoide), niin ei kauaa kulu kuin se on käytännössä ihan samanlaisena paljon halvemmalla L'Oreal Paris sarjassa (L'Oreal Magique Cushion meikkivoide). Ainoat erot on että L'Oreal Parisin pakkaus ei ole niin ylellinen ja joskus ei ole yhtä hienostunutta tuoksua lisätty tuotteeseen. Tyhmä saa olla jos Lancomesta viitsii maksaa.
On todella suuri ero.
Muutama vuosi sitten opiskelijana käytin vielä halpissarjoja ns markettikamaa.
Sitten menin työelämään ja palkkaa alkoi tulla useampi tonni kuukaudessa joten markettikamat saivat väistyä ja aloin ostaa kosmetiikkaa Stockmannilta mm Dioria, Chanelia, YSL jne..
Iho voi nykyään paremmin, meikki näyttää 100% siistimmältä. Ero halpiksen ja kalliin välillä on huima. Ja kalliimpaa kosmetiikkaa tarvitsee laittaa paljon vähemmän kuin halvempaa.
Mielummin maksan enemmän jotta näytän paremmalta. Meikkivoiteet, puuterit yms ovat markettitavarana ihan järkyttäviä. Nykyään huomaan meikkipohjan helposti onko halpaa vai kallista.
Varmasti on huonoja tuotteita kaikissa sarjoissa, niissä kalleimmissa kuin halvemmissakin, erona ehkä se että halvemmista markettisarjoissa on enemmän niitä huteja. Mutta netti on täynnä nykyään arvosteluja, ei kannata itse ostaa kaikkea kokeiluun!
Tässä muutama helmi halvoista markettisarjoista:
- Max Factor False Lash Effect-mascarat!
Näiden hinta onkin noussut suosion myötä marketeissa, mutta tarjouksella saa halvalla ja perushinta n.17e kieppeillä. Hyvä laatu ja kesto ja kerrostettavuus, saa tuuheat ripset.
- Rimmel Stay Matte-puuteri
Todella loistava mattapinnan antava puuteri, kestävä ja riittoisa ja hyvät sävyt. Parasta hinta n. 7e ja tarjouksella saa usein n.5e hintaan.
- Lumene CC-voide
- Paras mattapintaiseen, peittoa vaativaan käyttöön. Hinta 14e kieppeillä ja todella usein tarjouksessaa.
Lisävinkki: tokmannilla oli ainakin eilen kaikki Lumenen meikit -40%, täydensin itse varastoja aika hyvin. :)
Eniten olen huomannut eroja korostustuotteissa, pohjustajissa, meikkivoiteessa ja meikkisiveltimissä. Erityisesti korostuspuuterit on aivan järkyttäviä markettituotteissa, hirveitä glitteripommeja :D esimerkiksi en edes viitsi ostaa Maybellinen tuotteita, siis aivan kamalia! Ei tarpeeksi vaaleitan sävyjä ja ne uudet luoniväripaletit.. en edes viitsi aloittaa, enemmin tuhlaa rahasi lorealin niihin uusiin paletteihin, ne ovat todella hyvä laatusia ja pigmenttisiä.
Mutta marketti ripsareita käytän, niitä löytyy melkein joka merkiltä :)
Joitain hyviä löytyy niin marketeista kuin merkkikamoista. Olen huomannut, että niissä kaikissa on samat myrkyt, kun INCI-listaa lukee. Voimakkaat tuoksut, säilöntä- ja väriaineet voiteissa.
Niistä ei kiinnosta maksaa.
Luomiväreissa tykkään panostaa laatuun, mutta muuten kyllä halvemmissakin on hyviä tuotteita! Varsinkin meikkivoiteissa monet halvemmat ovat olleet parempia kuin kalliimmat, joita olen kokeillut.
Itse olen sitä mieltä, että markettituotteet voivat olla yhtä hyviä kuin kalliimmatkin. Ostaisin meikkivoiteen, peitevoiteen ja puuterin, sekä pohjustustuotteen kalliilta merkeiltä, koska niiden ainesosissa on usein hoitavia aineita, ja vähemmän aknea aiheuttavia aineita. Sen sijaan ripsivärit, luomivärit, eyelinerit ja muut härpäkkeet voi suosiolla ostaa marketista, osa markettitavarasta on jopa parempia kuin ne kalliit merkkituotteet. Ihan kaikkein halvimmista, esim wet'n'wildin tuotteista kannattaa ehkä pysyä kaukana, niissä ei yleensä ole kovin laadukkaita ainesosia ja tuotteen koostumukset yms. eivät ole ihan loppuun asti mietittyjä. Niissä on usein myös vähemmän pigmenttiä.
On eroa, mutta voimme leikkiä ettei ole, jotta kenellekään ei tule paha mieli.Nimim. 30 vuotta itseään meikannut
36 vuoden ikään olen käyttänyt halpis meikkejä. Lumene, Maybelline, Rimmel, loreal ym.
Ensimmäistä kertaa kävin meikattavana Bobbi Brown:n pisteellä viime vuonna ja mukaan lähti meikkejä.
Aikuisiän akne parani, vaikka totta puhuen jokusen yön olen nukkunut jopa meikit naamassa.
En olisi uskonut että ero on niin suuri, ja kun meikkivoiteen värin on valinnut ammattilainen niin se o just eikä melkein se oikea väri. Ei kiillä eikä hilseile iho ja meikkipohja pysyy freesinä aamusta iltaan ilman korjailuja.
Itse en todennäköisesti raaski uudestaan ostaa kulmakynistä lähtien tuotteita, mutta meikkivoiteeseen ja puuteriin on kyllä satsattava jatkossakin.
Meikkivooteissa ei yllättäen mielestäni ole eroja , n. 20e Lumenen tai n. 60 e esim. diorin välillä. Ripsarimerkkini on aina YSL :n vesiliukoinen perusversio, se on parempi kaikkia muita. Väritön irti puuteri: Lumene ihan yhtä hyvä kuin esim. Shiseido. Lumenen kulmakynät parhaita kokeilemiani.
Yksi ratkaiseva ero on tuotteiden pakkauksissa. Kalliimmilla merkeillä esim. huulipunat ovat metallihylsyissä, jotka napsahtavat kiinni. Eivät hajoa, vaikka putoaisivat laattalattialle eivätkä aukeile itsestään taskussa tai laukussa. Kalliimmat merkit panostavat myös meikkipuuteri- ja luomivärirasioihin eli niissä on peili ja toimiva sulkemismekanismi, vaikka itse rasiat olisivatkin muovia. Rasioihin saa myös täytteitä niin ei aina tarvitse ostaa uutta rasiaa.
Pakkausten sisällöstä olen samaa mieltä monen edellä kommentoineen kanssa: kalliilla hinnalla ei aina saa hyvää tai itselleen sopivaa laatua. Sitä paitsi kalliit meikit ja voiteet vanhenevat siinä missä halvemmatkin ja näitä löytyy varsinkin valmiista lahjaseteistä (esim. ripsari + rajauskynä + silmämeikinpoistoaine).
Vierailija kirjoitti:
Meikkivooteissa ei yllättäen mielestäni ole eroja , n. 20e Lumenen tai n. 60 e esim. diorin välillä. Ripsarimerkkini on aina YSL :n vesiliukoinen perusversio, se on parempi kaikkia muita. Väritön irti puuteri: Lumene ihan yhtä hyvä kuin esim. Shiseido. Lumenen kulmakynät parhaita kokeilemiani.
Lumenen meikkivoiteet ovat sarjan parasta antia ja ihan vertailukelpoisia kalliimpiin merkkeihin. Luomivärit ja huulipunat taas haihtuvaa, pigmenttiköyhää kuraa.
Lumenen irtopuuteri taas on karkeajakoisempi kuin Shiseidon. Molemmat ovat tosi vaaleita ja varmaan just hyviä pohjoismaisen kalpealle iholle. Onko puutereissa kummallakaan muita kuin ne yhdet sävyt? En ole ainakaan nähnyt.
Itse olen kokeillut monia meikkivoiteita, ja Lancomen tuotteista päädyin takaisin Lumeneen. Ei vaan ainakaan minulla toimineet paljon kehutut Teint miracle ja Teint Idole.
Sensain 38 mascarasta vaihdoin Maybellinen ripsiväriin, joka mielestäni parempi. Tuuhentaa paljon paremmin ja pysyy sateessa, lähtee silti pois lämpimällä vedellä kuten Sensainkin. .