Mille elintarvikkeille olette löytäneet terveellisemmän korvaajan?
Me vaihdoimme mieheni kanssa normi suolan Herbamare yrttisuolaan. Mies käyttää runsaasti suolaa joten tämä nyt toiv parempi vaihtoehto. Rypsiöljyn olemme vaihtaneet avocado öljyyn ja extra virgin oliiviöljyyn. Margariini on vaihdettu voihin.
Kommentit (18)
Lihan vaihdoin mm. palkokasveihin, vaikka en ole koskaan punaista lihaa syönytkään. Maitotuotteita vaihdan pikkuhiljaa korvaaviin tuotteisiin. Alumiinidödö vaihtui parempaan, Lushin alumiinittomaan.
Sipsit on vaihdettu niihin low-fat sipseihin ja dippiä varten käytetään tavallisen kermaviilin sijaan kevyt kermaviiliä.
Mikä tahansa käy jos ainesosaluettelossa on vain 1 ainesosa ja puuttuu puhdistettu (kuten siinä perussuolassa).
Vierailija kirjoitti:
Sipsit on vaihdettu niihin low-fat sipseihin ja dippiä varten käytetään tavallisen kermaviilin sijaan kevyt kermaviiliä.
Käsitit väärin. Ap tarkoitti oletko korvannut huonon terveellisempään, ei päinvastoin.
Korvaan nykyisin noin kolmanneksen jauhelihasta härkäpapurouheella tai keitetyillä linsseillä.
Lähes mihin tahansa laatikkoruokaan voi laittaa munamaidon asemesta vesimaitoa, maku ei kärsi.
Perunan olen osittain korvannut uuneljuureksilla.
Olen korvannut margariinin/voin plus muut leivänpäällishilpakkeet omatekemällä hummuksella.
Joskus laitan salaattiin tai muuten vain tarjolle leipäjuustoa, vaikka oikeastaan pitäisi olla halloumia. Tulee syödyksi vähemmän suolaa ja suosituksi suomalaista.
Just korvasin tavalliset lasagnelevyt sellaisilla, jotka on tehty vihreistä linsseistä. Ovat tosin aika kalliita ja piti tilata netistä.
Vierailija kirjoitti:
Korvaan nykyisin noin kolmanneksen jauhelihasta härkäpapurouheella tai keitetyillä linsseillä.
Lähes mihin tahansa laatikkoruokaan voi laittaa munamaidon asemesta vesimaitoa, maku ei kärsi.
Perunan olen osittain korvannut uuneljuureksilla.
Voi hemmetti, siis laatikkoruokiin vesi-munaseosta tietenkin eikä vesimaitoa!
Muut öljyt minäkin olen korvannut joko avokado- tai oliiviöljyllä.
Liha on mielestäni suurin paha sekä eettisesti eläimen itsensä kannalta sekä ympäristön kannalta. Kun viljellään rehua eläimen ruuaksi, viljelyala käytetään tehottomasti ja eläimetkin tuottaa metaania. Ja punainen liha ei ole ihmisen terveydelle hyväksi.
Korvaan lihan pavuilla, linsseillä ja hernerouheella. Ostan myös eettisesti kalastettua kalaa.
Maidon korvaan kauramaidolla ja reseptistä riippuen myös manteli- tai soijamaidolla.
Margariinin leivän päällä olen korvannut avokadolla jo kahden vuoden ajan. Monet normaaliruoat olen korvannut salaatilla.
Olen vaihtanut pastan soijapastaan.
Joskus korvaan lihan mausteliemessä keitetyillä ja sen jälkeen marinoiduilla ja paistetulla soijasuikaleilla.
Ruokakerma kookosmaitoon.
Vaalean leivän tummaan, suuren määrän leipää pienempään määrään.
Jogurtin rahkaan.
Pizzanhimossa teen leipäversion, eli samat täytteet kuin pizzalla mutta 2 leipäviipaleen päälle ja uuniin. Sinänsä ei terveellisempää, mutta tulee syötyä pienempi annos kuin jos hommaisi/tekisi pizzanja vie sen himotuksen.
Pekonin vaihdoin kylkiviipaleihin.