Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri oli kirjannut omakantaan, että olen ylipainoinen!

Vierailija
09.03.2016 |

Kävin tänään lääkärissä poskiontelotulehduksen takia, hakemassa antibioottireseptin. Päätin kotona vilkaista omia tietojani ja lääkäri oli kirjannut perustietoihin: "Siististi pukeutunut lievästi ylipainoinen nuori nainen" ja jatkanut siitä sitten oireiden kuvailua.

Ensinnäkin ulkonäön ei pitäisi liittyä mitenkään asiaan, jonka takia vastaanotolle tulin, ja toisekseen en ole ylipainoinen!? Mittani ovat 178 cm/60 kg, enkä ollut edes pukeutunut mitenkään löysiin vaatteisiin tms. Tulipa kiva fiilis. Tiesin kyllä, että en näytä ihan senpainoiselta kuin olen, mutta että ylipainoinen!

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kerran ollut "ei-asiallisesti" käyttäytyvä. :D Ja kyllä se asiallisuus vs. ei-asiallisuus kertoo jostain. Voi olla muutakin kuin psykoottista tmv käytöstä.

Sairastuin ruusuun joka iski vasempaan jalkaan oikein voimalla ja yhtäkkiä (kuten yleensä tekevät). En pystynyt liikkumaan pätkääkään. Kipu oli niin paha että kun ambulanssimiehet tulivat kotiin (soitin elämäni ensimmäistä kertaa 112:een kun en vaan päässyt ylös) ja nostivat peittoa katsoakseen jalkaani niin huusin kuin hyeena. Pelkästään se että peittoa siirrettiin sattui aivan tolkuttomasti. Taisi päästä aika moni kirosanakin. Sama toki sitten sairaalassa jonne minut kippasivat. En käyttäytynyt kivun vuoksi millään tavalla asiallisesti koska sattui liian paljon. 

Uskoisin että tästä luokittelusta oli myöhemmin minua hoitaville lääkäreille hyötyä koska lukija heti ymmärsi että kipu oli tosiaan ollut niin paha ettei potilaana nyt ole henkilö joka sairaalaan tullessaan olisi ollut "asiallisesti käyttäytyvä keski-ikäinen nainen". Toisaalta näkivät vanhoista merkinnöistä että siellä aina luki minun kohdallakin "asiallisesti käyttäytyvä..." niin tällainen huutaminen ja muutaman valitun ärräpään päästäminen ei ollut se normaali minä. :D Näitäkin nimittäin tuli vastaan aika monta sinä aikana kun olin 10 päivää sairaalassa (tai mistäs minä tiedän minkälaisia nämä tietyt potilaat normaalisti olivat mutta jos päivä toisensa jälkeen kuuluu v*ittua. p*erkelettä ja s*aatanaa missä tahansa hoitotilanteessa niin se lienee normaalikäytöstä ko. henkilölle).

Asiasta täysin viidenteen. Tuolla sairaalareissulla myös tajusin että aaveella täysin provoina pitämäni avaukset eivät kaikki välttämättä ole ollutkaan provoja vaan tosiaan kaikenlaisia ihmisiä on olemassa. Sellaisiakin jotka ovat varmoja että sairaalassa koitetaan k*usettaa minkä pystytään ja mm. lääkäri tulee kierrolle vasta puolenpäivän aikaan (tehtyään sen aamun leikkaukset) koska "varmana haluatte vaan että mä joudun maksamaan yhden ylimääräisen sairaalapäivän v*itun kusi*päät mä ta*pan teidät s*aatana jos tänne joskus vielä joudun.

Tuo on totta, että kaikenlaista sekopäätä tuolla sairaalassakin asiakkaina käy. Jouduin itse olemaan vuodepotilaana hetkisen aikaa ja samassa huoneessani oli omituinen tyyppi, jota mm. häiritsi kaikki (olemattomatkin) valot. Hän vaatimalla vaati, että TV:n oli oltava yötä päivää auki, koska ei saa muuten nukuttua (?!). Oli muutoinkin jutuiltaan aggressiivinen ja kiroileva, pompotti hoitajia kuin pahinkin teini. Hirveä ihminen, kerta kaikkiaan. Onneksi pääsin lähtemään kotiin.

Vierailija
62/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luki "hieman hysteerinen" kun kävin kurkkuani näyttämässä. Olen kovin puhelias ja nauravainen nainen, hysteeriseksi en itsenäni nää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
64/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet ilmeisesti laihaläski

No siltikään tuo ei ole ns kliinistä ylipainoa.

Vierailija
65/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sen tekstin voi kirjottaa lähes jokaiselle suomalaiselle.

turha loukkaantua

Vierailija
66/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lukee aina asiallinen ja koostunut, kun käyn psykiatrilla. Sen lisäksi aina joku maininta siitä että heilutan jalkaa, liikehdin paljon tms. Minulla on siis ADHD. 

Vierailija
67/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa orientti? Tai "hieman psykomotorisesti hermostuneen oloinen"? Mulla luki nää kannassa :(

Vierailija
68/77 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi taas keksitty juttu?

Lääkärini ei kirjoittanut sanaakaan ylipainostani, vaikka siitä oli nimenomaan erikseen puhetta hänen kanssa. Syynä oli korkea kolesteroli ja olisi ollut kyllä syytäkin kirjoittaa.

Vierailija
69/77 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa orientti? Tai "hieman psykomotorisesti hermostuneen oloinen"? Mulla luki nää kannassa :(

Olet ollut aikaan ja paikkaan orientoitunut, eli tiennyt missä olet, miksi olet ja koska olet. Lisäksi olet vaikuttanut levottomalta tai touhunnut. Olet ehkä esimerkiksi naputtanut jalkaa, liikehtinyt levottomasti, puhunut nopeasti, ollut hyvin nopeatempoisen oloinen.

Vierailija
70/77 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Omakantaan päivity kirjaukset nähtäville saman päivän aikana. Eli tämä oli provo.

Vierailija
71/77 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko tämä jotain vttuilua, mutta itselle kerran kirjoitettiin "pitkähkö mies".

Olen alle 170cm.

Vierailija
72/77 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni omakannassa voisi olla perustiedot -osio johon merkittäisiin pituus ja aina sen hetkinen paino sekä bmi. Parin sekunnin juttu käydä puntarilla ja vaikka viiden vuoden välein pituusmittaus josta näkee, onko alkanut painua kasaan.

Kyllä paino on ja sen vaihtelu on melkoisesti terveyteen vaikuttava seikka, oli kyse sitten ali- tai ylipainosta. Joissain tapauksissa myös sairauden indikaattori. Ja kun olisi punnittu, ei tulisi näitä tulkinnanvaraisuuksia.

Vierailija
73/77 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käynyt omakannassa lukemassa mitään tietoja, enkä käy. Tiedän että suivaantuisin heti nollasta sataan. 

Vierailija
74/77 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä käynyt omakannassa lukemassa mitään tietoja, enkä käy. Tiedän että suivaantuisin heti nollasta sataan. 

Hyvä päätös :D

Vierailija
75/77 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
76/77 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/77 |
06.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni omakannassa voisi olla perustiedot -osio johon merkittäisiin pituus ja aina sen hetkinen paino sekä bmi. Parin sekunnin juttu käydä puntarilla ja vaikka viiden vuoden välein pituusmittaus josta näkee, onko alkanut painua kasaan.

Kyllä paino on ja sen vaihtelu on melkoisesti terveyteen vaikuttava seikka, oli kyse sitten ali- tai ylipainosta. Joissain tapauksissa myös sairauden indikaattori. Ja kun olisi punnittu, ei tulisi näitä tulkinnanvaraisuuksia.

Ei se ole mikään neuvola aikuisille, vaan aikuisilla on ihan oma vastuu omasta terveydestä, ja kyllä pitää huomata jos rusahtaa kasaan ja  lihoo. Turhaa ajanhukkaa tuommoset lekurin kans .