Lääkäri oli kirjannut omakantaan, että olen ylipainoinen!
Kävin tänään lääkärissä poskiontelotulehduksen takia, hakemassa antibioottireseptin. Päätin kotona vilkaista omia tietojani ja lääkäri oli kirjannut perustietoihin: "Siististi pukeutunut lievästi ylipainoinen nuori nainen" ja jatkanut siitä sitten oireiden kuvailua.
Ensinnäkin ulkonäön ei pitäisi liittyä mitenkään asiaan, jonka takia vastaanotolle tulin, ja toisekseen en ole ylipainoinen!? Mittani ovat 178 cm/60 kg, enkä ollut edes pukeutunut mitenkään löysiin vaatteisiin tms. Tulipa kiva fiilis. Tiesin kyllä, että en näytä ihan senpainoiselta kuin olen, mutta että ylipainoinen!
Kommentit (77)
Mulla luki "hieman hysteerinen" kun kävin kurkkuani näyttämässä. Olen kovin puhelias ja nauravainen nainen, hysteeriseksi en itsenäni nää.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet ilmeisesti laihaläski
No siltikään tuo ei ole ns kliinistä ylipainoa.
no sen tekstin voi kirjottaa lähes jokaiselle suomalaiselle.
turha loukkaantua
Minulla lukee aina asiallinen ja koostunut, kun käyn psykiatrilla. Sen lisäksi aina joku maininta siitä että heilutan jalkaa, liikehdin paljon tms. Minulla on siis ADHD.
Mitä tarkoittaa orientti? Tai "hieman psykomotorisesti hermostuneen oloinen"? Mulla luki nää kannassa :(
Ettei vaan olisi taas keksitty juttu?
Lääkärini ei kirjoittanut sanaakaan ylipainostani, vaikka siitä oli nimenomaan erikseen puhetta hänen kanssa. Syynä oli korkea kolesteroli ja olisi ollut kyllä syytäkin kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa orientti? Tai "hieman psykomotorisesti hermostuneen oloinen"? Mulla luki nää kannassa :(
Olet ollut aikaan ja paikkaan orientoitunut, eli tiennyt missä olet, miksi olet ja koska olet. Lisäksi olet vaikuttanut levottomalta tai touhunnut. Olet ehkä esimerkiksi naputtanut jalkaa, liikehtinyt levottomasti, puhunut nopeasti, ollut hyvin nopeatempoisen oloinen.
Ei Omakantaan päivity kirjaukset nähtäville saman päivän aikana. Eli tämä oli provo.
En tiedä oliko tämä jotain vttuilua, mutta itselle kerran kirjoitettiin "pitkähkö mies".
Olen alle 170cm.
Minun mielestäni omakannassa voisi olla perustiedot -osio johon merkittäisiin pituus ja aina sen hetkinen paino sekä bmi. Parin sekunnin juttu käydä puntarilla ja vaikka viiden vuoden välein pituusmittaus josta näkee, onko alkanut painua kasaan.
Kyllä paino on ja sen vaihtelu on melkoisesti terveyteen vaikuttava seikka, oli kyse sitten ali- tai ylipainosta. Joissain tapauksissa myös sairauden indikaattori. Ja kun olisi punnittu, ei tulisi näitä tulkinnanvaraisuuksia.
En ole ikinä käynyt omakannassa lukemassa mitään tietoja, enkä käy. Tiedän että suivaantuisin heti nollasta sataan.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynyt omakannassa lukemassa mitään tietoja, enkä käy. Tiedän että suivaantuisin heti nollasta sataan.
Hyvä päätös :D
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni omakannassa voisi olla perustiedot -osio johon merkittäisiin pituus ja aina sen hetkinen paino sekä bmi. Parin sekunnin juttu käydä puntarilla ja vaikka viiden vuoden välein pituusmittaus josta näkee, onko alkanut painua kasaan.
Kyllä paino on ja sen vaihtelu on melkoisesti terveyteen vaikuttava seikka, oli kyse sitten ali- tai ylipainosta. Joissain tapauksissa myös sairauden indikaattori. Ja kun olisi punnittu, ei tulisi näitä tulkinnanvaraisuuksia.
Ei se ole mikään neuvola aikuisille, vaan aikuisilla on ihan oma vastuu omasta terveydestä, ja kyllä pitää huomata jos rusahtaa kasaan ja lihoo. Turhaa ajanhukkaa tuommoset lekurin kans .
Tuo on totta, että kaikenlaista sekopäätä tuolla sairaalassakin asiakkaina käy. Jouduin itse olemaan vuodepotilaana hetkisen aikaa ja samassa huoneessani oli omituinen tyyppi, jota mm. häiritsi kaikki (olemattomatkin) valot. Hän vaatimalla vaati, että TV:n oli oltava yötä päivää auki, koska ei saa muuten nukuttua (?!). Oli muutoinkin jutuiltaan aggressiivinen ja kiroileva, pompotti hoitajia kuin pahinkin teini. Hirveä ihminen, kerta kaikkiaan. Onneksi pääsin lähtemään kotiin.