Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri oli kirjannut omakantaan, että olen ylipainoinen!

Vierailija
09.03.2016 |

Kävin tänään lääkärissä poskiontelotulehduksen takia, hakemassa antibioottireseptin. Päätin kotona vilkaista omia tietojani ja lääkäri oli kirjannut perustietoihin: "Siististi pukeutunut lievästi ylipainoinen nuori nainen" ja jatkanut siitä sitten oireiden kuvailua.

Ensinnäkin ulkonäön ei pitäisi liittyä mitenkään asiaan, jonka takia vastaanotolle tulin, ja toisekseen en ole ylipainoinen!? Mittani ovat 178 cm/60 kg, enkä ollut edes pukeutunut mitenkään löysiin vaatteisiin tms. Tulipa kiva fiilis. Tiesin kyllä, että en näytä ihan senpainoiselta kuin olen, mutta että ylipainoinen!

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet hoikka! Onpa outoa. Seuraavan kerran kun käyt lääkärissä kysy jos voisitte punnita sinut. Ehkä joku lääkärin moka.

Vierailija
2/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ylipainoinen! Lol😅Lääkärillä tais olla näössä vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun mitat on oikeasti nuo niin aika outo kommentti ylipainosta. Mutta minullakin usein on potilaskertomuksessa lukenut lukenut esim. "asiallinen, siisti pukeutunut nuorehko nainen". Enpä ole ikinä kysynyt miksi nuo kirjoitetaan mutta eiköhän se jotakin yksilöintiä ole että oikea henkilö käynyt vastaanotolla tms.

Vierailija
4/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologian opiskelijana voisin olettaa noiden "siisti, asiallisesti pukeutunut" kommenttien olevan olennaisia siksi, että esimerkiksi useisiin mielisairauksiin liittyy "outo" pukeutuminen ja epäsiisteys. Jos jollakin kerralla potilas onkin poikkeuksellisesti pukeutunut rähjäisesti ja haisee ummehtuneelta, voidaan ehkä alkaa epäillä mahdollisia mielenterveyden häiriöitä? En kuitenkaan ole lääkäri enkä vielä psykologikaan, joten tämä on vain arvailua.

Vierailija
5/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka käski olla läski?

Vierailija
6/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ilmeisesti laihaläski

Vierailija
7/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt samoin. Kävin siis papa-kokeessa ja luin tuon "obeesihko" -diagnoosin kotiin tulleesta tuloslapusta. Kyllä vähän kirpaisi ja ärsytti, koska en todellakaan ole ylipainoinen. En BMI:n perusteella enkä kyllä peilinkään. Lisäksi gynen hoitaessa hommiaan juteltiin mm. mun useammasta liikuntaharrastuksesta. Mutta ehkäpä lääkäreillä on jokin ihan oma luokittelusysteeminsä, who knows...

Vierailija
8/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä mennyt yli- ja alipaino sekaisin. Tai jos lääkäri on sanellut tekstin, voi sanelun puhtaaksikirjoittajalla tulla typo tai kuulla väärin. Todellisuudessa olet hieman alipainoinen. Et hirveästi toki, mutta jos satut kesän aikana lihomaan 5 kg, ei tarvi huolestua.

Vierailija
9/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää aattelin ton otsikon perusteella että se lääkäri oli todennut olevansa ylipainoinen...

Vierailija
10/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Mulle lääkäri oli kirjannut "sopusuhtainen" :D ja mitat 160 cm/65 kg eli ylipainoakin löytyy. En urheile eli ihan löllöä vaan..

t. päärynä

Vierailija
11/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valitus Valviraan!

Vierailija
12/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala. Aina jos mulla on jotain flunssaan liittyviä oireita (tms.) ja käyn hoitajalla tai lääkärissä, niin menen sinne aina jossain kotiretkuissa, koska kipeänä ei hirveästi kiinnosta näyttää "siistiltä". Millaiseksikohan mut on profiloitu, enpä ole ikinä käynyt katsomassa..

Vierailija
13/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono trolli.

Vierailija
14/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun mitat on oikeasti nuo niin aika outo kommentti ylipainosta. Mutta minullakin usein on potilaskertomuksessa lukenut lukenut esim. "asiallinen, siisti pukeutunut nuorehko nainen". Enpä ole ikinä kysynyt miksi nuo kirjoitetaan mutta eiköhän se jotakin yksilöintiä ole että oikea henkilö käynyt vastaanotolla tms.

Asiallinen on "kirjausslangissa" hajanaisen vastakohta eli aikaan ja paikkaan orientoitunut loogisesti puhuva ihminen, ei havaittavissa psykoottista oireilua.

Vierailija
15/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös merkintä ylipainosta. Olen 165 cm pitkä ja painan 53 kiloa, joten vaikea minusta on ylipainoista saada. Voi tietysti olla että kun kipeänä lääkäriin menin, oli löysät vaatteet, joissa isohkotissinen nainen sitten näytti tukevalta...

Vierailija
16/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukee yhdessä epikriisissä "laiha", kun olin 169 cm/63 kg. :)

Vierailija
17/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono trolli.

Tää on se samahko joka oli hiljattain :-D

Vierailija
18/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto. Onneksi asutaan täällä takahikiällä ja naapurissa asuu lääkäri, joten ehkä miettii sanojaan.

Vierailija
19/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ap sun vyötärönympärys on? Sitä kannattaa tuijotella enemmän kuin painoindeksiä.

Vierailija
20/77 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan ko lääkärin mielestä kauhea läski 😄 t. 173/65