Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua auttaa painonhallinnassa sokerittomat limut.

Vierailija
09.03.2016 |

Eli kun tekee mieli välipalaa, lasillinen juomaa riittää. Terveyshaitta on marginaalinen, verrattuna laihtumisesta koituvaan hyötyyn. Hampaanikin ovat reikiintymätöntä mallia ;-)

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin laihduttu! Vihaan sinua!

Vierailija
2/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Jos tulee makean himo, juon Pepsi Maxia ja se menee sillä ohi. Olen juonut tuota noin litran päivässä varmaan 15 vuotta, ja mitään haittoja siitä ei ole ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, Ja se on Liidissä lähes ilmaista

Vierailija
4/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Miehen kanssa ollaan melko sokeriaddikteja. Makeat hedelmärahkasmoothiet toimivat vaikka ei yhtään sokeria, light-limu, smoothiekakku. Oma keksintöni on banaani"jätski", eli jäistä banaania, kuohukermaa ja kanelia blenderiin/monitoimikoneeseen, naaaaaam. Ihan kun jätskiä!!

Vierailija
5/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Miehen kanssa ollaan melko sokeriaddikteja. Makeat hedelmärahkasmoothiet toimivat vaikka ei yhtään sokeria, light-limu, smoothiekakku. Oma keksintöni on banaani"jätski", eli jäistä banaania, kuohukermaa ja kanelia blenderiin/monitoimikoneeseen, naaaaaam. Ihan kun jätskiä!!

Hedelmät ovat kyllä lähes pelkkää sokeria ;-(

Vierailija
6/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jossain tutkimuksessa on todettu että light-juomat aiheuttavat makeanhimoajoillain, se tarkoittaa Suomessa sitä että kaikilla aiheuttaa. Ja laihduttaja on todistetusti tyhmä eikä pysty tarkkailemaan elimistönsä reaktioita eri aineisiin tai tekemään itsenäisiä päätöksiä. Parasta nyt vaan jättää ne limut pois kun lehdessäkin sanottiin niin...

Vierailija
7/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reikiintyminen ole ainoa asia mikä hampaita uhkaa. Eroosio on ihan todellinen ongelma limuja litkivillä, eikä sitä pystytä korjaamaan. Jos jatkat samaan malliin, niin pikkuhiljaa varsinkin etuhampaat menettävät kiillettä ja alkavat murentua kärjistä.

Vierailija
8/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse asiassa viimeksi laihduttaessa pidin Coca cola zeroa apuna. Toimi. Jos mun hampaat ei olisi näin kuluneet(ei ole limun takia), niin laihduttaisin ananaslimu lightin avulla. Se on niin hyvää, ja auttais makeanhimoon.

Vierailija
9/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että auttaa painonhallinnassa, mutta onko sittenkään järkeä, koska sittenhän teillä on tuo sama makeanhimo ainiaan, kun light-juomat pitävät sitä yllä. Eikö kannattaisi ennemminkin tuosta riippuvuudesta pyrkiä eroon, jättää vaikka vähän kerrassaan makeaa vähemmälle? Tai sitten kertaheitolla, himo menee parissa viikossa ohi. Sitten jo kohta ällöttää makea, juuri niin itselleni kävi aikoinaan.

Nuo light-limut kun kuitenkaan eivät ole tosiaan terveellisiä, hampaille pahaksi ja makeutusaineet mm. sekoittavat kehon hormonitoimintaa ja jo se voi lihottaa. Makeutusaineet luultavastikin vähentävät leptiinin (kylläisyyshormoni) määrää elimistössä. Myös sekoittavat vatsan bakteerikantaa.

Kannattaa mielestäni laihduttaessa suosia puhtaita, luonnollisia tuotteita. Ei näitä keinotekoisia makeutus- ja lisäaineita. Ja joo, kuulosti varmaan saarnalta, mutta olen vain itse tätä mieltä.

Vierailija
10/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi light ja zero limut turvottaa siinä missä muutkin hiilihapolliset juomat. Et en ny tiedä on niistä mitää hyötyä. Samoin ilmavaivoja voi tulla herkemmin jos noita juomia litkii päivittäin paljon. Onhan niissä kaikenmaailman makeutusaineita et ootteko miettiny mitä ne tekee kropalle?

Vierailija
11/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmasti auttaa laihtumaan mutta en todellakaan suosittele noita lisäaineita käyttämään päivittäin. Ne ovat ihan toden totta terveydelle haitallisia.

Ja nämä "olen 15 vuotta juonut litran pepsi maxia päivässä ja voin hyvin" on aivan älyttömiä kommentteja. Mitä jos huomenna kuoletkin vaikka sydänkohtaukseen? Onko sulle tehty kaiken kattava terveystarkastus kun tuollaista väität? Vähän sama kun olisin tupakoinut 20 vuotta ja väittäisin ettei tällä ole mitään terveyshaittoja koska oloni on hyvä.

Ja joo, olen itse käyttänyt tätä samaa kikkaa melkein parin kuukauden ajan. Tajusin kuinka typerää se on ja lopetin noiden lipittämisen. En ollut edes tajunnut kuinka uupunut olo kokoajan oli ja lopetuksen jälkeen yhtäkkiä olikin todella kokonaisvaltaisen hyvä olo.

Vierailija
12/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa todellinen terveyshaitta on hampaiden kellastuminen / kuluminen ja sekin on light-limsoissa vähäisempää kuin sokeroiduissa versioissa.

Vierailija
13/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa todellinen terveyshaitta on hampaiden kellastuminen / kuluminen ja sekin on light-limsoissa vähäisempää kuin sokeroiduissa versioissa.

Tämä.

http://examine.com/faq/is-diet-soda-bad-for-you/

Vierailija
14/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan paljon ongelmaa luetun ymmärtämisessä. Kukaan ei väitä kevytjuomia terveellisiksi. Jo avauksessa vaan todettiin niiden terveyshaitta marginaaliseksi laihtumisen hyötyihin verrattuna ;-)

Vierailija
15/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan paljon ongelmaa luetun ymmärtämisessä. Kukaan ei väitä kevytjuomia terveellisiksi. Jo avauksessa vaan todettiin niiden terveyshaitta marginaaliseksi laihtumisen hyötyihin verrattuna ;-)

Riippuu lähtöpainosta ja aiemmin käytetyn sokerin määrästä, kumpi nyt sitten on terveellisempää. En itse usko terveyshaitan olevan pelkästään marginaalinen, mikäli painoa on vain hieman liikaa ja sokeria ei nyt aivan hirvästi ole käytetty. Vaikka sokeri onkin todella pahasta, niin ennemmin sitten vaikka päivittäin lasillinen sokerijuomaa, kuin pullollinen tätä keinotekoista litkua. Mieluummin toki kokonaan ilman. Viittaan henkilöön, joka sanoi juoneensa litran päivässä viidentoista vuoden ajan.

Vierailija
16/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että auttaa painonhallinnassa, mutta onko sittenkään järkeä, koska sittenhän teillä on tuo sama makeanhimo ainiaan, kun light-juomat pitävät sitä yllä. Eikö kannattaisi ennemminkin tuosta riippuvuudesta pyrkiä eroon, jättää vaikka vähän kerrassaan makeaa vähemmälle? Tai sitten kertaheitolla, himo menee parissa viikossa ohi. Sitten jo kohta ällöttää makea, juuri niin itselleni kävi aikoinaan.

Nuo light-limut kun kuitenkaan eivät ole tosiaan terveellisiä, hampaille pahaksi ja makeutusaineet mm. sekoittavat kehon hormonitoimintaa ja jo se voi lihottaa. Makeutusaineet luultavastikin vähentävät leptiinin (kylläisyyshormoni) määrää elimistössä. Myös sekoittavat vatsan bakteerikantaa.

Kannattaa mielestäni laihduttaessa suosia puhtaita, luonnollisia tuotteita. Ei näitä keinotekoisia makeutus- ja lisäaineita. Ja joo, kuulosti varmaan saarnalta, mutta olen vain itse tätä mieltä.

Ei laihduttajat välitä mitä paskaa tunkevat suuhunsa, pääasia, että laihtuu ja nopeasti.

Vierailija
17/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lähtöpainosta ja aiemmin käytetyn sokerin määrästä, kumpi nyt sitten on terveellisempää. En itse usko terveyshaitan olevan pelkästään marginaalinen, mikäli painoa on vain hieman liikaa ja sokeria ei nyt aivan hirvästi ole käytetty. Vaikka sokeri onkin todella pahasta, niin ennemmin sitten vaikka päivittäin lasillinen sokerijuomaa, kuin pullollinen tätä keinotekoista litkua. Mieluummin toki kokonaan ilman. Viittaan henkilöön, joka sanoi juoneensa litran päivässä viidentoista vuoden ajan.

Mä olen se 15 vuotta tuota juonut. Itselläni ei ole mitään keinotekoisia aineita vastaan. Niin luonnonaineissa kuin keinotekoisissa aineissa on haitallisia, hyödyllisiä ja kaikkea siltä väliltä. En pyri mitenkään erityisesti luonnonmukaiseen enkä usko että automaattisesti luonnollinen on hyvä.

Uskon myös, että jotta aine hyväksytään ihmisravinnoksi, niin kyllä se varsin hyvin tutkitaan jotta sitä saa myydä. Jenkeissä varsinkin aika äkkiä, jos oikeasti vakavia haittoja syntyy, joutuu kalliiden oikeudenkäyntien uhriksi ja aineen myynti loppuu siihen. Aspartaamia ja asesulfaami k:ta saa edelleen myydä ja niiden turvallisen käytön viralliset rajat on varsin korkeat, joten itse uskon ettei niistä ole vakavia haittoja terveydelle. 

Itselläni ei ole ainakaan ollut mitään haittaa. 41 vuotta on jo ikää eikä se ainakaan hampaisiinkaan tai mihinkään muuhun ole kielteisesti vaikuttanut. Tosin minä en latki juomia pitkin päivää, mikä tietysti kuluttaisikin hampaita paljon, vaan juon puoli litraa lounaalla ja puoli litraa päivällisellä - kerralla. 

Vierailija
18/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis lisäaineet on ihan kamalii.

Kantsii syödä vaan luonnollisii matskui.

Niinku banaaneit. (alla kuva mistä banaani koostuu)

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--O3YKuuDD--/19cthsq3h02qrpng.png

Vierailija
19/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siis lisäaineet on ihan kamalii.

Kantsii syödä vaan luonnollisii matskui.

Niinku banaaneit. (alla kuva mistä banaani koostuu)

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--O3YKuuDD--/19cthsq3h02qrpng.png

haha:)

'mää en niinq tykkää syödä mitää, missä on kemikaalei..."

Anti-kehitys-luonnollisuus-delusionistit on hassuja.

Vierailija
20/50 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos sekä fyysiset että henkiset sairaudet ovat lisääntyneet, kun täälläkin makeutus- ja lisäaineita näin puolustellaan. Surullista.