Minua auttaa painonhallinnassa sokerittomat limut.
Eli kun tekee mieli välipalaa, lasillinen juomaa riittää. Terveyshaitta on marginaalinen, verrattuna laihtumisesta koituvaan hyötyyn. Hampaanikin ovat reikiintymätöntä mallia ;-)
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Miehen kanssa ollaan melko sokeriaddikteja. Makeat hedelmärahkasmoothiet toimivat vaikka ei yhtään sokeria, light-limu, smoothiekakku. Oma keksintöni on banaani"jätski", eli jäistä banaania, kuohukermaa ja kanelia blenderiin/monitoimikoneeseen, naaaaaam. Ihan kun jätskiä!!
Hedelmät ovat kyllä lähes pelkkää sokeria ;-(
Kuohukermakin on ihan laihduttajan evästä!
Nimenomaan
Vierailija kirjoitti:
Eieiei... Luepa mitä aineita se light-limusi sisältää ja googlaa vähän tutkimustietoa. Selvä yhteys on mm. suolistosyövän ja suolen bakteerikannan vähenemisen kanssa. Miten olisi joku makea hedelmä/marjat aina kun tekee makeaa mieli?
Sama kuin olisin että tupakoin koska se vähentää näläntunnetta mutta onneksi on terveellisempi vaihtoehto sähkötupakka. Todellinen, pysyvästi terveellinen vaihtoehto jää saavuttamatta ja itsepetos jatkuu.
eikös nykyään kaikki aiheuta syöpää? syön toisinaan myös mustaksi grillattua makkaraa ja sillä vasta yhteys syöpään onkin, puhumattakaan punaisesta lihasta :D kaikki me kuollaan joskus ja ite en edes halua elää kovin vanhaksi. Tykkään limpparista ja en halua sitä sokerilitkua juoda koska siitä tulee finnejä, lightista ei tule finnejä ja siinä on vähän kaloreita ja se on paremman makuista :)
Toisaalta kommenteista päätellen on aivan sama mitä tänne kirjoittaa. Mitkään tutkimukset eivät ole näille light-juomien puolustajille tarpeeksi päteviä.
Ihan vaan toivoisin että kaikki tajuaisivat hieman tarkistaa mitä suuhunsa tunkevat. Kaikkia negatiivisia vaikutuksia ei huomaa heti vaan vuosien saatossa. Ruuan ravintosisällön pitäminen terveellisinä on sijoitus terveisiin/pidempiin elinvuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eieiei... Luepa mitä aineita se light-limusi sisältää ja googlaa vähän tutkimustietoa. Selvä yhteys on mm. suolistosyövän ja suolen bakteerikannan vähenemisen kanssa. Miten olisi joku makea hedelmä/marjat aina kun tekee makeaa mieli?
Sama kuin olisin että tupakoin koska se vähentää näläntunnetta mutta onneksi on terveellisempi vaihtoehto sähkötupakka. Todellinen, pysyvästi terveellinen vaihtoehto jää saavuttamatta ja itsepetos jatkuu.oon toi 37 ja mulla ei makean nälkään auta marjat eikä hedelmät.. ainoa hedelmä joka hiukan auttoi makean nälkään oli banaani ja sekin piti paitaa kookosrasvassa jotta siitä tuli imelä ja herkkuhimo meni pois. Juon lasillisen tai kaksi hyvää limpparia koska tykkään siitä :)
No tyylinsä kullakin ja kaikilla on paheita mutta halusin vain kannustaa pysyvään muutokseen. Onhan tuo varmasti parempi kuin karkkipussin vetäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin olisin että tupakoin koska se vähentää näläntunnetta mutta onneksi on terveellisempi vaihtoehto sähkötupakka. Todellinen, pysyvästi terveellinen vaihtoehto jää saavuttamatta ja itsepetos jatkuu.eikös nykyään kaikki aiheuta syöpää? syön toisinaan myös mustaksi grillattua makkaraa ja sillä vasta yhteys syöpään onkin, puhumattakaan punaisesta lihasta :D kaikki me kuollaan joskus ja ite en edes halua elää kovin vanhaksi. Tykkään limpparista ja en halua sitä sokerilitkua juoda koska siitä tulee finnejä, lightista ei tule finnejä ja siinä on vähän kaloreita ja se on paremman makuista :)
Kyllähän nykyaikana kaikesta saa syöpää. Siksi olisikin hyvä karsia edes joitain terveydelle haitallisia tuotteita. Itselleni terveydestä huolehtiminen on tärkeää ja mielestäni ihmisen elinikä ei riitä kaikkeen mitä tahdon kokea ja tehdä. Aiemman sairauden takia ymmärrän kuinka sairastaminen haittaa normaalia elämää ja voi olla hyvinkin tuskallista.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta kommenteista päätellen on aivan sama mitä tänne kirjoittaa. Mitkään tutkimukset eivät ole näille light-juomien puolustajille tarpeeksi päteviä.
Ihan vaan toivoisin että kaikki tajuaisivat hieman tarkistaa mitä suuhunsa tunkevat. Kaikkia negatiivisia vaikutuksia ei huomaa heti vaan vuosien saatossa. Ruuan ravintosisällön pitäminen terveellisinä on sijoitus terveisiin/pidempiin elinvuosiin.
Aloitin light-cokiksen juomisen 13 vuoden herkässä iässä odotellessani bussia kirjastosta kotiin. Nyt olen 45-vuotias. Toistaiseksi en ole niitä negatiivisia vaikutuksia havainnut. Odottelen siis vielä toiset 30 vuotta. Jos silloin on terveydessä jotain ongelmia, se varmasti johtuu light-limuista. Vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan toivoisin että kaikki tajuaisivat hieman tarkistaa mitä suuhunsa tunkevat. Kaikkia negatiivisia vaikutuksia ei huomaa heti vaan vuosien saatossa. Ruuan ravintosisällön pitäminen terveellisinä on sijoitus terveisiin/pidempiin elinvuosiin.Aloitin light-cokiksen juomisen 13 vuoden herkässä iässä odotellessani bussia kirjastosta kotiin. Nyt olen 45-vuotias. Toistaiseksi en ole niitä negatiivisia vaikutuksia havainnut. Odottelen siis vielä toiset 30 vuotta. Jos silloin on terveydessä jotain ongelmia, se varmasti johtuu light-limuista. Vai mitä?
Voipi olla, ettei seuraavat 30 vuottakaan tuo juuri sinulle ongelmia. Tai sitten ne voivat tulla jo tänä vuonna. Minä olen ikätoverisi ja myös noin vuodesta 1985 käyttänyt säännöllisesti light colaa. Aiemmin ainoat itse havaitsemani ongelmat ovat olleet hampaissa, mutta nyt sitten yhtäkkiä tuli muutakin.
Ihmettelin sitä, miten silmäluomet turpoavat aivan tolkuttomasti, naama on ihan vieraan näköinen. Onneksi nettisurffailu toi osumaa aspartaamin mahdollisista haittavaikutuksista. Jätin ko. aineen pois niin tilanne palautui. Voin juoda lasin tai puoli litraa silloin tällöin, mutta päivittäinen käyttö räjäyttää tilanteen taas käsiin, kokeiltu on. Aiemmin käytin enimmillään puoli litraa päivässä, useimmiten lasillisen.
oon toi 37 ja mulla ei makean nälkään auta marjat eikä hedelmät.. ainoa hedelmä joka hiukan auttoi makean nälkään oli banaani ja sekin piti paitaa kookosrasvassa jotta siitä tuli imelä ja herkkuhimo meni pois. Juon lasillisen tai kaksi hyvää limpparia koska tykkään siitä :)