Uskotko, että hyvä voittaa lopulta?
Kommentit (55)
Lapsenomaisesti uskon, että jonkinlainen mielenterveyden ripe säilyy. Realismi on kuitenkin toista.
Toivottavasti ei, koska oon läpeensä paha.
Itseäni suojellakseni yritän ajatella niin.
Ei mua ainakaan vielä ole voittanut.
Ei voita, joten liity meihin suosiolla.
En usko. Uskon että maailmassa on sekä hyvää että pahaa ja niiden tasapaino pitää maailman kasassa. Jos hyvä voittaisi, niin tasapainon vuoksi osasta hyvää tulisi osa pahaa, kun hyvän vastapari paha puuttuisi.
En, koska mitään hyvän ja pahan kamppailua ei ole edes olemassa.
Ei ole mitään lopullista. Eiköhän se ole aina niin, että hyvä ja paha vuorottelevat maailmassa.
En usko. Selviytymiskeino vaikeiden asioiden keskellä on uskoa hyvän voittoon, mutta eiköhän "pahuus" tuhoa jossain vaiheessa koko maapallon.
Kyllä pahuudella ja pelottelemalla saa etuja ja hyötyjä. Mutta uskon kuitenkin, että hyvyyttä viljelemällä saa elää hyvän omatunnon kanssa ja siten kokea aitoa onnellisuutta. Ja että se on asia, jota pahuus ei ole koskaan kokenut.
Toivon, mutta en usko siihen kokemusteni pohjalta.
Hyvä on heikko vikisijä pahan ja vääryyden korjatessa koko potin. Valta, voima, raha, asema, julkisuus jne. kaikki pahan ja vääryyden hallussa, hyvälle jää vain maahantallotun torakan surkea osa.
Valitettavasti asia on näin. Ja vaikka turpaan tulee kerta toisensa jälkeen valitsen silti hyvän kun en muuta voi. Hölmö minä. Idiootti suorastaan.
Kun nähdään äärioikeistopellejen nousu Usassa, euroopassa ym. niin helposti, en usko.
Hyvyys vaatii jatkuvaa taistelua, muutoin lipsutaan tällaiseen roskaan hyvin äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Pahuus on vain ymmärtämistä ja ymmärtäminen on erottelua ja jakamista, "normi".
Ainoa asia mikä ihmisiä yhdistää on Ihmisten ymmärtämättömyys ja ymmärtämättömyys on ikuista.
Kauhean mustavalkoinen ja naiivi tapa ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahuus on vain ymmärtämistä ja ymmärtäminen on erottelua ja jakamista, "normi".
Ainoa asia mikä ihmisiä yhdistää on Ihmisten ymmärtämättömyys ja ymmärtämättömyys on ikuista.
Ainoa "hyvä" asia maailmassa on siis ymmärtämättömyys.
Kaksi viisasta tapasi toisensa ja toinen viisas sanoi toiselle viisalla. Minä en ymmärrä, johon toinen vastasi, en minäkään. Ja kaikki oli hyvin.
"Only the good die young
All the evil seem to live forever"
En usko elämän olevan mikään Disney-elokuva jossa yksittäinen pahis päihitetään ja kaikki elävät elämänsä onnellisena loppuun asti. Kautta aikojen on sekä kusipäitä valmiina hyötymään vaikka omasta mutsistaan ja että vähän korkeammankin moraalin henkilöitä.
Uskon, Valo voittaa aina pimeyden. Joku päivä elämän kunnioittamattomuus on vain kaukainen muisto tälläkin planeetalla.
Uskon 🥰