Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VAROITUS! KIERUKKA+KUUKAUTISKUPPI=RASKAUS!

Vierailija
18.02.2006 |

Näin sitä sitten kävi josta olen vuoden päivät täälläkin ounastellut. Raskaana ollaan, kiitos kuukautiskupin, joka veti kierukan pois paikoiltaan! Saankohan elatusmaksuja valmistajalta?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Can The DivaCup¿ be worn with an IUD?

The DivaCup¿ is worn low at the base of the vagina and is away from the cervix, it should not interfere with your IUD.

As recommended, always check your IUD cord after inserting and removing your DivaCup¿ to make sure that it has not been dislodged. Many of our customers are IUD users as well and have not reported any problems.

Vierailija
42/55 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vika on ollut, että onko sillä kupilla ollut asian kanssa mitään tekemistä. Kierukka on käsittääkseni varsin oikukas ehkäisyväline jo sinänsä.

Mutta sinänsä tietysti varmasti shokki, kun ehkäisy ei toimi, oli syy sitten mikä tahansa. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja voimia riittää suuremmallekin katraalle.

En nyt muista lähdettä, mutta mä muistan mielestäni selvästi lukeneeni jostain kuukuppisivulta, että kierukkaa ei kannata käyttää kupin kanssa. Tai sitten mulle on noi narujen lyhentämiset jo omassa päässä muodostanut viestin, että tota riskiä en aio ottaa. Kierukkaa kun oon tässä harkinnut. Mutta kuukupista en luovu, käytän sitten mielummin kondomia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten sinä nyt vasta oot huomannu että oot raskaan jos oot sitä jo vuoden ounastellu?

Vai mitä sinä oot täälläkin ounastellu vuoden? Sitäkö että kupilla ja kierukalla saattas olla mahkut raskauteen? Mikset käyttänyt kortsua?

Olen täällä pitkään puhunut, että kuppi voi aiheuttaa tuon, olis vain itse pitänyt uskoa itseään. Tuli vaan taas uskottua teitä, kuten siinäkin asiassa että kuppia VOI käyttää kierukan kanssa! Ja toisekseen, kuka naimisissa ollessaan käyttää kondomia vakituiseen?

Vierailija
44/55 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että gyne sanoi että edes tamponia ei suositella kierukan kanssa, koska narut voi takertua siihen. Tämän sanoi vasta kun kysyin kupista ja sittenkin että korosti että on oma asiani mitä suojaa käytän. Eli jonkinmoinen teoreettinen riski on mutta ei ilmeisesti merkittävä.

Niin, onnittelut ap.lle raskauden johdosta.

Vierailija
45/55 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että gyne sanoi että edes tamponia ei suositella kierukan kanssa, koska narut voi takertua siihen. Tämän sanoi vasta kun kysyin kupista ja sittenkin että korosti että on oma asiani mitä suojaa käytän. Eli jonkinmoinen teoreettinen riski on mutta ei ilmeisesti merkittävä.

Niin, onnittelut ap.lle raskauden johdosta.

jo senkin takia, että tampooni lisää riskiä tulehduksille ja kohdunsuu on kierukan takia hieman auki, mutta kuukautiskupin piti tämän palstan mukaan olla ihan ok!

Vierailija
46/55 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja toisekseen, kuka naimisissa ollessaan käyttää kondomia vakituiseen?

Mikäs vika kortsussa on? eipä tarvii miettiä vaikuttaako kuppi ehkäisyn tehoon...

Vierailija
47/55 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella naurettavaa syyttää kuppia. En ole mikään kuppifani, itse olen kokeillut sitä huvin vuoksi (en käytä vakituisesti), mutta sen minäkin tumpelona ja aloittelijana kupista tiedän että on mahdotonta että se kiskaisisi kierukan pois! Ei peeveli, johan se nyt sattuiskin vähän...

Insinööri kun olen haen aina järkiselitystä. Kuppi se ei ole. Joskus vaan kierukka pettää ja sillä siisti. Ja toisilla se ei pysy paikallaan muuten vaan - jos kerta aloittajalla on kohtu vinossa, se voi olla yksi syy miksei kierukka sovi. Kierukka ei TOSIAANKAAN ole mikään ihmevekotin joka 100% estäisi raskauden! Siihen on vain kaksi varmaa konstia: seksin lopettaminen tai kohdun poisto (sterilisaatiokin voi pettää ainakin alkuvaiheessa).

Nykyään jo lääkäritkin tietää että kupin käyttö on täysin turvallista.

Vierailija
48/55 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Todella naurettavaa syyttää kuppia. En ole mikään kuppifani, itse olen kokeillut sitä huvin vuoksi (en käytä vakituisesti), mutta sen minäkin tumpelona ja aloittelijana kupista tiedän että on mahdotonta että se kiskaisisi kierukan pois! Ei peeveli, johan se nyt sattuiskin vähän...

Insinööri kun olen haen aina järkiselitystä. Kuppi se ei ole. Joskus vaan kierukka pettää ja sillä siisti. Ja toisilla se ei pysy paikallaan muuten vaan - jos kerta aloittajalla on kohtu vinossa, se voi olla yksi syy miksei kierukka sovi. Kierukka ei TOSIAANKAAN ole mikään ihmevekotin joka 100% estäisi raskauden! Siihen on vain kaksi varmaa konstia: seksin lopettaminen tai kohdun poisto (sterilisaatiokin voi pettää ainakin alkuvaiheessa).

Nykyään jo lääkäritkin tietää että kupin käyttö on täysin turvallista.

Ja toiseksi miten se kierukan pois paikoiltaan meno voisi sattua, kun ei sen poisottokaan satu? kupin otto kyllä sattuu muutenkin...

Olit insinööri tai et, niin mieti vähän...!

Vierailija
49/55 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko raskaus tosiaan alkaa jos hormonikierukka on kohdussa väärässä asennossa?

Vierailija
50/55 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voiko raskaus tosiaan alkaa jos hormonikierukka on kohdussa väärässä asennossa?

Lääkäri oli yhtä mieltä kanssani että kuukuppi saattoi olla syyllinen, joko se alipaine tai kierukan langat ottaneet kiinni kuppiin.

Vierailija
51/55 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan asennus on lääkärillekkin hankala kun ei meinaa kohdunsuuta löytää.

Vierailija
52/55 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saati kuppia.

MInä käytän kuppia silti, MUA ei ylläriraskaus haittais yhtään...

Vierailija
53/55 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikös se kuukuppikunta sano että saa kuppia käyttää kierukan kanssa. Ko. vielä hormonikierukka, se eilen sit poistettiin. t:ap

Vierailija
54/55 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ehkäisy ei ole 100%. streri on toki yksi parhaista

Vierailija
55/55 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikään ehkäisy ei ole 100%. streri on toki yksi parhaista

Ei ole, hormonikierukan pitäisi olla steriä turvallisempi.

Mutta tämä raskaus oli sitten kohdunulkoinen loppujen lopuksi.

t: ap