Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Game of Thrones kausi 6

Vierailija
09.03.2016 |

Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.

Kommentit (900)

Vierailija
781/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä kertakaikkisen hieno jakso! Heti ensimmäisistä minuuteista lähtien olin ihan kananlihalla, musiikin avulla oli luotu todella hieno tunnelma.

Jaimen ilme katsellessaan Cerseitä valtaistuimella oli koskettava. Hänhän nimenomaan surmasi Aerysin (Mad Kingin) saadessaan selville hänen elovalkea-suunnitelmistaan... Niin paljon kuin siskoaan on rakastanutkin, tämä oli varmasti se viimeinen pisara.

Jännä huomio myös: Oli Cersein syytä, että Bran aikoinaan "putosi" ikkunasta... Ja nyt oli myös Cersein syytä, että Tommen "putosi" ikkunasta.

Liikutuin kovasti myös Ser Davosin puhuessa Shireenistä. Se tuntui jotenkin niin aidolta!

Huhhuh, seiskakautta odotellessa...

Kyllä! Tuo ikkunasta putoamisen toistuminen, ei tullut mieleenkään. Ja Mad Queen. Jaime on väsynyt, se on ihan selvästi havaittavissa. Eikö muuten Arya nähnyt myös Jaimen? Oliko hän se tarjoilijatyttö?

Ser Davosin puhe Shireenistä oli niin kaunis ja koskettava. Tykkäsin Shireenistä älyttömästi :´/

Vierailija
782/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmaan Jaimen kohtalo on Cersei tappaa ja olen veikannut jo vuosia sitten että menee itse samaa matkaa, tulivat maailmaan yhdessä ja lähtevät yhdessä kun kaikki on tuhottu ja mitään ei ole jäljellä. Sitten Tyrion, isänsä ja siskonsa halveksuma kääpiö, heistä epäkelpo olemaan Lannisterin suvun perillinen on kuitenkin se joka jää jäljelle ja perii Casterly rockin. Kieroa oikeutta. Toivottavasti löytää vaimon ja onnenkin vielä. 

Minusta Cersei on suoraviivaisen "paha" hahmo sinänsä että vaikka hän esittää että tekojen vaikuttimet ovat esim lapsissaan ja heidän parhaassaan niin kaikessa on kuitenkin aina kyse Cerseistä itsestään. Taistelee lastensa asemasta suojatakseen oman asemansa. Kyllä varmaan lapsiaan joskus rakastikin mutta ainakaan enää Tommenin kuoltua siitä ei näkynyt merkkiäkään, totaalisen kylmä ja tunteeton. Täysin suuruudenhullu, häikäilemätön ja empatiakyvytön nainen, tekisi mieli AV tyyliin julistaa narsistiksi tai sosiopaatiksi! :D Mutta hieno hahmo silti siis, yksi sarjan parhaita. En vain ole ikinä pystynyt näkemään sitä "leijonaemo taistelee pentujensa puolesta"-Cerseitä vain pelkästään laskelmoivan, kylmän omaneduntavoittelijan. Ei samalla tavalla sadistinen kuin Joffrey ja Ramsey mutta täysin mätä, ei hitustakaan hyvyyttä. 

Tuo oikeudenkäyntikohtauksen musiikki on niin surullinen, että mieleen tulee myös se tulkinta, että Cerseikin "kuoli". Kaikki se mitä hän kokenut ja tehnyt. Tämä ei ole enää sama nainen, joka alussa käytti pastellivärisiä mekkoja ja jonka tukka liehui pitkänä ja jonka isä määräsi kaikesta. Tämä on uusi Cersei. Tämä on Cersei mustissa eikä mikään ole enää samanlaista.

Totta on sekin, että Cersei on huono stretegisti. Häntä ajavat omat intohimot, eikä hän osaa katsoa itseään kauemmas. Nyt hän käytti sen aseen, josta oli hyötyä edellisen kerran kun mereltä hyökättiin pääkaupunkiin. Toisaalta, "hullu" on aina arvaamaton kuten näkyi tässä jaksossa ja hänellä saattaa olla uusia pommeja mustissa hihoissaan. En todellakaan usko, että Dany vain lepattaa nahkasiivin ja valtaa kaiken Cerseiltä ja se oli siinä. Ei varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin sen niin, että Jonia ja Sansaa nauratti valkoisen linnun tuoma viesti talvesta sen takia, että itsekin - lumisateessa- sen olivat Starkeina todenneet. Jos lintu lähetettiin etelästä, niin vitsi on ilmeinen.

Tämä, ja lisäksi siinä hetkessä oli ilmassa vielä muutenkin iloa ja helpotusta kaiken epäluottamuksen ja vaaran keskellä. Minulle se oli pieni spontaani ilon purkaus, joka johtui monesta muusta pienestä tekijästä, tuo viesti oli vain se laukaiseva tekijä. Tai näin minä sen ajattelin.

Vierailija
784/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Lyanna Mormont voi olla niin peloton ja vahva, vaikka on pikkutyttö? Ja miten ei vahingoittunut viime jakson verilöylytaistelussa? Kuvissa oli hevosen selässä vielä ennen taistelun alkua. Jäikö kuitenkin syrjään?

Lyanna Mormont on ihana pieni ruttunaama, kuin ihmis-grumpy cat! Pikkutytössä on enemmän munaa kuin isoissa miehissä. En usko, että osallistui taisteluun joukoissa kun on kuitenkin niin pieni. Hän on omiensa johtaja, ei soturi. Joten tietysti hän oli mukana.

Lyanna oli vain päivää ennen taistelua Jonin ja kumppaneiden messissä tapaamassa Ramsayta (RIP).

Ripped In Pieces?

No ei kun rest in peace

Battle of the Bastards oli kyllä huippu, mutta finaalissa oli mulle vielä enemmän sellasia hetkiä jotka sai hyppäämään tuolilta. Tommenin hyppy, Aryan naamabileet ja tietysti Lyanna Stark. Puristin sohvatyynyjä ja huusin että aaaaaa, se on jumalauta totta!!

Ja vihdoinkin mother of dragons, breaker of chains, queen of everything, khaleesi, too many titles, stormborn Dany pääsi lähtemään jonnekin. Jee, vihdoin se tekee asioita ja jee, se lemppasi sen urponkin. Jee.

Vierailija
785/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin sen niin, että Jonia ja Sansaa nauratti valkoisen linnun tuoma viesti talvesta sen takia, että itsekin - lumisateessa- sen olivat Starkeina todenneet. Jos lintu lähetettiin etelästä, niin vitsi on ilmeinen.

Tämä, ja lisäksi siinä hetkessä oli ilmassa vielä muutenkin iloa ja helpotusta kaiken epäluottamuksen ja vaaran keskellä. Minulle se oli pieni spontaani ilon purkaus, joka johtui monesta muusta pienestä tekijästä, tuo viesti oli vain se laukaiseva tekijä. Tai näin minä sen ajattelin.

Hauskaa, miten eri tavalla ihmiset ovat tulkinneet tuon. Mä näin siinä sen, että kun Starkien tunnuslausehan on "Winter is coming", niin samaan aikaan kun talven tulosta ilmoitettiin, olivat Starkit palanneet kotiin. Starkit palasivat, talvi tuli sopivalla ajoituksella.

Vierailija
786/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä kertakaikkisen hieno jakso! Heti ensimmäisistä minuuteista lähtien olin ihan kananlihalla, musiikin avulla oli luotu todella hieno tunnelma.

Jaimen ilme katsellessaan Cerseitä valtaistuimella oli koskettava. Hänhän nimenomaan surmasi Aerysin (Mad Kingin) saadessaan selville hänen elovalkea-suunnitelmistaan... Niin paljon kuin siskoaan on rakastanutkin, tämä oli varmasti se viimeinen pisara.

Jännä huomio myös: Oli Cersein syytä, että Bran aikoinaan "putosi" ikkunasta... Ja nyt oli myös Cersein syytä, että Tommen "putosi" ikkunasta.

Liikutuin kovasti myös Ser Davosin puhuessa Shireenistä. Se tuntui jotenkin niin aidolta!

Kyllä! Tuo ikkunasta putoamisen toistuminen, ei tullut mieleenkään. Ja Mad Queen. Jaime on väsynyt, se on ihan selvästi havaittavissa. Eikö muuten Arya nähnyt myös Jaimen? Oliko hän se tarjoilijatyttö?

Kyllä näki. Jaime ei kuitenkaan ole Aryan listalla. Olisi muuten jännää, jos Cersein tappaisikin Arya eikä esim. Jaime tai Tyrion. Myös Melisandre on Aryan tappolistalla. Tiedä vaikka törmäisivät toisiinsa vielä jossain vaiheessa.

Vierailija
787/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, miten eri tavalla ihmiset ovat tulkinneet tuon. Mä näin siinä sen, että kun Starkien tunnuslausehan on "Winter is coming", niin samaan aikaan kun talven tulosta ilmoitettiin, olivat Starkit palanneet kotiin. Starkit palasivat, talvi tuli sopivalla ajoituksella.

Minä näin siinä sellaista sisarellisuutta. Siis nauretaan itsestäänselvyydelle, ollaan veli ja sisko. Yhteenkuuluvuutta.

Vierailija
788/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että Ramsay Bolton on kuollut.. Hänen "kuolemaahan" ei näytetty kokonaan. Hänen koiransa eivät varmasti satuttaisi häntä. Luulen että koirat jättivät hänet rauhaan Sansan lähdettyä, ovat kuitenkin älykkäitä petoja.. Se hetki tulee koittamaan kun äpärä Jon ja Ramsayn pettänyt Sansa luulevat olevansa turvassa, mutta Talvivaaran lordi Ramsay Bolton tulee ottamaan valtaistuimensa takaisin..Starkit ovat typeriä idiootteja eivätkä ansaitse hallita pohjoista, toisin kuin Boltonit!!

WHO OWNS THE NORTH? WE DO! TEAM RAMSAY <33

Vierailija
789/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näki. Jaime ei kuitenkaan ole Aryan listalla. Olisi muuten jännää, jos Cersein tappaisikin Arya eikä esim. Jaime tai Tyrion. Myös Melisandre on Aryan tappolistalla. Tiedä vaikka törmäisivät toisiinsa vielä jossain vaiheessa.

Niin, Cersei taisi olla Aryan listalla ... The Hound taisi muuten pudota siltä listalta? Vai ajatteliko Arya jättävänsä sen varmaan kuolemaan sinne kiven juurelle? En enää muista miten ne tapahtumat menivät. Ja Melisandrea koskien, redditistä löytyi tällainen:

http://i.imgur.com/xv7KziL.jpg

Vierailija
790/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Eli että juuri tuolla hetkellä oli hyvä olla. Ollaan pitkästä aikaa kotona, kaksi sisarusta yhdessä, ja tämän pienen hetken oli hyvä olla, vaikka molemmat tietävät, että on vain ajan kysymys, milloin kaaos ja sota taas alkaa. Sitten tuo viesti tuli, ja se ilo purkautui siinä kun se sopi niin hyvin tuohon hetkeen. Jotain tällaista yritin sanoa, mutta en ihan osannut. Kaunis hetki joka tapauksessa :)

Vierailija
791/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeräksi on tämäkin sarja mennyt.. Pinnalliset henkilöhahmot ja yksinkertainen juoni. Kaikkea voi analysoida, mutta tämän sarjan kohdalla se tuntuu typerältä kun jokaista asiaa alleviivataan ja kunnolla.

Kaukana parhaasta tv-sarjasta ikinä.. Ylihypetetty sarja. Jää katsominen tähän kauteen, ei anna enää edes sitä vähää draamaa mitä aiemmilla kausilla. Kausilla 2-4 pidin mutta 5-6 surkeita.

Onnea vaan teille muille jos jaksatte pysyä matkassa.

Vierailija
792/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeräksi on tämäkin sarja mennyt.. Pinnalliset henkilöhahmot ja yksinkertainen juoni. Kaikkea voi analysoida, mutta tämän sarjan kohdalla se tuntuu typerältä kun jokaista asiaa alleviivataan ja kunnolla.

Kaukana parhaasta tv-sarjasta ikinä.. Ylihypetetty sarja. Jää katsominen tähän kauteen, ei anna enää edes sitä vähää draamaa mitä aiemmilla kausilla. Kausilla 2-4 pidin mutta 5-6 surkeita.

Onnea vaan teille muille jos jaksatte pysyä matkassa.

Joo, on meitä pari vaivaista seuraajaa vielä. Toivottavasti nyt eivät lopeta kuvaamista, kun katsojat lähtevät kuin Ramseylta naama.

Vierailija
793/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Cersei taisi olla Aryan listalla ... The Hound taisi muuten pudota siltä listalta? Vai ajatteliko Arya jättävänsä sen varmaan kuolemaan sinne kiven juurelle? En enää muista miten ne tapahtumat menivät. Ja Melisandrea koskien, redditistä löytyi tällainen:

http://i.imgur.com/xv7KziL.jpg

Kyllä, Cersei on Aryan listalla.

Arya varmasti luuli kaikkien muiden tavoin, että Hound kuoli sen taistelun jälkeen, mutta miten Arya mahtaa suhtautua Houndiin, jos ja kun vielä kohtaavat?

Ilmeisesti myös Beric Dondarrion ja Thoros of Myr joutuivat listalle, koska he myivät Gendryn Melisandrelle, ja nythän vihjattiin, että Hound saattaisi liittyä Brotherhood Without Bannersiin.

Melisandre on matkalla etelään, Arya taas pohjoiseen, joten eiköhän ole aika varmaa, että ensi kaudella näiden tiet risteävät niin kuin tuossa linkin kuvasarjassakin ennustettiin.

Vierailija
794/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Benjin ollut muuttumassa white walkeriksi, kun children of the forest pysäyttivät muutoksen. Näin hän on jotain ihmisen ja white walkerin välimaastossa, ja vanhat taiat metsissä, jotka vielä pysäyttävät white walkerit pysäyttävä hänetkin, eikä hän voi mennä etelämmäksi. 

Jos vanhat taiat pysäyttää yhä white walkerit niin mikä niissä on se ongelma? Väki rajan eteläpuolelle evakkoon vaan.

Vierailija
795/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuumottelen ajatusta siitä, että Jon ja Dany päätyvät naimisiin ja vasta sitten selviää, että Jon on Targaryen. Ei sillä, että se olisi tuossa suvussa kovin ihmeellistä, mutta kuitenkin.

Vierailija
796/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Benjin ollut muuttumassa white walkeriksi, kun children of the forest pysäyttivät muutoksen. Näin hän on jotain ihmisen ja white walkerin välimaastossa, ja vanhat taiat metsissä, jotka vielä pysäyttävät white walkerit pysäyttävä hänetkin, eikä hän voi mennä etelämmäksi. 

Jos vanhat taiat pysäyttää yhä white walkerit niin mikä niissä on se ongelma? Väki rajan eteläpuolelle evakkoon vaan.

Mutta.. mutta...miten se, että Night King merkkasi Branin ja pääsee nyt sinne minne Brankin? Eikö Bran todella tajua tätä yhteyttä, vai olenko minä jotenkin ymmärtänyt tämän asian väärin? Eli että jos Bran tulee muurin toiselle puolelle, sinne pääsevät myös Othersit? Ei kai tämä tosissaan voinut päteä vain siihen luolaan?

Vierailija
797/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dany väläytteli ajatusta naimakaupoista ja kukapa olisi parempi tällä hetkellä kuin King of the North eli Jon <3

Harmi vaan, että ovatkin sitten sukulaisia, ehkä tajuavat jonkun "siteen" välissään eivätkä tunne vetoa toisiinsa sillä tavoin, kukn naimakauppojen kautta pitäisi.

Vierailija
798/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta.. mutta...miten se, että Night King merkkasi Branin ja pääsee nyt sinne minne Brankin? Eikö Bran todella tajua tätä yhteyttä, vai olenko minä jotenkin ymmärtänyt tämän asian väärin? Eli että jos Bran tulee muurin toiselle puolelle, sinne pääsevät myös Othersit? Ei kai tämä tosissaan voinut päteä vain siihen luolaan?

Miksi White Walketi ei enää jahtaa Brania, pääsivät niin nopeasti sinne luolallekin.

Vierailija
799/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tuosta white walkerien rajoista ja jäin pähkäilemään asiaa itsekin olisiko jotain loogista selitystä. Tarjoan sellaiseksi sitä että raja ei ole maantieteellisesti paikallaan oleva vaan menee talven rajan mukaan. Sanoivathan viimejaksossakin että tiedossa ennätyskylmä talvi joten raja tulee ulottumaan ennätysetelään, kenties koko maailmaan?

Vierailija
800/900 |
28.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin tuosta white walkerien rajoista ja jäin pähkäilemään asiaa itsekin olisiko jotain loogista selitystä. Tarjoan sellaiseksi sitä että raja ei ole maantieteellisesti paikallaan oleva vaan menee talven rajan mukaan. Sanoivathan viimejaksossakin että tiedossa ennätyskylmä talvi joten raja tulee ulottumaan ennätysetelään, kenties koko maailmaan?

Itsekin ajattelen, että walkerit eivät pääse kulkemaan sinne missä ei ole talvi, mutta he tavallaan myös tuovat talvea mukanaan. Eli walkereiden edetessä talvikin etenee (ikäänkuin "lisäävät" normitalven voimaa), ja talven edetessä (=kulkiessa etelään päin) walkeritkin etenevät. Vähän tämmönen muna vai kana -systeemi :D

MUTTA, muuri on vielä paikallaan. Muurin ohi walkereiden ei pitäisi päästä (ne kuolleista herätetyt jääzombit ehkä pääsee, eikö Caste Blackissä joskus ykköskaudella yksi sellanen zombi pyörinytkin? mutta hyvin pienissä määrin ilman walkereiden "tukea"). Tosin, luulen että muuri ja/tai sen taika tulee ensi kaudella murtumaan, joten eiköhän ne walkeritkin sieltä ala vyöryä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi