Game of Thrones kausi 6
Joko mammat on katsoneet uuden trailerin? Näyttää tulevan kiinnostava kausi, tapaamme uusia hahmoja ja näemme niin menneitä kuin tuleviakin.
Kommentit (900)
Toivoin, että koko Dorne-kuvio olisi haudattu epäonnistuneena, mutta yöks..siellä ne hietamadot ja mama taas olivat. Nautin kyllä suunnattomasti siitä miten Olenna puhui matotytöille. Hyvin tehty rautarouvalta.
Varys kyllä pääsi hämmentävän nopeasti Dornesta takaisin Mereeniin.
Muuten jakso oli hyvä, mutta en niinkään välittänyt Danyn ja Daarion enkä Tyrionin ja Danyn jutteluhetkistä (rakkauslöpinät ynnä muut). Tyrion oli niin paljon mielenkiintoisempi hahmo alkukausista siihen saakka kun pääsi Danyn neuvonantajaksi. Ennen hänen puheissaan oli enemmän sarkasmia ja terää, mistä tykkäsin.
Nautin hetkestä kun Cersei sai kruunun ja Jaime katsoi tapahtumaa sivummalta. Tommenin kuolema, osan kaupungista polttaminen ja valtaustuimelle astuminen saa Jaimen toivottavasti näkemään rakastettunsa toisessa valossa. Ja jo aiemmin Jaimessa on ollut huomattavissa kasvua. Hyvä.
Benjenin vierailu jäi harmittavan lyhyeksi (ja vuorosanoja oli kovin vähän). Vai voisiko tulla Jonin ja kumppaneiden apuun vielä tulevina kausina? Multakin meni ohi miksei Benjen voi tulla muurin toiselle puolelle? Onko hänellä joitain uudenlaisia ominaisuuksia, joiden vuoksi muurin loitsut estää tulon?
Miksi Jon ja Sansa olivat niin iloisia valkoisesta korpista ja talven alkamisesta? Olen olettanut, että talvi on huono asia.
Miten Bran pääsee nyt etenemään kun ei ole tarpeeksi vahvaa kantajaa?
Miten Lyanna Mormont voi olla niin peloton ja vahva, vaikka on pikkutyttö? Ja miten ei vahingoittunut viime jakson verilöylytaistelussa? Kuvissa oli hevosen selässä vielä ennen taistelun alkua. Jäikö kuitenkin syrjään?
Jos Arya jätti house of black & whiten ja koko no one -elämän, miten hän pystyy vieläkin vaihtamaan kasvoja?
Aika monta hahmoa tosiaan kuoli viimeisessä jaksossa.
Vierailija kirjoitti:
Tarqailuluokkalainen
Siis mitä mä just luin..xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä nähdä miten tuo paljastus sitten Jonille itselleen tulee.
Olis komeaa jos Jon joutuisi tuleen eikä kuolisikaan siihen, tai ottaisi lohikäärmeeet haltuunsa tuosta vaan ja kaikki olis et "ooh, sehän on Tarqailuluokkalainen".
Kirjoissa on Jon näkee usein Talvivaaran kryptaan liittyviä unia. Selviäisiköhän sieltä jotenkin?
Oliko sen Old Townin jättikirjaston "kirjastonhoitajan" näyttelijä sama mies, joka näytteli Sinkkuelämäässä Charlotten kenkäkaupassa kohtaamaa jalkafetissimiestä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikka se muuten oli minne Sam ja Gilly saapuivat? Mennyt jotenkin ihan ohi.Miten sitä jaksaa taas ensi kevääseen odotella seuraavaa kautta, nyyh.
Oldtown, Sam meni kastelliin (citadeliin) opettelaan mestariksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikka se muuten oli minne Sam ja Gilly saapuivat? Mennyt jotenkin ihan ohi.Miten sitä jaksaa taas ensi kevääseen odotella seuraavaa kautta, nyyh.
Paikka oli Oldtown, jossa opiskellaan maesteriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarqailuluokkalainen
Siis mitä mä just luin..xD
No se tarttui tästä :D
Vierailija kirjoitti:
Miten Lyanna Mormont voi olla niin peloton ja vahva, vaikka on pikkutyttö? Ja miten ei vahingoittunut viime jakson verilöylytaistelussa? Kuvissa oli hevosen selässä vielä ennen taistelun alkua. Jäikö kuitenkin syrjään?
Lyanna Mormont on ihana pieni ruttunaama, kuin ihmis-grumpy cat! Pikkutytössä on enemmän munaa kuin isoissa miehissä. En usko, että osallistui taisteluun joukoissa kun on kuitenkin niin pieni. Hän on omiensa johtaja, ei soturi. Joten tietysti hän oli mukana.
Minä ajattelin sen niin, että Jonia ja Sansaa nauratti valkoisen linnun tuoma viesti talvesta sen takia, että itsekin - lumisateessa- sen olivat Starkeina todenneet. Jos lintu lähetettiin etelästä, niin vitsi on ilmeinen.
Kannattaa kirjoittaa googleen lyanna mormont ja hakea kuvia. Tytöstä on hetkessä tullut yksi sarjan lemppareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cersei oli rakastunut Robertiin, Robert Lyannaan, Lyanna Rhaegariin, Rhaegar Lyannaan vaikka oli naimisissa Elian kanssa. Sellainen keskiajan Kauniit ja Rohkeat.
Cersei ei koskaan edes pitänyt Rpbertista vaan nai tämän koska Tywin pakotti. Lapsetkin on Jamien alta.
Kyllähän se Cersei taisi Robertista tykätä, niin kuin joku aiemmin mainitsi, silloin ykköskaudella C kuvaili miten komea R oli nuorena ja kuinka odotti hänen kanssaan naimisiin menoa. Mutta sitten Cersein kiinnostus Robertiin lopahti kun tämä tuli häävuoteeseen humalassa ja kuiskaili Lyannaa.
Mutta olipahan finaalijakso! Varsinkin musiikki oli upeaa. Cerseistä tuli Mad Queen, nyt kun kaikki lapset on kuolleet eikä mikään pidä häntä järjissään. Jaime taitaa myös vihdoin jättää Cersein, eli sillä ei oo oikein enää liittolaisiakaan, paitsi Qyburn ja Mountain.
Mua kyll ärsyttää että miks Cerseistä tuli kuningatar, koska sen ennustuksessa sanottiin että nuorempi ja kauniimpi tulee riistämään kuningattaren kruunun häneltä. Eli toisin sanoen se tapahtuukin tulevaisuudessa, itse kuvittelin sen jo tapahtuneen (kun Margaerystä tuli kuningatar). Tämä harmittaa siis siksi että vaikka Cersei näyttää nyt päässeen siihen asemaan johon on aina halunnut, niin se kohta riistetään häneltä (Daenerys?) enkä mä haluais nähä sitä enää tapahtuvan kun Cersei on ainoa jäljellä oleva hahmo josta tykkään... Ehkä mun pitää pakottaa itteni keksimään uus lemppari ennen ens kautta, Jon ois hyvä vaihtoehto.
Kauhee sepustus mutt oli pakko päästä avautumaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cersei oli rakastunut Robertiin, Robert Lyannaan, Lyanna Rhaegariin, Rhaegar Lyannaan vaikka oli naimisissa Elian kanssa. Sellainen keskiajan Kauniit ja Rohkeat.
Cersei ei koskaan edes pitänyt Rpbertista vaan nai tämän koska Tywin pakotti. Lapsetkin on Jamien alta.
Kyllähän se Cersei taisi Robertista tykätä, niin kuin joku aiemmin mainitsi, silloin ykköskaudella C kuvaili miten komea R oli nuorena ja kuinka odotti hänen kanssaan naimisiin menoa. Mutta sitten Cersein kiinnostus Robertiin lopahti kun tämä tuli häävuoteeseen humalassa ja kuiskaili Lyannaa.
Mutta olipahan finaalijakso! Varsinkin musiikki oli upeaa. Cerseistä tuli Mad Queen, nyt kun kaikki lapset on kuolleet eikä mikään pidä häntä järjissään. Jaime taitaa myös vihdoin jättää Cersein, eli sillä ei oo oikein enää liittolaisiakaan, paitsi Qyburn ja Mountain.
Mua kyll ärsyttää että miks Cerseistä tuli kuningatar, koska sen ennustuksessa sanottiin että nuorempi ja kauniimpi tulee riistämään kuningattaren kruunun häneltä. Eli toisin sanoen se tapahtuukin tulevaisuudessa, itse kuvittelin sen jo tapahtuneen (kun Margaerystä tuli kuningatar). Tämä harmittaa siis siksi että vaikka Cersei näyttää nyt päässeen siihen asemaan johon on aina halunnut, niin se kohta riistetään häneltä (Daenerys?) enkä mä haluais nähä sitä enää tapahtuvan kun Cersei on ainoa jäljellä oleva hahmo josta tykkään... Ehkä mun pitää pakottaa itteni keksimään uus lemppari ennen ens kautta, Jon ois hyvä vaihtoehto.
Kauhee sepustus mutt oli pakko päästä avautumaan :D
Valitettavasti myös Cersei-fanina uskon että näin tulee tapahtumaan, Margaery ei ollut muutenkaan niin vahva ja näyttävä hahmo joka olisi oikeasti _vienyt_ kruunun, sen sijaan Daenerys saapuu laivastonsa ja lohareidensa kanssa kaupunkiin ja kaikki rakastavat häntä ja hän vie Cerseilta kruunun ja hippahei.
Eikö Benjin ollut muuttumassa white walkeriksi, kun children of the forest pysäyttivät muutoksen. Näin hän on jotain ihmisen ja white walkerin välimaastossa, ja vanhat taiat metsissä, jotka vielä pysäyttävät white walkerit pysäyttävä hänetkin, eikä hän voi mennä etelämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen aina ajatellut, että Cersei vain luulee tämän nuoremman kuningattaren olevan Margaery, ja suurilta osin tästä syystä ei anna tälle ikinä minkäänlaista mahdollisuutta. Hän olisi vihannut Margaeryä joka tapauksessa riippumatta siitä mitä tämä tekee tai millainen tämä on. Hän olisi ollut vainoharhainen kenestä tahansa naisesta, joka olisi voinut sopia ennustukseen. Tämä oli iso syy hänen käytökseensä Sansaa kohtaan. Tämä vainoharhaisuus oli lopulta aika ratkaiseva tekijä siinä, että Cersei itse keräsi itselleen armeijan vihollisia ja lopulta ajoi Tommenin tappamaan itsensä. Itseään toteuttava ennustus siis.
Nyt Cersei luulee kaiken olevan ohi, hän luulee voittaneensa ja päihittäneensä kirouksen, vain tajutakseen hetken päästä, että ennustuksessa ei tarkoitettukaan Margaerya vaan luultavasti Danya.
Vierailija kirjoitti:
Oliko sen Old Townin jättikirjaston "kirjastonhoitajan" näyttelijä sama mies, joka näytteli Sinkkuelämäässä Charlotten kenkäkaupassa kohtaamaa jalkafetissimiestä?
Ei, vaan GoT:ssa tanskalainen Frank Hvam. Vähän samaa näköä kyllä :D
Munkin täytyy kommentoida, että musiikit oli tässä jaksossa varsin komeat. Heti alussa oli hyvin spesiaali tunnelma.
Mahtavaa, että Arya sai kostettua veljensä ja äitinsä murhan ainakin yhdelle osapuolelle.
Davos Seaworthin raivoaminen Melisandrelle oli tyydyttävää katseltavaa. Samoin Lady Olennan käytös Sand snakeseja kohtaan.
Olis komeaa jos Jon joutuisi tuleen eikä kuolisikaan siihen, tai ottaisi lohikäärmeeet haltuunsa tuosta vaan ja kaikki olis et "ooh, sehän on Tarqailuluokkalainen".