Rosa Meriläinen MHL:ssä: Pippeli ei kerro lapsen sukupuolesta
Kommentit (67)
En tiedä,mutta voisi olla hyvä asia jos näillä"franseilla" olisi sisarus/sisaruksia /veljiä/ tai jotain yhdessä eläviä Suht samanikäisiä ihmisiin kuuluvia hahmoja.
Vierailija kirjoitti:
Vitsaa vaan jos käyttäytyy tyttömäisesti tai jos kyrpä ei rupea kasvamaan. Näiden turha paapominen ja suvaitseminen on kansan enemmistön mielestäkin väärin.
Jos pojasta kasvaa liian tyttömäinen, niin eihän se mitään haittaa. Hame vaan päälle, rasvaa peräaukkoon ja muna sisään, aah!
joku yx kirjoitti:
.... kirjoitti:
joku yx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hemmetin pelleilyä tuollainen ! Ärsyttävää 😒 Poika on poika ja tyttö on tyttö... Mitä sitä vouhkaamaan ja sekoilemaan ihan jo pienistä lapsista 😣. Kasvattaisitte OIKEIN hitto vie !! JOS lapsi vielä aikuisena haluaa muuttaa sukupuoltaan niin siitä vaan. Mutta että sotkea nyt jo pienten lastenkin päät 😠!
Se luo ihmisille turvallisuuden tunnetta, kun ihminen pystyy tarkasti määrittelemään oman alkuperänsä ja tietää mihin ryhmiin kuuluu. Tätä nuo jotkin tahot haluavat nyt olla poistamassa, siten että kukaan ihminen ei koskaan voisi esim. sanoa "olen suomalainen mies/nainen, olen syntynyt Helsingissä, isäni nimi on Kalle." Sen sijaan tavoite on: "Olen maailmankansalainen, ihminen, isäni nimeä en tiedä, isäni voi olla kuka tahansa". Turvallisuuden tunne, joka on siis jokaikisen ihmisen perustarve ja jonkinlainen biologinen prosessi (tunteet = kemia), sitä olisi nyt alettava siis vastustamaan keinotekoisella ajattelulla.
Tällä en tarkoita sitä, etteikö poika saisi halutessaan leikkiä nukeilla. Se on oma mieltymys, jonka mukaan mielestäni pitää mennä.
Mitäs teet niille lapsille tai aikuisille, jotka eivät noihin määrittelyihisi mahdu? Leikitkö, ettei heitä ole olemassakaan tai kerrot heille, että he ovat vääränlaisia? Jos, niin mitä luulet tämän tekevän vaikkapa lapsen itsetunnolle ja minäkuvalle?
En siihen viitannut, kirjoitin ekan lauseen huolimattomasti. Olen siis ehdottomasti sitä mieltä, että lapsen on saatava olla sellainen kuin on ja hänet hyväksyttävä, juuri mielenterveyden kannalta. Minulle tulee ennemmin Meriläisistä yms. mieleen se, että he alkavatkin väkisin tuputtaa nukkeja ja mekkoja sellaisellekin pojalle, joka on jo oma-aloitteisesti kiinnostunut autoista ja perinteiseksi mielletyn poikamaisuutensa osoittanut. Ikäänkuin kyseessä olisi siis jonkinlainen itseisarvo, että enää ei pitäisi lainkaan olla poikamaisia poikia ja tyttömäisiä tyttöjä.
No tuohan nyt on täysin oma tulkintasi. Kukaan ei ole missään kohtaa sanonut, etteikö poika saisi olla poikamainen ja tyttö tyttömäinen. Vaan juuri sitä, että ei ole pakko, vaan saa olla sellainen kuin on.
Mulle suhtautuminen ihmisiin lähtee kunnioituksesta. Kohtelen mielelläni ihmisiä niin kuin he toivovat itseään kohdeltavan. Mua ei häiritse, jos en pysty lokeroimaan jotakuta naiseksi tai mieheksi. Mun kanssa saa tulla kuka vaan samaan pukukoppiin vaihtamaan vaatteita, kun käyttäytyy asiallisesti. Ja aikuiset ihmiset pystyy siihen halutessaan sukupuolesta tai seksuaalisesta suuntaumuksesta riippumatta.
Se vaan on niin helppo huudella cis-naisena/miehenä että olkaa kaikki niin kuin minä... Missä empatia ja kunnioitus? Olemme kaikki ihmisiä, joilla on vain tämä yksi elämä eikä kukaan meistä valinnut kehoa, johon syntyi. Annetaan kaikille mahdollisuus elää omannäköistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
joku yx kirjoitti:
.... kirjoitti:
joku yx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hemmetin pelleilyä tuollainen ! Ärsyttävää 😒 Poika on poika ja tyttö on tyttö... Mitä sitä vouhkaamaan ja sekoilemaan ihan jo pienistä lapsista 😣. Kasvattaisitte OIKEIN hitto vie !! JOS lapsi vielä aikuisena haluaa muuttaa sukupuoltaan niin siitä vaan. Mutta että sotkea nyt jo pienten lastenkin päät 😠!
Se luo ihmisille turvallisuuden tunnetta, kun ihminen pystyy tarkasti määrittelemään oman alkuperänsä ja tietää mihin ryhmiin kuuluu. Tätä nuo jotkin tahot haluavat nyt olla poistamassa, siten että kukaan ihminen ei koskaan voisi esim. sanoa "olen suomalainen mies/nainen, olen syntynyt Helsingissä, isäni nimi on Kalle." Sen sijaan tavoite on: "Olen maailmankansalainen, ihminen, isäni nimeä en tiedä, isäni voi olla kuka tahansa". Turvallisuuden tunne, joka on siis jokaikisen ihmisen perustarve ja jonkinlainen biologinen prosessi (tunteet = kemia), sitä olisi nyt alettava siis vastustamaan keinotekoisella ajattelulla.
Tällä en tarkoita sitä, etteikö poika saisi halutessaan leikkiä nukeilla. Se on oma mieltymys, jonka mukaan mielestäni pitää mennä.
Mitäs teet niille lapsille tai aikuisille, jotka eivät noihin määrittelyihisi mahdu? Leikitkö, ettei heitä ole olemassakaan tai kerrot heille, että he ovat vääränlaisia? Jos, niin mitä luulet tämän tekevän vaikkapa lapsen itsetunnolle ja minäkuvalle?
En siihen viitannut, kirjoitin ekan lauseen huolimattomasti. Olen siis ehdottomasti sitä mieltä, että lapsen on saatava olla sellainen kuin on ja hänet hyväksyttävä, juuri mielenterveyden kannalta. Minulle tulee ennemmin Meriläisistä yms. mieleen se, että he alkavatkin väkisin tuputtaa nukkeja ja mekkoja sellaisellekin pojalle, joka on jo oma-aloitteisesti kiinnostunut autoista ja perinteiseksi mielletyn poikamaisuutensa osoittanut. Ikäänkuin kyseessä olisi siis jonkinlainen itseisarvo, että enää ei pitäisi lainkaan olla poikamaisia poikia ja tyttömäisiä tyttöjä.
Jos poika haluaa leikkiä autoilla, fine. Jos hän haluaa leikkiä nukeilla, fine. Kaikki hyvin, kunhan mihinkään ei pakoteta ja lapsi saa valita millainen on. Terveisiä Setast.
Olen samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Sukupuoli, eli se, minkälaiset lisääntymiselimet sinulla on ei ole sosiaalinen konstruktio. Sukupuoli-identiteetti (gender) on. Nykyisen transaktivismin luoma nainen=mekko ja meikit, mies=lyhyt tukka ja säkkivaatteet tuntuu joltain aikamatkalta ajassa taaksepäin, paitsi nyt ihmisiä ei pakoteta käyttäytymääm tietyllä tavalla sukupuolensa takia vaan olemaan toista sukupuolta käyttäytymisensä takia.
Kyllä, sex dysphoria on oikea asia. Mutta sukupuoli-identiteetti on niiin kaukaa haettua ja ajassa taaksepäin palaamista kuin voi vain olla. En halua elää yhteiskunnassa jossa käyttäytyminen määrää sukupuolen, haluan elää yhteiskunnassa jossa jokainen saa käyttäytyä itselleen luonnollisella tavalla.
Olen samaa mieltä. On järjetöntä väittää, että sukupuoli-identiteetti olisi mitään muuta kuin sosiaalinen konstrukti, sillä identiteetti itsessään on sosiaalinen ilmiö ja kytköksissä yhteisöön.
Ainakin internetin transliikkeessä on mukana paljonkin ihmisiä, jotka määrittelevät sukupuolen "tunteeksi" mutta osaavat harvoin vastata siihen, miltä sukupuoli tuntuu sortumatta stereotyyppiseen ajatteluun. Nämä samat henkilöt usein väittävät, että jos ei viehäty seksuaalisesti transihmisistä, on transfoobikko, eli esimerkiksi lesbo, joka ei halua harrastaa seksiä, johon sisältyy penis, on kamala sortaja. (Jos ette usko minua, googlettakaa "cotton ceiling.")
En suostu uskomaan, että ihminen kykenisi viehättymään jostakusta tämän "miehuus- tai naiseustunteiden" perusteella, jos henkilö ulkoisesti näyttää joltakin muulta kuin sukupuolensa edustajalta. (Eli toisin sanoen: en pidä naisista seksuaalisessa mielessä. En usko, että pitäisin naisen näköisestä henkilöstä, vaikka tämä kuinka väittäisi olevansa mies, koska "tuntee" niin.) Tämän ilmaiseminen tietyissä piireissä (lähinnä Tumblr-sivustolla) saa tappouhkaukset lentelemään.
Eihän näihin provoihin pitäs reagoida, mut tiedoksi että suuri osa homoista ei harrasta lainkaan mitään "paskareikään työntymisiä". Olet itse vain stereotyyppisen ajattelun uhri. On muitakin tapoja harrastaa seksiä kuin työntyä yhtään mihinkään. T: homomies