Rosa Meriläinen MHL:ssä: Pippeli ei kerro lapsen sukupuolesta
Kommentit (67)
Mä voin hyvin kuvitella tämän. Perheeseen syntyy tyttö, joka kerran haluaa leikkiä naapurin lapsen autolla. Hipsterivanhemmat saavat orgasmeja,kun nyt meilläkin on tälläinen vähemmistölapsi, kuten kaikilla meidän kavereilla.
Seuraavaksi se pikkutyttö ei enää uskalla koskea nukkeensa, kun isukki ja äiti sitten pettyvät ja tenava huomaa, että tällaisena poikkeavana saa paljon huomiota,
Sitten päästäänkin lähtöruutuun, eli lapsi ei saa olla sitä mitä on, vaan pitää olla semmoinen ihanan poikkeava, kuin äityli ja perheen samanhenkiset, tiedostavat ystävät haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin hyvin kuvitella tämän. Perheeseen syntyy tyttö, joka kerran haluaa leikkiä naapurin lapsen autolla. Hipsterivanhemmat saavat orgasmeja,kun nyt meilläkin on tälläinen vähemmistölapsi, kuten kaikilla meidän kavereilla.
Seuraavaksi se pikkutyttö ei enää uskalla koskea nukkeensa, kun isukki ja äiti sitten pettyvät ja tenava huomaa, että tällaisena poikkeavana saa paljon huomiota,
Sitten päästäänkin lähtöruutuun, eli lapsi ei saa olla sitä mitä on, vaan pitää olla semmoinen ihanan poikkeava, kuin äityli ja perheen samanhenkiset, tiedostavat ystävät haluavat.
Näin. SWJ:t ovat yhteiskunnan syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut miksi sitten ylipäätään pitä sanoa että pojaksi syntynyt onkin tyttö jos hän vaikka pitää nukeista, pinkistä ja mekoista? Miksei saa olla poika joka pitää nukeista ja mekoista kun eihän kaikki tytötkään kuitenkaan välitä noista? Eikö sekin sitten ole ahdasmielisyyttä jos alkaa tuollaisilla mieltymyksillä varustettua lasta pitämään heti tyttönä? Pidetään sukupuolia hirmuisen stereotyyppisinä?
Mun tyttö nimittäin leikki pienenä mieluiten autoilla ja lempiväri oli pitkään sininen, sittemmin turkoosi ja paras kaveri oli poika. En kyllä koskaan ajatellut häntä poikana tai edes poikamaisena tuollaisten asioiden vuoksi.
No väärään kehoon syntyminen on kuule helvetin eri asia ja vähän laajempi juttu. Esim. karsastaa omaa kehoaan ja koko sosiaalista roolia. Esim. mä karsatin jo muksuna ajatusta siitä että mun pitäisi sosiaalisten normien perusteella olla äiti. T. Transpoika
Asia on sinulle varmasti laaja-alainen ja koko elämää koskettava, mutta miksi sinun mielenterveysongelmasi pitäisi olla muille niin kovin merkityksellisiä? Etkö voisi käydä terapiassa=
Mistä se pippeli sitten kertoo, jos ei jonkun sukupuolesta?
Vierailija kirjoitti:
Mistä se pippeli sitten kertoo, jos ei jonkun sukupuolesta?
Erilaisille hipeille ja hössöttäjille näillä on jokin kosminen merkitys. Kertoo lähinnä kypsymättömästi ja todellisuuspakoisesta ajattelusta.
Eih, näissä keskusteluissa aina joko A: mennään aivan sivuraiteille, B: sekoitetaan kaikki päässä olevat termit kun ei tiedetä mistä puhutaan ja C: aletaan haukkua kaikkia. No mitä muuta AV:ltä voi odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
"Henkinen sukupuoli" kuulostaa paluulta satojen vuosien takaiseen seksistiseen yhteiskuntaan. On sovinistista ajatella, että poika joka tykkää stereotyyppisistä "tyttöjen jutuista" on oikeasti tyttö, aivan kuin tyttöys olisi pelkästään pinkkiä ja prinsessaleikkejä. Ennen kuin joku sanoo että transgenderit haluavat vain muuttaa kehoaan, eivät sukupuolirooliaan, niin sanon että olen lukenut aika monta artikkelia transgendereistä, ja jokainen on ollut 100% stereotyyppinen sukupuoliroolien noudattaja.
Todellakin. Olen ajatellut että ongelma olisi paljon pienempi, jos meillä ei olisi nykyisenlaista jaottelua tyttöjen ja poikien tai miesten ja naisten juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Eih, näissä keskusteluissa aina joko A: mennään aivan sivuraiteille, B: sekoitetaan kaikki päässä olevat termit kun ei tiedetä mistä puhutaan ja C: aletaan haukkua kaikkia. No mitä muuta AV:ltä voi odottaakaan.
Osaatko antaa ihan esimerkkejä Asta, Bsta ja Csta? Vai tulitko vain ilmoittamaan miten tyhmiä muut keskustelijat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Henkinen sukupuoli" kuulostaa paluulta satojen vuosien takaiseen seksistiseen yhteiskuntaan. On sovinistista ajatella, että poika joka tykkää stereotyyppisistä "tyttöjen jutuista" on oikeasti tyttö, aivan kuin tyttöys olisi pelkästään pinkkiä ja prinsessaleikkejä. Ennen kuin joku sanoo että transgenderit haluavat vain muuttaa kehoaan, eivät sukupuolirooliaan, niin sanon että olen lukenut aika monta artikkelia transgendereistä, ja jokainen on ollut 100% stereotyyppinen sukupuoliroolien noudattaja.
Todellakin. Olen ajatellut että ongelma olisi paljon pienempi, jos meillä ei olisi nykyisenlaista jaottelua tyttöjen ja poikien tai miesten ja naisten juttuihin.
Jaottelu on syntynyt todellisuuden havainnoinnsita. Se että on poikkeuksia ei muuta sitä että se on poikkeus.
Koska sukupuoli on vain sosiaalinen konstruktio, toivon että miehet hakevat tulevaisuudessa naisten kiintiöpaikkoja, vapautusta armeijasta ja käyvät naisten puolella saunomassa uimahalleissa.
Koska pippeli ei kerro ihmisen sukupuolesta, niin tuo on mahdollista tulevaisuudessa tai jo vaikka tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko antaa ihan esimerkkejä Asta, Bsta ja Csta? Vai tulitko vain ilmoittamaan miten tyhmiä muut keskustelijat ovat.
Toki.
A: aletaan puhua homoista tai lesboista. Näillä termeillä ei ole tekemistä sukupuoli-identiteetin kanssa.
B: puhutaan sekaisin intersukupuolisista, sukupuoli-identiteetistä, transsukupuolisuudesta ja jopa transseksuaaleista.
C: haukutaan kaikki sukupuolidysphoriset henkilöt transuiksi, mielenterveysongelmaisiksi, friikeiksi yms.
Etsi vaikka aiempia keskusteluja tästä aiheesta, joissain niistä tämä tulee esille jopa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti se luo turvallisuutta, että voimme kategorisoida tarkasti kaiken mahdollisen. Tällä on pippeli, joten poika se on. Luulisi kuitenkin jokaisen aikuisen ymmärtävän, ettei sukupuoli ole niin simppeli juttu. Toki voimme pippelistä päätellä fysiologisen sukupuolen, mutta emme ihmisen kokemuksellista sukupuolta, joka on kuitenkin se tärkeämpi, sillä se ohjaa toimintaamme.
Jos ihmisen kokemus on erilainen kun hänen biologiansa, on hänellä vääristymä todellisuudessaan. Se on mielenterveyden ongelma ja täytyisi hoitaa kuten muutkin mielenterveysongelmat.
On mies ja nainen. Samoin on poikkeamia, virheitä ja mutaatioita mutta vaikka jotkut ihmiset syntyvät ilman käsiä myönnämme kaikki että ihmisellä on kaksi kättä.
Vaikka nyt oletettaisiinkin että sinun sanomasi vastaa totuutta (=sukupuolielimet ja jaottelu kahteen sukupuoleen kertovat totuuden), niin sekä yhteiskunnan että yksilön kannalta on huomattavasti tehokkaampaa tunnistaa yksilön ""vääristyneen todellisuuden"" luoma sukupuoli-identiteetti kuin yrittää käännyttää ja "hoitaa" sitä pois. Ei mielenterveyshoito onnistu siten että käyt vähän terapiassa ja otat nappia naamaan ja sitten oot ihan muuttunut ja taas onnellinen normaali ihminen. Toisin sanoen mielenterveyshoito ei pysty kovin suurella menestyksellä oikeasti muuttamaan ihmisen ominaisuuksia.
Tätä logiikkaa on yritetty viime vuosisadalla käyttää mm. homoseksuaaleihin (koska niilläkin on aivoissa vääristymä mikä saa ne haluamaan omaa sukupuoltaan......), mutta ei se onnistu. Pelkkää resurssien tuhlaamista ja lisäksi aiheuttaa potilaille lisää masennusta ja johtaa jopa itsemurhiin.
(Pakko)mielenterveyshoidon tulee keskittyä niihin ongelmiin, joista on ympäristölle ja yksilölle haittaa. Ympäristölle ei ole oikeasti mitään haittaa siitä että Pekka muuttuu Pirkoksi, ja lisäksi Pekka-Pirkko tutkitusti tulee tästä huomattavasti onnellisemmaksi, ja yhteiskunta pyörii ja kiittää onnellisista yksilöistä. Jos taas Pekka menee terapiaan voidakseen muuttua nyky-yhteiskuntakelpoiseksi, ei se suurella todennäköisyydellä tule toimimaan. Pekka jatkaa koko elämänsä terapiasta huolimatta kamppailua identiteetin kanssa ja masentuu, sekä lisäksi yhteiskunta tuhlaa turhaan rahaa yrittäen saada Pekasta täyttä miestä, ja kun tämä ei onnistu ja Pekka syrjäytyy, niin Pekka ei edes mene koskaan töihin ja maksaa yhteiskunnalle vielä enemmän. Tämä on aika paska vaihtoehto siihen verrattuna että jotakin persua ahdistaa jos Pekka saa papereihinsa merkata että hän on nainen.
Tämän päivän motto:
Ole ihan sitä, mitä haluat olla, kunhan et halua olla se, mikä olet.
Rosa raukka tainnut toivoa tyttölasta, kun on pitänyt poikalapsesta tehdä tytön näköinen
Saatte olla eri mieltä, kunhan toin mielipiteeni julki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut miksi sitten ylipäätään pitä sanoa että pojaksi syntynyt onkin tyttö jos hän vaikka pitää nukeista, pinkistä ja mekoista? Miksei saa olla poika joka pitää nukeista ja mekoista kun eihän kaikki tytötkään kuitenkaan välitä noista? Eikö sekin sitten ole ahdasmielisyyttä jos alkaa tuollaisilla mieltymyksillä varustettua lasta pitämään heti tyttönä? Pidetään sukupuolia hirmuisen stereotyyppisinä?
Mun tyttö nimittäin leikki pienenä mieluiten autoilla ja lempiväri oli pitkään sininen, sittemmin turkoosi ja paras kaveri oli poika. En kyllä koskaan ajatellut häntä poikana tai edes poikamaisena tuollaisten asioiden vuoksi.
No väärään kehoon syntyminen on kuule helvetin eri asia ja vähän laajempi juttu. Esim. karsastaa omaa kehoaan ja koko sosiaalista roolia. Esim. mä karsatin jo muksuna ajatusta siitä että mun pitäisi sosiaalisten normien perusteella olla äiti. T. Transpoika
Asia on sinulle varmasti laaja-alainen ja koko elämää koskettava, mutta miksi sinun mielenterveysongelmasi pitäisi olla muille niin kovin merkityksellisiä? Etkö voisi käydä terapiassa=
Esimerkiksi siksi, että sinun lapsesi voi olla joskus minun tilanteessani. Miten sitten suu pannaan?
Transsukupuolisuus ei ole mielisairaus itsessään eikä siihen auta terapia (itseasiassa kaikenlaiset (eheytys)terapiat nostavat itsemurhalukuja merkittävästi), linjaus mm. WHO ja APA. Se, että annat toisten ihmisten elää ja olla omia itsejään, ei maksa sinulle senttiäkään. Korkeintaan avartaa maailmankuvaasi. Jos sinä koet olosi hyväksi naisena, niin hyvä juttu, olen äärettömän onnellinen puolestasi. Jos lapsesi kokee syntyneensä oikeaan kehoon, olen edelleen äärimmäisen onnellinen. Sukupuoliristiriita on itsessään karmea kokemus, mutta karmeammaksi sen tekee ahdasmielinen yhteiskunta ja ympäristö. Siksi on tärkeää, että jokainen saa olla sellainen tyttö, poika tai jotain muuta kuin ikinä haluaa. Tyttöksi itsensä kokeva lapsi on tyttö, leikki hän millä tahansa ja niin edelleen.
Sukupuoli-identiteetti on nykytiedon valossa sidoksissa aivorakenteeseen. Aivojahan ei voi vaihtaa - päänsiirtoleikkaustahan se italialainen lääkäri tosin kehittelee - mutta tuskin kukaan mamma haluaisi lapsensa käyvän sellaista läpi sukupuolenkorjauksen sijaan... Toivon ainakin... -.-
Sukupuoli, eli se, minkälaiset lisääntymiselimet sinulla on ei ole sosiaalinen konstruktio. Sukupuoli-identiteetti (gender) on. Nykyisen transaktivismin luoma nainen=mekko ja meikit, mies=lyhyt tukka ja säkkivaatteet tuntuu joltain aikamatkalta ajassa taaksepäin, paitsi nyt ihmisiä ei pakoteta käyttäytymääm tietyllä tavalla sukupuolensa takia vaan olemaan toista sukupuolta käyttäytymisensä takia.
Kyllä, sex dysphoria on oikea asia. Mutta sukupuoli-identiteetti on niiin kaukaa haettua ja ajassa taaksepäin palaamista kuin voi vain olla. En halua elää yhteiskunnassa jossa käyttäytyminen määrää sukupuolen, haluan elää yhteiskunnassa jossa jokainen saa käyttäytyä itselleen luonnollisella tavalla.
miehellä on iso kyrpä ja naisella tiukka vittu aamen
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän motto:
Ole ihan sitä, mitä haluat olla, kunhan et halua olla se, mikä olet.
Tältä se nimenomaan kuulostaa. Onkohan homouskin oikeasti naisellisuutte. Eihän mies voi haluta toista miestä sillä tavalla kun nyt näin järjellä ajattelee. Paskareikään työntyminenkin taitaa olla vain vaginapeneetraation simulointia. Likaista puuhaa kun paskaa jää nakin päähän. Hyi.
Itsehän olen sukupuoleltani aseksuaaliorava ja tunnen ristiriitaista lievää vetoa pörröisiin häntiin.