Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rosa Meriläinen MHL:ssä: Pippeli ei kerro lapsen sukupuolesta

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se kerro. Esim. kromosomit voi silti olla muuta kuin XY.

Vierailija
2/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kerro välttämättä onko edes ihminen! Esim tässä on kissaksi syntynyt norjalainen:

Hän kertoo että joskus kun tapaa koiria kaduilla hän sihisee yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt tahallaan viitsikö ymmärtää väärin. Tietysti Meriläinen tietää, että SUURIN OSA ihmisistä on sitä sukupuolta henkisesti, kuin miltä näyttää fyysisesti. Kyse on siitä, millaiset olot me tehdään sille pienelle vähemmistölle, jolla näin ei ole. Koska kuka tahansa älykäs ihminen ymmärtää, että toisten ihmisten trans- tai intersukupuolisuus ei ole mitenkään VAARALLISTA tai pois muilta, sitä on typerää yrittää kieltää. Kasvattamalla tietoisuutta tällaisten ihmisten olemassaolosta teemme heidän elämästään mukavampaa. Masennus ja itsemurhat vähenevät, kun ihmisten ei tarvitse vihata omaa poikkeavuuttaan, vaan he saavat hyväksyntää siinä missä sukupuoli-identiteetiltään enemmistöön kuuluvat.

Itse aion kertoa lapselleni, että osa ihmisistä ei ole poikia, vaikka heillä on pippeli, eikä osa ole tyttöjä, vaikka heillä on pimppi. Ja että osalla on molemmat. Ja että tää kaikki on ihan ookoo. Koska miksi ihmeessä ei olisi?

Vierailija
4/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaisitte OIKEIN hitto vie !!

No mutta onneksi sinä tiedät, mitä se OIKEIN kasvattaminen on.

Vierailija
5/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hemmetin pelleilyä tuollainen ! Ärsyttävää 😒 Poika on poika ja tyttö on tyttö... Mitä sitä vouhkaamaan ja sekoilemaan ihan jo pienistä lapsista 😣. Kasvattaisitte OIKEIN hitto vie !! JOS lapsi vielä aikuisena haluaa muuttaa sukupuoltaan niin siitä vaan. Mutta että sotkea nyt jo pienten lastenkin päät 😠!

Tuliko nyt taas paha mieli, kun ei kaikki olekaan niin turvallisen samanlaista? Koska te persut tajuatte, että kyllä te saatte olla edelleen joko POIKA tai TYTTÖ, vaikka kaikki muut ei oliskaan. Rauhaa nyt vaan ja rakkautta.

Vierailija
6/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeen olemaan suht kurkkuani myöten täynnä näitä Meriläisiä. Mä oon ahven, haluan henkkariin, että mut luokitellaan kalaksi.

Vierailija
7/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hemmetin pelleilyä tuollainen ! Ärsyttävää 😒 Poika on poika ja tyttö on tyttö... Mitä sitä vouhkaamaan ja sekoilemaan ihan jo pienistä lapsista 😣. Kasvattaisitte OIKEIN hitto vie !! JOS lapsi vielä aikuisena haluaa muuttaa sukupuoltaan niin siitä vaan. Mutta että sotkea nyt jo pienten lastenkin päät 😠!

Oletko sivistymätön vai pelkästään tyhmä? Aloita vaikka hankkimalla ihan perustietoa ihmisen biologiasta. Lukion oppimäärä vois jo tehdä sulle ihan hyvää. Voit jatkaa itsesi kehittämistä alkamalla lukea vaikka sanomalehtiä Seiskan pläräilyn sijaan. Kannattaa myös vaihtaa Salkkarit dokumentteihin. Toivottavasti et ainakaan äänestä tolla yleistiedon määrällä.

Vierailija
8/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä Meriläinenkin sekaisin. Kertoo paljon poliitikkamme ja systeemimme tasosta kun kansanedustajaksikin Rosa on päässyt.

Vierailija
9/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, lisää taas tätä queer-hömppää....

Vierailija
10/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen äo on keskimäärin 80.

11/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeassahan hän tavallaan on. Sukupuoli on muutakin kuin pelkästään se, onko jalkovälissä pippeli vai pimppi, vai mitä sitten sanotte heistä, jotka menevät sukupuolenkorjausoperaatioon? Heidät on lapsena luokiteltu pojaksi tai tytöksi, mutta se luokitus onkin mennyt väärin. Toki kun puhutaan pelkästään fyysisistä ominaisuuksista, niin sukupuoli katsotaan sukupuolielimistä, mutta siinäkin on enemmän vaihtoehtoja kuin 2.

Vierailija
12/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se kerro. Esim. kromosomit voi silti olla muuta kuin XY.

Tai YX

Vierailija
13/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se luo ihmisille turvallisuuden tunnetta, kun ihminen pystyy tarkasti määrittelemään oman alkuperänsä ja tietää mihin ryhmiin kuuluu. Tätä nuo jotkin tahot haluavat nyt olla poistamassa, siten että kukaan ihminen ei koskaan voisi esim. sanoa "olen suomalainen mies/nainen, olen syntynyt Helsingissä, isäni nimi on Kalle." Sen sijaan tavoite on: "Olen maailmankansalainen, ihminen, isäni nimeä en tiedä, isäni voi olla kuka tahansa". Turvallisuuden tunne, joka on siis jokaikisen ihmisen perustarve ja jonkinlainen biologinen prosessi (tunteet = kemia), sitä olisi nyt alettava siis vastustamaan keinotekoisella ajattelulla. 

Tällä en tarkoita sitä, etteikö poika saisi halutessaan leikkiä nukeilla. Se on oma mieltymys, jonka mukaan mielestäni pitää mennä.

Vierailija
14/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt tahallaan viitsikö ymmärtää väärin. Tietysti Meriläinen tietää, että SUURIN OSA ihmisistä on sitä sukupuolta henkisesti, kuin miltä näyttää fyysisesti. Kyse on siitä, millaiset olot me tehdään sille pienelle vähemmistölle, jolla näin ei ole. Koska kuka tahansa älykäs ihminen ymmärtää, että toisten ihmisten trans- tai intersukupuolisuus ei ole mitenkään VAARALLISTA tai pois muilta, sitä on typerää yrittää kieltää. Kasvattamalla tietoisuutta tällaisten ihmisten olemassaolosta teemme heidän elämästään mukavampaa. Masennus ja itsemurhat vähenevät, kun ihmisten ei tarvitse vihata omaa poikkeavuuttaan, vaan he saavat hyväksyntää siinä missä sukupuoli-identiteetiltään enemmistöön kuuluvat.

Itse aion kertoa lapselleni, että osa ihmisistä ei ole poikia, vaikka heillä on pippeli, eikä osa ole tyttöjä, vaikka heillä on pimppi. Ja että osalla on molemmat. Ja että tää kaikki on ihan ookoo. Koska miksi ihmeessä ei olisi?

Toivottavasti asia on noin, kuin sanot. Nuo asiasta paljon puhuvat voisivat puhua täsmällisesti ja kertoa, mitä he oikein tarkasti tarkoittavat, koska puhe on ärsyttävän epämääräistä. Niistä täytyisi kai ite ottaa selvvää, että pääsee jyvälle. Ja mielenterveyden paraneminen on ehdottomasti hyvä asia, kuten sanot.

Vierailija
15/67 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko nyt taas paha mieli, kun ei kaikki olekaan niin turvallisen samanlaista? Koska te persut tajuatte, että kyllä te saatte olla edelleen joko POIKA tai TYTTÖ, vaikka kaikki muut ei oliskaan. Rauhaa nyt vaan ja rakkautta.

Toi aika typerää nimitellä persuksi, ei varmaan paranna yhtään keskusteluyhteyttä. 

Vierailija
16/67 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku yx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se luo ihmisille turvallisuuden tunnetta, kun ihminen pystyy tarkasti määrittelemään oman alkuperänsä ja tietää mihin ryhmiin kuuluu. Tätä nuo jotkin tahot haluavat nyt olla poistamassa, siten että kukaan ihminen ei koskaan voisi esim. sanoa "olen suomalainen mies/nainen, olen syntynyt Helsingissä, isäni nimi on Kalle." Sen sijaan tavoite on: "Olen maailmankansalainen, ihminen, isäni nimeä en tiedä, isäni voi olla kuka tahansa". Turvallisuuden tunne, joka on siis jokaikisen ihmisen perustarve ja jonkinlainen biologinen prosessi (tunteet = kemia), sitä olisi nyt alettava siis vastustamaan keinotekoisella ajattelulla. 

Tällä en tarkoita sitä, etteikö poika saisi halutessaan leikkiä nukeilla. Se on oma mieltymys, jonka mukaan mielestäni pitää mennä.

Mitäs teet niille lapsille tai aikuisille, jotka eivät noihin määrittelyihisi mahdu? Leikitkö, ettei heitä ole olemassakaan tai kerrot heille, että he ovat vääränlaisia? Jos, niin mitä luulet tämän tekevän vaikkapa lapsen itsetunnolle ja minäkuvalle?

Vierailija
17/67 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku yx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat on ilmeisesti näköjään jotain vasemmistolaisia rajattoman maailman ja maailmankansalaisuuden haihattelijoita, vaikka loppuun mainitsin, että mielestäni on lapsen omasta valinnasta kiinni, millä esim. leikkii ja se on sallittava. Se teidän kaipaamanne rajaton maailma ei tuo lopputuloksena mitään muuta kuin diktatuurin ja jättimäisen poliisivaltion, koska lähekkäin toisiaan asuvilla ihmisillä on luontainen tarve järjestyä kielen, ulkonäön ym. seikkojen mukaan, kuten on tapahtunut jo vuosituhansia. Se ei ole sattumaa, että on valtiot, joissa ihmiset puhuvat pääosin samaa kieltä ja ovat pääosin samaa etnistä perää, ylläpitäen samanlaista kulttuuria. 

Vierailija
18/67 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... kirjoitti:

joku yx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs teet niille lapsille tai aikuisille, jotka eivät noihin määrittelyihisi mahdu? Leikitkö, ettei heitä ole olemassakaan tai kerrot heille, että he ovat vääränlaisia? Jos, niin mitä luulet tämän tekevän vaikkapa lapsen itsetunnolle ja minäkuvalle?

En siihen viitannut, kirjoitin ekan lauseen huolimattomasti. Olen siis ehdottomasti sitä mieltä, että lapsen on saatava olla sellainen kuin on ja hänet hyväksyttävä, juuri mielenterveyden kannalta. Minulle tulee ennemmin Meriläisistä yms. mieleen se, että he alkavatkin väkisin tuputtaa nukkeja ja mekkoja sellaisellekin pojalle, joka on jo oma-aloitteisesti  kiinnostunut autoista ja perinteiseksi mielletyn poikamaisuutensa osoittanut. Ikäänkuin kyseessä olisi siis jonkinlainen itseisarvo, että enää ei pitäisi lainkaan olla poikamaisia poikia ja tyttömäisiä tyttöjä.  

Vierailija
19/67 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tunnen itseni suurimmaksi osaksi "naiseksi" vaikka olenkin ihan tavallinen mies. Miesten jutut ovat useimmiten noutoja ja ymmärrän naisia paremmin. Tosin harrastan jääkiekkoa.  

Vierailija
20/67 |
08.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... kirjoitti:

joku yx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se pää ole jo aika sekaisin jos poika haluaa bikinit pistää päälleen. Hyvällä kasvatuksella voisi nyt välttää pahimman kiusaamisen.