Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mitä kotitoitä perheenne lapset tekevät?

Nelilapsinen
07.03.2016 |

Minkä ikäisiä lapsia teillä on ja mitä kotitöitä he tekevät?
Millaisessa kodissa asutte (onko esim. lumitöitä tai ruohonleikkuuta)

Onko vanhempi/vanhemmat minkä ikäisiä, miten vastuut jakautuivat heidän lapsuudenkodissaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 13-7v, okt ja kukaan lapsista ei tee yhtään mitään.

En osaa vaatia, varmaan siksi kun itsekään ei tarvinnut koskaan edes omaa huonetta siivota.

Mies sitten muuten vaan passaa...

Vähän rasittaa välillä siivota toisten sotkuja, mutta mitä mä muutakaan tekisin, kun työttömänäkin olen.

Vierailija
2/5 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelilapsinen kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia teillä on ja mitä kotitöitä he tekevät?

Millaisessa kodissa asutte (onko esim. lumitöitä tai ruohonleikkuuta)

Onko vanhempi/vanhemmat minkä ikäisiä, miten vastuut jakautuivat heidän lapsuudenkodissaan?

Lapset 10v, 8v, 6v ja 6kk.

10v ja 8v jakavat huoneen ja vastaavat sen siivouksesta. Lisäksi he järjestävät dvd:t ja eteisen vaatteet ja jalkineet sekä vievät roskat.

6v siivoaa oman huoneensa ja vie roskat pyydettäessä.

Kaikki isommat lapset auttelevat vauvan hoidossa esimerkiksi syöttämällä tai viihdyttämällä. Kaikki myöskin osallistuvat pöydän kattamiseen tai muihin pikkuaskareisiin pyydettäessä.

Olen harkinnut että kohta ostan 10v ja 8v:lle oman pyykkikorin ja he saavat alkaa opetella vaatteidensa huoltamista.

Lapset haluaisivat jo opetella ruuanlaittoa ja leipomista, mutta se tuntuu niin työläältä koska vaatii minulta niin paljon ohjaamista ja juuri nyt minulla ei ole siihen voimia ja motivaatiota. Hyvähän se toki olisi, koska se kantaisi hedelmää tuoden taan yhden taidon heille ja helpotusta pitkällä aikavälillä omiin hommiin..

Omassa kodissa vastuualueeni oli n. 4v-10v oman huoneen siivous, sen jälkeen osallistuin koko kodin siivoukseen auttamalla vähän kaikessa, mm. vessan pesu, mattojen ulos vienti ja tamppaus, imurointi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja omakotitalossa elellään.

Miehen kotona vanhemmat kai tekivät enimmäkseen kaikki hommat, mutta niin tekee mieskin nykyään kotihommia yhtä paljon kuin minäkin, vaikka lapsena ei joutunutkaan.

Vierailija
4/5 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v poika siivoaa oman huoneensa, muuten auttelee kotitöissä sen mitä osaa ja haluaa. Ei tulisi mieleenkään kasvattaa lasta joka ei osaa pitää kodista huolta.

Vierailija
5/5 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4 ja 2 v. Siivoavat itse lelut, kirjat yms. paikalleen. Laittavat vaatteensa pyykistä omiin lokeroihin, auttavat tiskien laitossa paikoilleen. Leivotaan ja laitetaan ruokaa yhdessä. Täyttävät pyykkikoneenkin valvotusti. Pesevät ikkunoita (kiitos Tupperware liinojen) ja pyyhkivät pölyjä. Tänään olisivat halunneet pestä lattian, mutta en antanut lupaa kun pesin kunnon aineilla. Auttavat lumitöissä pikkulapioillaan :D toisin sanoen osallistuvat kaikkeen mihin aikuisetkin, mutta huomioiden iän ja osaamisen.

Muuhun en pakota, kuin omien jälkien siivoamiseen eli tavarat oikeille paikoilleen, kun niitä ei enää käytetä.